برگزیده های پرشین تولز

پژو ۲۰۰۸ انتخابی هوشمندانه در بازار شلوغ

برند مدیا

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 می 2015
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0



از آنجایی که پژو ۲۰۸ مبنای طراحی پژو ۲۰۰۸ بوده، قاعدتا ویژگی‌های مکانیکی و تکنیکی آن به اثبات رسیده است. پژو ۲۰۰۸ گنجایش ۵ نفر را دارد و فضای مناسبی‌هم برای بار در نظر گرفته شده است. طیف مناسبی از پیشرانه های دیزلی و بنزینی هم برای آن فراهم شده است.

پژو ۲۰۰۸ خودرویی نسبتا متعارف بوده و در مقایسه با دیگر نمونه‌های عجیب و غریب مانند سیتروئن C4 کاکتوس یک اتوموبیل باوقار محسوب می‌شود. از این جهت ممکن است این خودرو مانند سایر رقبای چهار چرخ متحرکش مثل نیسان جوک، ماجراجویانه به نظر نرسد. در عوض پژو در این مدل کارایی بالا و طراحی داخلی باشکوهی ارائه کرده است.

از آنجایی که پژو ۲۰۸ مبنای طراحی پژو ۲۰۰۸ بوده، قاعدتا ویژگی‌های مکانیکی و تکنیکی آن به اثبات رسیده است. پژو ۲۰۰۸ گنجایش ۵ نفر را دارد و فضای مناسبی‌هم برای بار در نظر گرفته شده است. طیف مناسبی از پیشرانه های دیزلی و بنزینی هم برای آن فراهم شده است.
موتورها، کارایی و رانندگی
شما با پژو ۲۰۰۸ رانندگی بی‌دغدغه‌ای را تجربه خواهید کرد، هرچند این خودرو در لیست اسپرت‌ترین یا چالاک‌ترین گزینه‌های این کلاس قرار ندارد. ارتفاع قابل توجه پژو ۲۰۰۸ به این معنا است که سفری لذت‌بخش تر نسبت به یک اتوموبیل سوپرمینی خواهید داشت. شما نه تنها در طول رانندگی احساس راحتی می‌کنید، بلکه از میدان دید عالی و اشراف کامل به جاده لذت خواهید برد.

پژو ۲۰۰۸ قابلیت های خود را در جاده نشان داده و تکان‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده را به خوبی کنترل می‌کند؛ از این جهت سرنشینان هرگز احساس عدم تعادل نخواهند داشت. اما از طرفی این آرامش موجب شده در پیچ‌ها هیجانی که در اشکودا یتی وجود دارد احساس نشود. فرمان پژو ۲۰۰۸ با توجه به استانداردهای این کلاس بسیار کوچک است و این امر بدان معناست که خودرو قادر است در بزرگراه‌ها عکس العمل‌های خوبی نشان دهد.
درحال حاضر تنها دو اندازه موتور – یکی بنزینی ۱٫۲ لیتری و دیگری دیزلی ۱٫۶ لیتری- در دسترس است، اما از نظر قدرت موتور انتخاب‌های فراوانی وجود دارد. در حال حاضر که تولید موتور قدیمی ۱٫۶ لیتری VTi متوقف شده است، تنها موتور بنزینی فعلی ۱٫۲ لیتری سه سیلندر است. موتور پایه ۱٫۲ لیتری با ۸۱ اسب بخار، برای ۲۰۰۸ به نظر کند می‌رسد. گزینه بهتر نسخه ۱۰۸ اسب بخاری ۱٫۲ لیتری است و اگر خواستار عملکرد درخشان‌تری هستید می‌توانید موتور ۱٫۲ لیتری ۱۲۸ اسب بخاری را انتخاب کنید.

با این حال، انتخاب ما به دلیل نرمی، سرعت عمل و مقرون به صرفه بودن، موتور دیزلی است. موتور قدیمی ۱٫۴ لیتری که در سال ۲۰۱۳ ارائه شده بود، در سال ۲۰۱۵ با یک مدل ۷۴ اسب بخاری دیزلی ۱٫۶ لیتری جایگزین شد. اما نسخه ۱٫۶ لیتری با ۹۹ اسب بخار بهترین ترکیب عملکردی و اقتصادی را فراهم می‌کند. هرچند زمانی که شتاب می‌گیرید می‌تواند اندکی پر سر و صدا باشد اما آنچنان آزار دهنده نیست و سرعت مناسب و معقولی به پژو ۲۰۰۸ می‌دهد. البته کارایی در موتورهای قدرتمندتر، بهتر هم می‌شود اما مستلزم پرداخت هزینه بیشتر نیز هست. پس موتور ۹۹ اسب بخار از هر لحاظ برای رانندگی روزمره مناسب بوده و مقرون به صرفه‌تر است.

در مدل‌های کم قدرت‌تر ۱٫۲ لیتری بنزینی با قدرت ۸۱ و ۱۰۹ اسب بخار، و همچنین در نسخه‌های دیزلی ۷۴ و ۹۹ اسب بخاری، به صورت استاندارد گیربکس پنج دنده دستی نصب می‌شود. این گیربکس ممکن است گاهی ایجاد لرزش کند اما خیلی آزار دهنده نیست. اگر موتورهای ۱۲۸ اسب بخار بنزینی یا ۱۱۸ اسب بخار دیزلی انتخاب شما باشند، یک گیربکس دستی شش دنده نرم‌تر در اختیار شماست. مطمئنا از ضریب دنده بیشتر روی جاده احساس راحتی خواهید داشت و مجبور نیستید مدام دنده عوض کنید.
چنانچه نمی‌خواهید از پدال کلاچ استفاده کنید، باید حتما موتور ۱٫۲ لیتری بنزینی را انتخاب کنید. در این صورت بر روی گیربکس یک آپشن ETG قابل نصب است تا کار کلاچ را سیستمی رباتیک انجام دهد. هرچند عملکردش چندان نرم و رضایت بخش نیست.

طراحی و تکنولوژی داخلی
درحالی ظاهر این خودرو عضلانی تر شده که فضای داخلی آن شیک باقی مانده که این طراحی همه سلایق را راضی نمی‌کند. شکل جعبه مانند و جزئیات برجسته، پژو ۲۰۰۸ را از سایر مدل‌های ۴ در ۴ متمایز کرده که تفاوت خوبی است. با این حال حتی تغییرات اساسی مدل ۲۰۱۶ به اندازه کافی آن را تبدیل به یک خودروی شیک در این کلاس نکرده است. این به روز رسانی‌ها برای مدل ۲۰۱۶ شامل طراحی جدید نمای جلوی ماشین با یک جلوپنجره مشبک مرتفع‌تر است، با این هدف که این خودرو حتی از قبل هم عضلانی تر به نظر برسد. این تغییر مسلما یک پیشرفت است، اگرچه ظاهر آن کماکان تحت الشعاع رنو کپچر است. دماغه این اتوموبیل از هاچ بک ۳۰۸ الهام گرفته شده، با این حال ریل های سقفی و تزیینات کرومی بالای پنجره عقب آن را جذاب‌تر کرده است. درب بزرگ عقب اتومبیل بهتر از مشابه آن در سیتروئن C4 کاکتوس است و ارتفاع مناسب لبه پایینی آن قرار دادن بار را ساده‌تر کرده است.

از نظر طراحی داخلی، پژو ۲۰۰۸ در مقایسه با استانداردهای این کلاس، بسیار مجلل به نظر می‌رسد و در مقایسه با جزئیات ناخوشایند رقبایی چون C4 کاکتوس و نیسان جوک معقول‌تر است. روکش داشبورد از پلاستیک نرم بوده و بین بخش‌های مختلف در داخل خودرو هماهنگی طراحی خوبی برقرار است. کیفیت دکمه ها و کنترل کننده‌ها نیز خوب است، اگرچه به نظر می‌رسد محصولات سیتروئن در این زمینه حس مطلوب‌تری دارند. باید منتظر ماند و دید آیا این کراس اوور جوان پسند شده میتواند در این بازار شلوغ از پس رقبا برآید.
منبع : ماشین
 
بالا