روز به روز پیش بینی آینده سختتر میشود، اما این سختی، مانع گمانه زنی و پیش بینی تحلیلگران بازار، نویسندگان علمی تخیلی و روزنامه نگاران تخصصی در زمینه فناوری های آینده نیست.
پیش بینیهای دقیق به دلیل دقت آن، شایسته یک دست مریزاد است. اما اینها جذاب ترین گمان هایی هستند که ناموفق بوده اند. این موضوع به ما دلیلی میدهد تا در مورد پیچ و تابی که بجای حرکت به جلو در بازار ایجاد شده، تامل کنیم. همچنین فرصتی برای تفسیری مفصل و صریح به ما خواهد داد.
ما چهار پیش بینی قابل توجه از دستاوردهای فناوری که انتظار می رفت در سال ۲۰۱۸ تحقق یابند را یافته ایم. هیچکدام از این پیش بینیها به قدر کافی به واقعیت نزدیک نیستند. اما آنها برای بعضیها سرگرم کننده و یا حتی چیزی بیش از سرگرمی هستند.
سلبریتیها بر تصمیمات خرید مردم از طریق واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اثرگذار میشوند
کریس کانینگهام بنیان گذار شرکت C2 Ventures سال ۲۰۱۸ را سالی درنظر گرفت که در آن دو کلمه “AR (واقعیت افزوده)” و “سلبریتی ها” با هم ادغام شده و به یک ابزار قدرتمند بازاریابی تبدیل شوند. او نوشته است : اکنون سلبریتیها و افراد مشهور به شکلی استعاری پشت محصول ایستاده اند. در سال ۲۰۱۸ شما خواهید دید که کنار آن می ایستند و مسیر فروشگاه و راهروهای فروشگاه را به شما نشان میدهند، در حالی که با آن ها مشغول به گفتگویی دوطرفه هستید.
کانینگهام در یک گفتگوی تلفنی میگوید : این اشتباه خیلی بدی بود.
واقعیت
شما نمی توانید کانینگهام را بخاطر این احتمالش سرزنش کنید. بازاریابی به واسطه محبوبیت افراد سرشناس یک روش سنتی محسوب میشود و نخستین بار، بیش از ۲۵۰ سال پیش رخ داد.
حال با وجود اینکه در دنیای واقعی یک مزیت محسوب میگردد اما AR و VR یک اشکال واقعی دارند. کانینگهام میگوید: هزینه شروع، هنوز هم بالا است. به خصوص VR که در واقع آن طور که باید، شایستگی آن ابزار فناوری که توسط پیش بینی کنندگان انتظار می رفت را نداشته است.
جلب حمایت و تایید از سلبریتیها نیز هزینههای بالایی را شامل میشود و برندها باید بتوانند از تمام توان آن ستاره به خوبی بهرهمند شوند. کانینگهام میگوید زمانی یک پل میان طرفداران و فردی که میخواهند از او پیروی کنند شکل خواهد گرفت که قیمتها به اندازه کافی پایین باشند. کانینگهام میگوید “سخت ترین بخش کار اینجاست : فراخوانی زمانبندی”
به علاوه در سال ۲۰۱۸ شاهد ظهور افراد مشهور کوچک و اثرگذار بر فروش یعنی افرادی که در حدود ۱۰۰۰ فالوور در رسانه اجتماعی دارند بودیم. به عنوان مثال اگر این افراد و فالوورهای آن پر شور باشند میتوانند نسبت به یک سلبریتی برای فروش یک کارخانه تولید کیبورد سودآورتر باشند.
بعلاوه سلبریتیها بسیار درگیر نقد یکدیگر با هدف کسب اعتبار برای خودشان هستند.
پیش بینی 2019 VR/AR
به لطف VR قادر خواهید بود با سلبریتیهای شناخته شدهای نظیر Cortana تعامل داشته باشید. اما در اینصورت عینک هایتان توانی را از شما می گیرند تا شما را تبدیل به یک باتری انسانی کنند.
پیش بینیهای دقیق به دلیل دقت آن، شایسته یک دست مریزاد است. اما اینها جذاب ترین گمان هایی هستند که ناموفق بوده اند. این موضوع به ما دلیلی میدهد تا در مورد پیچ و تابی که بجای حرکت به جلو در بازار ایجاد شده، تامل کنیم. همچنین فرصتی برای تفسیری مفصل و صریح به ما خواهد داد.
ما چهار پیش بینی قابل توجه از دستاوردهای فناوری که انتظار می رفت در سال ۲۰۱۸ تحقق یابند را یافته ایم. هیچکدام از این پیش بینیها به قدر کافی به واقعیت نزدیک نیستند. اما آنها برای بعضیها سرگرم کننده و یا حتی چیزی بیش از سرگرمی هستند.
سلبریتیها بر تصمیمات خرید مردم از طریق واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اثرگذار میشوند
کریس کانینگهام بنیان گذار شرکت C2 Ventures سال ۲۰۱۸ را سالی درنظر گرفت که در آن دو کلمه “AR (واقعیت افزوده)” و “سلبریتی ها” با هم ادغام شده و به یک ابزار قدرتمند بازاریابی تبدیل شوند. او نوشته است : اکنون سلبریتیها و افراد مشهور به شکلی استعاری پشت محصول ایستاده اند. در سال ۲۰۱۸ شما خواهید دید که کنار آن می ایستند و مسیر فروشگاه و راهروهای فروشگاه را به شما نشان میدهند، در حالی که با آن ها مشغول به گفتگویی دوطرفه هستید.
کانینگهام در یک گفتگوی تلفنی میگوید : این اشتباه خیلی بدی بود.
واقعیت
شما نمی توانید کانینگهام را بخاطر این احتمالش سرزنش کنید. بازاریابی به واسطه محبوبیت افراد سرشناس یک روش سنتی محسوب میشود و نخستین بار، بیش از ۲۵۰ سال پیش رخ داد.
حال با وجود اینکه در دنیای واقعی یک مزیت محسوب میگردد اما AR و VR یک اشکال واقعی دارند. کانینگهام میگوید: هزینه شروع، هنوز هم بالا است. به خصوص VR که در واقع آن طور که باید، شایستگی آن ابزار فناوری که توسط پیش بینی کنندگان انتظار می رفت را نداشته است.
جلب حمایت و تایید از سلبریتیها نیز هزینههای بالایی را شامل میشود و برندها باید بتوانند از تمام توان آن ستاره به خوبی بهرهمند شوند. کانینگهام میگوید زمانی یک پل میان طرفداران و فردی که میخواهند از او پیروی کنند شکل خواهد گرفت که قیمتها به اندازه کافی پایین باشند. کانینگهام میگوید “سخت ترین بخش کار اینجاست : فراخوانی زمانبندی”
به علاوه در سال ۲۰۱۸ شاهد ظهور افراد مشهور کوچک و اثرگذار بر فروش یعنی افرادی که در حدود ۱۰۰۰ فالوور در رسانه اجتماعی دارند بودیم. به عنوان مثال اگر این افراد و فالوورهای آن پر شور باشند میتوانند نسبت به یک سلبریتی برای فروش یک کارخانه تولید کیبورد سودآورتر باشند.
بعلاوه سلبریتیها بسیار درگیر نقد یکدیگر با هدف کسب اعتبار برای خودشان هستند.
پیش بینی 2019 VR/AR
به لطف VR قادر خواهید بود با سلبریتیهای شناخته شدهای نظیر Cortana تعامل داشته باشید. اما در اینصورت عینک هایتان توانی را از شما می گیرند تا شما را تبدیل به یک باتری انسانی کنند.