جهت افزایش ترافیک وب سایت بایستی از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با وب سایت تان استفاده کنید. در نتیجه پس از طراحی وب سایت خود اقدام به تولید محتوای صفحات طراحی شده کنید. انتخاب کلید واژه های مناسب و تعداد تکرار و چینش آنها در متن وب سایت می تواند شما را به اهداف تان نزدیکتر کند.
البته مدیران سایت ها پس از طراحی وب سایت خود علاقه مندند تا بازدیدکنندگان با ورود به سایت برخی اقداماتی نظیر ثبت نام ، عضویت ، خرید و ... را انجام دهند در غیر این صورت ورود کاربران و افزایش ترافیک سودی نخواهد داشت.
پس از طراحی وب سایت ، جذب افرادی که هنگام ورود به وب سایت شما اقدام به انجام فعالیت هایی از این قبیل می کنند، هدف اصلی در پشت پردهء پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت می باشد.
در حال حاضر فقط می توانید در مورد conversion rate کلمات کلیدی سایت تان پس از طراحی وب سایت بدانید و بعد از آن استفاده کرده و بر نتایج بدست آمده نظارت خواهید کرد. به همین دلیل است که درک این قضیه بسیار مهم است که تفاوت میان دو نوع مختلف ترافیک وب سایتی که توسط موتورهای جستجو به وب سایت شما هدایت می شود را بدانید؛ یکی جستجوی طبیعی و واقعی و ترافیک ناشی از آن و دیگری ترافیکی که بابت آن هزینه پرداخت شده است.
جستجوی ارگانیک برای مدیران سایت مقبول تر بوده و سود بیشتری به همراه خواهد داشت زیرا پس از صرف هزینه طراحی وب سایت نیازی به پرداخت مبلغی جهت تبلیغات نداشته و با انجام و رعایت پاره های از موارد قادر به صدر نشینی در نتایج موتور های جستجو خواهند شد.
جستجو ها و کلیک هایی که بابت آن هزینه پرداخت می شود تا افراد از وب سایت شما بازدید کرده، موجب افزایش ترافیک وب سایت شما می شوند ولی بدون در نظر گرفتن اینکه نتیجه ای برای سایت شما داشته باشد یا خیر. با این حال هزینه زیادی پرداخت می کنید ولی فروش زیادی هم ندارید پس باید برای دستیابی به نتیجه از کلمات کلیدی متفاوتی استفاده کنید.
استفاده از متد جستجوی طبیعی در موتور جستجو
چرا پس از طراحی وب سایت برای افزایش ترافیک وب سایت خود هزینه پرداخت می کنید؟
نتایج جستجوی طبیعی (organic) در موتور جستجو ، برای هر بازدیدکننده هزینه ای پرداخت نمی کنید. بنابراین با پیدا کردن کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو می توانید شانس دریافت کلیک بیشتر برای وب سایت خود بدون انجام تبلیغات داشته باشید.
اگرچه پس از طراحی وب سایت حجم بالای جستجوها لزوماً به سرعت تبدیل به نتیجه و Conversion rate بالا نخواهد شد. در این بخش هیچ نوع بازگشت سرمایه ای را در نظر نگیرید. بنابراین بهتر است که با کلمات کلیدی شروع کنید که می دانید حجم بالای جستجو و ترافیک سایت را در بر خواهد داشت.
هر چه کلمه کلیدی کد نظر شما پر بازدید تر باشد رقبای بیشتری نیز خواهید داشت در نتیجه تلاش برای صدرنشین شدن در نتایج موتور های جستجو گر پس از طراحی وب سایت سخت خواهد بود.
پس بدنبال کلمات کلیدی باشید که حجم جستجوی بالاتری داشته ولی رقابتی کمتری برای بصدر نشین شدن دارند. برای بررسی این روند می توانید از ابزار Google Analytics استفاده نمایید.
استفاده از متد تبلیغات کلیکی PPC
اکنون به مزایای استفاده از متد Pay per click می پردازیم، احتمالاً یکی از شایع ترین و سریعترین روش ها برای دریافت ترافیک وب سایت تان پس از طراحی وب سایت می باشد. اما هنگامی که برای افزایش ترافیک سایت خود از روش تبلیغات کلیکی به جای تکیه بر جستجوهای طبیعی در موتور جستجو استفاده می کنید، نیاز به استفاده از رویکرد های مختلفی برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی دارید.
باز هم باید تکرار کنیم که برای انجام این کار می توانید از ابزار گوگل Adwords استفاده کنید تا در جریان میانگین هزینه های تبلیغات کلیکی و همچنین میزان حجم جستجوی هر کلمه کلیدی باشید. اما پس از طراحی وب سایت از conversion rate آن و میزان بازگشت سرمایه تان تا زمانی که واقعاً آن کلمه کلیدی را استفاده نکرده اید، نمی توانید آگاهی داشته باشید.
در این جا تفاوت اصلی استفاده از جستجوهای طبیعی در موتور جستجو مشخص می شود. حجم بالای جستجو و کلمات کلیدی کوتاه و یا عبارات کلیدی که کمتر خاص و مرتبط هستند که نتیجه آن conversion rate کمتر می باشد. این امر ممکن است در نتایج جستجوی طبیعی نرمال باشد اما در تبلیغات کلیکی و پرداخت هزینه ها اصلاً خوب نیست.
چیزی که برای تبلیغات کلیکی نیاز است، کلمات کلیدی طولانی تر می باشد که با وجود جستجوی کمتر از هنگامی که برای هر کلیک مبلغ پرداخت کرده اید،اما نرخ تبدیل یا Conversion rate شما بالا رفته و ترافیک هدفمندی پیدا خواهید کرد.
پس از طراحی وب سایت هنگامی که شروع به استفاده از این کلمات کلیدی طولانی تر می کنید ، میزان بازدید کننده شما کمتر است اما میزان تبدیل این بازدیدکننده ها به خریدار بیشتر خواهد بود. و دلیل آن برای این تبدیل بهتر این است که افرادی که از کلمات کلیدی طولانی تر استفاده می کنند معمولاً به دنبال چیزی برای کمک به حل مشکل خاصشان می باشد و اگر وب سایت شما حل این مشکل را برای آنها فراهم نماید، حتماً برای خرید اقدام لازم را انجام می دهند.
برای پیدا کردن این کلمات کلیدی طولانی، بهتر است که وقت خود را در انجمن ها و تالارهای گفتگو و یا وب سایت های رسانه اجتماعی برای پیدا کردن و جستجوی سوالات افراد صرف کنید که چاره آن محصولات و یا خدمات شرکت شما باشد.
عباراتی که آنها استفاده می کنند را بررسی نمایید. اینها همان عباراتی هستند که در موتور جستجو تایپ می کنند تا برای حل مشکل خود راه حلی پیدا نمایند. و به همین دلیل هنگامی که به سایت شما مراجعه می کنند تمایل بیشتری به انجام فعالیت ها و یا خرید پیدا می کنند.
هنگامی که تعدادی کلمه کلیدی طولانی پیدا کردید، لازم است که دوباره با ابزار گوگل آنالیز آن را آزمایش و بررسی نمایید. اما به خاطر داشته باشید برای پرداخت بابت هر کلیک اول عملکردها و میزان هزینه ها را بررسی کرده و از آنها مطمئن شوید.
البته مدیران سایت ها پس از طراحی وب سایت خود علاقه مندند تا بازدیدکنندگان با ورود به سایت برخی اقداماتی نظیر ثبت نام ، عضویت ، خرید و ... را انجام دهند در غیر این صورت ورود کاربران و افزایش ترافیک سودی نخواهد داشت.
پس از طراحی وب سایت ، جذب افرادی که هنگام ورود به وب سایت شما اقدام به انجام فعالیت هایی از این قبیل می کنند، هدف اصلی در پشت پردهء پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت می باشد.
در حال حاضر فقط می توانید در مورد conversion rate کلمات کلیدی سایت تان پس از طراحی وب سایت بدانید و بعد از آن استفاده کرده و بر نتایج بدست آمده نظارت خواهید کرد. به همین دلیل است که درک این قضیه بسیار مهم است که تفاوت میان دو نوع مختلف ترافیک وب سایتی که توسط موتورهای جستجو به وب سایت شما هدایت می شود را بدانید؛ یکی جستجوی طبیعی و واقعی و ترافیک ناشی از آن و دیگری ترافیکی که بابت آن هزینه پرداخت شده است.
جستجوی ارگانیک برای مدیران سایت مقبول تر بوده و سود بیشتری به همراه خواهد داشت زیرا پس از صرف هزینه طراحی وب سایت نیازی به پرداخت مبلغی جهت تبلیغات نداشته و با انجام و رعایت پاره های از موارد قادر به صدر نشینی در نتایج موتور های جستجو خواهند شد.
جستجو ها و کلیک هایی که بابت آن هزینه پرداخت می شود تا افراد از وب سایت شما بازدید کرده، موجب افزایش ترافیک وب سایت شما می شوند ولی بدون در نظر گرفتن اینکه نتیجه ای برای سایت شما داشته باشد یا خیر. با این حال هزینه زیادی پرداخت می کنید ولی فروش زیادی هم ندارید پس باید برای دستیابی به نتیجه از کلمات کلیدی متفاوتی استفاده کنید.
استفاده از متد جستجوی طبیعی در موتور جستجو
چرا پس از طراحی وب سایت برای افزایش ترافیک وب سایت خود هزینه پرداخت می کنید؟
نتایج جستجوی طبیعی (organic) در موتور جستجو ، برای هر بازدیدکننده هزینه ای پرداخت نمی کنید. بنابراین با پیدا کردن کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو می توانید شانس دریافت کلیک بیشتر برای وب سایت خود بدون انجام تبلیغات داشته باشید.
اگرچه پس از طراحی وب سایت حجم بالای جستجوها لزوماً به سرعت تبدیل به نتیجه و Conversion rate بالا نخواهد شد. در این بخش هیچ نوع بازگشت سرمایه ای را در نظر نگیرید. بنابراین بهتر است که با کلمات کلیدی شروع کنید که می دانید حجم بالای جستجو و ترافیک سایت را در بر خواهد داشت.
هر چه کلمه کلیدی کد نظر شما پر بازدید تر باشد رقبای بیشتری نیز خواهید داشت در نتیجه تلاش برای صدرنشین شدن در نتایج موتور های جستجو گر پس از طراحی وب سایت سخت خواهد بود.
پس بدنبال کلمات کلیدی باشید که حجم جستجوی بالاتری داشته ولی رقابتی کمتری برای بصدر نشین شدن دارند. برای بررسی این روند می توانید از ابزار Google Analytics استفاده نمایید.
استفاده از متد تبلیغات کلیکی PPC
اکنون به مزایای استفاده از متد Pay per click می پردازیم، احتمالاً یکی از شایع ترین و سریعترین روش ها برای دریافت ترافیک وب سایت تان پس از طراحی وب سایت می باشد. اما هنگامی که برای افزایش ترافیک سایت خود از روش تبلیغات کلیکی به جای تکیه بر جستجوهای طبیعی در موتور جستجو استفاده می کنید، نیاز به استفاده از رویکرد های مختلفی برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی دارید.
باز هم باید تکرار کنیم که برای انجام این کار می توانید از ابزار گوگل Adwords استفاده کنید تا در جریان میانگین هزینه های تبلیغات کلیکی و همچنین میزان حجم جستجوی هر کلمه کلیدی باشید. اما پس از طراحی وب سایت از conversion rate آن و میزان بازگشت سرمایه تان تا زمانی که واقعاً آن کلمه کلیدی را استفاده نکرده اید، نمی توانید آگاهی داشته باشید.
در این جا تفاوت اصلی استفاده از جستجوهای طبیعی در موتور جستجو مشخص می شود. حجم بالای جستجو و کلمات کلیدی کوتاه و یا عبارات کلیدی که کمتر خاص و مرتبط هستند که نتیجه آن conversion rate کمتر می باشد. این امر ممکن است در نتایج جستجوی طبیعی نرمال باشد اما در تبلیغات کلیکی و پرداخت هزینه ها اصلاً خوب نیست.
چیزی که برای تبلیغات کلیکی نیاز است، کلمات کلیدی طولانی تر می باشد که با وجود جستجوی کمتر از هنگامی که برای هر کلیک مبلغ پرداخت کرده اید،اما نرخ تبدیل یا Conversion rate شما بالا رفته و ترافیک هدفمندی پیدا خواهید کرد.
پس از طراحی وب سایت هنگامی که شروع به استفاده از این کلمات کلیدی طولانی تر می کنید ، میزان بازدید کننده شما کمتر است اما میزان تبدیل این بازدیدکننده ها به خریدار بیشتر خواهد بود. و دلیل آن برای این تبدیل بهتر این است که افرادی که از کلمات کلیدی طولانی تر استفاده می کنند معمولاً به دنبال چیزی برای کمک به حل مشکل خاصشان می باشد و اگر وب سایت شما حل این مشکل را برای آنها فراهم نماید، حتماً برای خرید اقدام لازم را انجام می دهند.
برای پیدا کردن این کلمات کلیدی طولانی، بهتر است که وقت خود را در انجمن ها و تالارهای گفتگو و یا وب سایت های رسانه اجتماعی برای پیدا کردن و جستجوی سوالات افراد صرف کنید که چاره آن محصولات و یا خدمات شرکت شما باشد.
عباراتی که آنها استفاده می کنند را بررسی نمایید. اینها همان عباراتی هستند که در موتور جستجو تایپ می کنند تا برای حل مشکل خود راه حلی پیدا نمایند. و به همین دلیل هنگامی که به سایت شما مراجعه می کنند تمایل بیشتری به انجام فعالیت ها و یا خرید پیدا می کنند.
هنگامی که تعدادی کلمه کلیدی طولانی پیدا کردید، لازم است که دوباره با ابزار گوگل آنالیز آن را آزمایش و بررسی نمایید. اما به خاطر داشته باشید برای پرداخت بابت هر کلیک اول عملکردها و میزان هزینه ها را بررسی کرده و از آنها مطمئن شوید.