برگزیده های پرشین تولز

پرسشهای اداری (گواهینامه، بیمه، جریمه، تصادفات و ...)

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
قبول میشی بالاخره عصبانی نشو
شب درازه ...
 

Venom

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 می 2006
نوشته‌ها
958
لایک‌ها
3,913
این دلقک بازیا چیه من 20 جلسه رفتم کلاس رانندگی همون بار اول تهرون قبول شدم

این اداها رو نداره

خوب تمرین نمی کنین رد می شین

مثل آدم برین کلاس حله
حالا شما استاد بودی تونستی بار اول قبول بشی , ولی اکثرآ بار دوم یا سوم قبول میشن. ربطی هم به تمرین نداره. من خودم دو سه نفر رو میشناسم بار اول رد شدن ولی 206 چپه کردن یا جلوی 405 رو آوردن پایین !

کلآ همون طور که دوستان گفتن حال و روز اون بابایی که امتحان میگیره خیلی مهمه ! اگه حالش خوب باشه به شما هم حال میده ولی اگه بد باشه ...
استرس و اینا هم هست. من خودم بار اول رد شدم (یکی از اشکالاتم که دیدم خیلی های دیگه هم داشتن این بوده که گفته پارک دوبل کن و ما هم پارک میکنیم و بعد تازه میبینیم جلوی پارکینگه :دی)
بار دوم هم پام وقتی روی کلاچ بود همین طور میلرزید ! ولی خوشبختانه قبول شدم :دی
 
Last edited:

Dark Edition

Registered User
تاریخ عضویت
11 دسامبر 2007
نوشته‌ها
181
لایک‌ها
15
محل سکونت
تهـــــران
من یکی تازه میخوام برم گواهینامه بگیرم .
دقیقا چه مراحلی رو باید طی کنم و تقریبا چقدر طول میکشه ؟
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
36
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
یه توضیح نسبتا کامل برای روز امتحان.. هرچند به نظر من دوست استارتر تاپیک دچار کمبود اعتماد به نفس شده..



روشن کردن صحيح اتومبيل

براي روشن کردن اتومبيل اعمال زير را به ترتيب انجام دهيد:
1- ابتداپدال کلاچ را با پاي چپ فشار داده در انتها نگه داريد.
2- دسته دنده را در حالت دنده خلاص قرار دهيد.(بايد اطمينان داشته باشيد که اين کار به درستي انجام گرفته باشد زيرا در صورتي که دنده خلاص نباشد و استارت بزنيم اتومبيل حرکت نموده و خطراتي را به همراه خواهد داشت)
3- سوئيچ اتومبيل را در جهت موافق عقربه ساعت چرخانيده و استارت بزنيد.
4- همزمان با استارت زدن پدال گاز را با پاي راست کمي فشار داده تا اتومبيل روشن شود.
5- پس از روشن شدن اتومبيل سوئيچ را رها کنيد.
6- آمپر و نشان دهندهاي وضعيت موتور مانند فشار روغن ،دور موتور و مقدار بنزين را کنترل نمائيد.

تنظيم آينه

آينه هاي اتومبيل نقش بسيار مهمي در تامين ايمني هنگام رانندگي دارند،زيرا رانندگان حين حرکت،تغيير مسير و توقف بايد از اطراف و پشت سر آگاهي داشته باشندو اين مهم بوسيله آئينه هاي جانبي و داخل اتومبيل تامين مي گردد.
بنابراين قبل از حرکت بايد آنها را به خوبي تنظيم نماييد،برخي از نقاط کنار خودرو به ويژه در هنگام گردش يا زاويه تند،بوسيله آئينه هاقابل رويت نيستند،در چنين شرايطي لازم است علاوه بر استفاده از آئينه ها با چرخاندن سر به چپ يا راست ، اطراف اتومبيل را نگاه کنيد.

تنظيم صندلي

با اهرم مخصوص ،صندلي را آزاد کنيد به نحوي که شرايط ذيل را براي شما مهيا شود،
1- به فرمان تسلط کامل داشته باشيد.
2- به پدالهاي گاز ،ترمز و کلاج کاملا مسلط باشيد.
3- به راحتي بتوانيد دنده را تعويض کنيد.
4- احساس راحتي و تسلط بر اتومبيل را داشته باشيد.
5-ميدان ديد طبيعي شما تامين گردد.

طريقه حرکت
2.JPG

پس از روشن شدن موتور و آماده بودن براي حرکت بترتيب زير عمل کنيد:
1- ابتدا کمربند ايمني خودرا ببنديد و مطمئن شويد که سر نشينان نيز کمربند ايمني را بسته اند.
2- ترمز پايي را با چند بار فشار دادن پدال ترمز با پاي راست آزمايش کنيد تا از سلامت ترمز پايي مطمئن شويد.
3- در حالي که با پاي راست ترمز گرفته ايد با پاي چپ پدال کلاج را تا انتها فشار دهيد.
4- دسته دنده را در وضعيت دنده يک قرار دهيد.
5- ترمز دستي را خلاص کنيد.
6- از طريق آينه به سمت چپ مسير را کنترل و براي آگاهي ساير رانندگان از چراغ راهنماي اتومبيل استفاده نمائيد.
7- ترمز را رها نموده و به آرامي و به آرامي پدال گاز را همزمان با رها نمودن تدريجي پدال کلاج فشار دهيد و با رعايت حق تقدم عبور ساير وسايل نقليه در حال حرکت از پارک خارج شويد.

توجه:
وسيله نقليه اي که در حال حرکت است نسبت به وسايل نقليه متوقفي که در حال حرکت کردن به جلويا عقب و گردش يا دور زدن هستند حق تقدم دارد.

چگونه ترمز کنيم
3.JPG

در زمان رانندگي و استفاده از ترمز پاشنه پا را روي کف اتومبيل بگذاريد و با سينه پا به پدال ترمز را فشار دهيد و سپس در مراحل بعدي روي پدال براي ترمز گرفتن کامل فشار دهيد.بطور ناگهاني و سريع از ترمز استفاده ننمائيد. امکان دارد کنترل اتومبيل شما با مشکل مواجه گردد.

چگونه فرمان را بگيريم
4.JPG

در حالت معمول رانندگي ،نيمه بالاي فرمان را مانند شکل نشان داده شده گرفته و آنرا ثابت نگه داريد.مخصوصا در زماني که سرعت اتومبيل افزايش مي يابد و هميشه براي عکس العمل مناسب با فرمان آماده باشيد.هرگز دست خود را داخل فرمان قرار ندهيد،چرا که در صورت بروز حادثه امکان مجروح شدن وجود دارد.سعي کنيد از دو دست استفاده کنيد که خودرو را راحت کنترل و در صورت مواجه با خطر در اندک زماني عکس العمل لازم را نشان دهيد.

دور زدن:

در هنگام رانندگي گاهي نياز است مسير خود را تغيير داده و در جهت مخالف قرار گيريد، براي اين منظور بايد در محلهاي مجاز اقدام به دور زدن نماييد.

دور يک فرمانه:

1- سمت راست راه توقف نماييد.
2- بررسي نماييد محدوديت و ممنوعيت دورزدن در اين مکان وجود نداشته باشد.
3- با استفاده از چراغ راهنما ، ديگر رانندگان وسايل نقليه را از اقدام خود براي دور زدن آگاه سازيد.
4- با چرخانيدن سر به طرف شانه چپ ،پشت سر و سمت چپ وسيله نقليه را نگاه کنيد.
5- با رعايت حق تقدم وسايل نقليه اي که در آن مسير در حرکتند با چرخش فرمان بسمت چپ اقدام بحرکت و دورزدن نمائيد.
6- پس از رسيدن به محور يا خط وسط راه،سمت راست راه را نگاه کنيدوسپس با رعايت حق تقدم عبور وسايل نقليه اي که در آن مسير قرار دارند به حرکت خود ادامه داغده و دورزدن را تکميل نماييد.

توجه:
دور زدن در فاصله 150 متري پيچها ، تقاطعها،سربالايي ها،تونل و پل ها، در محلهايي که ديد کافي وجود ندارد و در محلهايي که خط ممتد وجود دارد ممنوع است و خطر تصادف را در پي دارند،از دور زدن در اين مکانها اجتناب کنيد.

دور دو فرمانه
5.JPG

گاهي عرض راهي که شما قصد دور زدن در آن را داريد مسدود است و با يک فرمان نمي توانيد با وسيله نقليه دور بزنيدواتومبيل را در مسير مورد نظر قرار دهيد، در اين گونه راهها شمامجبور خواهيد بود با دو يا چند بار چرخش فرمان و به جلووعقب راندن اتومبيل اقدام به دور زدن نماييد.براي ايجاد ايمني بيشتر و تسهيل در انجام اينکار مطابق شکل مقابل و به طريق ذيل عمل نماييد:
1- در منتهي اليه سمت راست توقف نماييد.
2- ترافيک خيابان را کنترل نموده و از مساعد بودن شرايط عبور و مرور اطمينان حاصل نماييد.
3- ديگر رانندگان را با استفاده از چراغ راهنما نسبت به اقدام خود آگاه کنيد.
4- با چرخش فرمان به سمت چپ و با رعايت حق تقدم عبور به آرامي حرکت نماييد.
5- قبل از رسيدن به جدول مقابل توقف کنيد.
6- با بر گرداندن فرمان به سمت راست با احتياط شروع به حرکت به سمت عقب نماييدتا در شرايط مناسب براي حرکت به جلو قرار گيريد.
7- با آرامي به سمت جلو حرکت کنيد، فرمان را به سمت چپ بچرخانيدتا در مسير مستقيم قرار گرفته و به حرکت ادامه دهيد.

استفاده از روش (دست روي دست)

اين روش براي دور زدن يا پارکنمودن خودروبين دو اتومبيل و يا در مواقعي که ضرورت دارد از تمام زاويه چرخش چرخهاي اتومبيل استفاده شود بکار برده ميشود. با اتخاذ اين روش چرخش فرمان آسان صورت ميگيرد،يک دست همواره روي فرمان قرار دارد وميدان ديدراننده از بين نمي رود، از خطرات احتمالي کاسته و ايمني بيشتري را فراهم مي سازد.

توضيحي در مورد شکل
6.JPG

1- دست هاي شما در موقعيت 3و9 هستند،شروع به چرخش فرمان به سمت چپ نماييد.
2-با دست راست به بالا و چپ و با دست چپ به پائين وراست فشار دهيد.
3- دست چپ را روي دست راست عبور دهيد و فرمان رابگيريد.
4- در زماني که با دست چپ مشغول کشيدن فرمان هستيد،دست راست را آزاد کنيدو به سمت راست فرمان بياوريد.
5- مجددا دست ها را در موقعيت عادي قرار دهيد(ساعت 3و 9).

پارک دوبل

رانندگان وسايل نقليه بايد در منتهي اليه سمت راست و محلهاي مجاز اقدام به پارک اتومبيل نمايند.توقف در محلهاي غير مجاز موجب انسدادراه،سنگيني ترافيک ، بي نظمي دررفت و آمد مي شود و خلاف مقررات است.
متداول ترين نوع پارک کردن در شهر ها پارک دوبل است و براي آن ، رانندگان جديد نياز به تمرين لازم و کافي دارند.
در اين حالت آرام و ملايم به فضاي پارک و عقب حرکت کنيد زيرا راحت تر مي توانييد اتومبيل را کنترل نمائيد، روش انجام آن در زير نمايش داده شده است.
فضاي مناسبي که از طول يک اتومبيل بيشتر باشد پيدا کنيد،علامت بدهيد و توقف کنيد، به اندازه مناسب حدود 50 سانتي متر با اتومبيل پارک شده فاصله بگيريد و به صورت موازي و يک مقدار جلوتر از آن بايستيد و پشت سر را کنترل کنيد و شروع به حرکت نمائيد.(شکل 1)
به آرامي به سمت عقب حرکت کنيد به محض مشاهده انتهاي اتومبيل پارک شده از شيشه درب عقب سمت راست ، فرمان را کاملا به سمت راست بچرخانيد. به ياد داشته باشيد جلوي سمت چپ اتومبيل شما به سمت ترافيک مي چرخد لذا بايد دقت لازم را بنمائيد.(شکل 2)
زمانيکه به عقب ميرويد مواظب باشيد چرخهاي عقب با جدول برخورد ننمايد(وقتي که از وسط شيشه درب جلوي سمت راست ،عقب اتومبيل پارک شده را ديديد) فرمان را کاملا به سمت چپ بچرخانيد و همزمان شروع به حرکت به عقب بنمائيد، بنابراينجلوي اتومبيل شما به سمت اتومبيل جلوئي مي چرخد، مراقب باشيد با اتومبيل عقب برخورد ننمائيد.(شکل 3)
7.JPG

پس از آنکه مطمئن شديد با اتومبيل عقب بر خورد نمي کنيد توقف کرده و فرمان را به حالت مستقيم بر گردانيد وبه سمت جلو حرکت کرده وسط محل پارک قرار بگيريد. فاصله جانبي شما با جدول نبايستي زياد نزديک و يا دور باشد.(شکل 4)
8.JPG

فاصله مناسب 1 متر از جلوف 1 متر از عقب، 45 سانتي متر از جدول است.زمانيکه با دنده عقب به عقب حرکت مي نمائيد نياز است بدن و سر را برگردانيد و ميدان ديد شما از شيشه عقب اتومبيل تنظيم گردد.

9.JPG


روش هاي توقف در سطح شيب دار

1- راه بدون جدول و پارک در سربالايي:
در هنگام پارک کردن وسيله نقليه ، فرمان را بسمت راست (در جهت عقربه هاي ساعت)بچرخانيدبه نحوي که چرخهاي جلو در وضعيتي قرار گيرند که در صورت حرکت غيره منتظره ،وسيله نقليه بسمت حاشيه راه کشانده شودو از ورود به سطح سواره رو ممانعت به عمل آيد.(تصوير شماره 1)

10.JPG


2- راه داراي جدول کناري و پارک در سربالايي:

در هنگام پارک کردن در چنين شرايطي ، فرمان را بسمت چپ(در جهت خلاف عقربه هاي ساعت )بچرخانيد به نحوي که چرخ جلو سمت راست از قسمت عقب با جدول درگير شوند،در اين صورت جدول مانع به حرکت در آمدن وسيله نقليه مي گردد.(تصوير شماره 2)
11.JPG


3- راه داراي جدول کناري و پارک در سرازيري :
در هنگام پارک کردن در چنين شرايطي ،فرمان را به دسمت راست (در جهت عقربه هاي ساعت) بچرخانيد به نحوي که چرخ جلو سمت راست از قسمت جلو با جدول در گير شود،در اينصورت جدول مانع به حرکت در آمدن وسيله نقليه ميگردد.(تصوير شماره 3)

منبع

//


ضمنا صادرات:
ص: صندلی
ا : آینه
د : دنده [ اطمینان از خلاص بودنش ]
ر : روشن کردن
ا : آمادگی حرکت
ت: ترمز دستی
 

Bell

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 می 2008
نوشته‌ها
222
لایک‌ها
6
ماشین من اصلا کلاچ نداره !
 

Shayan_BHX

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 ژوئن 2009
نوشته‌ها
629
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
دوستان عزیز
من همون بار اول که پشت ماشین نشستم قبول شدم:D
ماشینه پراید بود نشستم تو ماشین استارت زدم ماشین خاموش شد:D:lol:
یارو گفت پیاده شو
یارو رو بردم یه گوشه ای گفتم چقدر؟
یارو اول یه ذره ترش کرد و چپ چپ نگا میکرد
منم دیدم داره ضایع میشه گفتم چقدر باید تمرین کنم تا قبول شم؟؟؟:D:lol:
یارو هم زد زیر خنده گفت 100 تا تمرین کنی قبول میشی
بعدشم ................
خیلی روز باهالی بود
 

Sarbala

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2007
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
6
سن
37
محل سکونت
Tehran
دوستان عزيز يك سوالي داشتم .اگه كسي اطلاعي داره ازش ممنون ميشم به من بگه . در مورد قوانين سربازي و گرفتن گواهي نامه هست . اگه يك بنده خدا دفترچه اعزامشو فرستاد و بعدش برگه سبز اعزام اومد در خونه حالا ميتونه با اين برگه بره گواهي بگيره يا نه ؟؟
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
36
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
دوستان عزيز يك سوالي داشتم .اگه كسي اطلاعي داره ازش ممنون ميشم به من بگه . در مورد قوانين سربازي و گرفتن گواهي نامه هست . اگه يك بنده خدا دفترچه اعزامشو فرستاد و بعدش برگه سبز اعزام اومد در خونه حالا ميتونه با اين برگه بره گواهي بگيره يا نه ؟؟
بله، مشکلی نداره.
 

__mahdi__

Registered User
تاریخ عضویت
22 فوریه 2010
نوشته‌ها
594
لایک‌ها
243
محل سکونت
دوهفته مشهد،دو هفته عسلویه
من تو این فروم یه جستجو زدم و جای این مبحث رو خالی دیدم امید وارم پست مشابه نداشته باشیم
{ البته نمونه اونرو روتو یک فروم دیگه هم دیدم و اونجا هم پست کردم .}
خوب اول خاطره من :
خاطره من از مشهد :
حقیقتش من اونقدر از ماشین سواری تو این ترافیک وحشتناک مشهد نفرت دارم که با وجود حدود 29 سال سن تازه تابستون 86 اونم به اصرار پدرم تو آموزشگاه رانندگی ثبت نام کردم . ایین نامه رو دفعه اول قبول شدم و اموزش شهری رو هم با یک بنده خدایه مسنی ورداشتم . این آقا هم با وجود وقت گذاشتن برای آموزشم چون خودم انگیزه نداشتم نتونست چیز زیادی یادم بده بعدش هم که نتایج ارشد اومد و من به بهانه های مختلف نمی رفتم ازمون عملی بدم تا اینکه حدود 2 سال گذشت وبعد فارغ التحصیلی بنابر اتفاقاتی که پیش اومد فهمیدم داشتن گواهینامه مثل کارت پایان خدمت جزء واجباته (یعنی داشتنش چیزه خیلی خاصی نیست ولی نداشتنش ...) و تصمیم گرفتم هر جور شده گواهیناممو بگیرم ( مثلا تو یک آزمون برای مدرک درجه داری به بالا شرط داشتن گواهینامه هم اومده بود و یا یک مورد اورژانس برای داییم یش اومد ولی من نتونستم ببرمش بیمارستان و ... ) . خلاصه رفتم آموزشگاه قبلی سرهنگ راهنما هم بدون هیچ سوالی از منکه چرا اینقدر دیر اومدم واسه ازمون شهری گفت معاینات پزشکی و امتحان آیین نامرو باید دوباره بدم که اونم تو دوسه روزه انجام شد بعدشم تاریخ ازمون عملی رو برای 11 بهمن زد منم برای اینکه یاد آوری بشه شانشی با یک مربی چند ساعتی رفتم اموزش چند سری هم ازش خواستم که که منو به منطقه ازمون شهری ببره که هی ناز می کرد و می گفت همسایه ها شکایت می کنند و ممنوعه !!!! خلاصه اینکه بنابر اتفاقاتی بعد دو سه جلسه برای ادامه اموز ش با یک مربی دیگه نوشتم این بنده خدا هم بدون اینکه ما ازش بخوایم ما رو برد منطقه ازمون تنها عیبی هم که داشت این بود که خیلی ما رو می ترسوند که اره اگه بخوای فرمون رو اینجوری محکم بگیری سرهنگ همون وسط راه از ماشین بیرون می کندت و .... ما هم با این تصورات ، قبل آزمون شهری اول با فرض رد شدن برای روزهای بعدش هم با این آقا کلاس برداشتم ( حالا نگو این حرفا واسه اینه که ما تعداد جلسات بیشتری رو با آقا برداریم ) خلاصه 11 بهمن رفتیم واسه ازمون شهری یارو بر خلاف اونیکه انتظار داشتم خیلی آدم خوش برخورد و با نزاکتی در اومد منم تو ماشین دوم امتحان داشتم و نفر قبل من رو با وجود چند تا سوتی قبول کرد (سوتیهای این اقا : از بس هول کرده بود دستش خورد و برف پاک کن ماشین رو روشن کرد ! با وجود ممنوع بودن جلوی پل پارک کرد نگفتم ممنوعه و ... )با وجود اینکه متوجه شدم این سرهنگ به قول معروفه گلابی امتحان میگیره ولی چون دفعه اولم بود و هول کرده بودم تمام موارد مربوط به شروع کارو گند زدم . کمی جلوتر هم یک ماشین پارک بود سرهنگه سه بار گفت پارک کن ولی من به هوای پارک دوبل هی به ماشین نزدیکتر میشدم سرهنگه هم با کلی معذرت خواهی از ما منو مردود کرد ( اونقدر بد گفته بودن اصلا باورم نشد داره از من معذرت خواهی میکنه ) دو مورد جالب این بود که یک معتاد هم تو جمع بود و همونجا قبل شروع ازمون شهری جلوی جمع شروع کرد به دوپینگ کردن ، و از اقایون هر کی رد می شد بلافاصله خودشو از یکی از کوچه های فرعی گم و گور می کرد ولی خانموا میومدند و خاطره تعریف می کردند.
بعد از رد شدن دو جلسه دیگه هم با مربی آخری اموزش رفتم که خداییش خوب حوصله ای داشت تو آخرین آموزش داشتیم برمی گشتیم آموزشگاه که تو راه یکی از منشی های اموزشگاه که دختر جوونی هم هست رو دیدیم بنابر توصیه مربی این خانم رو هم سوار کردیم تا برسونیم اموزشگاه . سه روز بعد هم با اینکه تاریخ ازمون شهریم نبود صبح زود رفتم تا شاید به عنوان رزرو بتونم امتحان بدم . هوا اونقدر سرد بود که سگ پاشو نمیذاشت بیرون بالاخره بعد از مدتی سرهنگ آزمایش که تغییر کرده بود اومد تا ملت ریخت سرهنگرو دیدن باد همه خوابید چون قیافه خیلی جدی با یک ابروی پرپشت اخم کرده بعلاوه سبیل چخماقی داشت . ملت اینقدر کب کرده بودن که یادشون رفت سلام کنند اونم گفت مگه شما ادب ندارین و ... بعد از خانما خواست که بعد رد شدن داستان خانوادگی براش تعریف نکنند و ... بعدشم هم اسامی سه نفر اول رو خوند اولین اسم مال من بود نگو خانم منشیه مثلا واسه اینکه محبت ما رو جبران کنه مارو گذاشته نفر اول تو دلم گفتم دوستی خاله خرسه به این می گن .محلی که ما واسه ازمون واستاده بودیم جای پرتی بود من هم از روی حواس پرتی و ناراحتی از شانسم رفتم صندلی جلوی کنار راننده نشستم ( گفتم حتما میره از خیابون اصلی شروع میکنه به امتحان گرفتن ) خلاصه تا سرهنگه روش روبرگردوند و منو دید داد زد که مگه تو می خوای از من امتحان بگیری :D( ما هم بعد کلی معذرت خواهی رفتم جای راننده نشستم اونم دستور داد شروع کنم یک دقیقه اول چند تا تپق زدم تا حواسم اومد سرجاش (یا سرهنگه چون همه حواسش به نوشتن لیست اسامی بود متوجه نشد یا هم اینکه اوانتاژ داد ) بعد هم پارک دوبل و دور سه فرمون خواست نکته جالب این بود که همیشه موقع تمرین پارک دوبل ماشین تو دور دوم با شتاب می رفت ولی ایندفعه فکر کنم چون دو نفر هم عقب نشسته بودن و ماشین سنگینتر بود کنترل راحتتر شده بود یک دنده عقب هم امتحان گرفت و مارو قبول کرد :thumbsup: . با توجه به خصوصیاته ظاهری که گفتم اینکه بدون سریش شدن منو قبول کرد برام خیلی جالب بود واقعا نمیشه از روی ظاهر آدما قضاوت کرد . از بقیه هم که دفعه چندمشون بود دلایل افتادنشون رو پرسیدم نتیجه این شد که اگه ماشین رو خاموش کنی و یا اینکه با ترمز دستی بالا حرکت کنی اونقدر چرخت می دن تا یکجا ردت کنند در ضمن هر سرهنگ عشقه یک چیزو دارو مثلا همین سرهنگه عشق دور سه فرمون بود که خدارو شکر گند نزدم .
 
Last edited:

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز* مدیر بخش ارز دیجیتال
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
12,718
لایک‌ها
16,655
محل سکونت
Shiraz 4 Ever
تایپیک خوبیه ..

من چند تا خاطره ی خوب دارم.

1.اینکه وقتی برای اولین بار رفته بودم واسه امتحان ( پارک دوبل ) یه دختره بود که میخواست بعد از 10 جلسه آموزش پارک دوبل کنه ، آقا این ماشین رو برد داخل همونجایی که باید فرمون رو بپیچونه ، ( نپیچید ) و بدون اینکه بدونه ماشین ترمز هم داره ، بی خیال شد و ماشین وارد جوب شد :دی

2. مورد بعد اینکه یه برگه بود که بعد از قبول شدن سرهنگ میداد دستت که ببری آموزشگاه ، ما هم گرفتیم و بردیم تو راه از بس خوشحال بودیم که برگه از دستمون افتاد و ما هم بی خیال داشتیم میرفتیم که یک دفعه همون دختری که ماشین رو کرده بود توی جوب :دی صدا زد آقاا ا ا این برگه هِ از دستتون افتاد ، باز اینجا من خیلی حال کردم ف چون اگه گم میشد دیگه هیچی..

موارد دیگه ای هم هست که در جلسات آینده اعلام میکنم.
 

mhdotcom

کاربر فعال موسیقی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژوئن 2007
نوشته‌ها
276
لایک‌ها
10
قبل من یه نفر به دلیل زدن به جدول رد شده بود و یه دختره هر چی عقب جلو میرفت نمیتونس پارک کنه...
... وقتی نشستم کنار سرهنگه همه چی از تنظیم آینه ها گرفته تا خلاص کردن ترمز دستی یادم رفت. از پارک درومدم و بدستور ایشون رفتم کنار یه ماشین و خواستم که دنده عقب بیام تو پارک قلبم رفته بود کف پای چپم و مثه چی میزد. اونقدر از کنترلم خارج شده بود که نمیتونستم پامو از رو کلاچ وردام هنوز ماشین کاملا" صاف نشده مجبور شدم خلاص وخاموش کنم. بعد از یه پارک نیمه موفق با بیش از نیم متر فاصله با جدول و یه خورده کج یارو بهم گفت لبه مرزی قبول شدیا امضا کرد و انگار که دنیا رو بهم...:blush:
 

ALPINER

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
49
محل سکونت
سرزمين آرش كمانگير
دفعه اول رد شدم. چون يكدستي دنده عقب گرفتم و خيلي يلخي پارك دوبل كردم. افسره گفت: " مگه راننده اتوبوسي كه يه دستي رانندگي و پارك مي كني".

دفعه دوم : نفر اولي كه تو ماشين بود با دنده 3 پيچيد تو يه كوچه افسره داد زد: "يا ابالفضل محكم بشينيد" :eek:
نفر دوم هم كه 7-8 بار رد شده بود داشت تصادف مي كرد. افسره كارتش رو پاره كرد.
من چون از اونا بهتر بودم قبولم كرد. اگر نه من هم اصولي رانندگي نكردم :blush:
 

Bahram.ws

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2005
نوشته‌ها
1,132
لایک‌ها
73
سن
40
محل سکونت
On The Fly
باز واسه شما ها خوب بوده تو شهر امتحان میدادین
زمان ما امتحان تو شهرک آزمایش بود اینجوری بود که یه محوطه ای بود که شبیه خیابان های شهر درستش کرده بودن بعد ایستگاه ایستگاه بود هر ایستگاه هم یه سرهنگ داشت اونم چه سرهنگ هایی...
میرفتی کارتکس رو میدادی بعد میشستی یه 30 40 دقیقه ای تا نوبتت بشه تو این مدت هم رانندگی بقیه رو نگاه میکردی و استرست بالاتر میرفت از بس که اونجا سخت میگرفتن
بعضی از ایستگاهاش آسون بود بعضی هاش سخت! فقط باید میشستی دعا میکردی که فلان ایستگاه نیفتی یا فلان ایستگاه بیافتی
خلاصه اسمت رو میخوندن و پا میشدی میرفتی تو ایستگاه
درست یادم نیست ولی فکر کنم یه 5، 6 باری افتادم اونم واسه سوتی های مسخره، رانندگیم بد نبود ولی بودجوری حواس پرت بودم مثلا یه بار یادمه طرف سرهنگه هر چی میگفت خیلی عالی انجام دادم بدون هیچ عیب و نقصی بعد گفت دور بزن آقا ما هم دور زدیم گفت برو پایین!!! گفتم چراااا؟!؟!؟ گفت خط ممتد دور میزنی؟؟؟؟
یه بارم همون اول که نشستم با ترمز دستی بالا حرکت کردم درجا گفت برو پایین!! بدبختی ماشیناشم همه پیکان بود ترمز دستی هاشم بالا با پایینش فرقی نمیکرد ماشین همه جوره حرکت میکرد
یه بارم یادمه یه افغانی اومده بود امتحان بده نشست پشت فرمون آقا پاش رو تا ته گذاشت رو گاز بعد یهو پاشو از کلاج برداشت!!! یه تیکافی کرد که دود از لاستیکا بلند شد... همه هم ساکت شدن فقط به این نگاه میکردن! سرهنگه هم با پس گردنی و اردنگی از ماشین پرتش کرد بیرون
خلاصه دورانی بود
آهان یه بارم یه دختره اومد نشست هی استارت میزد ماشین میپرید جلو خاموش میشد!!! یه 7 ، 8 بار این کارو کرد دیگه کل پسرها داد میزدن که بابا تو دنده است ولی دختره ته بیلمز بود نمیفهمید
راستی اون زمان واسه دختر ها سرهنگ خانوم میاوردن که خدائیش کم از مرد ها نداشت
 

oops86

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 اکتبر 2009
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سلام دوست عزیز
شما
image.php

با این قد و قواره چطور میخوای رانندگی کنی آخه؟
 

panaskype

Registered User
تاریخ عضویت
14 نوامبر 2009
نوشته‌ها
24
لایک‌ها
1
با سلام و عرض ادب
 
Last edited:

Sashi24

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,320
لایک‌ها
227
سن
32
محل سکونت
Chabhar Free Zone
درود



sasan s: این تاپیک رو پاک نمی کنم به دلیل صحبتهایی که بعضی دوستان در خصوص فرهنگ رانندگی و همینطور خطرات نداشتن گواهینامه داشتن.
 
Last edited by a moderator:

ALPINER

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
49
محل سکونت
سرزمين آرش كمانگير
خيلي وضع رانندگي و اصولاً فرنگ رانندگي خوبه كه جديدي ها هم مي خواهند ميانبر بزنند و بدون آزمون گواهينامه بگيرند.

براي داشتن يك جامعه آموزش لازم است و براي ارتقاء امنيت جاده ها كه بيشترين تلفات رو در سطح دنيا و حتي بيشتر از تلفات جنگ در ساير كشور رو ما داريم، آزمون درست رانندگي ضروري است.

دوست عزيز، حتي اگر پيدا هم كردي، معرفي نكن. به نفع همه ماست.;)
 

bill.goldberg

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2008
نوشته‌ها
255
لایک‌ها
6
آزمون رانندگی مهم نیست
فرهنگ رانندگی خیلی خیلی مهمه که 1 درصد رانندگان هم ندارن

برای ایران تنها گواهینامه لازمه چون قوانین رعایت نمیشه
در ایران نمیشه قوانین رعایت کنی
فقط باید زرنگ بود
 
بالا