برگزیده های پرشین تولز

mosavi75

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2018
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
1
سن
33
پیاز سوخاری رستورانی





پیاز سوخاری رستورانی
پیاز سوخاری یکی از پیش غذاهای نوین و پرطرفدار ایرانی است. در صورتی که بخواهید یک سبد سوخاری کامل در خانه تهیه نمایید می توانید از مرغ سوخاری ، قارچ سوخاری ، میگو سوخاری ، پیاز سوخاری و … استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر پیاز سوخاری تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه پیاز سوخاری در ادامه با ما همراه باشید.


مواد لازم پیاز سوخاری
پیاز سفید بزرگ ۱ عدد
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
آرد گندم ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان
ماست نصف لیوان
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی
پیاز سوخاری پفکی
ابتدا پیاز را پوست می گیریم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. ضخامت حلقه های پیاز بهتر است حدود ۱ سانتی متر باشد. پس از اینکه حلقه های پیاز را با دقت از هم جدا کردیم در یک کاسه مناسب شیر را با سرکه سفید مخلوط می کنیم.حدود ۵ دقیقه صبر می کنیم ، سپس ماست را به مخلوط شیر و سرکه سفید اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مایع سوخاری یکدست شود. در کاسه ای دیگر آرد را به همراه پودر سیر ، نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنیم.

پیاز سوخاری به شکل گل
یک ظرف مناسب مانند شیر داغ کن روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم. مقدار روغن باید به اندازه ای باشد که پیازهای سوخاری در روغن شناور باشند تا تمام نقاط شان به صورت یکدست سرخ شود.حالا حلقه های پیاز را در مخلوط ماست بزنید و پس از آن در مخلوط آرد بغلتانید تا تمام نقاط آنها را آرد فرا بگیرد. این مرحله را باید دو مرتبه انجام بدهیم. پس از اینکه مجددا پیازها را در ماست زدیم و در آرد غلتاندیم آنها را روی یک سینی می چینیم.

پیاز سوخاری با خمیر بنیه
صبر می کنیم تا روغن داغ شود سپس چند پیاز حلقه ای را درون روغن می اندازیم تا سرخ شوند. باید به صورتی پیاز ها را در روغن بیندازیم که به هم نچسبند و کمی فاصله داشته باشند. پس از اینکه پیاز های سوخاری آماده شد روغن اضافه شان را با توری یا دستمال حوله ای می گیریم.در پایان پیاز های سوخاری را به دلخواه با سس کچاپ یا سس مایونز سرو می کنیم. از پیاز سوخاری به همراه سیب زمینی سرخ کرده برای دورچین و تزیین غذاهای فست فودی مانند همبرگر ، چیزبرگر و … هم می توانید استفاده کنید.

پیاز سوخاری رستورانی
 

samanamanati

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2018
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
17
محل سکونت
Tehran
طرز تهیه پیاز سوخاری


پیاز سوخاری

پیاز سوخاری یکی از انواع سوخاری های پرطرفدار و بسیار خوشمزه در جهان است. پیاز سوخاری از سوخاری هایی محسوب می شود که علاوه بر اینکه بسیار ارزان قیمت است و مواد آن همه جا در دسترس است ، طعم بسیار خوبی نیز دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر پیاز سوخاری رستورانی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پیاز سوخاری تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی فوری و طرز تهیه پیاز سوخاری با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم پیاز سوخاری
  • شیر ۱ لیوان
  • آرد گندم ۱ لیوان
  • ماست نصف لیوان
  • پیاز سفید بزرگ ۱ عدد
  • پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
  • سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
دستور پخت

طرز تهیه پیاز سوخاری
ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و بعد روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه حلقه با ضخامت ۱ سانتی متر برش می دهیم.در کاسه ای بزرگ شیر را می ریزیم و سرکه را نیز به آن می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم

و اجازه می دهیم تا ۵ دقیقه همین طور ترکیب سرکه و شیر یماند. سپس ماست را به مواد اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.در کاسه ای آرد را می ریزیم و پودر سیر،نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

شیرجوش را روی حرارت کم قرار می دهیم و استخر روغن در شیرجوش درست می کنیم ،به این صورت که مقداری روغن در شیر جوش می ریزیم که پیاز ها کاملا در روغن شناور باشند. اجازه می دهیم تا روغن کم کم داغ شود.

سپس پیاز حلقه شده را ابتدا در مخلوط ماست و شیر و سرکه قرار می دهیم تا کاملا با این مواد آغشته شود و بعد در مخلوط آرد و ادویه می زنیم و مجددا در مخلوط ماست و بعد در مخلوط آرد می زنیم و در سینی آن ها را می چینیم. زمانیکه روغن داغ شد یکی از حلقه پیاز ها را در روغن قرار می دهیم

و ۱ دقیقه بعد حلقه بعدی را قرار می دهیم .دقت کنید پیازها را با هم در روغن یکدفعه قرار ندهید چون به هم می چسبند بلکه با توجه به اندازه شیر داغ کن یا تابه ابتدا یک حلقه در روغن قرار می دهیم و بعد از ۱دقیقه بعد حلقه بعدی را قرار می دهیم.

همگی پیاز ها که سرخ شدن از شیر داغ کن که بیرون می آوریم در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه ان خارج شود و در ظرف مورد نظر می چینیم و با سس نوش جان کنید. پیاز سوخاری را می توانید برای تزئین غذاهای فست فودی نیز استفاده کنید.
 
بالا