برگزیده های پرشین تولز

پرسش فرانک میلر (نقاش کمیک استریپ 300) در یاهو انسرز !!!!!!

farzamt

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2007
نوشته‌ها
24
لایک‌ها
0
دوستان وطن پرست ازتون خواهش میکنم دیگه به این بنده خدای مریض اجنبی پرست جواب ندید اصلا ارزشش رو نداره باور کنید
دوستان به اندازه کافی به این مردک جواب کافی و وافی دادند و من خیلی خیلی ازشون ممنونم
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است آخر و عاقبت تمدن یونان رو میبینیم
به نظر من اظهر من الشمس است که تمدن ایران برترین تمدن زمان خویش بوده
 

darya_s

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,592
لایک‌ها
5
الان مشکل اینجاست که باید این استدلالاتمون رو به انگلیسی در جواب اون سوال فرانک میلر بنویسیم. کسی تا حالا اینکار رو کرده؟ اگه بله به نوشته خودش لینک بده بریم ببینیم چی نوشته. آخه مطالب تاریخی نوشتن رو بلد نیستیم!! من هرچی فکر کردم ببینیم چی بنویسم، مغزم هنگ کرده بود انگار.

وسط این دعواها کسی جواب منو داد؟ کسی در جواب اون سوال حرفی با سند و مدرک تاریخی نوشته؟ اگه بله، بگید کدوم جواب هست من برم بخونم، یه کم ایده بگیرم واسه نوشتن.
 

Amir_2591

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
0
درا ينکه يونان باستان سرآمد علم و فلسفه بود شکي نيست و يک سر وگردن از همه بالا تر بود. دانشمندان يونان حتي سرعت نور را در آن زمان حساب کرده بودند.
اما از لحاظ هنر ايران و يونان پايا پاي هم بودند و از لحاظ اخلاق ايران بر يونان برتري داشت.

هنر ایرانی اگر منظورتان معماری است، باید بگویم در دوران هخامنشی تحت تاثیر معماری بابلی و آشوری بوده و بعد از آن در دوران اشکانیان یکسره تحت سیطره معماری یونانی درآمده(همه چیز اشکانیان تحت تاثیر فرهنگ یونان بوده)؛ هنر ایرانی در اوج خود(یعنی دوره میانی اسلام)باز هم هزار سالی از هنر یونانی عقب است، درباره اخلاقیات هم من ادعای شما را نمی پذیرم، می شود درباره اش بحث کرد. در سرتاسر ایران پیش از اسلام تنها "سیستم" سیاسی قابل قبول مدل اشکانی بوده که برگرفته از الگوی هلنی محسوب می شده(زبان درباری یونانی بوده، مجلس مهستان و شورای نظامی از یونانیان برگرفته شده، القاب و عناوین درباری و ارتشتاری یونانی بوده و معماری و هنر کاملا "هلنیزه" شده: یک تمدن هلنی_یونانی). به نظر من ایران در هیچ امری بجز جنگاوری برتر از یونان نبوده، اگر راستش را بخواهید آنرا حتی در ردیف دوم و سوم هم نمی شود قرار داد(بعد از یونان ، روم و مصر قطعا گفتنی های بیشتری برای بیان دارند). درباره تاثیرپذیری اشکانیان از یونان رجوع کنید به "اشکانیان" نوشته "میخائیل میخائیلوویح دیاکونوف" ، برای تاثیرپذیری معماری و مذهب ایرانی از بابلیان، آشوریان و ایلامیان رجوع کنید به "تاریخ ایران" مجلد اول(هر سه بخش)نوشته احسان یارشاطر .


پیرامون دو پرسمان مطرح شده در این جستار باید روشنگری هایی شود.


از آنجایی که برخی سنگ نبشته بیستون را مدرک 100% بشمار آورده و جنبه ی سیاسی آن را در نظر نگرفته اند و به گونه ای سطحی آن را گشوده اند پس ما هم در اینجا به خود سنگ نبشته رجوع میکنیم:

DBb این گئومات مغ است. او دروغ گفت: من بردیا پسر کورش هستم. من شاه هستم
DBc: این آثرین هست. او دروغ گفت. چنین گفت: من در ایلام شاه هستم
DBd: این ندئیت بَ ثیرَ است. او دروغ گفت چینین گفت: من نبوگدرَچَرَ پسر نبون ثیت هستم. من شاه در بابل هستم.
DBe: این فرَوَرتیش است. او دروغ گفت. چنین گفت: من خشَثرئیتَ از دودمان هوخشتر هستم. من شاه ماد هستم.
DBf: این مرتی یَ است. او دروغ گفت. چنین گفت: من ایمَنیش در ایلام شاه هستم.
DBg: این چیسَن تَخمَه است. او دروغ گفت و چنین گفت: من در سگارتیه شاه هستم ار دودمان هوخشتر
DBh: این وَهیَزداتَ است. او دروغ گفت و چنین گفت: من بردی یَ پسر کورش هستم. شاه هستم.
DBi : این اَرخ است. او دروغ گفت. چنین گفت: من نَبوکُدرچَر پسر نبون ثیتَ هستم من شاه در بابل هستم.
DBj: این فرادَ است. او دروغ گفت و چنین گفت: من در مرو شاه هستم.
DBk: این سکونخای سکایی است.


در این ترجمه ی کتیبه ی بیستون اشاره ی مستقیم به این دارد که همه ی اینها دروغگویانی هستند که برای تاج و تخت و رسیدن به پادشاهی شورش کرده اند و ...

درود ؛

سوال همینست که چرا حجم شورشها به محض برآمدن داریوش درست ده برابر افزایش یافته(یعنی یک شورش در زمان گئومات تبدیل شده به ده شورش در زمان داریوش)؟ بدیهی است القابی که داریوش در کتیبه اش به مخالفان نظامی خود می دهد چیزی بهتر از "دروغگو" و "بد تخمه" نخواهد بود. اینکه او توانسته شورشها را ***** بکند نشان نمی دهد آنها از پشتیبانی مردمی بهره مند نبودند .. داریوش فقط یک شخصیت نظامی برجسته داشته و ذکاوت سیاسی، اینرا البته چنگیز هم داشته .. جالب اینست که به محض خروج داریوش از محور مرکزی قدرت، مردم از غیاب او استفاده و برضدش شورش می کردند : « وقتی من در بابل بودم_برای ***** شورش_ این کشورها برضد من شوریدند : پارس، ایلام، ماد، آشور ، مصر، پارت، مرو ، تنگوش ، سکائیه »(ستون دوم، بند 2)، برخی ایالات دو بار برضد داریوش قیام کردند(مثل بابل). این شورشها که با وجود دیدن رفتار بربرمنشانه داریوش با مخالفانش انجام می گرفته، تنها نشانگر سطح بیزاری بی اندازه مردم از حکومت او بوده. مردم حق داشته اند بردپاد کسی که شاه قانونی کشور را کشته و به جایش به تخت سلطنت تکیه زده شورش بکنند ، در دوران باستان هم هیچ جنبش اجتماعی بدون ***** امکان پذیر نبوده، پس محدود کردن این شورشها به "اشخاص" فقط به خاطر اینکه آنها در راس امور قرار گرفته بودند کار درستی نیست، نگاه کنید رفتار داریوش با مخالفان کودتا، اسرای دست بسته جنگی و کسانی که از او پیروی نمی کردند طبق گفته خودش :
« ... پس از آن من به ایلام فرستام، او را دست بسته به نزد من آوردند ، من او را کشتم »(ستون اول بند 17)
« ...پس از آن ایلامیان از من ترسیدند، او را گرفته خود کشتند ...»(ستون دوم، بند 4)
« ... من به او چنین گفتم: پیش رو سپاهی را که مردمش خود را از آن من نمی خواهند بکوب »(ستون دوم، بند 7)
« .. من سپاهی درپی او فرستادم، او را به نزد من آوردند، من هر دو گوش او و زبانش را بریدم، یک چشم او را کندم، (بدنش را)بر دروازه شهر آویختم .. همه او را دیدند .. سپس او را در همدان دار زدم، و مردانی را که یار او بودند کشتم»(ستون دوم، بند 13)
« ... به خواست اهورمزدا، **** من **** چیترتخم را شکست داد، او را نزد من آوردند، من بینی و دو گوش او را بریدم و یک چشم او را کندم ... سپس او را در ازبل دار زدم ..»(ستون دوم، 14)

داریوش فقط در بابل شصت هزار نفر را کشتار کرده. در یونان دموکرات احدی چنین قدرتی نداشته .

و در آخر از سبیل استالین چه خبر Amir_2591 ؟
نمی دانم، از هیتلر بپرسید ..

نه، ببینید منهم تردیدی در عظمت ایران بعد و قبل از اسلام ندارم؛ اصلا هم بحث اینجا روی "عظمت" نیست، مسئله درباره برتری مدلهای سیاسی_فرهنگی و تاثیرپذیری مثبت بشریت از آنهاست، من با این پست :

« پیسیوس که از هدایای خشایارشا امیدوار گردیده بود نزد او رفت و چنین گفت : « شاهنشاه درخواستی از تو دارم ... ای شاه بزرگ پنج پسر دارم که همگی آنها را برای رفتن به جنگ احضار کرده اند. من پیرمردی سالخورده ام و نیازمند مراقبت، به من رحمی کن و یکی از پسرهایم را از خدمت معاف نما. اجازه بده پسر بزرگم برای پرستاری من و اداره کردن دارایی هایم در اینجا نزد من بماند» ... خشایارشا برآشفته گردید و چنین پاسخ داد : « ای مردک پست با چه جرئتی از پسرت سخن می گویی؟ ... مهمان نوازی تو جان چهار پسرت را نجات می دهد ... ولی مجازات تو _به خاطر طرح این درخواست_ آنست که بزرگترین و عزیزترین پسرت اعدام خواهد شد . (تاریخ ایران باستان_حسن پیرنیا_جلد اول_ ص700). »

« در راه عزیمت خشایارشا به آسیا، در راه تندبادی وزیدن گرفت چون پارسیان زیادی سوار بر کشتی بودند و آن را سنگین می کردند، کشتی در خطر غرق شدن قرار گرفت. خشایارشا از توفان به وحشت افتاده از کشتی بان پرسید آیا راهی برای نجات ما هست؟ ... در این هنگام خشایارشا روبه پارسیان کرد و گفت : "اکنون برشماست که شیفتگی خود را به شاه نشان بدهید، چراکه زندگی من در دستان شماست" ، پس از این درخواست پارسیان نزد شاه به خاک افتادند و کرنش کنان نفر به نفر ، خود را به دریا انداختند و کشتی سبک گردید. چون کشتی سالم به ساحل نشست، خشایارشا ابتدا بخاطر آنکه ناخدا موجبات نجات جان او را فراهم کرده بود تاجی بر سرش نهاد، سپس از آن جهت که مایه مرگ شماری از پارسیان شده بود دستور داد سر از بدنش جدا کنند »(همان).

« ای برادران، اکنون دشمن اسپارتی به ما یورش آورده، اما هدف ما از مقاومت و جنگ چیست؟ ما آزادی داریم و زندگی در همزیستی مسالمت آمیز و دوستانه با یکدیگر را تجربه می کنیم، زیرا حکومت ما دموکراسی است. یعنی برآمده از اکثریت مردم است، تصمیمات نزد ما از مردم هستند نه بر آنها و حکومت ما از آن ِ مردم است . ما محق هستیم... گمان مبرید تنها چیزی که ما از دست می دهیم آزادی آتنی و برده شدن است، شما سرزمین خود را از کف می دهید ... شما قربانی نفرت و حسد دیگر ملل تحت سلطه آتنیان می شوید ، چراکه این سلطه یک دیکتاتوری است که از دیدگاه اخلاقی امری پلید است. »(سخنرانی پریکلیس، 2400 سال پیش).

نشان دادم حقیقتا در این جنگ خشایارشا نماد فرهنگ سنتی شخص محور استبدادی شرقی بوده و یونان نماد مدنیت پویا و دموکراسی روبه جلوی ِ مردم محور غربی؛ چون کسی نتوانست آنرا نقد بکند ردیه نویسی شدت گرفت .
 

Radian

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,717
لایک‌ها
0
محل سکونت
FREEDOM city............ PPC : HTC Touch HD ......
آخی ! نازی ! دوباره حس ترحمم بر انگیخته شد ! گویا شما زبان مادریتون رو هم بلد نیستین !

بده ها آدم بخواد از یکی بد بگه ! اما مجبور باشه ازش آویزون باشه ! ( منظورم زبانه )

میدونی ، خیلیها به بهانه ی دموکراسی میگند باید جواب شما رو با استدلال داد .

اما من کاملا مخالفم .

دموکراسی در مورد حال است . در مورد حکومت و سیاست ...

اما کار شما نه سیاسی است نه مربوط به حال ...

کار شما اینست که توی خیابون به یکی فحش خواهر و مادر بدی ! در جواب این کار دموکراسی نقشی نخواهد داشت

شما داری به نژاد ما توهین میکنی !

فکر کنم هنوز خیلی جوانمردیم که ....
 

Radian

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,717
لایک‌ها
0
محل سکونت
FREEDOM city............ PPC : HTC Touch HD ......
داشتم ریشه یابی میکردم که مشکل این جماعت چیه ! ( کلی عرض میکنما ! )

یه نظریه تراوش شد ...

زمان حمله اعراب ، مغول و سایر اقوام وحشی به وطن عزیز ... سربازان در اشغال هر شهر دست به جنایاتی

می زدند در غالب کلمات نمی گنجد ... یکی از این افعال حیوانی تجاوز یه نوامیس وطن بود ...

و خوب اینها را نیز ثمراتی بود ! .... و قاعدتا سربازا که ثمراتشون رو کول نمی کردن ببرن مغولستان ...

این ثمرات متاسفانه نصف ژنمشون ایرانی بود نصفش از ناکجا آباد مثل موغول ، عرب ...

اینها رشد کردند ... نسل به وجود آوردند و ... این نسل ، نسلی بود که معنی وطن را در ژنتیکش درک نمی کرد .

درک نمی کرد مادر یعی وطن ، وطن یعنی مادر ! چون حتی نمی دانست مال کجاست ...

بلکه حتی به طور غریزی احساس غریبی میکرد ...

این شد که دست به تیشه شد ! تا تیشه یه ریشه ی این خاک یزند ...

فکر کنم علت یابی خوبی بود ...
 

korosh bozorg

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2005
نوشته‌ها
294
لایک‌ها
7
هنر ایرانی اگر منظورتان معماری است، باید بگویم در دوران هخامنشی تحت تاثیر معماری بابلی و آشوری بوده و بعد از آن در دوران اشکانیان یکسره تحت سیطره معماری یونانی درآمده(همه چیز اشکانیان تحت تاثیر فرهنگ یونان بوده)؛ هنر ایرانی در اوج خود(یعنی دوره میانی اسلام)باز هم هزار سالی از هنر یونانی عقب است، درباره اخلاقیات هم من ادعای شما را نمی پذیرم، می شود درباره اش بحث کرد. در سرتاسر ایران پیش از اسلام تنها "سیستم" سیاسی قابل قبول مدل اشکانی بوده که برگرفته از الگوی هلنی محسوب می شده(زبان درباری یونانی بوده، مجلس مهستان و شورای نظامی از یونانیان برگرفته شده، القاب و عناوین درباری و ارتشتاری یونانی بوده و معماری و هنر کاملا "هلنیزه" شده: یک تمدن هلنی_یونانی). به نظر من ایران در هیچ امری بجز جنگاوری برتر از یونان نبوده، اگر راستش را بخواهید آنرا حتی در ردیف دوم و سوم هم نمی شود قرار داد(بعد از یونان ، روم و مصر قطعا گفتنی های بیشتری برای بیان دارند). درباره تاثیرپذیری اشکانیان از یونان رجوع کنید به "اشکانیان" نوشته "میخائیل میخائیلوویح دیاکونوف" ، برای تاثیرپذیری معماری و مذهب ایرانی از بابلیان، آشوریان و ایلامیان رجوع کنید به "تاریخ ایران" مجلد اول(هر سه بخش)نوشته احسان یارشاطر .




درود ؛

سوال همینست که چرا حجم شورشها به محض برآمدن داریوش درست ده برابر افزایش یافته(یعنی یک شورش در زمان گئومات تبدیل شده به ده شورش در زمان داریوش)؟ بدیهی است القابی که داریوش در کتیبه اش به مخالفان نظامی خود می دهد چیزی بهتر از "دروغگو" و "بد تخمه" نخواهد بود. اینکه او توانسته شورشها را ***** بکند نشان نمی دهد آنها از پشتیبانی مردمی بهره مند نبودند .. داریوش فقط یک شخصیت نظامی برجسته داشته و ذکاوت سیاسی، اینرا البته چنگیز هم داشته .. جالب اینست که به محض خروج داریوش از محور مرکزی قدرت، مردم از غیاب او استفاده و برضدش شورش می کردند : « وقتی من در بابل بودم_برای ***** شورش_ این کشورها برضد من شوریدند : پارس، ایلام، ماد، آشور ، مصر، پارت، مرو ، تنگوش ، سکائیه »(ستون دوم، بند 2)، برخی ایالات دو بار برضد داریوش قیام کردند(مثل بابل). این شورشها که با وجود دیدن رفتار بربرمنشانه داریوش با مخالفانش انجام می گرفته، تنها نشانگر سطح بیزاری بی اندازه مردم از حکومت او بوده. مردم حق داشته اند بردپاد کسی که شاه قانونی کشور را کشته و به جایش به تخت سلطنت تکیه زده شورش بکنند ، در دوران باستان هم هیچ جنبش اجتماعی بدون ***** امکان پذیر نبوده، پس محدود کردن این شورشها به "اشخاص" فقط به خاطر اینکه آنها در راس امور قرار گرفته بودند کار درستی نیست، نگاه کنید رفتار داریوش با مخالفان کودتا، اسرای دست بسته جنگی و کسانی که از او پیروی نمی کردند طبق گفته خودش :
« ... پس از آن من به ایلام فرستام، او را دست بسته به نزد من آوردند ، من او را کشتم »(ستون اول بند 17)
« ...پس از آن ایلامیان از من ترسیدند، او را گرفته خود کشتند ...»(ستون دوم، بند 4)
« ... من به او چنین گفتم: پیش رو سپاهی را که مردمش خود را از آن من نمی خواهند بکوب »(ستون دوم، بند 7)
« .. من سپاهی درپی او فرستادم، او را به نزد من آوردند، من هر دو گوش او و زبانش را بریدم، یک چشم او را کندم، (بدنش را)بر دروازه شهر آویختم .. همه او را دیدند .. سپس او را در همدان دار زدم، و مردانی را که یار او بودند کشتم»(ستون دوم، بند 13)
« ... به خواست اهورمزدا، **** من **** چیترتخم را شکست داد، او را نزد من آوردند، من بینی و دو گوش او را بریدم و یک چشم او را کندم ... سپس او را در ازبل دار زدم ..»(ستون دوم، 14)

داریوش فقط در بابل شصت هزار نفر را کشتار کرده. در یونان دموکرات احدی چنین قدرتی نداشته .


نمی دانم، از هیتلر بپرسید ..

نه، ببینید منهم تردیدی در عظمت ایران بعد و قبل از اسلام ندارم؛ اصلا هم بحث اینجا روی "عظمت" نیست، مسئله درباره برتری مدلهای سیاسی_فرهنگی و تاثیرپذیری مثبت بشریت از آنهاست، من با این پست :



نشان دادم حقیقتا در این جنگ خشایارشا نماد فرهنگ سنتی شخص محور استبدادی شرقی بوده و یونان نماد مدنیت پویا و دموکراسی روبه جلوی ِ مردم محور غربی؛ چون کسی نتوانست آنرا نقد بکند ردیه نویسی شدت گرفت .



زمانی که از معماری و هنر ایرانی سخن میگوییم دیدگاهمان گستره ی فرمانروایی هخامنشیست. به سخن دیگر معماری آشور و بابل و ایلام همگی هنر و معماری ایرانی بشمار می آیند. اشکانیان نیز در یک دوره ی کوتاه آغاز فرمانروایی به گفته ی خودشان یونانی دوست بودند اما با توانمند شدن سُهش(حس) میهن دوستی و بازگشت به خویشتن! توانستند دین زرتشت را جایگزین کرده و در پی گرداوری اوستای سوزانده شده بدست اسکندر بودند و ...
اگر مجلس مهستان و آن شورای جنگی اشکانیان را برگرفته شده از فرهنگ یونانی بدانیم! باید گفت دانش پزشکی و ریاضیات و فلسفه و... یونان همگی برگرفته شده از فرهنگ ایرانیست. و در کل برپایه ی سخن شما باید گفت یونانی ها هیچکدام از اینها را نداشتند و به برکت فرهنگ غنی ایرانی به آنها رسیده اند.


هم اکنون میرسیم به بحث پیرامون داریوش شاه, کوتاه و چکیده پاسخ میدهم و در پایان همان پیک پیشین را می آورم چرا که پاسخ ها همه در همان پیک ها نهفته بودند!

1. شورشها از زمان داریوش شاه آغاز نشده بود
2. شورشهایی که در زمان داریوش شاه رخ داد در برابر آن همه ایالت پادشاهی بسیار اندک بود و میتوان گفت بخش گسترده ای از مردم هوادار داریوش شاه و بخش کوچکی که حتی پشتوانه ی مردمی هم نداشتند پاد او بودند.
3. همانگونه که شما از سنگ نبشه ی داریوش شاه به عنوان مدرک بهره گرفتید من هم از سنگ نبشته ی داریوش شاه بهره گرفتم و نشان دادم که اینها همه دروغگویانی بودند که به مردم ستم میکردند و داریوش مردم را از بند این ستم رها کرده
3. حتی در برخی از ایالات مردم خود فرد شورشی را که ستم کرده بود را دستگیر کرده اند به پیش داریوش برده اند و مجازات وی را خاستار شده اند
4. داریوش شاه به نسبت دیگر پادشاهان آن زمان و در سنجش با دیگر پادشاهان آن زمان رفتاری بسیار انسانی داشته است.
5. سنگ نبشته ی بیستون یک سنگ نبشته ی سیاسی و جنگی و هشدار دهنده هست به آنهایی که امنیت مردم را بر هم زده اند, آن منشور اخلاقی نیست, برای اینکه به رفتار و کردار و منش ایرانیان و داریوش شاه بنگرید باید به سنگ نبشته ی او در نشق رستم رجوع کنید


این را هم باید گوشزد کنم. در یونان باستان مردم سالاری و دموکراسی به هیچ روی وجود نداشته است. اینکه دست کم 4/5 مردم یک جامعه از حق رای محروم باشند و تنها آن 1/5 بتوانند رای بدهند در هیچ کجای جهان مردم سالاری یا دموکراسی بشمار نمی آید.
در یونان باستان برده ها و زنان! حق رای نداشتند.

در یونان باستان سامانه(سیستم) برده داری وجود داشت. یعنی خرید و فروش برده در این جامعه یک چیز عادی بود و روا. اما در ایران گذشته از شمار کم برده داری که اشاره شده هیچ گاه و هیچ گاه سامانه ی برده داری وجود نداشته است. این رفتار ددمنشانه و حیوانی از سوی یونانی ها لکه ی ننگی هست که پاک شدنی نیست.

بری دوستان گوشزد میکنم که هر یونانی دست کم از 1 تا 7(میانه) به بالا برده ی خریدداری شده داشت که این برده ها جزو اموال اینها بشمار می امدند. به این معنی که هیچ حقوقی نداشتند.
 

reza395

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2006
نوشته‌ها
577
لایک‌ها
2
هنر ایرانی اگر منظورتان معماری است، باید بگویم در دوران هخامنشی تحت تاثیر معماری بابلی و آشوری بوده و بعد از آن در دوران اشکانیان یکسره تحت سیطره معماری یونانی درآمده(همه چیز اشکانیان تحت تاثیر فرهنگ یونان بوده)؛ هنر ایرانی در اوج خود(یعنی دوره میانی اسلام)باز هم هزار سالی از هنر یونانی عقب است، درباره اخلاقیات هم من ادعای شما را نمی پذیرم، می شود درباره اش بحث کرد. در سرتاسر ایران پیش از اسلام تنها "سیستم" سیاسی قابل قبول مدل اشکانی بوده که برگرفته از الگوی هلنی محسوب می شده(زبان درباری یونانی بوده، مجلس مهستان و شورای نظامی از یونانیان برگرفته شده، القاب و عناوین درباری و ارتشتاری یونانی بوده و معماری و هنر کاملا "هلنیزه" شده: یک تمدن هلنی_یونانی). به نظر من ایران در هیچ امری بجز جنگاوری برتر از یونان نبوده، اگر راستش را بخواهید آنرا حتی در ردیف دوم و سوم هم نمی شود قرار داد(بعد از یونان ، روم و مصر قطعا گفتنی های بیشتری برای بیان دارند). درباره تاثیرپذیری اشکانیان از یونان رجوع کنید به "اشکانیان" نوشته "میخائیل میخائیلوویح دیاکونوف" ، برای تاثیرپذیری معماری و مذهب ایرانی از بابلیان، آشوریان و ایلامیان رجوع کنید به "تاریخ ایران" مجلد اول(هر سه بخش)نوشته احسان یارشاطر .




درود ؛

سوال همینست که چرا حجم شورشها به محض برآمدن داریوش درست ده برابر افزایش یافته(یعنی یک شورش در زمان گئومات تبدیل شده به ده شورش در زمان داریوش)؟ بدیهی است القابی که داریوش در کتیبه اش به مخالفان نظامی خود می دهد چیزی بهتر از "دروغگو" و "بد تخمه" نخواهد بود. اینکه او توانسته شورشها را ***** بکند نشان نمی دهد آنها از پشتیبانی مردمی بهره مند نبودند .. داریوش فقط یک شخصیت نظامی برجسته داشته و ذکاوت سیاسی، اینرا البته چنگیز هم داشته .. جالب اینست که به محض خروج داریوش از محور مرکزی قدرت، مردم از غیاب او استفاده و برضدش شورش می کردند : « وقتی من در بابل بودم_برای ***** شورش_ این کشورها برضد من شوریدند : پارس، ایلام، ماد، آشور ، مصر، پارت، مرو ، تنگوش ، سکائیه »(ستون دوم، بند 2)، برخی ایالات دو بار برضد داریوش قیام کردند(مثل بابل). این شورشها که با وجود دیدن رفتار بربرمنشانه داریوش با مخالفانش انجام می گرفته، تنها نشانگر سطح بیزاری بی اندازه مردم از حکومت او بوده. مردم حق داشته اند بردپاد کسی که شاه قانونی کشور را کشته و به جایش به تخت سلطنت تکیه زده شورش بکنند ، در دوران باستان هم هیچ جنبش اجتماعی بدون ***** امکان پذیر نبوده، پس محدود کردن این شورشها به "اشخاص" فقط به خاطر اینکه آنها در راس امور قرار گرفته بودند کار درستی نیست، نگاه کنید رفتار داریوش با مخالفان کودتا، اسرای دست بسته جنگی و کسانی که از او پیروی نمی کردند طبق گفته خودش :
« ... پس از آن من به ایلام فرستام، او را دست بسته به نزد من آوردند ، من او را کشتم »(ستون اول بند 17)
« ...پس از آن ایلامیان از من ترسیدند، او را گرفته خود کشتند ...»(ستون دوم، بند 4)
« ... من به او چنین گفتم: پیش رو سپاهی را که مردمش خود را از آن من نمی خواهند بکوب »(ستون دوم، بند 7)
« .. من سپاهی درپی او فرستادم، او را به نزد من آوردند، من هر دو گوش او و زبانش را بریدم، یک چشم او را کندم، (بدنش را)بر دروازه شهر آویختم .. همه او را دیدند .. سپس او را در همدان دار زدم، و مردانی را که یار او بودند کشتم»(ستون دوم، بند 13)
« ... به خواست اهورمزدا، **** من **** چیترتخم را شکست داد، او را نزد من آوردند، من بینی و دو گوش او را بریدم و یک چشم او را کندم ... سپس او را در ازبل دار زدم ..»(ستون دوم، 14)

داریوش فقط در بابل شصت هزار نفر را کشتار کرده. در یونان دموکرات احدی چنین قدرتی نداشته .


نمی دانم، از هیتلر بپرسید ..

نه، ببینید منهم تردیدی در عظمت ایران بعد و قبل از اسلام ندارم؛ اصلا هم بحث اینجا روی "عظمت" نیست، مسئله درباره برتری مدلهای سیاسی_فرهنگی و تاثیرپذیری مثبت بشریت از آنهاست، من با این پست :



نشان دادم حقیقتا در این جنگ خشایارشا نماد فرهنگ سنتی شخص محور استبدادی شرقی بوده و یونان نماد مدنیت پویا و دموکراسی روبه جلوی ِ مردم محور غربی؛ چون کسی نتوانست آنرا نقد بکند ردیه نویسی شدت گرفت .


ویندوز ویستا ویژگیهای دیداری فوق‌العاده‌ای مانند پنجره‌‌های نیمه‌شفاف و ابزارهای قدرتمندتر جهت جستجوی فایلها دارد ولی تا به حال در مورد بهبود امنیت در ویستا و توانایی آن در ارتباط بهتر با وسایل دستی قابل‌حمل ،خبری داده نشده است. مایکروسافت از آغاز کار بر روی این سیستم عامل وعده داده بود که شالوده آن را بر سه ستون استوار خواهد کرد.یک موتور گرافیکی به نام Avalon ،یک فن‌آوری جدید به نام indigo که توانایی ارتباط برنامه‌های کامپیوتری و وسایل مختلف را به هم می‌دهد و یک سیستم ذخیره‌سازی دیتا که قابلیت جستجوی بهنر را ممکن می‌سازد به نام winFS .ولی در مقام عمل مایکروسافت از زمان‌بندی خود عقب افتاد و تصمیم گرفت از ویژگی winFS چشم بپوشد و این سیستم را به‌صورت یک برنامه الحاقیadds-on بعد از انتشار ویستا عرضه کند.پس از ۳ ستون ویندوز بعدی ،هنوز ۲ستون پابرجا هستند.

مایکروسافت پس از عرضه ی ویندوز اکس پی در سال ۲۰۰۱ از نسل بعدی ویندوز خود با اسم رمز لانگهورن خبر داد و اعلام نمود که این سیستم عامل را در سال ۲۰۰۴ به بازار ارائه می کند. البته همانطور که بسیاری حدس می زدند مایکروسافت شرکت وقت شناسی نبود.لانگهورن نیز مانند ویندوز اکس پی قبل از عرضه تغییر نام داد و به ویستا مبدل شد. جالب است بدانید که لانگهورن و ویستا و بلاک کامب(نسل بعدی ویندوز پس از ویستا که چندی پیش به ویینا تغییر نام داد) همگی نام های مکان های طبیعی و از این دست هستند. مثلا نام یک صحرا .ویستا نسل جدیدی از سیستم های عامل معروف و فرا گیر ویندوز است که مسیری متفاوت نسبت به سری پیشین خود پیموده است. شاید تاخیر زیاد در ارائه ی این سیتم عامل کاربران جشم انتظار را تا حد زیادی ناراحت کرده باشد ولی این امر آن هم در تولید نرم افزار های بزرگ امری عادی است و از آن جا که مایکروسافت وسواس زیادی در تولید سیستم عاملی بدون نقص دارد باید پیش بینی این تاخیر ها را نیز می کردیم.بیل گیتس می گوید در هنگام ورود سیستم عمل های ویندوز ۹۵٬۹۸ و ۲۰۰۰ به ما فشار زیادی وارد شد چرا که اسامی آن ها از مدت ها چیش به جوامع خبری اعلام شده بود و ما موظف بودیم که آن ها را در موعد مقرر که همان نام آن ها بود به بازار عرضه کنیم ولی ما تصمیم داریم که در محیطی آرام و دور از تنش به تولید سیستم عاملی بپردازیم که به نظر خودمان در نوع خود بی نظیر است.بیل گیتس و دیگر مسوولان ویندوز از جمله جیمز آلچین(سردار ویندوز) امید بسیار زیادی به این نگارش از سیستم عامل ویندوز دارند و گیتس می گوید : آرزو دارم که وقتی کاربران حرفه ای برای اولین بار با ویستا کار می کنند انگشت به دهان بمانند. بیل گیتس آدم گزافه گو و کوته فکری نیست و بدون شک این پروژه نیز مانند دیگر پروژه هایی که او پشتوانه ی آن ها بوده است موفق خواهد بود.ویستا سیستم عاملی برای آینده است و مایکروسافت سعی نموده است که تمامی آن چه در نگارش های گذشته ی ویندوز از آن ها با عنوان کاستی یاد می شد در ویستا با نام نقطه ی قوت شناخته شوند.یکی از این مسائل امنیت است اما امنیت با حیطه ی فراتر از آن چه ما از آن می بریم . امنیت ویندوز ویستا از لحاظ جلوگیری از ورود ویروس ها و مقابله با آن ها مبارزه با نفوذگر ها و حفظ و امنیت اطلاعات بی عیب و نقص است و مایکروسافت روی هرچیزی که بر امنیت تاثیر بگذارد پافشاری زیادی کرده است از جمله مرورگر اینترنت اکسپلورر که مایکروسافت بخش گسترش آن را به منظور کنترل بیشتر برای آن و پیشرفت بی دغدغه ی آن پس از مدتی در سال پیش از بخش گسترش ویندوز جدا نمود و همچنین نگارش فایل سیستم وین اف اس که در نوع خود یک دهه از ان تی اف اس جلو است مصادیقی برای این مورد است.مایکروسافت همچنین در ویستا به ظاهر همانند اکس پی اهمیت فوق العاده ای داده است و با طراحی زیبای این ویندوز و ایجاد یک محیط مجازی سه بعدی بر پایه ی دایرکت اکس ۹ جذابیت را در سیستم عامل جدید سری ویندوز خود به حد اعلا رسانده است. مایکروسافت در تمامی کنفرانس ها و حضور های خود مبحث ویستا را در صدر قرار داده است و هر روز شاهد پیشرفت این سیستم عامل هستیم.به عنوان مثال در سال ۲۰۰۴ و در کنفرانی توسعه دهندگان مایکروسافت در خاور میانه و در مصر بیل گیتس نیز حضور یافت و در این کنفرانس افراد مشهور مایکروسافت در باره ی برنامه های آینده ی خود بحث کردند و لی هیچکس دید دقیقی از ویستا نداد و وقتی از قاضی مدیر بازار یابی و فروش مایکروسافت در خاورمیانه از این مسئله سوال شد وی گفت این که ما چیزی از ویستا بروز نمی دهیم به این دلیل است که خود دید دقیقی از این سیستم عامل نداریم و حتی در حال اختراع بخش هایی از آنیم بله همه آن چه که شما هم اکنون در باره ی ویندوز ویستا می شنوید ممکن است تا زمان عرضه ی آن به کلی تغییر کند ولی حالا که مایکروسافت چند نسخه ی بتا از این سیستم عامل را عرضه کرده است وضع به کلی تفاوت کرده است و دیگر همه دیدی کلی از این سیستم عامل را دارند. مایکروسافت پس از عرضه ی نسخه ی بتای ویستا و دریافت ایرادات و باگ های آن از سوی تست کنندگان دریافت که برطرف کردن این ایرادات زمان زیادی می برد و برای همین است که طبق آخرین اخبار تایید شده از مایکروسافت این سیستم عامل اگر مشکلی پیش نیاید در 30 ژانویه 2007 به بازار ارائه خواهد شد که بسیاری زمانی بیش از این را برای آن رقم می زنند حال آن که نسخه ی اصلی اینترنت اکسپلورر قرار است تا اواخر تابستان امسال وارد بازار گردد.ویستا طوفانی است که می تواند وضعیت فعلی مایکروسافت را تغییر دهد. وضعیتی که هم اکنون با وجود لینوکس و موزیلا و بسیاری موارد دیگر در حال پایین آوردن پادشاهی جادویی مایکروسافت است. سیستم عامل ویندوز ویستا قدرتی دارد که می تواند بسیاری از برنامه های خود مایکروسافت را نیز از رده خارج نماید که از جمله ی آن ها می توان به برنامه های امنیتی این شرکت اشاره نمود. مایکروسافت در حال ارائه نگارش های جدیدی از دیگر محصولات خود است که لایق ویستا باشند دایرکت اکس ۱۰ ,اینترنت اکسپلورر ۷و آفیس ۲۰۰۷ نمونه ای از این موارد است. امنیت در این سیستم عامل به موارد فوق الذکر ختم نمی شوند و برنامه نویسان مایکروسافت با استفاده از تلاش های خود موفق به ایجاد تکنولوژی های نوینی در ویستا شده اند که حتی قادر است که از پخش آهنگ ها و فیلم هایی که در خرید آن ها قانون حق کپی در نظر گرفته نشده است جلوگیری نماید.سیستم عامل ویستا دارای سرعتی بی نظیر نسبت به دیگر سیستم عامل های این سری بوده است . کما این که نسخه ی ۶۴ بیتی آن نیز که برای سی پی بو های ۶۴ بیتی طراحی شده است سرعت و قدرتی فراتر از نسخه ی ۳۲ بیتی آن دارا است.به هر حال این طولانی ترین زمان بین ارائه ی دو سیستم عامل توسط مایکروسافت است .

ويندوز ويستا بين 199 تا 399 دلار قيمت گذاري شده است. چنانچه بخواهيد ويندوز خود را از XP به ويستا ارتقاء دهيد، بايد 99 دلار پرداخت كنيد. نسخه خانگي آن (Home Edition) به ميزان 259دلار قيمت گذاري شده و نسخه حرفه‌اي آن (Professional) هم 399 دلار قيمت دارد. تعداد خطوط برنامه نويسي شده در ويندوز 95 ، 11.2 ميليون خط بوده است در حاليكه در ويندوز ويستا ، حداقل 50 ميليون خط بنامه وجود دارد. براي توليد ويندوز 95 دقيقا 200 برنامه نويس مشغول به كار بودند و در ويندوز ويستا 2000 برنامه نويس به صورت همزمان مشغول به كار بوده‌اند. پيشرفت امكانات مايكروسافت طي 20 سال اخير به حدي بوده كه بيل گيتس اكنون ثروتمندترين فرد جهان است و روز به روز بر ثروت خود مي‌افزايد و به نحوي كل جهان را به خود و محصولاتش وابسته كرده است. در واقع بيل گيتس و شركايش بايد ممنون مسئولان شركت Dr Dos باشند كه دير به جلسه با شركت IBM رسيدند و مسئولان IBM كه اين فرصت را به شركت كوچك مايكروسافت دادند تا سيستم عامل خود را بر روي كامپيوترهاي خانگي IBM قرار دهند و اينگونه شهرت جهاني پيدا كنند.
 

korosh bozorg

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2005
نوشته‌ها
294
لایک‌ها
7
همه ی این پیک هایی که پیش از این آوردم را باز بازگویی میکنم, چرا که بسیاری از پاسخ ها با مدرک و سند در آنها نهفته است:

بی گمان میدانیم که سنگ نبشه ی بیستون یک بیانه ی مقطعی و سیاسی و نظامی بوده و نه منشور حقوق بشر. اندیشه ی ایرانیان پیش از اسلام و اندیشه ی انسان دوستانه ی داریوش بزرگ را باید در سنگ نبشته ی او در نقش رستم DNb جست. کتیبه ی بیستون همانگونه که میبنیم یک بیانه ی کاملا نظامی و سیاسی هست برای هشدار به برهم زنندگان امنیت مردم و شورشیان.

کنون از سیاسی و جنگی بودن این بیانیه که بگذریم میرسیم بر سر سنجش.
باید گوشزد کرد که سنگ نبشته ی بیستون برگرفته شده از سنگ نگاره ی آنوبانینی پادشاه لولوبی(دو هزار پیش از زایش) واقع در پانزده کیلومتری غرب بیستون هست.


اما
منش و رفتار ایرانی ها در آن زمان که اینگونه مجازات ها یک چیز عادی بود ببنید چگونه کارگر می افتد.

این فرتوری هست از سنگ نگاره ی پادشاه لولوبی:

1172134286.jpg



این هم فرتوری از سنگ نبشته ی بیستون


1172148107.jpg


بله

هر انسان خردمند و دانایی میداند که باید هر چیز را نسبت به زمان خود بسنجد. میبینیم که پادشاه ایران داریوش بزرگ اسیران خود را نه به رسم زمانه برهنه و با آلت نتاسلی آشکار به بند کشیده که به وارانه آنها با پوشاک قوم خود و آراسته هستند. اسیران هم جایگاه و احترام خود را حفظ کرده اند. همان کسانی که با پادشاهی در افتاده بودند و برپایه ی خود سنگ نبشته دروغ گویانی بودند که پشتوانه ی مردمی هم نداشتند.


باید دانست که شورشها در زمان داریوش آغاز نشده بود و همچنین در چند شورشی که داریوش بزرگ خوابانده است حتی خود مردم شورشی را دستگیر کرده اند به به داریوش بزرگ تحویل داده اند. مشخص هست که در این یک سال نبود امنیت و شورشهای پیاپی مردم را نگران کرده بود و مردم برای رسیدن به امنیت و توانمندی و ثروت به یاری داریشو شاه برخاسته اند

شورشهای فراده و نیدینتوبل و اسینه در زمان پادشاهی کمبوجیه آغاز شده بود(فوگلسانک 199-202:1998) پس انگیزه ی این شورشها پیوندی با پادشاهی داریوش بزرگ نداشته.
شورشهای یاد شده در بیستون بیشتر شورش های محدود و خُرد و غیر فراگیر بودند. از بیست و سه ایالت پارس در زمان آغاز پادشاهی داریوش(DB I.4-17) تنها 9 ایالت دچار شورش گردید که هیچ کدام از اینها پشتوانه ی مردمی نداشت.

چنانکه میدانیم ایلامی ها خود "مرتیه" ی شورشی را بازداشت کردم و به داریوش تحویل دادند(DB II.12-13) این شورشها به اندازه ای نا چیز بودند که در هیچ یک از منابع غیر بومی(یونانی و لاتینی و ...) از آنها یاد نشد. هرودوت تنها از یک شورش در بابل نام میبرد و بس!(150-159/3)
 

korosh bozorg

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2005
نوشته‌ها
294
لایک‌ها
7
همانگونه که اشاره شد آن کتیبه ی بیستون یک سنگ نبشته ی سیاسی و هشدار دهنده بوده و نشانی از رفتار و کردار ایرانی نیست. در انجا گفتیم که باید به سنگ نبشته ی داریوش بزرگ در نقش رستم پارس رجوع کرد و رفتار و کردار ایرانیان را دریافت.


نخست یک سنگ نبشته از یک پادشاه آشوری:
آشوربَنیپل(626-668 پ ز)
" من در یک ماه همه ی ایلام را با خاک یکسان کردم, کشت زارهای آن را از آواهای انسانی, سدای پای گاوان و گوسپندان, و برگردان آوازه های شادمانه هنگام درو محروم ساختم. آن را به چراگاه گورخرها و غزالها و انواع جانوران وحشی تبدیل کردم(پاتس 285:1999)

و هم اکنون واپسین گفتار داریوش شاه در سنگ نبشته ی بیستون. اوج رفتار و منش و کردار ایرانیان که بیگمان در کنار فرمان حقوق بشر کورش باعث بالندی و سرفرازی هر ایرانیست:

ـ خداي بزرگ است اهوره مزدا كه اين شگفتي مشهود را آفريد. كه شادي را براي انسان آفريد. كه خرد و دليري به داريوش شاه بخشيد.
ـ داريوش شاه ‌گويد: به خواست اهوره مزدا چنان‌ام كه راستي را دوست‌ دارم، دروغ را دوست ندارم. خواست من اين نيست كه توانايي به ناتواني ستم كند. خواست من آن نيست كه ناتواني به توانايي بد كند.
ـ آن چه راست است، آن خواست من است. مرد دروغ‌گرا را دوست نيستم. تندخو نيستم. آن چه در خشمگيني‌ام آشكار شود، به نيروي انديشه‌ام سخت نگه مي‌دارم. بر [ نفس ] خود بسيار فرمان‌رواي‌ام.
ـ مردي كه همكاري كند، در خور همكاري‌اش، به او اين گونه پاداش مي‌دهم. آن كه زيان‌كاري كند، در خور زيان‌كاري‌اش، او را اين گونه كيفر مي‌دهم. خواست من اين نيست كه مردي زيان‌كار باشد. و به راستي خواست من آن نيست كه اگر او زيان‌كاري كند، كيفري نبيند.
ـ آن چه كه مردي عليه مرد [ ديگري ] گويد ، آن مرا باور نيايد تا آن كه [مرا] قانع سازد بر اساس قوانين نيك.
ـ خشنودم به آن چه كه مردي در خور توان‌اش [ براي‌ام ] كند يا به جاي آورد. و [ به او ] علاقه‌ام بسيار است و نيك خشنودم.
ـ هوش‌‌مندي و فرمان‌روايي‌ام چنين است: هنگامي كه كرده‌ام را ببيني يا بشنوي در خانه و در لشكرگاه، كوشايي والا و برتري هوش و منش‌ام [ را دريابي ].
ـ به راستي اين كوشايي من است: تا در تن من توان هست، جنگ‌جوي‌ام؛ جنگ‌جوي خوب. همين كه [ كسي ] در ميدان [ جنگ ] ديده شود، با هوشياري درمي‌يابم آن كه دشمن است، درمي‌يابم آن كه [ دشمن ] نيست. با هوش‌‌مندي و فرمان‌روايي، آن گاه در تصميم و عمل نخستين‌ام، هنگامي كه درمي‌يابم دشمن را، بدان سان كه غير [ دشمن ] را.
ـ ورزيده‌ام، هم با دست‌‌ها و هم با پاها. سواركارم، سواركار خوب. كمان‌دارم، كمان‌دار خوب؛ هم پياده و هم سواره. نيزه‌افكن‌ام، ‌نيزه‌افكن خوب؛ هم سواره و هم پياده.
ـ و هنرها [ ي ديگري دارم ] كه اهوره مزدا به من بخشيده است و توانسته‌ام نگه دارشان باشم. به خواست اهوره مزدا هر چه كرده‌ام، با اين هنرها [ كرده‌ام ] كه اهوره مزدا به من بخشيده است.
ـ اي بنده!(اورمزد) قوياً [ درياب ] كه چگونه معروف‌ام و هنرهاي‌ام و فضيلت‌ام چگونه است. مگذار آن چه را كه با گوش‌‌هاي‌ات شنيده‌اي بر تو دروغ جلوه كند. آن چه را كه به تو رسانده شده است، بشنو.
ـ اي بنده! مگذار آن چه كرده‌ام نادرست به نظر آيد. آن چه را نوشته‌ام، نگه دار باش. از قوانين [ نافرماني ] مكن. مگذار [ كسي نسبت به قوانين ] نادان باشد.

copyright © prana.persianblog.com
 

Amir_2591

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
0
زمانی که از معماری و هنر ایرانی سخن میگوییم دیدگاهمان گستره ی فرمانروایی هخامنشیست. به سخن دیگر معماری آشور و بابل و ایلام همگی هنر و معماری ایرانی بشمار می آیند. اشکانیان نیز در یک دوره ی کوتاه آغاز فرمانروایی به گفته ی خودشان یونانی دوست بودند اما با توانمند شدن سُهش(حس) میهن دوستی و بازگشت به خویشتن! توانستند دین زرتشت را جایگزین کرده و در پی گرداوری اوستای سوزانده شده بدست اسکندر بودند و ...
اگر مجلس مهستان و آن شورای جنگی اشکانیان را برگرفته شده از فرهنگ یونانی بدانیم! باید گفت دانش پزشکی و ریاضیات و فلسفه و... یونان همگی برگرفته شده از فرهنگ ایرانیست. و در کل برپایه ی سخن شما باید گفت یونانی ها هیچکدام از اینها را نداشتند و به برکت فرهنگ غنی ایرانی به آنها رسیده اند.

هم اکنون میرسیم به بحث پیرامون داریوش شاه, کوتاه و چکیده پاسخ میدهم و در پایان همان پیک پیشین را می آورم چرا که پاسخ ها همه در همان پیک ها نهفته بودند!

1. شورشها از زمان داریوش شاه آغاز نشده بود
2. شورشهایی که در زمان داریوش شاه رخ داد در برابر آن همه ایالت پادشاهی بسیار اندک بود و میتوان گفت بخش گسترده ای از مردم هوادار داریوش شاه و بخش کوچکی که حتی پشتوانه ی مردمی هم نداشتند پاد او بودند.
3. همانگونه که شما از سنگ نبشه ی داریوش شاه به عنوان مدرک بهره گرفتید من هم از سنگ نبشته ی داریوش شاه بهره گرفتم و نشان دادم که اینها همه دروغگویانی بودند که به مردم ستم میکردند و داریوش مردم را از بند این ستم رها کرده
4. داریوش شاه به نسبت دیگر پادشاهان آن زمان و در سنجش با دیگر پادشاهان آن زمان رفتاری بسیار انسانی داشته است.
5. سنگ نبشته ی بیستون یک سنگ نبشته ی سیاسی و جنگی و هشدار دهنده هست به آنهایی که امنیت مردم را بر هم زده اند, آن منشور اخلاقی نیست, برای اینکه به رفتار و کردار و منش ایرانیان و داریوش شاه بنگرید باید به سنگ نبشته ی او در نشق رستم رجوع کنید


این را هم باید گوشزد کنم. در یونان باستان مردم سالاری و دموکراسی به هیچ روی وجود نداشته است. اینکه دست کم 4/5 مردم یک جامعه از حق رای محروم باشند و تنها آن 1/5 بتوانند رای بدهند در هیچ کجای جهان مردم سالاری یا دموکراسی بشمار نمی آید.
در یونان باستان برده ها و زنان! حق رای نداشتند.

در یونان باستان سامانه(سیستم) برده داری وجود داشت. یعنی خرید و فروش برده در این جامعه یک چیز عادی بود و روا. اما در ایران گذشته از شمار کم برده داری که اشاره شده هیچ گاه و هیچ گاه سامانه ی برده داری وجود نداشته است. این رفتار ددمنشانه و حیوانی از سوی یونانی ها لکه ی ننگی هست که پاک شدنی نیست.

بری دوستان گوشزد میکنم که هر یونانی دست کم از 1 تا 7(میانه) به بالا برده ی خریدداری شده داشت که این برده ها جزو اموال اینها بشمار می امدند. به این معنی که هیچ حقوقی نداشتند.

دموکراسی یعنی پی ریختن اصول حکومتی و قانون برپایه رای اکثریت شهروندان، نه انسانها. امروز هم در آمریکا فقط آمریکایی ها، طبق تعریف خود شهروندان آمریکا از "آمریکایی" حق رای دارند، اینهم یکی از ایرادات بنیادین سیستم دموکراسی است. در یونان هم شهروند کسی تعریف شده بود که : « بالغ باشد، مذکر باشد، یونانی زبان باشد، آزاد باشد »، این چیزی از "دموکرات" بودن سیستم آن نمی کاهد .

درباره برده داری، شما بهتر از من می دانید که ایرانیان تا ثلث ِ پایانی حکومت قاجار بجز زمانی که خود برده بوده اند، همواره برده داشته اند ، شما اینرا انکار نمی کنید، با زیرکی تمام می گویید "در ایران سیستم برده داری وجود نداشته" بله ، این یک رهیافت متریالیستی به تاریخ و درست است، سامان برده داری یعنی سیستمی که در آن روابط و کنشهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مبتنی بر وجود طبقه ای اجتماعی بنام "بردگان" است در ایران وجود نداشته، اما خود برده به عنوان یک طبقه موجود انسانی تا دوران ناصرالدین شاهی به هراس آورترین اشکال ممکن(تا سرحد بردگان جنسی که از کودکی برای "خدمت" تربیت می شدند)وجود داشته، تنها تفاوت موجود اینست که جامعه ایران هیچوقت به آن بلوغ ساختاری نرسید که بردگان در آن از یک سامان مستقل و رسمی ِ اداری و اجتماعی که حضور آنها را آسان بکند بهره مند شوند.

درباره "سیاسی بودن اقدامات داریوش" هم مگر من گفتم این اقدامات "مذهبی" بوده اند؟! مهم اینست که تا چه حد نزدیک به آدمیت بوده اند و در همسنجی با مدل یونانی چه چیزی برای ارائه دارند : برده دارند، کشتار می کنند، شخص محور هستند، مذهب زده اند، پدرسالار و تمرکز گرا هستند . یا هرچه درباره "بد" بودن فیلم گفته می شود اراجیف بی اساس است و از روی گاز معده، یا برآمده از یک "سنجشگری تاریخی" است که با یکسری معیارها و سنجه های بیرونی، شخصی فهمیده جنگ میان خشایارشا و یونانیان رویارویی فرهنگ شخص محور استبدادی با دموکراسی اکثریتی نبوده، خوب معیارها موجود هستند و قابل استناد. ما می توانیم مثلا "سوسیالیسم" را در تاریخ ردیابی کنیم و ببینیم کدام جنبش اجتماعی، مرام سیاسی و یا دینی در طول تاریخ با آموزه های سوسیالیستی همسان و همگون بوده، ولو اینکه مفهومی مدرن و برآمده از ساختار صنعتی جامعه باشد، می توانیم حقوق بشر را در تاریخ جستجو بکنیم و ببینیم رفتارها چقدر با آن سازگار بوده، ما برای سنجش هر چیز یکسری معیار مشخص بیرونی داریم که فرامکانی و فرازمانی، مصدق بر تمام ابنای بشر هستند، چنگیزخان بر آن اساس "جنایتکار" شمرده می شود، اگرنه محمد خارزمشاه هم چیزی از او کم نداشته، نیکلای هم کم شبیه آتیلا نبوده، هیلتر هم بی شباهت با چرچیل.. ـآنچه اینها را از یکدیگر متمایز می کند همین سنجه های بیرونی است، نه پراکسیس تاریخی! بر همین اساس، می توانیم دموکراسی را به عنوان یک ارزش(معیار)به تاریخ تعمیم بدهیم و ببینیم در یک بازه زمانی بخصوص کدام سیستم و یا مدل به حد غایی آن نزدیکتر بوده(مثلا حکومت آتنی یا هخامنشی). ما می گوییم کشتار هشتصد اسیر دست بسته که بدون جنگ اسیر شده بودند را توسط شخصی در فلان مقطع تاریخی یک کار "غیر انسانی" است، خوب این یعنی معیار مشخصی برای تعریف "انسانیت" داریم و دیگر مهم نیست چنین تعریفی در آن زمان وجود داشته یا نه(مثال بیماری سفلیس و ویروس سفلیس). تازه اگر بخواهیم بدون ارزشهای موجود انسانی هم ایندو فرهنگ(یونانی و ایرانی)را در زمان تهاجم خشایارشا به آن قیاس بکنیم باز همه چیز برضد ایرانیان است، قبل از همین داریوش مگر کورش شاه نبوده(با سه پشت اختلاف)، رفتار او را با دشمنان شکست خورده مقایسه بکنید با این یکی، مگر در همان بازه زمانی دموکراسی یونانی و جمهوری رومی پا نگرفته؟ داریوش از قوانین حمورآبی هم عقب تر بوده!

3. حتی در برخی از ایالات مردم خود فرد شورشی را که ستم کرده بود را دستگیر کرده اند به پیش داریوش برده اند و مجازات وی را خاستار شده اند

خود داریوش توضیح داد که :

« ...پس از آن ایلامیان از من ترسیدند، او را گرفته خود کشتند ...»(ستون دوم، بند 4)
 

reza395

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2006
نوشته‌ها
577
لایک‌ها
2
دموکراسی یعنی پی ریختن اصول حکومتی و قانون برپایه رای اکثریت شهروندان، نه انسانها. امروز هم در آمریکا فقط آمریکایی ها، طبق تعریف خود شهروندان آمریکا از "آمریکایی" حق رای دارند، اینهم یکی از ایرادات بنیادین سیستم دموکراسی است. در یونان هم شهروند کسی تعریف شده بود که : « بالغ باشد، مذکر باشد، یونانی زبان باشد، آزاد باشد »، این چیزی از "دموکرات" بودن سیستم آن نمی کاهد .

درباره برده داری، شما بهتر از من می دانید که ایرانیان تا ثلث ِ پایانی حکومت قاجار بجز زمانی که خود برده بوده اند، همواره برده داشته اند ، شما اینرا انکار نمی کنید، با زیرکی تمام می گویید "در ایران سیستم برده داری وجود نداشته" بله ، این یک رهیافت متریالیستی به تاریخ و درست است، سامان برده داری یعنی سیستمی که در آن روابط و کنشهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مبتنی بر وجود طبقه ای اجتماعی بنام "بردگان" است در ایران وجود نداشته، اما خود برده به عنوان یک طبقه موجود انسانی تا دوران ناصرالدین شاهی به هراس آورترین اشکال ممکن(تا سرحد بردگان جنسی که از کودکی برای "خدمت" تربیت می شدند)وجود داشته، تنها تفاوت موجود اینست که جامعه ایران هیچوقت به آن بلوغ ساختاری نرسید که بردگان در آن از یک سامان مستقل و رسمی ِ اداری و اجتماعی که حضور آنها را آسان بکند بهره مند شوند.

درباره "سیاسی بودن اقدامات داریوش" هم مگر من گفتم این اقدامات "مذهبی" بوده اند؟! مهم اینست که تا چه حد نزدیک به آدمیت بوده اند و در همسنجی با مدل یونانی چه چیزی برای ارائه دارند : برده دارند، کشتار می کنند، شخص محور هستند، مذهب زده اند، پدرسالار و تمرکز گرا هستند . یا هرچه درباره "بد" بودن فیلم گفته می شود اراجیف بی اساس است و از روی گاز معده، یا برآمده از یک "سنجشگری تاریخی" است که با یکسری معیارها و سنجه های بیرونی، شخصی فهمیده جنگ میان خشایارشا و یونانیان رویارویی فرهنگ شخص محور استبدادی با دموکراسی اکثریتی نبوده، خوب معیارها موجود هستند و قابل استناد. ما می توانیم مثلا "سوسیالیسم" را در تاریخ ردیابی کنیم و ببینیم کدام جنبش اجتماعی، مرام سیاسی و یا دینی در طول تاریخ با آموزه های سوسیالیستی همسان و همگون بوده، ولو اینکه مفهومی مدرن و برآمده از ساختار صنعتی جامعه باشد، می توانیم حقوق بشر را در تاریخ جستجو بکنیم و ببینیم رفتارها چقدر با آن سازگار بوده، ما برای سنجش هر چیز یکسری معیار مشخص بیرونی داریم که فرامکانی و فرازمانی، مصدق بر تمام ابنای بشر هستند، چنگیزخان بر آن اساس "جنایتکار" شمرده می شود، اگرنه محمد خارزمشاه هم چیزی از او کم نداشته، نیکلای هم کم شبیه آتیلا نبوده، هیلتر هم بی شباهت با چرچیل.. ـآنچه اینها را از یکدیگر متمایز می کند همین سنجه های بیرونی است، نه پراکسیس تاریخی! بر همین اساس، می توانیم دموکراسی را به عنوان یک ارزش(معیار)به تاریخ تعمیم بدهیم و ببینیم در یک بازه زمانی بخصوص کدام سیستم و یا مدل به حد غایی آن نزدیکتر بوده(مثلا حکومت آتنی یا هخامنشی). ما می گوییم کشتار هشتصد اسیر دست بسته که بدون جنگ اسیر شده بودند را توسط شخصی در فلان مقطع تاریخی یک کار "غیر انسانی" است، خوب این یعنی معیار مشخصی برای تعریف "انسانیت" داریم و دیگر مهم نیست چنین تعریفی در آن زمان وجود داشته یا نه(مثال بیماری سفلیس و ویروس سفلیس). تازه اگر بخواهیم بدون ارزشهای موجود انسانی هم ایندو فرهنگ(یونانی و ایرانی)را در زمان تهاجم خشایارشا به آن قیاس بکنیم باز همه چیز برضد ایرانیان است، قبل از همین داریوش مگر کورش شاه نبوده(با سه پشت اختلاف)، رفتار او را با دشمنان شکست خورده مقایسه بکنید با این یکی، مگر در همان بازه زمانی دموکراسی یونانی و جمهوری رومی پا نگرفته؟ داریوش از قوانین حمورآبی هم عقب تر بوده!



خود داریوش توضیح داد که :

درود !

و حال بپردازیم به آنچه که شما گفتید

در خصوص سخنان شما باید گفت که آی بی ام (کوتاهشده International Business Machines Corporation) یک شرکت ساخت سخت‌افزار است که در سال ۱۹۴۲ در نیویورک برپا شد.

شرکت سهامی آی. بی. ام. بزرگ‌ترین شرکت رایانه‌ای جهان است. این شرکت دارای بزرگ‌ترین خط تولید رایانه و سخت افزارهای رایانه‌ای در جهان است.

خط تولید این شرکت شامل خط تولید رایانه‌های بزرگ مدل S/۳۹۰ (رایانه‌های سری z)، سیستم‌های تجاری midrage مدل AS/۴۰۰ (رایانه‌های سری i)، سرورهای و ایستگاه‌های کاری مدل RS/۶۰۰۰ (رایانه‌های سری p)، سرورهای براساس اینتل (رایانه‌های سری x)، رایانه‌های PC برای مصارف خانگی و اداری و رایانه‌های کیفی (laptop) می‌شود. تمامی خطوط تولید رایانه‌های آی‌بی‌ام تا به حال کاملاً موفق بوده اند.


تاریخچه
این شرکت اصلاً کار خود را در سال ۱۹۱۱ با نام Computing-Tabulating-Recording Company در نیویورک آغاز کرد. CRT شرکتی ادغام شده از شرکتهای Tabulating Machine Company (شرکت کارتهای منگنه هالریس)، International Time Recording Company (شرکت ساعت سازی)، Computing Scale Company (شرکت سازنده ترازو و وزنه) و Bundy Manufacturing (شرکت ساعت سازی) بود. CRT در آغاز کار خود دارای ۱۲۰۰ کارکن و سرمایه‌ای حدود ۱۷.۵ میلیون دلار آمریکا بود. در سال ۱۹۱۴، توماس جی. واتسون -بزرگ به عنوان مدیرعامل این شرکت شناخته شد. واتسون در طول ۱۰ سال توانست تا تجارت کار جدول‌بندی (tabulating) و خدمات دیگر شرکت را قطع کرده و فعالیت شرکت را به سرمایه گذاریی بین المللی متمرکز کند و نام شرکت را در سال ۱۹۲۴ به آی‌بی‌ام تغییر دهد. از دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۶۰، آی‌بی‌ام تعداد زیادی از شرکتها را مجبور کرد تا سیستم‌های اداری خود را به ماشینهای دفتری/رایانهٔ تبدیل کنند. اولین رایانه‌های تجاری این شرکت در سال ۱۹۵۳ با نام ۷۰۱ معرفی شدند، یکسال بعد نیز مدل جدیدتر این رایانه با نام ۶۵۰ عرضه شد. در اواخر دهه ۱۹۵۰، رایانه ۶۵۰ به عنوان پر مصرفترین رایانه در جهان شناخته شد درحالی که ۱۸۰۰ دستگاه از این رایانه‌ها در جهان عرضه شده بودند. در سال ۱۹۵۹، آی‌بی‌ام رایانه ۱۴۰۱ خود را معرفی کرد که این رایانه در دهه بعد یعنی دهه ۱۹۶۰، در حدود ۱۸۰۰۰ دستگاه بفروش رسید.

در سال ۱۹۶۴، این شرکت رایانه System/۳۶۰ خود را معرفی کرد که این رایانه دارای خط تولید بسیار موفقی بود. در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، آی‌بی‌ام ریزرایانه‌های غیرسازگار مختلفی را که شامل System/۳۶ و System/۳۸ بودند را عرضه کرد. در سال ۱۹۸۸، رایانه AS/۴۰۰ که رایانهٔ بسیار موفق بود از این شرکت معرفی شد. در سال ۱۹۸۱، این شرکت رایانه شخصی (PC) خود را معرفی کرد که این رایانه استانداردی برای رایانه‌های شخصی شناخته شد. خط تولید رایانه‌های شخصی آی‌بی‌ام نیز مانند تولیدات دیگر آن بسیار موفق بود. این خط تولید امروزه نیز با کارایی بالا به کار خود ادامه می‌دهد. آی‌بی‌ام برای رایانه‌های شخصی خود سیستم عامل OS/۲ را ارایه کرد. با آمدن ویندوز این شرکت سیستم عامل خود را ازبین نبرد بلکه هردو سیستم عامل را با سیستم‌های خود ارایه می‌کند. در سال ۱۹۹۱، آی‌بی‌ام با اپل و موتورولا همکاریی را آغاز کرد تراشه PowerPC را ارایه دهد. سیستم‌های تحت PowerPC در سال ۱۹۹۵ معرفی شدند. آی‌بی‌ام تا به حال مقادیر زیادی از ایستگاه‌های کاری، رایانه‌های بزرگ، ریزرایانه‌ها، افزار نشر رومیزی، رایانه‌های بغلی و بسیاری از فناوری‌های جانبی دیگر را ارایه کرده است.

امروزه سیستم‌های این شرکت به عنوان استانداردی برای سازندگان بزرگ جهانی شناخته می‌شوند. محصولات این شرکت نیز به عنوان محصولاتی با کیفیت بالا برای تمامی استفاده کنندگان رایانه در جهان شناخته شده اند. آی‌بی‌ام میکوشد تا سیستم‌ها و فناوری‌های خود را روزانه پیشرفت دهد و آنها را به صنعت جهان ارایه دهد.
 

Amir_2591

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
0
راست می گوید ، 2-3 تا معلق دیگر بزنید بیشتر بخندیم! :lol:
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
ویندوز ویستا ویژگیهای دیداری فوق‌العاده‌ای مانند پنجره‌‌های نیمه‌شفاف و ابزارهای قدرتمندتر جهت جستجوی فایلها دارد ولی تا به حال در مورد بهبود امنیت در ویستا و توانایی آن در ارتباط بهتر با وسایل دستی قابل‌حمل ،خبری داده نشده است. مایکروسافت از آغاز کار بر روی این سیستم عامل وعده داده بود که شالوده آن را بر سه ستون استوار خواهد کرد.یک موتور گرافیکی به نام Avalon ،یک فن‌آوری جدید به نام indigo که توانایی ارتباط برنامه‌های کامپیوتری و وسایل مختلف را به هم می‌دهد و یک سیستم ذخیره‌سازی دیتا که قابلیت جستجوی بهنر را ممکن می‌سازد به نام winFS .ولی در مقام عمل مایکروسافت از زمان‌بندی خود عقب افتاد و تصمیم گرفت از ویژگی winFS چشم بپوشد و این سیستم را به‌صورت یک برنامه الحاقیadds-on بعد از انتشار ویستا عرضه کند.پس از ۳ ستون ویندوز بعدی ،هنوز ۲ستون پابرجا هستند.

مایکروسافت پس از عرضه ی ویندوز اکس پی در سال ۲۰۰۱ از نسل بعدی ویندوز خود با اسم رمز لانگهورن خبر داد و اعلام نمود که این سیستم عامل را در سال ۲۰۰۴ به بازار ارائه می کند. البته همانطور که بسیاری حدس می زدند مایکروسافت شرکت وقت شناسی نبود.لانگهورن نیز مانند ویندوز اکس پی قبل از عرضه تغییر نام داد و به ویستا مبدل شد. جالب است بدانید که لانگهورن و ویستا و بلاک کامب(نسل بعدی ویندوز پس از ویستا که چندی پیش به ویینا تغییر نام داد) همگی نام های مکان های طبیعی و از این دست هستند. مثلا نام یک صحرا .ویستا نسل جدیدی از سیستم های عامل معروف و فرا گیر ویندوز است که مسیری متفاوت نسبت به سری پیشین خود پیموده است. شاید تاخیر زیاد در ارائه ی این سیتم عامل کاربران جشم انتظار را تا حد زیادی ناراحت کرده باشد ولی این امر آن هم در تولید نرم افزار های بزرگ امری عادی است و از آن جا که مایکروسافت وسواس زیادی در تولید سیستم عاملی بدون نقص دارد باید پیش بینی این تاخیر ها را نیز می کردیم.بیل گیتس می گوید در هنگام ورود سیستم عمل های ویندوز ۹۵٬۹۸ و ۲۰۰۰ به ما فشار زیادی وارد شد چرا که اسامی آن ها از مدت ها چیش به جوامع خبری اعلام شده بود و ما موظف بودیم که آن ها را در موعد مقرر که همان نام آن ها بود به بازار عرضه کنیم ولی ما تصمیم داریم که در محیطی آرام و دور از تنش به تولید سیستم عاملی بپردازیم که به نظر خودمان در نوع خود بی نظیر است.بیل گیتس و دیگر مسوولان ویندوز از جمله جیمز آلچین(سردار ویندوز) امید بسیار زیادی به این نگارش از سیستم عامل ویندوز دارند و گیتس می گوید : آرزو دارم که وقتی کاربران حرفه ای برای اولین بار با ویستا کار می کنند انگشت به دهان بمانند. بیل گیتس آدم گزافه گو و کوته فکری نیست و بدون شک این پروژه نیز مانند دیگر پروژه هایی که او پشتوانه ی آن ها بوده است موفق خواهد بود.ویستا سیستم عاملی برای آینده است و مایکروسافت سعی نموده است که تمامی آن چه در نگارش های گذشته ی ویندوز از آن ها با عنوان کاستی یاد می شد در ویستا با نام نقطه ی قوت شناخته شوند.یکی از این مسائل امنیت است اما امنیت با حیطه ی فراتر از آن چه ما از آن می بریم . امنیت ویندوز ویستا از لحاظ جلوگیری از ورود ویروس ها و مقابله با آن ها مبارزه با نفوذگر ها و حفظ و امنیت اطلاعات بی عیب و نقص است و مایکروسافت روی هرچیزی که بر امنیت تاثیر بگذارد پافشاری زیادی کرده است از جمله مرورگر اینترنت اکسپلورر که مایکروسافت بخش گسترش آن را به منظور کنترل بیشتر برای آن و پیشرفت بی دغدغه ی آن پس از مدتی در سال پیش از بخش گسترش ویندوز جدا نمود و همچنین نگارش فایل سیستم وین اف اس که در نوع خود یک دهه از ان تی اف اس جلو است مصادیقی برای این مورد است.مایکروسافت همچنین در ویستا به ظاهر همانند اکس پی اهمیت فوق العاده ای داده است و با طراحی زیبای این ویندوز و ایجاد یک محیط مجازی سه بعدی بر پایه ی دایرکت اکس ۹ جذابیت را در سیستم عامل جدید سری ویندوز خود به حد اعلا رسانده است. مایکروسافت در تمامی کنفرانس ها و حضور های خود مبحث ویستا را در صدر قرار داده است و هر روز شاهد پیشرفت این سیستم عامل هستیم.به عنوان مثال در سال ۲۰۰۴ و در کنفرانی توسعه دهندگان مایکروسافت در خاور میانه و در مصر بیل گیتس نیز حضور یافت و در این کنفرانس افراد مشهور مایکروسافت در باره ی برنامه های آینده ی خود بحث کردند و لی هیچکس دید دقیقی از ویستا نداد و وقتی از قاضی مدیر بازار یابی و فروش مایکروسافت در خاورمیانه از این مسئله سوال شد وی گفت این که ما چیزی از ویستا بروز نمی دهیم به این دلیل است که خود دید دقیقی از این سیستم عامل نداریم و حتی در حال اختراع بخش هایی از آنیم بله همه آن چه که شما هم اکنون در باره ی ویندوز ویستا می شنوید ممکن است تا زمان عرضه ی آن به کلی تغییر کند ولی حالا که مایکروسافت چند نسخه ی بتا از این سیستم عامل را عرضه کرده است وضع به کلی تفاوت کرده است و دیگر همه دیدی کلی از این سیستم عامل را دارند. مایکروسافت پس از عرضه ی نسخه ی بتای ویستا و دریافت ایرادات و باگ های آن از سوی تست کنندگان دریافت که برطرف کردن این ایرادات زمان زیادی می برد و برای همین است که طبق آخرین اخبار تایید شده از مایکروسافت این سیستم عامل اگر مشکلی پیش نیاید در 30 ژانویه 2007 به بازار ارائه خواهد شد که بسیاری زمانی بیش از این را برای آن رقم می زنند حال آن که نسخه ی اصلی اینترنت اکسپلورر قرار است تا اواخر تابستان امسال وارد بازار گردد.ویستا طوفانی است که می تواند وضعیت فعلی مایکروسافت را تغییر دهد. وضعیتی که هم اکنون با وجود لینوکس و موزیلا و بسیاری موارد دیگر در حال پایین آوردن پادشاهی جادویی مایکروسافت است. سیستم عامل ویندوز ویستا قدرتی دارد که می تواند بسیاری از برنامه های خود مایکروسافت را نیز از رده خارج نماید که از جمله ی آن ها می توان به برنامه های امنیتی این شرکت اشاره نمود. مایکروسافت در حال ارائه نگارش های جدیدی از دیگر محصولات خود است که لایق ویستا باشند دایرکت اکس ۱۰ ,اینترنت اکسپلورر ۷و آفیس ۲۰۰۷ نمونه ای از این موارد است. امنیت در این سیستم عامل به موارد فوق الذکر ختم نمی شوند و برنامه نویسان مایکروسافت با استفاده از تلاش های خود موفق به ایجاد تکنولوژی های نوینی در ویستا شده اند که حتی قادر است که از پخش آهنگ ها و فیلم هایی که در خرید آن ها قانون حق کپی در نظر گرفته نشده است جلوگیری نماید.سیستم عامل ویستا دارای سرعتی بی نظیر نسبت به دیگر سیستم عامل های این سری بوده است . کما این که نسخه ی ۶۴ بیتی آن نیز که برای سی پی بو های ۶۴ بیتی طراحی شده است سرعت و قدرتی فراتر از نسخه ی ۳۲ بیتی آن دارا است.به هر حال این طولانی ترین زمان بین ارائه ی دو سیستم عامل توسط مایکروسافت است .

ويندوز ويستا بين 199 تا 399 دلار قيمت گذاري شده است. چنانچه بخواهيد ويندوز خود را از XP به ويستا ارتقاء دهيد، بايد 99 دلار پرداخت كنيد. نسخه خانگي آن (Home Edition) به ميزان 259دلار قيمت گذاري شده و نسخه حرفه‌اي آن (Professional) هم 399 دلار قيمت دارد. تعداد خطوط برنامه نويسي شده در ويندوز 95 ، 11.2 ميليون خط بوده است در حاليكه در ويندوز ويستا ، حداقل 50 ميليون خط بنامه وجود دارد. براي توليد ويندوز 95 دقيقا 200 برنامه نويس مشغول به كار بودند و در ويندوز ويستا 2000 برنامه نويس به صورت همزمان مشغول به كار بوده‌اند. پيشرفت امكانات مايكروسافت طي 20 سال اخير به حدي بوده كه بيل گيتس اكنون ثروتمندترين فرد جهان است و روز به روز بر ثروت خود مي‌افزايد و به نحوي كل جهان را به خود و محصولاتش وابسته كرده است. در واقع بيل گيتس و شركايش بايد ممنون مسئولان شركت Dr Dos باشند كه دير به جلسه با شركت IBM رسيدند و مسئولان IBM كه اين فرصت را به شركت كوچك مايكروسافت دادند تا سيستم عامل خود را بر روي كامپيوترهاي خانگي IBM قرار دهند و اينگونه شهرت جهاني پيدا كنند.

درود !

و حال بپردازیم به آنچه که شما گفتید

در خصوص سخنان شما باید گفت که آی بی ام (کوتاهشده International Business Machines Corporation) یک شرکت ساخت سخت‌افزار است که در سال ۱۹۴۲ در نیویورک برپا شد.

شرکت سهامی آی. بی. ام. بزرگ‌ترین شرکت رایانه‌ای جهان است. این شرکت دارای بزرگ‌ترین خط تولید رایانه و سخت افزارهای رایانه‌ای در جهان است.

خط تولید این شرکت شامل خط تولید رایانه‌های بزرگ مدل S/۳۹۰ (رایانه‌های سری z)، سیستم‌های تجاری midrage مدل AS/۴۰۰ (رایانه‌های سری i)، سرورهای و ایستگاه‌های کاری مدل RS/۶۰۰۰ (رایانه‌های سری p)، سرورهای براساس اینتل (رایانه‌های سری x)، رایانه‌های PC برای مصارف خانگی و اداری و رایانه‌های کیفی (laptop) می‌شود. تمامی خطوط تولید رایانه‌های آی‌بی‌ام تا به حال کاملاً موفق بوده اند.


تاریخچه
این شرکت اصلاً کار خود را در سال ۱۹۱۱ با نام Computing-Tabulating-Recording Company در نیویورک آغاز کرد. CRT شرکتی ادغام شده از شرکتهای Tabulating Machine Company (شرکت کارتهای منگنه هالریس)، International Time Recording Company (شرکت ساعت سازی)، Computing Scale Company (شرکت سازنده ترازو و وزنه) و Bundy Manufacturing (شرکت ساعت سازی) بود. CRT در آغاز کار خود دارای ۱۲۰۰ کارکن و سرمایه‌ای حدود ۱۷.۵ میلیون دلار آمریکا بود. در سال ۱۹۱۴، توماس جی. واتسون -بزرگ به عنوان مدیرعامل این شرکت شناخته شد. واتسون در طول ۱۰ سال توانست تا تجارت کار جدول‌بندی (tabulating) و خدمات دیگر شرکت را قطع کرده و فعالیت شرکت را به سرمایه گذاریی بین المللی متمرکز کند و نام شرکت را در سال ۱۹۲۴ به آی‌بی‌ام تغییر دهد. از دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۶۰، آی‌بی‌ام تعداد زیادی از شرکتها را مجبور کرد تا سیستم‌های اداری خود را به ماشینهای دفتری/رایانهٔ تبدیل کنند. اولین رایانه‌های تجاری این شرکت در سال ۱۹۵۳ با نام ۷۰۱ معرفی شدند، یکسال بعد نیز مدل جدیدتر این رایانه با نام ۶۵۰ عرضه شد. در اواخر دهه ۱۹۵۰، رایانه ۶۵۰ به عنوان پر مصرفترین رایانه در جهان شناخته شد درحالی که ۱۸۰۰ دستگاه از این رایانه‌ها در جهان عرضه شده بودند. در سال ۱۹۵۹، آی‌بی‌ام رایانه ۱۴۰۱ خود را معرفی کرد که این رایانه در دهه بعد یعنی دهه ۱۹۶۰، در حدود ۱۸۰۰۰ دستگاه بفروش رسید.

در سال ۱۹۶۴، این شرکت رایانه System/۳۶۰ خود را معرفی کرد که این رایانه دارای خط تولید بسیار موفقی بود. در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، آی‌بی‌ام ریزرایانه‌های غیرسازگار مختلفی را که شامل System/۳۶ و System/۳۸ بودند را عرضه کرد. در سال ۱۹۸۸، رایانه AS/۴۰۰ که رایانهٔ بسیار موفق بود از این شرکت معرفی شد. در سال ۱۹۸۱، این شرکت رایانه شخصی (PC) خود را معرفی کرد که این رایانه استانداردی برای رایانه‌های شخصی شناخته شد. خط تولید رایانه‌های شخصی آی‌بی‌ام نیز مانند تولیدات دیگر آن بسیار موفق بود. این خط تولید امروزه نیز با کارایی بالا به کار خود ادامه می‌دهد. آی‌بی‌ام برای رایانه‌های شخصی خود سیستم عامل OS/۲ را ارایه کرد. با آمدن ویندوز این شرکت سیستم عامل خود را ازبین نبرد بلکه هردو سیستم عامل را با سیستم‌های خود ارایه می‌کند. در سال ۱۹۹۱، آی‌بی‌ام با اپل و موتورولا همکاریی را آغاز کرد تراشه PowerPC را ارایه دهد. سیستم‌های تحت PowerPC در سال ۱۹۹۵ معرفی شدند. آی‌بی‌ام تا به حال مقادیر زیادی از ایستگاه‌های کاری، رایانه‌های بزرگ، ریزرایانه‌ها، افزار نشر رومیزی، رایانه‌های بغلی و بسیاری از فناوری‌های جانبی دیگر را ارایه کرده است.

امروزه سیستم‌های این شرکت به عنوان استانداردی برای سازندگان بزرگ جهانی شناخته می‌شوند. محصولات این شرکت نیز به عنوان محصولاتی با کیفیت بالا برای تمامی استفاده کنندگان رایانه در جهان شناخته شده اند. آی‌بی‌ام میکوشد تا سیستم‌ها و فناوری‌های خود را روزانه پیشرفت دهد و آنها را به صنعت جهان ارایه دهد.

doofywave[1].gif

























































grinning-smiley-047.gif
grinning-smiley-047.gif
grinning-smiley-047.gif
 

farshin

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2005
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
0
محل سکونت
Sweden
ابله تر اون کسیه که جواب یه ابله دیگرو بده.

با جواب دادن به این که آیدیش هم درست نگاه نکردم باعث میشید تاپیک مهم تر جلوه کنه از اون طرف این به اصطلاح روشن فکر مزخرفاتش رو بیشتر ادامه بده.

تمام حواب هایی که بهش میدید رو خودش میدونه فقط وقتتون رو هدر میدید. حالا باز بیاید براش شکلک بزارید یا کپی پیست کنید یا مثلا منطقی جوابش رو بدید.

اگر میتونستید جلو خودتون رو بگیرید و جواب این ریز موجود زنده رو ندید تو این تاپیک تو اون مملکت هم خیلی کار ها کرده بودید.
 

Radian

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,717
لایک‌ها
0
محل سکونت
FREEDOM city............ PPC : HTC Touch HD ......
سایت بازتاب در خبری اعلا م کرد ! نرخ بنزین این ماه 100 تومن به صورت جیره بندی اعلام شد! نظر شما چیه ؟؟؟

حالا یعنی با دوچرخه باید بریم یر کار هموطن ؟
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
دیشب عجب بارونی اومد تو محل ما... اوه اوه...
laughdog.gif
 

Kolmir206

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 فوریه 2007
نوشته‌ها
0
لایک‌ها
0
فقط بگم آبروي خودتون رو كه بد جوري ادعاي دموكراسي :wacko: داريد رو بدجوري برديد!
با حرف هاي امير زياد موافق نيستم و البته نظرش رو در هر صورت قابل احترام و شايسته پاسخ گويي مودبانه و البته نه از روي شكم و رگ گردن ميدونم
گرچه اين عزيز هم جاهايي اشتباه ميكنن اما عرض بشود كه با تقريبا 40 درصد صحبت هاشون ميشه موافقت كرد
حالا اگه دلتون ميخواد با كوردلي احمقانه و نژاد پرستي و ناسيوناليست بازي هاتون من رو هم وطن فروش بدونين
جو زده هاي بي سواد ! كه بلد نيستن جواب منطقي بدن و فحاشي ميكنن اين چيزي هست كه حالمو بد ميكنه

برام مهم نيست بعضي ها كه حتي نميتونن جواب استدلال رو با استدلال بدن چه رفتاري باهام داشته باشن
البته توضيحات منطقي دوستان هم واقعا قابل تقدير هست و ازشون متشكرم

اوني كه خودش رو مهندس :lol: ميدونه و حتي به اين حد شعور نداره كه جواب استدلال فحاشي نيست ! منظورم با تو هست ! تو دانشگاه بهت چي ياد دادن مهندس جان
تويي كه اگه فردا اتفاقي بيوفته اولين كسي هستي كه ايران رو ميزاري لاي دست باباش !

باز هم ميگم كه با حرف هاي امير موافق نيستم اما واقعا حالم بهم خورد از برخورد ابلهانه بعضي ها

متاسفام براي هممون كه هيچوقت منطقي نبوديم هميشه جو زده شديم و بازيچه ديگران
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
متاسفم به حال کسی که فکر میکنه جبهه یونان جبه دموکراسی بود. جرقه این قضیه از اونجا زده شد ولی یونان جز در مقطعی کوتاه دموکراسی نداشته



 
بالا