برگزیده های پرشین تولز

پرداخت با بانک سامان و پارسیان

siavashmusic

Registered User
تاریخ عضویت
6 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,207
لایک‌ها
2
محل سکونت
بندرانزلی
زیرخاکی کجا بود. اگه لینک یه نرم افزار 10 سال پیش تو download.com شکسته باشه خود شما گیر نمیدی بهش. این روسای سایت عوض حل کردن مشکلات چه چیزایی رو باب کردند : زیرخاکی ؟!
کاملا تایید میشه!

ضمنا کسی تا الان با این دو بانک کار نکرده(پارسیان+سامان)؟
اگه کسی هست یه مقدار در مورد موارد مختلف مثل شرایط قرارداد و مسله Machine Id طریقه استفاده توضییحی بده
 

hadiroohi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 جولای 2006
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سلام!
آقا من ميگم بحث از زير خاكي و از اين جور مسائلا گذشته:D
حالا ميشه خواهش كنم از دوستاني كه فايل رو دريافت كردن يه جايي آپلود كنن تا ما هم بتونيم ازش استفاده كنيم؟؟؟ممنون
 

shahroodnet

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
29 مارس 2005
نوشته‌ها
3,978
لایک‌ها
78
سن
37
محل سکونت
Under Water...
آقا منم برا یکی از سایت ها میخوام سیستم آنلاین بذارم!
بانک اطلاعات و 2تا فایل PHP برام ایمیل کرده!
کسی میتونه کمک کنه؟:happy:
مرسی
 

alik

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
2,146
لایک‌ها
1,232
کاری نداره که :)
ببین مثالش میشه اینطوری :

شما سایتت هر چیزی هست حالا کار نداریم آخرش مرحله پرداخته شما یه فاکتور درست میکنی میگی مبلغ قابل پرداخت x تومان یک فرم با پارامترهایی که بانک بهت داده به همراه شماره مرچنت (شماره شما که به عنوان فروشنده طرف قرارداد بانک هستی) به همراه مبلغ پرداختی می فرستی post میکنی به صفحه ای که بانک مثلا سامان گفته .

تا اینجاش واضح بود دیگه ؟

حالا خریدار همون ویزیتور سایتت رفته داخل بانک سامان و اونجا نوشته که مبلغ x تومان به حساب فروشگاه یا فروشنده y که شما هستی می خوای پرداخت کنی ؟ اگر آره مشخصات کارتت و پسورد و رمز دوم را وارد کن که مبلغ را پرداخت کنی ... اگر ویزیتور بخواد اطلاعات را میده و مبلغ پرداخت میشه ...

تا اینجاش هم که واضح بود ؟

اگر پرداخت توسط بازدیدکننده به حساب شما انجام بشود بانک یک رسید دیجیتالی به سایت شما میفرسته رسید دیجیتال یک رشته غیر تکراری و منحصر به فرد هست که برای هر پرداخت تولید میشه و وضعیت اون پرداخت را میشه با این رسید پیگیری کرد .
کار شما این هست که زمان دریافت رسید توسط api که دراختیارتون میزان (که خیلی ساده هست) شماره رسید را بفرستید بانک و جواب بانک را دریافت کنید با این کار هم شما از صحت پرداخت مطمئن می شوید و هم بانک پرداخت را لغو نمیکنه ! خب تموم شد ! پروسه پرداخت به همین شکل بود.

حالا تا اینجاش که قصه پرداخت انلاین بود از اینجاش هم چندتا چیز بیشتر برای پیاده کردن عملیش:

زمانیکه داری فاکتور را به ویزیتورت نشون میدی و میخوای اطلاعات را post کنی به بانک شما میتوانی (باید) فاکتورت را در بانک اطلاعاتت نگهداری کنی و مثلا به هر فاکتورت یک عدد اختصاص بدی که مثلا بهش میگیم id این شماره فاکتور را به همراه مبلغ قابل پرداخت میفرستی به بانک و اگر مشتری مبلغ را پرداخت کنه بانک رسید دیجیتالی را به همراه شماره فاکتور برای سایت شما ارسال میکنه و کار شما اینه که شماره فاکتور را با بانک اطلاعات خودت چک کنی و مشخصات سفارش را در بیاری و مبلغ قابل پرداخت در بیاری بعد رسید را توسط api با بانک چک کنی و ببین بانک پرداخت را تائید میکنه ؟ اگر میکنه چقدر بوده مبلغ پرداخت و نهایتا مبلغ فاکتور و مبلغ پرداخت شده را چک کنی اگر یکی بود سفارش را پرداخت شده اعلام کنی و کار تموم میشه :)

درکل چیزی که باید بنویسی همین قسمت دریافت رسید دیجیتالی و بررسی صحت پرداخت هست اون قسمت اول که فرم Post میشه در حد تولید یه فرم html هست چیزی نداره ...


پ.ن: دقیقا یادم نیست ولی بانک سامان و اقتصاد نوین بنظرم از یک نوع api استفاده میکنن حالا مطمئن نیستم سامان و یه بانک دیگه کپی هم هستند فقط باید سرور و مرچنت را عوض کنی ...
 

alik

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
2,146
لایک‌ها
1,232
کسی تابع های دیگه پرداخت آنلاین سامان رو نمیدونه ؟؟؟ الان فقط دو تا تابع دادن که یکی varify هست و دومی هم برگشت reserve هستش کسی نمیدونه تابع های دیگه چی هستن و چه امکانات بیشتر داره این پرداخت آنلاین ؟؟

مثلا تابعی نیست که من همون لحظه از حساب خودم بریزم به شماره کارت یه نفر دیگه توی سامان ؟؟؟
یا توابعی مشابه همین چیزا ....
 

joel

Registered User
تاریخ عضویت
7 آگوست 2004
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
0
کد:
http://rapidshare.com/files/132525076/saman_sb24__-_Documents.zip
:rolleyes:
 
بالا