• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

پیشنهاد خرید بین سانتافه یا سورنتو مدل های ( 2012 ) ؟

dooste.man83

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
6,371
لایک‌ها
7,353
با سلام خدمت همه دوستان
می خواستم ببینم بین سانتافه 2012 و سورنتو 2012 از نظر فنی و نرمی و رانندگی در شهر و جاده کدوم بهتره ؟
و در کل کدوم برای خرید سفارش میشه ؟

ممنون از همگی
 

lildude

Registered User
تاریخ عضویت
27 مارس 2006
نوشته‌ها
2,294
لایک‌ها
1,449
دنیای‌خودرو- عمادالدین جعفری:

شرکت کیاموتورز یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی کره است که در چند سال اخیر توانسته رشد خوبی داشته باشد. این شرکت از لوله‌سازی و تولید دوچرخه آغاز به کار کرد. سال 1944 آغاز کار این شرکت بود بعد از مدتی اقدام به ساخت موتورسیکلت و تریلر کرد و در نهایت در سال 1986 با کمک شرکت فورد خودروساز شد.
این کمپانی در سال 1993 تولید خود را در کالیفرنیای ایالات متحده آغاز کرد هر چند که در ابتدا خودروهای ساخت این شرکت قابل رقابت با رقیبان خود نبوده و مشتریان کمتر به آن اعتماد می‌کردند. البته با خدمات پس از فروش رایگانی که ارائه می‌داد توانست تا حدی ایرادات خود را جبران کند.

محصولات قبلی کیا قابل مقایسه با ساخته‌های حال حاضر این شرکت نبوده چرا که در حال حاضر محصولات این شرکت جزو کم استهلاک‌ترین خودروها در دنیا به حساب می‌آیند. این شرکت در کلاس‌های مختلف خودرو به بازار عرضه کرده است و در مورد SUVها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در کلاس‌های کوچک، متوسط و بزرگ نیز SUV راهی بازار کرده است. اما یکی از SUVهایی که در بازار توانست تا حدی به موفقیت برسد کیا سورنتو بود. این خودرو در ایران نیز به دلیل قدرت زیاد موتور مورد توجه قرار گرفت.
سورنتو برای اولین بار در سال 2003 روانه بازار شد و در همان ابتدا تبدیل به یکی از سودآورترین و پرفروش‌ترین محصولات کیا شد.

سورنتو در سال 2007 دچار یک فیس‌لیفت شد. طراحی خارجی آن تغییر کرد و صندلی‌ها دوباره طراحی شدند همچنین امکانات رفاهی نیز بهبود یافت. موتور و گیربکس نیز با علم روز کیا ارتقاء یافتند به طوری که موتور آن با 3/3 لیتر حجم 240 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. پای این خودرو به بازار ایران هم رسید و در ایران به دلیل مسائلی نتوانست آن طور که در بازارهای جهانی موفق بود به موفقیت برسد. این خودرو یک رقیب همزاد و سرسخت را پیش‌روی خود می‌دید. این رقیب هیوندای سانتافه نام داشت که به رغم موتور ضعیف‌تر اما از طرفداران زیادی برخوردار بود.

سانتافه توانست در بازار ایران سورنتو را شکست دهد اما کیا بیکار ننشسته بود تا به این راحتی از همزاد خود شکست بخورد. از این‌رو در سال 2010 نسل جدید سورنتو را راهی بازار کرد، خودرویی با چهره‌ای کاملاً متفاوت از نسل قبل و همچنین امکاناتی با سطح بالا که نمی‌توان طراحی کابین متفاوت با نسل قبل را نیز نادیده گرفت.

هیوندای که تغییرات زیادی در این خودرو ایجاد نکرده این بار شکست را در مقابل این همزاد پرابهت پذیرفته است. سورنتو جدید با طراحی جذاب و عامه‌پسند همه چیز را مهیای یک موفقیت بزرگ در بازار کرده است. این خودرو با موتور 5/3 لیتری با 276 اسب‌بخار قدرت حرف‌های زیادی نسبت به نسل قبل برای گفتن دارد.

سورنتو در نسل قبل دارای معایب بسیاری بود که همین معایب موجب شد تا در مقابل سانتافه ضعیف‌تر شکست را پذیرا شود. سورنتو در نسل قبل به گفته بسیاری از دارندگان خود گیربکسی داشت که با موتور همخوانی نداشته و تعویض دنده‌ها نیز با تاخیر انجام می‌گرفت. مصرف سوخت این خودرو بالا بوده و در شهر حدود 14 لیتر در 100 کیلومتر بنزین می‌سوزاند. این عدد در جاده به 12 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد. اما یکی دیگر از ایرادهایی که صاحبان سورنتوی نسل قبل به آن گرفتند شاتون‌زدن و یا شکستن پیستون این خودرو بوده به خصوص زمانی که فیلتر هوای آن کثیف می‌شود. به دلیل وزن زیاد خودرو و داشتن گیربکس اتوماتیک علاوه بر مصرف سوخت مصرف لنت ترمز نیز بالاست. سواری این شاسی‌بلند سایز متوسط خشک است اما از نظر امکانات در سطح خوبی قرار دارد.

سورنتو در سینه از قلبی بهره می‌برد که در هیوندای آزرا بود. این خودرو با این موتور پرحجم به خوبی از پس حریفان خود برمی‌آمد اما در برخی از مواقع در هنگام تعویض‌دنده عملکرد خوبی از خود به نمایش نمی‌گذاشت. این ایرادات در نسل جدید برطرف شده و با چهره‌ای عامه‌پسند آمده تا بازار SUVهای متوسط را تسخیر کند.

سانتافه اما یک SUV موفق در بازار ایران به شمار می‌رود. این خودرو در هنگام ورود به بازار ایران با موتوری شش سیلندر که 7/2 لیتر حجم داشت راهی بازار ایران شد. سانتافه یک SUV خوش‌چهره در بازار بود که طیف وسیعی از افراد را به خود جذب کرده بود. شاید بتوان سانتافه را یکی از پرفروش‌ترین SUVها در ایران دانست چرا که به خاطر نقص‌هایی که سورنتو به آن مبتلا بود طیف وسیعی از افراد را به سمت خرید سانتافه آمدند. این خودروی هفت نفره متفاوت با دیگر SUVها بود چرا که خواص بیابان‌گردی در آن وجود نداشته و بیشتر یک SUV شهری است. برخلاف دیگر SUVها که سواری خشکی را ارائه می‌دهند این خودرو یک SUV کاملا نرم و راحت است که در مسافرت‌های طولانی نیز سواری با آن خسته‌کننده نخواهد بود.

سانتافه حتی در ردیف دوم و سوم نیز این نرمی را به سرنشینان ارائه می‌دهد اما نمی‌توان در مسیرهای ناهموار انتظار زیادی از آن داشت چرا که ممکن است حتی با ضربه‌هایی نه چندان شدید آسیب ببیند.

سانتافه تا سال 2009 با موتور 7/2 لیتری عرضه شد تا اینکه در سال 2010 این خودرو که دچار تغییرات اندکی هم شده بود با موتور 5/3 لیتری که 276 اسب‌بخار قدرت داشت راهی بازار ایران شد. یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف سانتافه در نمونه‌های 7/2 لیتری شتاب کم این خودرو بود. شتابگیری ضعیف برای خودرویی در این ابعاد یک ضعف بزرگ به حساب می‌آید. این ضعف در مسیرهای سراشیبی شکل جدی‌تری به خود گرفته و به واقع برای راننده آزاردهنده بود اما در مدل‌های جدید با موتور قدرتمندی که بر روی آن نصب شده است این نقیصه کاملاً برطرف شد اما برطرف کردن این مشکل مستلزم آن شد تا مصرف سوخت سانتافه با ورود سانتافه‌های 5/3 لیتری مصرف سوخت زیادی دارند به طوری که گاه به 15 لیتر در 100 کیلومتر هم می‌رسد اما نکته‌ای که در مورد این خودرو وجود دارد نظر صاحبان آن است که برخی‌ها سواری مدل 7/2 لیتری را بهتر از 5/3 لیتری می‌دانستند اما برخی دیگر نظرهای کاملاً برعکس این موضوع را دارند. به هر حال سانتافه توانسته تاکنون در بازار به خصوص در این کلاس یکه‌تازی کند و این بار باید ببینیم که سورنتو می‌تواند از پس این همزاد برآید یا خیر؟ یکه‌تازی سانتافه ادامه خواهد داشت یا تکراری‌شدن چهره آن سرنوشت دیگری را برای این SUV موفق رقم خواهد زد؟
سورنتوی جدید یک قدم از سانتافه جلوتر است اما راه سختی را نیز پیش‌رو دارد از سوی دیگر چهره جدید این خودرو کمک زیادی به فروش آن خواهد کرد اما به دلیل تغییر نسل و با تغییرات انجام گرفته انتظارات مردم نیز از این خودرو بیشتر است از این‌رو باید بتواند از هر نظر مناسب باشد تا در بازار با موفقیت روبه‌رو شود.

سورنتوی جدید که موتوری 5/3 لیتری در سینه دارد توسط یک گیربکس شش سرعته تیپ‌ترونیک قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. گشتاور این کره‌ای زیبا 335 نیوتن‌متر در 5000 هزار دور است. شتاب صفر تا 100 این کره‌ای 1707 کیلوگرمی 8/8 ثانیه است. سورنتو در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی در حدود 2/10 لیتری بنزین می‌سوزاند. این خودرو دارای انبوه امکانات است که می‌توان به 10 عدد ایربگ، ترمز جلو و عقب د‌یسکی به همراه HAC، DBC، ESP، TCS، BAS، ABS، قفل مرکزی، ریموت کنترل، ایموبلایزر، دزدگیر با آژیر، سیستم باز و بسته شدن درها و روشن و خاموش شدن خودرو بدون کلید، کنترل اتوماتیک دوگانه هوا، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، رادیوپخش USB، Ipad، Mp3، CD چنجر شش‌تایی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گرمکن، کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده، پشت‌سری‌های فعال هنگام تصادف، تودوزی چرم، تنظیم برقی آینه‌ها به همراه تاشوی برقی و گرمکن، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، چراغ‌‌های عقب LED، مه‌شکن جلو و عقب، سنسور پارک، کروزکنترل، دوربین دید عقب، شست‌وشوی چراغ‌های جلو، کلید کنترل نیروی ترمز در سرپایینی DBC و کلید شروع حرکت در سربالایی‌ HAC اشاره داشت.

سانتافه نیز در هر دو مدل از امکاناتی زیاد بهره می‌برد. در حال حاضر نیز با آمدن نمونه جدیدتر که 3500 سی‌سی است کمی امکانات آن ارتقاء یافته است. بر روی این خودرو نه تنها موتوری قوی‌تر نصب شده است بلکه گیربکس آن نیز از چهار سرعته تیپ‌ترونیک به شش سرعته تیپ‌ترونیک تبدیل شده است.

موتور این خودرو 335 نیوتن‌متر گشتاور دارد که در 5000 دور ارائه می‌کند. این کره‌ای 1900 کیلوگرمی در مدت زمان 5/9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. سانتافه نیز از امکانات زیادی برخوردار است که می‌توان به شش عدد ایربگ، سیستم ایمنی ضد قفل درب‌ها در زمان تصادف، قفل مرکزی درب‌ها، ترمز ضد قفل (ABS) برای هر چهارچرخ مجهز به سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESP) سیستم پدالی ترمز پارک، مجهز به سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید، سیستم ایمنی ضد سرقت با حذف امکان کپی از سوئیچ، روکش چرمی صندلی و فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده در هشت جهت و سرنشینان جلو در چهار جهت آینه، الکتروکرومیک داخل کابین جهت راحتی دید در شب به همراه نمایشگر دوربین عقب، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو متناسب با میزان روشنایی، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و تاشوی برقی، دوربین دید عقب، چراغ‌های زنون با سیستم شست‌وشو، سانروف، سنسور پارک روی سپر عقب، کروزکنترل، مجهز به سیستم نمایشگر اطلاعات سفر، نمایشگر اطلاعات راننده به صورت Super Vision، سیستم صوتی با رادیوپخش 6CD و Mp3 به همراه شش بلندگو با تیونر، ساب‌ووفر و آمپلی‌فایر دارای پورت USB، Ipad، Aux، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه اشاره کرد.

سانتافه توانسته در تست ایمنی که توسط موسسه Euro NCAP انجام شده چهار ستاره ایمنی را کسب کند. این در حالی است که سورنتو توانسته پنج ستاره را در این تست به دست آورد. سانتافه و سورنتو رقبای جدی برای یکدیگر به حساب می‌آیند اما این بار باید ببینیم کدام یک موفق‌تر خواهند بود.

در حال حاضر سانتافه قیمتی 65 میلیون تومانی دارد و سورنتو حدود 71 میلیون تومان است. ممکن است این اختلاف قیمت موجب شود تا سورنتو نتواند آن طور که باید بازار را در تسخیر خود درآورد.

منبع : هفته نامه دنیای خودرو - صفحه اصلی
 

hossputer7.8

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2012
نوشته‌ها
745
لایک‌ها
141
محل سکونت
خرید شارژ همراه اول www.newcharge.ir
با سلام خدمت همه دوستان
می خواستم ببینم بین سانتافه 2012 و سورنتو 2012 از نظر فنی و نرمی و رانندگی در شهر و جاده کدوم بهتره ؟
و در کل کدوم برای خرید سفارش میشه ؟

ممنون از همگی

از نظره من سانتافه . چون نمایندیگش و... بیشتره و اگه برای دراز مدت میخوایدش میشه در صورت خراب شدنش راحتتدر قطعه خرید . ولی ...
 
بالا