برگزیده های پرشین تولز

arioparvaz

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2015
نوشته‌ها
172
لایک‌ها
3
سن
23
پل الکساندر پاریس
پاريس را نمي توان بدون پل هاي زيبايش تصور كرد . اين پل ها در كنار بنا هاي زيباي تاريخي به پاريس هويت جهاني بخشيده اند . بناي اين پل ها بر روي رودخانه سن يعني شريان حياتي پاريس ، باعث جريان سريع منابع مالي در شريان هاي اقتصادي پاريس شده است . به علاوه ، پل هاي پاريس به مثابه روح در كالبد اين شهر سرزنده عمل مي كنند . و بسياري از كارشناسان شهر سازي و مهندسان معماري نيز در طول دو سده اخير مطالعات جامعي را در باره اين تقاطع هاي اصلي پاريس به انجام رسانده و اين پل ها را الگوي طرح هاي خويش قرار داده اند. از آنجا كه آشنايي با تعدادي از اين پل هاي تاريخي و زيبا براي علاقمندان جالب و مفيد به نظر مي رسد ، به شرح برخي از آنها اشاره مي شود. یکی از ای جاذبه های گردشگری و پل های معروف فرانسه می توان به پل الکساندر سوم اشاره کرد.
europe16.jpg


پل الکساندر سوم به فرانسوی: Pont Alexandre-III در شهر پاریس بر روی رودخانه سن می‌باشد که محل اتصال محله‌های شانزلیزه، برج ایفل و لس اینولید است. این پل به سبک هنرهای نو و با کمک هنر مسجه‌سازی مابین سال‌های ۱۸۹۶ تا ۱۹۰۰ میلادی ساخته شده‌است. این پل برای اتحاد کشورهای روسیه و فرانسه به نام تزار الکساندر سوم روسیه نام‌گذاری شد. پل پونت الکساندر سوم توسط دو معمار به نام‌های جوسف کاسیان-برنارد و گاستون کوسیان ساخته شده. از ویژگی‌های این پل نصب ۴ مجسمه برنزی اسب بال‌دار در چهار طرف آن است که بر روی پایه‌هایی با ارتفاع ۱۷ متر قرار گرفته‌اند.
europe17.jpg


شگفتی و دلیل شهرت پل الکساندر سوم، همین یک طاق است که دو طرف عرض رودخانه سن را به یکدیگر وصل کرده و باعث استحکام پل شده است. این پل یکی از بهترین دیدنیهای پاریس و جاذبه های فرانسه به شمار می رود. يكي از عواملي كه به اين پل جلوه اي ويژه مي بخشد، واقع شدن آن در نزديكي هتل انوليد، جايي كه آرامگاه ناپلئون بناپارت در آن قرار دارد است .
europe36.jpg

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان درباره تور اروپا و تور فرانسه با ما تماس حاصل فرمائید. همین حالا با ما تماس بگیرید. 88543424
 
بالا