برگزیده های پرشین تولز

پرایوسی کوین چیست؟ آیا پرایوسی کوین ها امن هستند؟

mrshib

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 فوریه 2022
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
49

پرایوسی کوین ها چیست و آیا قانونی هستند؟​

مقررات سکه‌های حریم خصوصی همچنان اولویت اصلی مقامات مالی است زیرا تلاش می‌کنند فعالیت‌های تجاری غیرقانونی ارزهای دیجیتال را ***** کنند. کوین‌های حریم خصوصی، ارزهای دیجیتالی هستند که با پنهان کردن جریان پول از طریق شبکه‌های خود ناشناس باقی می‌مانند. آنها تشخیص اینکه چه کسی چه چیزی را برای چه کسی ارسال کرده است را دشوار می کند، که اگر نمی خواهید کسی در فعالیت های مالی شما جاسوسی کند مفید است.

پرایوسی کوین ها چگونه کار می کنند؟​


فناوری حفظ حریم خصوصی را از بین ببرید و پرایوسی کوین ها بسیار شبیه سکه هایی مانند بیت کوین هستند. آنها بر روی بلاک چین ها - دفتر کل غیرمتمرکز - اجرا می شوند و توسط شبکه ای از تایید کننده های ناشناس پشتیبانی می شوند. اما این شیوه های پیشرفته حفظ حریم خصوصی است که پرایوسی کوین ها را از بقیه بسته ها متمایز می کند. بزرگترین سکه های حفظ حریم خصوصی بر اساس ارزش بازار، Zcash و Monero هستند.

دش در ابتدا زندگی خود را به عنوان یک سکه متمرکز بر حفظ حریم خصوصی به نام «دارک کوین» آغاز کرد، اما در سال 2015 تغییر نام داد و تصمیم گرفت به جای آن بر پرداخت های دیجیتال تمرکز کند. در حالی که این پروژه دارای ویژگی اختصاصی ادغام سکه است، مدیرعامل Ryan Taylor استدلال می کند که Dash نباید به عنوان یک سکه حریم خصوصی در نظر گرفته شود.

9/ دوم اینکه Dash AEC نیست! به عنوان یک فورک واقعی بیت کوین، تمام تراکنش های دش کاملا شفاف هستند. همه ورودی‌ها، خروجی‌ها، آدرس‌ها و مبالغ در هر تراکنش ثبت می‌شوند و - توسط هر کسی - در بلاک چین عمومی آن قابل مشاهده هستند.
— رایان تیلور (@RTaylor05) 2 ژانویه 2021

Monero یکی از تنها سکه های خصوصی است که به طور پیش فرض خصوصی است. برخلاف Zcash، شما نمی توانید ویژگی های حریم خصوصی آن را غیرفعال کنید. برای مخفی کردن داده‌های تراکنش، مونرو از «آدرس‌های پنهان» یک‌باره برای هر تراکنش استفاده می‌کند. «Ring Signatures»، که تراکنش‌های واقعی را با تراکنش‌های قدیمی «طعمه‌ای» گروه‌بندی می‌کند تا تشخیص اینکه کدام تراکنش قانونی است، و «RingCT» که مقدار Monero ارسال شده در تراکنش‌ها را پنهان می‌کند.

Zcash یک سکه حفظ حریم خصوصی است که امکان تراکنش های شفاف را نیز فراهم می کند. تراکنش‌های خصوصی از اثبات‌های دانش صفر استفاده می‌کنند: نوعی محاسبات ریاضی که به شبکه سیگنال می‌دهد که قطعاً چیزی درست است - مانند اعتبار یک تراکنش - بدون انتشار اطلاعات اضافی درباره آن تراکنش، مانند آدرس‌ها و مبالغ تراکنش‌ها.

در بازار کریپتوکارنسی چیزاهای زیادی برای یادگیری وجود دارد و لازمه‌ی این یادگیری، شرکت در دوره های آموزشی ارز دیجیتال است. اگر شما هم فردی هستید که قصد شرکت در دوره های ارز دیجیتال را دارید، ما به شما آکادمی پارسیان بورس را معرفی می‌کنیم.

آیا پرایوسی کوین ها قانونی هستند؟​


سکه‌های حریم خصوصی در تلاش برای ***** بازارهای سیاه که توسط سکه‌های حریم خصوصی تقویت می‌شوند، از سوی قانون‌گذاران در سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفته‌اند. استرالیا و کره جنوبی صرافی ها را از ارائه پرایوسی کوین ها ممنوع کرده اند، در حالی که ژاپن آنها را به طور کامل ممنوع کرده است.

تشدید قوانین "مشتری خود را بشناسید" تحمیل شده توسط تنظیم کننده های ضد پولشویی ممکن است همچنان زندگی را برای کاربران پرایوسی کوین ها دشوار کند. اینها شامل قانون سفر FATF و دستورالعمل AMLD-5 است که توسط اتحادیه اروپا ایجاد شده است.
آیا بیت کوین یک سکه حفظ حریم خصوصی است؟

شاید شنیده باشید که یکی از مزایای بزرگ استفاده از بیت کوین، ناشناس بودن آن است، به همین دلیل است که اکثریت قریب به اتفاق سال های اولیه بیت کوین صرف دامن زدن به بازارهای وب تاریک به عنوان روش پرداخت انتخابی برای مجرمان می شد.

اما واقعیت کاملا برعکس است. بلاک چین بیت کوین عمومی است، به این معنی که شما می توانید تمام تراکنش های انجام شده به هر آدرسی در شبکه را در هر زمانی با کمک کاوشگران بلاک چین عمومی مشاهده کنید.

پروتکل بیت کوین، مانند اکثر شبکه های بلاک چین، ناشناس باقی نمی ماند. درعوض، نام مستعار را حفظ می‌کند: مگر اینکه کسی ادعا کند مالکیت آدرسی شبیه رشته‌ای از حروف و اعداد را دارد، نمی‌توانید بگویید مالک آن چه کسی است.

با این حال، تعدادی از شرکت های تجزیه و تحلیل بلاک چین مانند Chainalysis ابزارهایی ایجاد کرده اند که می تواند جستجو را به میزان قابل توجهی محدود کند. این ابزارها به دنبال روابطی در معاملات هستند که به شرکت ها و مجریان قانون کمک می کند تا مجرمان را ردیابی کنند.

با انجام این کار، یک به‌روزرسانی اخیر پروتکل بیت‌کوین به نام Taproot راه‌اندازی شده است که با ایجاد تراکنش‌های پیچیده قراردادهای هوشمند مانند تراکنش‌های «عادی» به حفظ حریم خصوصی بیشتر برای تراکنش‌های خاص اجازه می‌دهد. با این حال، تا زمانی که Taproot به طور گسترده توسط توسعه دهندگان پذیرفته و یکپارچه شود، تأثیر آن محدود است.

در عین حال، یکی از راه‌های افزایش حریم خصوصی تراکنش‌های بیت‌کوین، استفاده از میکسر یا سوئیچ است. هنگامی که بیت کوین را با استفاده از میکسر ارسال می کنید، سرویس میکس بیت کوین شما را با بیت کوین افراد دیگر مخلوط می کند.
می خواهید همزمان از میکسر استفاده کنید.

هنگامی که به اندازه کافی بارگیری شدید، سرویس مقدار مناسبی از بیت کوین های تصادفی را برای گیرنده مورد نظر شما صادر می کند. از آنجایی که بیت کوین شما با همه افراد دیگر مخلوط شده است، سخت است که بدانید چه کسی چه چیزی را برای چه کسی ارسال کرده است. نمونه‌های میکسر معروف عبارتند از CoinJoin و CoinSwap.

آیا پرایوسی کوین ها واقعا خصوصی هستند؟​


از آنجایی که ابزارهای تحلیلی جدید به طور مداوم در حال توسعه هستند، و کامپیوترها ممکن است روزی به اندازه کافی قدرتمند شوند تا روش های رمزگذاری فعلی را بشکنند، سخت است که پرایوسی کوین ها را واقعا خصوصی بنامیم. با این حال، با روش‌های رمزگذاری مدرن، انعطاف‌پذیری آنها ثابت شده است.

مجری قانون به دنبال هک تراکنش های Monero برای شناسایی مجرمانی است که از شبکه استفاده می کنند. در سپتامبر 2020، IRS به هر کسی که بتواند شبکه را هک کند، 625000 دلار پیشنهاد داد. شرکتی به نام CipherTrace برای ثبت اختراع ادعا کرده است که شبکه را هک کرده است، اما اعضای انجمن Monero ادعاهای آن را رد می کنند.

منبع: https://www.coindesk.com
 
بالا