برگزیده های پرشین تولز

چای زنجبیل / طرز تهیه ی چای زنجبیل / خواص زنجبیل

hassan07

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2016
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
1
سن
25
چای زنجبیل / طرز تهیه ی چای زنجبیل / خواص زنجبیل


مواد لازم:


ریشه زنجبیل تازه تقریبا ۳ انس (۸۵ گرم)

آب جوش تقریبا ۳ فنجان

عسل یا شربت افرا یا شکر قهوه ای به عنوان طعم دهنده و شیرین کننده

سیب یا لیمو (در صورت تمایل)



طرز تهیه :


ریشه زنجبیل را به دقت و خوب با آن بشویید.

سپس زنجبیل را پوست کنده، آن را به قطعات نازک و کوچک برش بزنید. برش زدن را به دقت انجام دهید تا همه قطعات تقریبا هم اندازه باشند. اگر زنجبیل به خوبی شسته شده باشد، کندن پوست آن اختیاری است.

حال آب را بر روی اجاق بگذارید تا جوش بیاید.

گام بعد را به روش های مختلفی می توان انجام داد که می توانید بسته به سلیقه خود از یکی از روش ها پیروی کنید. این روش ها عبارتند از:

روش اول: تکه های زنجبیل را درون یک قوری ریخته، و آب جوش را روی آن بریزید. سپس درب قوری را بگذارید تا هم از سرد شدن سریع آن جلوگیری شود و هم عطر و بوی چای خارج نشود. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه منتظر بمانید تا چای زنجبیل دم بکشد.

روش دوم: در این حالت به جای اینکه آب را درون کتری بجوشانید، آن را درون قابلمه ریخته و تکه های زنجبیل را به آن اضافه کنید و سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی اجاق آن را حرارت دهید و بجوشانید. سپس اجاق را خاموش کنید و ۵ دقیقه صبر کنید تا چای زنجبیل دم بکشد.

روش سوم: در این روش تکه های زنجبیل تهیه شده را درون یک صافی چای توپی (نوعی صافی چای به شکی کروی که چای درون آن ریخته می شود و سپس بسته می شود تا مواد داخل آن خارج نشود) بریزد و حدود ۱۵ دقیقه آن را درون یک فنجان آب جوش قرار دهید (مانند چای کیسه ای. بهتر است از یک فنجان درب دار برای این منظور استفاده کنید تا در مدتی که چای زنجبیل درون فنجان دم می کشد، حرارت و عطر و بوی آن خارج نشود و گرم باقی بماند.

حال چای زنجبیل آماده است و می توانید در صورت تمایل مقداری ماده شیرین کننده (عسل یا شربت افرا یا شکر قهوه ای) به آن اضافه کرده، چای را بنوشید و از طعم و بو و خواص فراوان آن بهره مند شوید. می توانید چای این چای زنجبیل را به صورت داغ بنوشید تا منتظر بمانید تا کمی خنک شود یا اینکه بگذارید کاملا سرد شود و سپس از را مصرف نمایید.



خواص زنجبیل:


۱) با سرطان مبارزه می‌کند.

شما متوجه خواهید شد که برخی از سرطان‌ها وجود دارند که ثابت شده‌است، زنجبیل تا حد زیادی بر علیه آنها مبارزه می‌کند، از جمله سرطان تخمدان. مطالعات ثابت کرده‌اند که زنجبیل می‌تواند در واقع سلول‌های سرطانی تخمدان را نابود کند. موضوع بسیار امیدوارکننده‌تر این است که سلول‌های سرطانی واقعا از بین می‌روند و به خودشان حمله می‌کنند. این واقعا خبر خوبی است برای همه‌ی کسانی که سرطان دارند، و دلیلی قانع‌کننده است برای این‌که استفاده از زنجبیل را در برنامه‌ی غذایی‌تان آغاز کنید.

۲) به درمان سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS) کمک می‌کند.

افراد مبتلا به IBS کم‌کم خوشحال خواهند شد وقتی متوجه شوند که مصرف زنجبیل بیش‌تر موجب تسکین نشانه‌های ظاهری این بیماری می‌شود. موضوع جالب توجه این است که واقعا مهم نیست که زنجبیل را چگونه مصرف می‌کنید، خواه زنجبیل بیش‌تری در غذاهای‌تان استفاده کنید، و خواه مکمل زنجبیل مصرف کنید یا چای زنجبیل بنوشید، به هر حال زنجبیل اثر آرامش‌بخشی روی سیستم دستگاه گوارش شما خواهد گذاشت.

۳) مانع بروز آلزایمر می‌شود.

اگر آلزایمر در خانواده‌ی شما هست، یا فقط نگران هستید که مبتلا به این بیماری ناتوان‌کننده شوید، باید زنجبیل بیش‌تری در برنامه‌ی غذایی و زندگی روزمره‌تان بگنجانید. طبق تحقیقات، یکی از خواص زنجبیل این است که به کاهش سرعت کم شدن سلول‌های مغزی که معمولا یک پیش‌ماده برای آلزایمر هستند، کمک می‌کند. با حفاظت و مراقبت از این سلول‌ها، مقدار زمانی که تمرکز حواس خواهید داشت و از محیط اطراف خود آگاه خواهید بود، افزایش می‌یابد.

۴) تجمع چربی را کاهش می‌دهد.

این گیاه دارویی جنب و جوش را تسهیل می‌کند و باعث بهبود هضم چربی می‌شود.

۵) تورم یاخته‌ای را کاهش می‌دهد.

آزمایشی که در نوامبر سال ۲۰۱۱ توسط ژورنال”مواد غذایی و سم‌شناسی شیمیایی” انجام شد، تاثیر زنجبیل را بر تورم یاخته‌ای نشان داد. قرار گرفتن سلول‌ها در معرض یک جزء فعال در زنجبیل، تورم را با افزایش ایجاد یک پروتئین بسیار خاص، کاهش داد.

۶) ترشح بزاق را افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از خواص زنجفیل، افزایش میزان بزاق در دهان است. تعدادی موش از طریق تزریق، در طول یک جلسه‌ی آزمایشی زنجبیل دریافت کردند. ترشح بزاق با این روش درمانی در عرض هفت دقیقه افزایش یافته بود. بیش‌تر شدن ترشح بزاق شیوع مشکلات دندان را کاهش می‌دهد.

۷) از کبد محافظت می‌کند.

ابتدا سم توسط حیوانات آزمایشگاهی برای آسیب رساندن به کبد دریافت شد. موش‌هایی که این گیاه را دریافت کرده بودند، دچار آسیب نشدند در حالی که در گروه کنترل که این گیاه دارویی را دریافت نکرده بودند، آسیب مشاهده شد. زنجبیل برای این حیوانات موثر بود و کمک کرد آسیب نبینند – – حتی زمانی که دوز بالایی از سم به آنها داده شده بود.

۸) به تسکین درد کمک می‌کند.

از دیگر خواص زنجفیل، تاثیری است که روی درد دارد. برای اثبات این تاثیر ابتدا یک محرک توسط دانشمندان به پنجه‌ی موش‌ها تزریق شد. تزریق همزمان زنجفیل مانع از این شد که درد و رنج ناشی از سم بروز کند.

۹) انقباضات رحمی را افزایش می‌دهد.

پژوهشی که در ژوئن ۲۰۱۱ توسط ژورنال “علوم باروری” انجام شد، اثر زنجفیل را در رحم جوندگان ماده ارزیابی کرد. این جوندگان انقباضات بیش‌تری داشتند در مقایسه با جوندگانی که زنجفیل دریافت نکردند. انقباضات بیش‌تر رحمی می‌تواند به تولد سالم منجر شود.

۱۰) میکروب‌ها را می‌کشد.

گزارشی که در آوریل سال ۲۰۱۱ در ژورنال “شیمی و تنوع زیستی” منتشر شد، تاثیر زنجفیل وحشی را روی دو نوع میکروب مورد ارزیابی قرار داد. محققان در یک جلسه‌ی آزمایشی چهار گونه قارچ و پنج گونه باکتری را در معرض عصاره‌ی زنجبیل قرار دادند. زنجبیل وحشی به آسانی هر دو نوع میکروب را از بین برد.

منبع : فان سیتی
 

andamsaz.com

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2017
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
0
سن
39
کاملا درست است
زنجبیل خواص بسیار زیادی دارد و یکی از آن ها خاصیت چربی سوزی است
زنجبیل را می توان به صورت چای اضافه کرد یا تکه های آن را به مانند آدامس بجوید !
www.andamsaz.com
 

hastina

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
675
لایک‌ها
230
اینم طرز تهیه چای زنجبیل لیمو مخصوص درمان سرماخوردگی و گلودرد:

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه یک نوشیدنی عالی با ترکیب زنجبیل ، لیمو و عسل که برای درمان گلودرد شدید و سرماخوردگی مورد استفاده قرار میگیرد را بررسی کنیم.

زمان آماده سازی : ۵ دقیقه

این چای می تواند به پاک شدن سینوس ها کمک کند. زنجبیل و عسل نیز به همراه هم می توانند گلودرد را تسکین ببخشند. اگر احساس می کنید سرما خورده اید استفاده از این چای بسیار مفید خواهد بود. خوب حالا باید ببینیم برای تهیه این چای به چه مواردی نیاز داریم.

برای تهیه این چای به موارد زیر نیاز خواهیم داشت:
  • حدود 3 سانتی متر ریشه زنجبیل تازه
  • یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی
چگونه این چای را درست کنیم؟
زنجبیل را در قوری، کاسه یا ظرف موردنظر خود رنده کنید. در بیشتر موارد ممکن است بخواهید زنجبیل را پوست بکنید اما اینجا دلیلی برای اینکار وجود ندارد. از زنجبیل تازه برای اینکار استفاده کنید.

یک پیمانه آب جوش را بر روی زنجبیل بریزید و اجازه دهید به مدت ۳ دقیقه خیس بخورد. در این میان، آب لیمو را بگیرید و با عسل ترکیب کنید. زنجبیل را صاف کنید. این ماده را به ترکیب عسل و لیمو اضافه کنید. اگر دوست داشتید می توانید آب لیمو یا عسل بیشتری به ظرف اضافه کنید.

مقاله مرتبط: درمان طبیعی گلودرد شدید
اگر خواستید می توانید از موارد زیر نیز بهره ببرید:
  • کمی دارچین یا جوز یا هل به ترکیب بیفزایید. اینکار را در مراحل انتهایی انجام دهید تا طعم خوبی به چای خود بدهید.
  • همچنین می توانید از چوب دارچین نیز استفاده کنید.
  • کمی زردچوبه می تواند طعم خوبی به آن بدهد. البته اگر به این موارد حساسیت دارید بهتر است از آن استفاده نکنید.
  • اگر طعم لیمو را دوست نداشتید می توانید از آب پرتغال برای متعادل کردن طعم آن استفاده کنید.
 
بالا