برگزیده های پرشین تولز

پس از ثبت شرکت چه باید کرد؟

sabtehoma

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 آپریل 2016
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
10
سن
35
پس از ثبت شرکت چه باید کرد؟

پس از اینکه مراحل ثبت شرکت به پایان رسید و شماره ثبت، آگهی تأسیس و روزنامه رسمی شرکت دریافت شد شرکت رسما فعال شده و مجاز به شروع فعالیت خواهد بود. اما دریافت شماره ثبت و دریافت مدارک شرکت پایان پروسه‌ای که برای ثبت کامل یک شرکت لازم است نخواهد بود. بعد از ثبت شرکت نیاز به طی چند مرحله دیگر وجود دارد که برخی از آها الزامی‌ست و عدم اقدام به انجام آنها موجب ایجاد مشکلات بعدی و یا حتی منجر به جریمه شرکت خواهد شد و برخی از این اقدامات کاملا اختیاری است. پلمپ دفاتر شرکت : اولین نیاز بعد از ثبت شرکت پلمپ دفاتر است که شامل دو دفتر یکی دفتر کل و دیگری دفتر روزنامه است.ضرورت پلمپ دفاتر : کسی که شرکت ثبت کند و دفاتر تجاری را پلمپ نکند خاطی محسوب شده و مجبور به پرداخت جریمه مالیاتی به صورت علی الراس خواهد بودهرسال برای اظهارعملکردمالی شرکتها دفترمالی آن باید به صورت اختصاصی برای همان شرکت پلمپ شود.زمان تسلیم این دفاتربه اداره مالیات معمولا تیرماه همان سال میباشد.

پلمپ دفاتر هر سال را تا پایان همان سال میتوان درخواست داد و در صورت عدم درخواست در همان سال امکان اخذ ان دیگر وجود نخواهد داشت و باید یه دارایی اعلام و تصمیم گیری های لازم توسط سر ممیزی صورت بگیرد..

گام بعدی پس از ثبت شرکت و اخذ دفاتر تجاری، تشکیل پرونده مالیاتی در اداره مالیات و دارایی حوزه ثبت شرکت مربوطه می باشد.مطابق قوانین و مقررات مربوطه پس از ثبت حداکثر ۲ ماه فرصت باقیست برای تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی.چنان چه به هر دلیلی این امر مهم فراموش شود مشمول جریمه مالیاتی معادل شش در هزار سرمایه اولیه شرکت خواهد شد.بنابراین حتی اگر شرکت هیچ فعالیتی هم نداشته باشد باز هم موظف به تشکیل پرونده مالیاتی میباشد. کد اقتصادی برای تمایز عملکرد فعالیت یک شرکت میباشد.گفتنی است شرکت های معاف از مالیات هم با توجه به اینکه بر طبق قاون معاف از پرداخت مالیات هستد ولی الزاما باید اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی نمایند.

اما اقداماتی که پس از ثبت شرکت بصورت اختیاری بایستی انجام شود

شامل : ثبت نام یا علامت تجاری شرکت –اخذ کارت بازرگانی : جهت اجرای فعالیتهای بازرگانی درشرکتهایی که موضوع فعالیت بازرگانی داشته باشنداخذ کارت بازرگانی الزامی است. همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد ثبت برند یا لوگو ی لاتین دارند نیزباید دارای کارت بازرگانی باشند.
باید کرد؟
 
بالا