برگزیده های پرشین تولز

پیشگیری از بیماری های چشم

moso.ict

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 جولای 2016
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
33
محل سکونت
مشهد
در مورد ساختمان چشم چه می دانید؟
چشم یک انسان به شکل یک کرۀ کوچک است که قطر آن به طور متوسط حدود 24 میلی متر است. این ساختمان شبیه یک کره است کرۀ چشم در جلو دارای یک بخش شفاف است به نام قرنیه که وظیفه دارد نور را از خود عبور داده، نور عبور داده شده به عدسی(عدسی چشم که در پشت عنبیه و مردمک قرار گرفته است، وظیفۀ متمرکز کردن دقیق نور بر روی شبکیه را بر عهده دارد. عدسی یک ساحتمان انعطاف پذیر است که در شرایط مختلف تغییر شکل می دهد) می‌رسد که نور را به صورت دقیق روی شبکیه متمرکز می‌کند تا تصویر واضحی بر روی شبکیه ایجاد شود.



20130728104738651_untitled-4.gif





راههای عامیانه جهت جلوگیری از پیشگیری بیماری های چشم
همان طورکه گفته شد چشم یکی از عناصر مهم و حیاتی بدن شناخته می شود به طوریکه داشتن بینایی نعمت بسيار بزرگی به حساب می آید حال اگر انتظار داريم كه از چشم هایمان بهترین مراقبت ها را به عمل آوریم در ادامه ما را با راهکارهای مفید برای مراقبت از چشم ها و بهبود بینایی همراهی نمایید.شما عزیزان می توانید با رعایت کردن نکات زیر از ابتلا به بیماری های چشم جلوگیری به عمل آورید:



www.301030.ir-1.jpg



1- از اعلائم هشدار دهنده بیمارهای چشم به راحتی نگذرید:
شاید ما در طول روز مره با عوامل مختلفی روبه رو می شویم که به سادگی از کنار آنها عبور می کنیم. در صورتی که اگربه این عوامل بیشتر دقت نماییم احتمالات تأثیرگذاری برای حفظ بینایی چشمهایتان را چند برابر می نمایید. حال ممکن است با خود بپرسید که این عوامل چه مواردی هستند. شما می توانید با مشاهده هر یک از علائم زیر به پزشک خود مراجعه نمایید:
- تاری و ابهام در دید
- نورهای رقصان و یا حلقه هایی اطراف اشیا
- وجود نقطه های سفید، نقطه های تیره و یا نقطه های شناور در دید
- وجود درد، فشار و یا سرخی مداوم در چشم ها
- مشکل در دیدن علائم و یا خطوط راست
- مشکل در دیدن اشیا از گوشه های چشم




www.301030.ir-8.jpg




2- قند خونتان را در سطح نرمال یا نزدیک به نرمال نگه دارید( مدیریت گلوکز خون):
برای پیشگیری از عوارض دیابتی چشم بهترین کاری که می توانید در راستای محافظت از چشمانتان انجام دهید این است که قند خونتان را در سطح نرمال یا نزدیک به نرمال نگه دارید. بهترین راهکاری که می توانید پیش رو گیرد این است که در طول سال دو یا سه بار در آزمایش خون A1c را انجام دهید.(در توضیح این آزمایش باید گفت که اصولاً هموگلوبین یکی از پروتئین های داخل گلبول های قرمز است و وظیفه حمل اکسیژن در خون را بر عهده دارد. هموگلوبین نیز مانند تمام پروتئین های دیگر بدن با قندها از جمله گلوکز ترکیب می شود. این ترکیب تا زمانی که گلبول قرمز در خون زنده است (تقریباً 120 روز) پایدار می باشد و این اساس آزمایش هموگلوبین A1C را تشکیل می دهد که هر چقدر میزان قند خون شما در طول 2 الی 3 ماه گذشته بالاتر از مقدار طبیعی باشد، درصد هموگلوبین A1C خون شما با گلوکز ترکیب شده است نیز بیشتر خواهد بود.)



www.301030.ir-4.jpg



3- فشار خون خود را مدیریت کنید:
برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های چشمی باید مراقب فشار خونتان باشید. کنترل فشار خون می تواند به جلوگیری از بیماری هایی که به دلیل ابتلا به دیابت بروز می کنند کمک نماید.(فشار خون بیماری است که هیچ علامتی ندارد و از طریق معاینات دوره ای می توان به آن پی برد. در واقع فشار خون اندازه گیری نیرویی است که بر دیواره های سرخرگ اعمال می شود. این نیرو اگر خیلی پایین و یا خیلی بالا باشد شخص باید به پزشک مراجعه کند).



www.301030.ir-3.jpg



4- سیگار کشیدن را ترک کنید:
دود سيگار می تواند اثرات مخرب برچشم بر جای گذارد. به طوریکه ثابت شده سيگار در بسياری از بيماری های شايع و وخيم چشم نطير: پوسيدگی لکه زرد شبکيه ناشی از سن ( دژنرسانس ماکولا)، گلوکوم (آب سياه) ، کاتاراکت(آب مرواريد) و تنبلی چشم (آمبليوپی) به عنوان ريسک فاکتور (عامل خطرساز) محسوب می شود. بسياری از اين بيماری ها منجر به کاهش غير قابل برگشت بينائی می شوند.در نتیجه سیگار کشیدن به رگ های خونی چشم آسیب می رساند و نتیجتاً ریسک ابتلا به مشکلات چشمی را که به خودی خود درافراد دیابتی بیش از دیگران است،را افزایش می دهد.



www.301030.ir-7.jpg



پیشنهاد ویژه ما به شما جهت رفع خستگی چشم بعد از یک روز سخت کاری استفاده از ماساژور چشم می باشد.شما می توانید با این ماساژورها خستگی را فراموش كنيد ویک آرامش بی نظير بعد از يک روز سخت كاری را تجربه كنيد.تاثیر شگفت انگیز مساژور های چشم این است که با به جريان انداختن خون و ريلكس كردن اطراف ناحیه چشم باعث ایجاد رهایی خستگی و استرس از وجود شما می گردد.




Breo-h-isee370-2.jpg


منبع :301030
 
بالا