برگزیده های پرشین تولز

پیش فروش خودرو ایران خودرو سایپا؟

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
اگه بنا به کیفیت باشه تندر هم مثل همه آشغاله
در مورد دوستانی که میگن چجوری مشتری گیر میاد و... شما باید برید ماشین هایی ثبت نام کنید که تولیدش کم هست و طرفدار زیاد داره
مثلا 206 تیپ 5 قبلا همیشه تو سایت بود پس مشتری نمیاد از شما بخره میره از سایت میگیره واسه همین حدود 700 تومن با بازار اختلاف داشت
اما پارس چون تولیدش کم هست و طرفدار داره بعد چند ساعت فروش نقدیش تموم میشه بعد اون 405 و سمند هست همچنین ماشین های دوگانه سوز در اولویت خرید هستن
مشتری هم خیلی راحت گیر میاد من خودم شهریور پارسال میخواستم یه پارس elx xum7 بخرم دو ماه هم صبر کردم رو سایت نیومد آخرش رفتم بازار آزاد که اونجا هم خیلی کم بود تا یه یارو پیدا شد یکی داشت 800 تا کار کرده بود بهم داد 43 تازه پول انتقال سند هم با خودم باشه مشتری دیگه هم اتفاقا بود جالب اینکه خودش 36 تومن خریده بود حالا اگه به ما نمیداد میتونست شش ماه بعدش یا همین حالا 50 تومن بفروشه
خودتون هم میدونین که تندر توی کیفیت (نه ظاهر وطراحی و آپشن)از هم قیمتاش برتره وماشینی هست که تا2-3سال فقط نیاز به تعویض روغن وفیلتر داره و بس...چون داره با نظارت رنو مونتاژ میشه..مثل انواع پژوجات(XU7 L3,L4, TU5) نیست که بعضیشون همینجوری روغن کم میکنه و توی دفترچه اش هم زده روغن کم کردن عادی هست!!!!ولی اگه از کسانی که مدلهای پاییننترش(زیر87) را داشتند و حالا هم کارکرده اش دارند بپرسید میگن روغن کم نمیکنه!!!!آیا لوگان86 با لوگان93 از این لحاظ فرقی داره؟؟؟
درضمن پارس شما هم Xu7 L4 هست نه XUM که تازه 2ماه نیست اومده توی بازار...
 

Erfan_Buffon

مدیر بخش ورزش
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
28 آگوست 2009
نوشته‌ها
4,181
لایک‌ها
10,247
محل سکونت
labe marz
خودتون هم میدونین که تندر توی کیفیت (نه ظاهر وطراحی و آپشن)از هم قیمتاش برتره وماشینی هست که تا2-3سال فقط نیاز به تعویض روغن وفیلتر داره و بس...چون داره با نظارت رنو مونتاژ میشه..مثل انواع پژوجات(XU7 L3,L4, TU5) نیست که بعضیشون همینجوری روغن کم میکنه و توی دفترچه اش هم زده روغن کم کردن عادی هست!!!!ولی اگه از کسانی که مدلهای پاییننترش(زیر87) را داشتند و حالا هم کارکرده اش دارند بپرسید میگن روغن کم نمیکنه!!!!آیا لوگان86 با لوگان93 از این لحاظ فرقی داره؟؟؟
درضمن پارس شما هم Xu7 L4 هست نه XUM که تازه 2ماه نیست اومده توی بازار...
بله درسته اشتباه تایپ کردم معروف هستن به xu7 البته اسم کاملش یه خورده طولانیه
من قبول دارم رنو از پژو سرتره اما خودم هم لوازم فروشم و مصرف لوازم تو دستمه همین تندر هم خیلی وقتا صفرش خرج داده دسته مردم...حیفه پول هست بدید ماشین ایرانی بخواید سوارش بشید اگه واسه سود میخواید چیز بدی نیست
باز میگم اگه واسه سود میخواید قضیه فرق میکنه اما اگه واسه استفاده میخواید با این قیمت های فضایی سراغشون نرید کارشناس فرانسه و فلانی کشکه چیزی که دست ایرانخودرو توش بره به گند کشیده میشه نمونش موتور ef7... همین تندر به گفته مردم کیفیت تولید سایت خراسان با تهران فرق میکنه
یا همین پارس که شما میفرمایید تنهادلیلی که خریدم این بود که اینقدر سوار ماشینهای مدل پایین شده بودم خسته شدم ... ماکسیمای 82 رو فروختم پارس صفر گرفتم یه خورده راه رفت بلبرینگ چرخ های جلو رو عوض کردم دیگه خیرش رو بخشیدم اما شانس آوردم که اینا آخرین سری xu7 بودن و گرون شدن 49 تومن فروختم 4 تومن روش گذاشتم رفتم یه کرولای 2006 خریدم عین اسب کار میکنه
واقعا حبف 50 تومن پوله مردم میرن باهاش پارس و تندر اتومات بخرن یه خارجی دست دوم بگیرید حالشو ببرید
 
  • Like
Reactions: xms

miim

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
451
محل سکونت
mashhad
ما انقد بدبختیم که خودمون نمی فهمیم چقد بدبختیم
واقعا چه به روز ما اومده که ماشین 10 میلیونی رو 40 تومن بالاش پول میدیم؟
 

khunires

مدیربخش کاروسرمایه *فروشنده معتبر
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
20 آگوست 2013
نوشته‌ها
3,623
لایک‌ها
4,947
ببخشیدا ولی نظر شخصی بنده اینه: به وضوح میشه حس کرد یک جیپ سال 70 میلادی خریداری کنید بهتر از پراید صفر 20 میلیونی سال 93 هست!!!
خانواده جیپ،شورلت،فورد،کادیلات یا کلا سری ماشین های قدیمی رو خریداری کنید خیلی بصرفه تره!!! خریدارش هم باشه بعد از خرید میتونید چند میلیون بالاتر هم بفروشید ولی خیلی بصرفه تر و بهتر از این ماشین هاست که موتورشون 1300 تا 1600 سی سی هستش ولی هر 100 کیلومتر 10 لیتر میسوزونه!!!!! ولی ماشین های قدیمی موتور 2400 تا 3800 سی سی بهتون میده با بدنه قدرتمند و سیستم تمام برقی و قیمت پایین و بهترین امکانات هر 100 کیلومتر بین 8 تا 14 تا میسوزونه!!!!
 

SiSil1

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2012
نوشته‌ها
912
لایک‌ها
135
چرا تاپیکو انحرافی میکنین بابا ؟ جوش نزنین بیخود :general210:
 
Last edited:

SiSil1

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2012
نوشته‌ها
912
لایک‌ها
135
هنوز هست ! اما مشتری جوره؟ این حرکتو همه بلدن جدیدا که خودشون برن ثبت نام! ببخشید ولی باید یه مشتری گیر بیاری خرش کنی!
بیشترین سود روی پارس و 405
کمترین سود روی پراید و تیبا
اما سود پراید و تیبا کمترین ریسک رو هم داره
تبلیغ گذاشتن تو روزنامه همشهری جواب نمیده؟؟
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
بله درسته اشتباه تایپ کردم معروف هستن به xu7 البته اسم کاملش یه خورده طولانیه
من قبول دارم رنو از پژو سرتره اما خودم هم لوازم فروشم و مصرف لوازم تو دستمه همین تندر هم خیلی وقتا صفرش خرج داده دسته مردم...حیفه پول هست بدید ماشین ایرانی بخواید سوارش بشید اگه واسه سود میخواید چیز بدی نیست
باز میگم اگه واسه سود میخواید قضیه فرق میکنه اما اگه واسه استفاده میخواید با این قیمت های فضایی سراغشون نرید کارشناس فرانسه و فلانی کشکه چیزی که دست ایرانخودرو توش بره به گند کشیده میشه نمونش موتور ef7... همین تندر به گفته مردم کیفیت تولید سایت خراسان با تهران فرق میکنه
یا همین پارس که شما میفرمایید تنهادلیلی که خریدم این بود که اینقدر سوار ماشینهای مدل پایین شده بودم خسته شدم ... ماکسیمای 82 رو فروختم پارس صفر گرفتم یه خورده راه رفت بلبرینگ چرخ های جلو رو عوض کردم دیگه خیرش رو بخشیدم اما شانس آوردم که اینا آخرین سری xu7 بودن و گرون شدن 49 تومن فروختم 4 تومن روش گذاشتم رفتم یه کرولای 2006 خریدم عین اسب کار میکنه
واقعا حبف 50 تومن پوله مردم میرن باهاش پارس و تندر اتومات بخرن یه خارجی دست دوم بگیرید حالشو ببرید
از دوستان عذرخواهی میکنم بحث به اینجا کشید ولی بحث مفید هست که بممکن است به کار عده ای هم بیاد...ماشین دسته دوم هم مشکلات خاص خودش را داره که اصلا اشاره ای بهش نکردین...معمولا کمتر کسی ماشین سالم را میفروشه!!!شما که واردین چجوری تشخیص میدهی ماشین دسته دو که 8ساال عمرش گذشته و ازش کار کشیدن،برای مصرف مناسبه و خرج روی دست آدم نمیذاره و سرطان نمیشه؟چه تضمینی میدهین که ماکسیما 82 سرطان نباشه و بقیمت گیر بیاد(بنظرمن که ماکسی82 اتومات بیشتر40 نمیارزه ولی کسی این قیمت نمیده!!و اکثرا50 میدهن)منم ترجیح میدهم با 50 تومن برم یک ال90 صفر اتومات از بازار بخرم یا نقدی از کمپانی ارزانتر بگیرم...هزینه تعمیرات و مکانیک های وارد و حرفه ای ایرانی!!!(دراصل بهتر بگیم تعویض کار،چون فقط بلدن همینطوری علکی قطعه عوض کنند)هم در نظر بگیرید
شما چه طور نمیدونین تندر فقط در سایت تهران تولید میشه!!!اون 405 و پارس اکثرا با موتور TU5 و سوزوکی هست که سایت خراسان تولید میشه...پارس ELXهم فکر کنم تولید سایت مازندران هست...
من که توی تندر سابقه زیاد دارم به این شدتی که شما میگید خیلی ها را دیدید؛من نه دیدم و نه شنیدم تندر صفر(حداقل تا زمان پایان گارانتی) خرج شدید را دست کسی بگذاره(نهایت نهایتش تعویض دیسک و صفحه ایرانی با والئو بوده که اونم واقعا 100%نیاز نیست)
واقعا هم قبول دارم که فورد و شورلت غیره نسبت به پراید سرتره..من که کلا خانواده بنز مثل 123 و124 را ترجیح میدهم ولی کدام یک از ماشینها نسبت به پراید،رند بازار هستند!!!!کمتر دلالی هم پولش را روی این ماشینهای کلاسیک میندازه و اکثرشون میخان بزخری کنند...
 

lasholoosh

Registered User
تاریخ عضویت
22 نوامبر 2013
نوشته‌ها
365
لایک‌ها
236
جواب میده اما از کفتار لاشخورترن
 
  • Like
Reactions: xms

Erfan_Buffon

مدیر بخش ورزش
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
28 آگوست 2009
نوشته‌ها
4,181
لایک‌ها
10,247
محل سکونت
labe marz
تبلیغ گذاشتن تو روزنامه همشهری جواب نمیده؟؟
پارس بگیر البته به صورت نقدی 500 تومن زیر قیمت بده راحت فروش میره

از دوستان عذرخواهی میکنم بحث به اینجا کشید ولی بحث مفید هست که بممکن است به کار عده ای هم بیاد...ماشین دسته دوم هم مشکلات خاص خودش را داره که اصلا اشاره ای بهش نکردین...معمولا کمتر کسی ماشین سالم را میفروشه!!!شما که واردین چجوری تشخیص میدهی ماشین دسته دو که 8ساال عمرش گذشته و ازش کار کشیدن،برای مصرف مناسبه و خرج روی دست آدم نمیذاره و سرطان نمیشه؟چه تضمینی میدهین که ماکسیما 82 سرطان نباشه و بقیمت گیر بیاد(بنظرمن که ماکسی82 اتومات بیشتر40 نمیارزه ولی کسی این قیمت نمیده!!و اکثرا50 میدهن)منم ترجیح میدهم با 50 تومن برم یک ال90 صفر اتومات از بازار بخرم یا نقدی از کمپانی ارزانتر بگیرم...هزینه تعمیرات و مکانیک های وارد و حرفه ای ایرانی!!!(دراصل بهتر بگیم تعویض کار،چون فقط بلدن همینطوری علکی قطعه عوض کنند)هم در نظر بگیرید
شما چه طور نمیدونین تندر فقط در سایت تهران تولید میشه!!!اون 405 و پارس اکثرا با موتور TU5 و سوزوکی هست که سایت خراسان تولید میشه...پارس ELXهم فکر کنم تولید سایت مازندران هست...
من که توی تندر سابقه زیاد دارم به این شدتی که شما میگید خیلی ها را دیدید؛من نه دیدم و نه شنیدم تندر صفر(حداقل تا زمان پایان گارانتی) خرج شدید را دست کسی بگذاره(نهایت نهایتش تعویض دیسک و صفحه ایرانی با والئو بوده که اونم واقعا 100%نیاز نیست)
واقعا هم قبول دارم که فورد و شورلت غیره نسبت به پراید سرتره..من که کلا خانواده بنز مثل 123 و124 را ترجیح میدهم ولی کدام یک از ماشینها نسبت به پراید،رند بازار هستند!!!!کمتر دلالی هم پولش را روی این ماشینهای کلاسیک میندازه و اکثرشون میخان بزخری کنند...
نظرتون محترم و دیگه ادامه نمیدم چون آف تاپیک میشه و هرچی بگم شما باز پای تندر رو وسط میکشید!!! منتهی اطلاع داشته باشید ماشین اونم از نوع ایرانیش چیزی نیست که ارزش اینو داشته باشه آدم روش تعصب داشته باشه و با تعصب نظر بده چون نه شما تندر رو ساختید نه بنده
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
دوست عزیز کسی مخالف نیست لگن ایرانی ارزش تعصب نداره،خود ایران و ایرانی ارزش تعصب نداره دیگه وای به حال فرغوناش!!!!ولی شما میخای حرفای اشتباهت را به کرسی بشونی که اصلا درست نیست!!!و نمیخاین هم قبول کنید..شما چه قطعه فروشی هستین که نمیدونین تندر فقط توی سایت تهران تولید میشه؟؟؟؟یا مثلا قطعات و هزینه ماکسیما 82 را با پارس مقایسه کنید؟؟؟وقتی جواب منطقی ندارین، برچسب تعصب به بقیه نزنید...برای من و خیلی ها، همه چی لذت ماشین سواری نیست،بلکه علاوه بر اونا راحتی از لحاظ خرج نتراشیدن و قیمت و بازار فروش هم مهمه...منم دیگه ادامه نمیدم..

در مورد پیش فروش ها هم توی سایپا،فعلا111 بهترین گزینه از لحاظ رند بودن و کمیاب بودن هست ولی نرخ سودش 19%هست..ازبس 131 ریختن توی بازار ولی 111 خیلی وقته فقط پیش فروش میدهن بیرون...
 
  • Like
Reactions: xms

Erfan_Buffon

مدیر بخش ورزش
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
28 آگوست 2009
نوشته‌ها
4,181
لایک‌ها
10,247
محل سکونت
labe marz
حرفای شما کاملا درسته !!! من نمیدونم ایرانخودرو کجاست تا بفهمم تندر کجا تولید میشه واقعیت هم میگم جدی نمیدونم!!! چون به دلیل مشکلات بعد فروش هیچ قطعه ایرانی ندارم در ضمن لوازم می فروشم نه ماشین !!! هیچ لزومی هم نداره بدونم ایران گاری کجا تولید میکنه منتهی شما پست ها رو دقیق نمیخونی بالا هم نوشتم به گفته مشتری ،خراسان با تهران فرق میکنه از خودم نگفتم از زبون مشتری گفتم همین حالا هم از شما یاد گرفتم ایرانخودرو تو ساری هم کارخونه داره میتونید به پست قبل مراجعه کنید تا بفهمید از زبون مشتری نوشتم و اینقد رو این مساله مانور ندید
اما شما بی خود میاید تاپیک رو به بیراهه می کشونی استارتر میاد میگه چه ماشینی سود میکنه شما میای میگی همه آشغالن به جز تندر اونوقت ادعا داری اطلاعات درست میدی ...یعنی بیچاره بره تندر بگیره چون هم قیمتش از بازار بالاتره هم خوش فروشتره!!!
اطلاعات بیشتر هم میخوای پخ بده در خدمتم!!!

در ضمن استارتر هنوز سایت ایران خودرو باز نشده اگه واقعا قصد خرید دارید و هنوز سر دو راهی هستید می تونید یه قیمت از ماشین های صفر بازار بدست بیارید بعدش الکی به چندتا نمایشگاه زنگ بزنید یا حتی تو سایت با ما آگاهی بزار ببین چه قیمتی میدن و کدوم ماشین خوشفروشتره دیدی به صرفه بود بگیر قیمت ماشین هم هیچ وقت یه شبه پایین نمیاد ولی فقط فروش نقدی بگیر
 
Last edited:

mmf66

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2011
نوشته‌ها
1,215
لایک‌ها
417
محل سکونت
مشهد
فرمول متفاوت قیمت خودرو
روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۰۶ تاریخ چاپ: ۱۳۹۳/۰۳/۰۳ بازدید: 5614 بار کد خبر: DEN-804215

دنیای اقتصاد: در حالی که در روزهای اخیر قیمت خودرو در بازار با کاهش روبه‌رو شده است، روز گذشته رئیس شورای رقابت از نهایی شدن فرمولی متفاوت خبر داد که در صورت اجرای آن قیمت خودرو افزایش می‌یابد. این تفاوت از آن جهت است که در بازار آزاد به دلیل افزایش عرضه و نبود تقاضا در سطوح قیمتی پیشنهادی ارزش خودرو با افت نسبی روبه‌رو شده است. به گفته رئیس شورای رقابت، پس از جلسه با دولت و انجام هماهنگی‌های لازم، دستورالعمل قیمت‌گذاری در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد تا نسبت به تعیین قیمت خودروهای داخلی اقدامات لازم انجام شود. تاکید رئیس‌ شورای رقابت بر هماهنگی با دولت از این جهت است که اعمال این فرمول به افزایش قیمت خودروهای داخلی می‌انجامد و دولت نیز مخالفت خود را در این مورد بارها اعلام کرده است. دولت یازدهم با وجود اصرار خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت محصولات تولیدی، با تعریف بسته‌های حمایتی تاکنون مانع از اجرای خواسته خودروسازان شده است. در حال حاضر با توجه به جبران بخشی از کسری نقدینگی خودروسازان توسط دولت، تولید در شرکت‌های مذکور تا حدودی اوج گرفته و بازار در مسیر اعتدال قرار گرفته است. بنابراین افزایش قیمت خودرو طبق فرمول شورای رقابت بار دیگر می‌تواند بازار را از مسیر مذکور منحرف کند.
خودروهای داخلی گران می‌شوند؟
فرمول متفاوت قیمت خودرو

گروه خودرو: در شرایطی که شورای رقابت از نهایی شدن فرمول قیمت‌گذاری خودرو خبر داده، اجرای آن منوط به نظر دولت شده است؛ چه آنکه «فرمول جدید» بار افزایش قیمت خودرو را به همراه دارد، اما دولت مخالف «گرانی» بوده و نمی‌خواهد این «بار» بردوش مردم قرار گیرد.

آن‌طور که خبر می‌رسد، فرمول قیمت‌گذاری خودرو نهایی شده و شورا نیز آمادگی اعلام آن را در هفته گذشته داشته است، اما چون اعمال این فرمول به افزایش قیمت خودروهای داخلی می‌انجامد و دولت مخالفت خود را در این مورد (گرانی خودرو) اعلام کرده، شورا منتظر کسب تکلیف از مسوولان دولتی است.
در این مورد رئیس شورای رقابت در گفت و گو با خبرنگار دنیای اقتصاد تاکید می‌کند که این شورا در جلسه هفته جاری خود با دولت، تکلیف فرمول قیمت خودرو را یکسره خواهد کرد ولي اجرای فرمول جدید قیمت‌گذاری، منوط به نظر دولت است.
به گفته رضا شیوا، شورای رقابت پس از جلسه با دولت و انجام هماهنگی‌های لازم، دستورالعمل قیمت‌گذاری را در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گذارد تا نسبت به تعیین قیمت خودروهای داخلی اقدامات لازم انجام شود.
اظهارات شیوا مبنی بر هماهنگی با دولت، از آن جهت است که محمدرضا نوبخت سخنگوی دولت در چند نوبت از موضع مخالف دولت در برابر افزایش قیمت خودرو گفته و شورای رقابت نیز نمی‌خواهد خلاف این رویه رفتار کند.
با این حال، فرمولی که شورای رقابت پس از بررسی‌هاي خود به آن رسیده، نه تنها نشانی از کاهش قیمت ندارد، بلکه بوی گرانی هم می‌دهد و دولت نمی‌خواهد زیر بار افزایش قیمت خودرو برود. موضع مخالف دولت در برابر افزایش قیمت خودرو در حالی است که خودروسازان هنوز هم اصرار بر گرانی دارند و می‌گویند چون هزینه‌های تولید بالا رفته، اثر آن باید در قیمت نهایی خودرو لحاظ شود، آن هم در شرایطی که بازار در حالتی نسبتا متعادل قرار گرفته و حباب قیمت نیز تا حدی شکسته شده است.
در این شرایط، برای مردم جای سوال است که چرا با وجود ایجاد تعادل نسبی در بازار و افت قیمت ها،
خودروسازان باز هم بر گرانی اصرار دارند؟ آنها این را هم می‌پرسند که وقتی می‌توان با افزایش عرضه، بازار را کنترل کرد، چرا خودروسازان معمولا از اجرای این کار سر باز می‌زنند و با کاهش عرضه، مقدمات گرانی را فراهم می‌آورند؟
رئیس شورای رقابت در پاسخ به این پرسش‌ها، به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: ما به خودروسازان توصیه کرده‌ایم که عرضه مناسبی به بازار داشته باشند و افزایش قیمت را همواره به عنوان آخرین ترفند و راهکار، استفاده کنند؛ از طرفی، نظارت لازم نیز در این مورد انجام می‌شود تا خودروسازان طبق قانون عمل کنند. جدای از اظهارات شیوا، به نظر می‌رسد دولت و وزارت صنعت نیز به نوعی با خودروسازان بر سر عرضه و قیمت خودروها به توافقاتی رسیده‌اند و این موضوع می‌تواند تضمینی باشد برای متعادل ماندن بازار.
از طرفی، خودروسازان می‌دانند که وزارت صنعت دولت یازدهم، بر سر مسائلی مانند قیمت خودرو و نحوه کنترل بازار، با خودروسازان شوخی ندارد و اگر امتیازاتی به آنها داده، در عوض، عرضه مناسب و تثبیت قیمت را مطالبه خواهد کرد.


فرمولی ناهماهنگ با دولت
اما رئیس شورای رقابت دیروز در گفت و گوهایی جداگانه با «ایسنا» و خبرگزاري مهر نیز از نهایی شدن فرمول قیمت‌گذاری خودرو صحبت به میان آورده وباز هم تاکید کرده که تا وقتی تورم هست، قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد.
شيوا در اظهارات خود ضمن تاکید بر کاهش نیافتن قیمت رسمی خودروهای داخلی (نه قیمت در بازار)، از عبارت «تغییر قیمت» نیز استفاده کرده، که با توجه به تاکیدش بر ارزان نشدن خودرو، می‌توان این «تغییر» را به نوعی همان «گرانی» تعبیر کرد. در واقع اینکه رئیس شورای رقابت همزمان دو عبارت «کاهش نیافتن قیمت خودرو» و «تغییر قیمت خودرو» را به‌کار برده، می‌تواند تلویحا به معنای افزایش قیمت (هرچند اندک و قابل چشم پوشی)
باشد.
شیوا در گفت‌و‌گوی خود با «ایسنا»، تاکید کرده که قیمت خودرو زماني کاهش می‌یابد که هیچ تورمی وجود نداشته باشد. وی با اشاره به فرمول جدید شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو، گفته که چون با تورم عمومی و تورم بخشی روبه‌رو هستیم، زمانی کاهش قیمت خواهیم داشت که در آینده هیچ تورمی وجود نداشته باشد. وی در پاسخ به اینکه آیا روند کاهشی تورم درسال جاری نمی‌تواند در کاهش قیمت خودرو موثر باشد نیز تاکیده کرده که از اسفند‌ 1391 تا اسفند‌ 1392 تورم داشته‌ایم و محاسبات قیمت خودرو نیز براساس تورم ایجاد شده خواهد بود.
رئیس شورای رقابت اما در گفت و گوی دیگر خود با خبرگزاري مهر، از نهایی شدن فرمول قیمت‌گذاری و افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت خبرداده و گفته که شورای رقابت این فرمول را نهایی کرده و تغییرات ایجاد شده، به‌طور طبیعی منجر به «تغییر قیمت» نیز خواهد شد، زیرا متغیرها تغییر می‌کنند.
به گفته شیوا، قرار بوده فرمول جدید، اواخر هفته گذشته اعلام شود اما با توجه به گفته‌های سخنگوی دولت مبنی بر عدم موافقت با تغییر قیمت خودرو، شورا تصمیم گرفته فرمول جدید را پس از کسب اطمینان از دولت اعلام کند. وی گفته که ممکن است دولت برنامه خاصی برای صنعت خودرو داشته باشد، بنابراین شورا منتظر کسب اطلاعات بیشتر در این مورد است. اظهارات رئیس شورای رقابت در شرایطی است که محمدرضا نوبخت در نشست خبری چهارشنبه گذشته خود باز هم از مخالفت دولت با افزایش قیمت خودرو صحبت به میان آورده و این را هم گفته که نظر شورای رقابت نیز در این مورد (گران نشدن خودروهای داخلی)، مثبت است. وی البته پیش‌تر نیز از مخالفت دولت در مورد افزایش قیمت خودرو گفته بود و ظاهرا از همین رو بخشی از مشتریان نیز این اظهارات را پذیرفته و با فرض عدم تغییر قیمت‌ها، روانه بازار شده و تحریم خرید خود را شکسته‌اند. به گفته فعالان بازار، این دسته از مشتریان به تصور اینکه بازار خودرو در شرایط تعادل قرار گرفته و به این زودی‌ها بالا و پایین نخواهد شد، روی به خرید آورده‌اند و از طرفی، حباب قیمت‌ها نیز تا حدی شکسته شده است.
این در شرایطی است که موضع شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو با توجه به فرمول جدید و ناهماهنگی لازم با دولت در این ماجرا، می‌تواند بازار خودرو را از شرایط نسبتا متعادل خود دور کرده و سبب سرگردانی چند باره مشتریان شود.
هرچه هست، معادله قیمت خودرو با توجه به فرمول جدید شورای رقابت، پاسخی جز گرانی ندارد و این پاسخ نیز برای دولت و صد البته مردم، قابل قبول نیست. آن طور که رئیس شورای رقابت عنوان کرده، قیمت خودروهای داخلی با توجه به فرمول جدید، از جمع «متغیر تورم بخشی»، «متغیر بهره‌وری» و «متغیر کیفیت» با هم و تاثير دادن آنها در قيمت خودرو در سال گذشته به دست مي‌آيد.
وی همچنین در خصوص نرخ تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده نیز گفته که تورم بخشی ارائه شده از بانک مرکزی یک عدد خام بود و بر این اساس شورای رقابت کار ویژه‌ای روی این تورم انجام داد و آن را که بر مبنای ارز آزاد بود، تبدیل به تورمی ترکیبی بر مبنای ارز مبادلاتی و ارز آزاد کرد.
شیوا در واکنش به اینکه با توجه به کاهش نرخ تورم بخشی، قیمت خودرو نباید افزایش چندانی داشته باشد نیز تاکید کرده که سال گذشته خودروسازان ارز مبادلاتی دریافت می‌کردند؛ اما بنا بر اعلام بانک مرکزی و خودروسازان، بخشی از ارز مورد استفاده در صنعت خودرو طی سال 92، «آزاد» بود و بنابراین باید «ارز آزاد» را نیز وارد فرمول قیمت‌گذاری کرد.
از مجموع اظهارات رئیس شورای رقابت می‌توان نتیجه گرفت که شرایط اقتصادی کشور راهی جز افزایش قیمت خودرو را پیش پای دولت نمی‌گذارد، مگر آنکه قرار باشد این هزینه‌ها از راه‌هایی جز «گرانی» جبران شوند.
به اعتقاد کارشناسان، دولت و شورای رقابت نیز در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، قیمت خودرو قابل تثبیت نیست و چالش‌های موجود به‌خصوص «تورم»، دست از گریبان قیمت خودروها برنمی‌دارد.
کارشناسان بر این باورند که دولت و شورای رقابت، افزایش هزینه‌های تولید و تاثیر آن بر رشد قیمت نهایی خودروهای داخلی را پذیرفته اند، اما به دنبال راهی بابت جبران آن می‌گردند و تا حد امکان می‌خواهند این «راه»، «گرانی» نباشد. به عبارت بهتر، دولت قصد دارد با روش‌های دیگری غیر از افزایش قیمت، هزینه‌های تولید خودرو را جبران کند و به نظر می‌رسد قوی‌ترین سناریو در این ماجرا، دادن امتیازاتی به خودروسازان بابت تثبیت قیمت‌ها است.
مجموعه اتفاقاتی نیز که طی هفته‌های گذشته رخ داده (تخصیص ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو و صحبت از پرداخت وام به خودروسازان) به نوعی تایید‌کننده این سناریو است، چه آنکه فعالان صنعت خودرو نیز از اثر مثبت این اتفاقات بر جبران نسبی هزینه‌های تولید می‌گویند. به گفته آنها، اختصاص ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو و پرداخت وام (وامی که ظاهرا قرار است از محل صندوق توسعه ملی به خودروسازان پرداخت شود) تاثیر قابل توجهی بر جبران هزینه‌های تولید دارد، به نحوی که تورم قیمت خودرو را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.
فعالان صنعت خودرومعتقدند، تا پیش از اختصاص ارز مبادله‌ای و بدون در نظر گرفتن وام احتمالی از محل صندوق توسعه ملی، تورمی 30 درصدی برای قیمت خودروهای داخلی طی سال جاری پیش‌بینی می‌شد، اما حالا که خودروسازان ارز مبادله‌ای می‌گیرند و با فرض پرداخت وام موردنظر، این «تورم» تا 10 درصد نیز قابل کاهش است. با توجه به این اظهارات، طبعا اگر قرار به دادن امتیازاتی دیگر به خودروسازان بابت تثبیت قیمت باشد، گران نشدن خودروهای داخلی چندان دور از دسترس نخواهد بود، منتها به شرط آنکه خودروسازان بهانه‌های جدیدی برای گرانی نتراشند.


تشویق و تنبیه خودروسازان
اما رئیس شورای رقابت در گفت و گوی دیروز خود با خبرگزاري مهر، به نوعی خبر از تشویق و تنبیه خودروسازان نیز داده است. شیوا با بیان اینکه در فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو، برای خودروسازان جایزه و جریمه در نظر گرفته شده، گفته که این جایزه و جریمه به‌طور مستقیم در قیمت‌گذاری خودرو موثر است و به نوعی در راستای نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود. وی تاکید کرده که بر این اساس، میزان جایزه و جریمه خودروها محدوده‌ای بین 5/2- تا 5/2+ درصد دارد که به عنوان جریمه و پاداش بهره‌وری و کیفیت در فرمول گنجانده شده است. شیوا این را هم می‌گوید که در برنامه پنجم توسعه، متوسط بهره‌وری صنعت 2 درصد است و بنابراین سالانه باید حداقل 2 درصد کاهش قیمت از محل بهره‌وری نصیب مصرف‌کنندگان شود.
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,977
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
به نظر من ام وی ام530 بهتر هست
 
  • Like
Reactions: M1V

farid_

Registered User
تاریخ عضویت
10 آگوست 2013
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
16
این دوستمون فقط مشورت خواسته در مورد پیش فروش ماشین ولی موضوعش کاملا منحرف شد. لطفا اساتید فن درباره موضوع استارتر هم نظرشون رو اعلام کنند.
 

Nirvanna

Registered User
تاریخ عضویت
21 آپریل 2010
نوشته‌ها
229
لایک‌ها
10
محل سکونت
Half of the World
دوستان خرید وانت چطوره؟ 6400 پیش پرداختشه و تحویل شهریور ..سود مشارکت 23 درصد
با توجه به اینکه الان سود روزشمار بانکها 10 درصده؛ اگه این مبلغ پول داشته باشیم خرید و فروش وانت میتونه سود ده باشه؟! تفاوت فروشش چقدر میتونه باشه؟
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
اگه خوش فروش بود که ایرانفرقون نمیومد،وانت را 23%بده و درعوض پارس را18%؟؟؟؟
 
  • Like
Reactions: xms

shojaa

Registered User
تاریخ عضویت
7 نوامبر 2011
نوشته‌ها
1,257
لایک‌ها
132
محل سکونت
***کرج***
اگه خوش فروش بود که ایرانفرقون نمیومد،وانت را 23%بده و درعوض پارس را18%؟؟؟؟
حتی اگه فروشش هم به درد نخوره ولی سودش خوبه
نهایتا میشه انصراف داد و 21 درصد سود رو گرفت
در ضمن شما مطمئن باش خیلی راحت میشه 200-300 هزار تومان هم بیشتر از قیمت خودش به بنگاه دار فروخت
وانت هم خیلی زود تحویل میدن چون متقاضیش کمتره
قبلش برو چندتا بنگاه بگو مثلا یه وانت صفر دارم چند میخرید ، اینکارو بکنی قیمتش دستت میاد
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
اگه وانت خوش فروش بود حالا کلی دلال رفته بودن اسم نوشته بودند و گیر شما نمیومد!!!درضمن21%سود تاخیر که مثلبانک نیست که همون موقع بگن بفرمایدد این پول شما،حداقل20 روز بدون دادن سود طول میکشه که بهت بدهن که مسلما سودش از21%هم کمتر میشه و میره زیر20%...درضمن خودتون هم میگین متقاضیش کمه!!!خوب ماشینی که متقاضیش کمه کی میاد توی بازار ازشما بخره؟؟؟؟شما تا حالا وانت صفر خریدین؟؟
 

GlobalTech

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,311
لایک‌ها
4,756
وقتی که از ثبت نام انصراف بدید ممکنه تا یک ماه هم طول بدن تا پول رو برگردونند به حسابتون.
 

Nirvanna

Registered User
تاریخ عضویت
21 آپریل 2010
نوشته‌ها
229
لایک‌ها
10
محل سکونت
Half of the World
اگه وانت خوش فروش بود حالا کلی دلال رفته بودن اسم نوشته بودند و گیر شما نمیومد!!!درضمن21%سود تاخیر که مثلبانک نیست که همون موقع بگن بفرمایدد این پول شما،حداقل20 روز بدون دادن سود طول میکشه که بهت بدهن که مسلما سودش از21%هم کمتر میشه و میره زیر20%...درضمن خودتون هم میگین متقاضیش کمه!!!خوب ماشینی که متقاضیش کمه کی میاد توی بازار ازشما بخره؟؟؟؟شما تا حالا وانت صفر خریدین؟؟
این سود 21 درصد چجوری حساب میشه؟ روزشماره؟!‌یعنی 21 درصد 6400 رو برامون حساب میکنن؟ من اختلافشو با بازار آزاد چک کردم حدودا 600-700 هستش...صرف نمیکنه!!
 
بالا