برگزیده های پرشین تولز

چجوری URL پروفایل لینکدین را ویرایش کنیم؟ {نکات مهم URL لینکدین}

Behnam nik dehghan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2021
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
سن
29
محل سکونت
تهران، اندیشه، فاز۴
تا‌به‌حال به URL پروفایل لینکدین‌ خود دقت کرده‌اید؟ اعداد و حروف ناخوانایی که به‌صورت پیش‌فرض کنار هم قرار گرفته‌اند. در این مطلب شما را با URL پروفایل لینکدین آشنا می‌کنیم و به شما یاد می‌دهیم که چطور آن را به صورتی که دوست دارید، ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

URL صفحۀ لینکدین چیست؟
URL، آدرس صفحۀ شخصی لینکدینِ مخصوص ماست که کاربران با کلیک‌کردن روی آن، پروفایلمان را مشاهده خواهند کرد.

حضور در لینکدین مستلزم حرفه‌ای‌بودن است. ما در این شبکۀ اجتماعی با نحوۀ تکمیل صفحه‌ و نوع فعالیت‌هایمان، نمایی از تخصص، رفتار حرفه‌ای، دقت و دانش‌ خود را به نمایش می‌گذاریم. پس، ایجاد یک آدرس شخصی‌سازی‌شده برای این صفحۀ مهم، بدون حضور صفی طولانی از اعداد و علامات، اولین قدمی است که باید برداریم.

customize-your-public-profile-url-www.nima.today.jpg


چطور از دام URL پیش‌فرض لینکدین رها شویم؟
  • روی نوار ابزار بالای لینکدین، سمت راست منو، وارد Me می‌شویم و از چند خط پایین‌تر، گزینۀ View Profile را انتخاب می‌کنیم.در قسمت بالای صفحه و سمت راست، روی گزینۀ Edit public profile & URL کلیک می‌کنیم.
  • در سمت راست بالا، ویرایش مدنظر را انجام می‌دهیم و در آخر Save را می‌زنیم و تمام.
در URL شخصی‌سازی‌شدۀ صفحۀ لینکدین چه بنویسیم؟
این URL آدرس کاری ما در دنیای مجازی‌ است. وجود این آدرس در رزومه‌، مقالات، سایت‌، کارت ویزیت‌ شما و…، قرار است همه را به سمت ما و تخصصمان هدایت کند. بهترین کار این است که از نام و نام خانوادگی‌مان به‌صورت کامل و یا به‌اختصار استفاده کنیم؛ بعضی از افراد تخصص‌ خود را هم در این URL قید می‌کنند و این احتمال را که شغلی مرتبط با تخصصشان به آن‌ها پیشنهاد شود، بالا می‌برند.

چند بار فرصت دارم URL لینکدین را ویرایش کنم؟
همیشه می‌توانیم URL صفحه‌مان را تغییر دهیم، اما ازآنجا‌که با تغییر بیش از حد، پیدا‌کردن خود را برای دیگر کاربران به امری پرمشقت تبدیل می‌کنیم، پلتفرم لینکدین، در هر شش ماه، پنج بار اجازۀ ویرایش URL را به ما می‌دهد. اگر بعد از پنجمین‌بار باز هم دلمان با آدرس شخصی‌سازی‌شده‌ صاف نبود، مجبوریم شش ماه صبر کنیم.

۵ نکته دربارۀ ویرایش URL پروفایل لینکدین
  1. پس از ویرایش URL، می‌توانیم به آدرس قبلی‌مان هم باز گردیم، اگر نتوانستیم، تیم لینکدین به شما کمک‌ خواهد کرد؛ از ‌‌بخش Help با آن‌ها تماس بگیرید.
  2. راستی با ویرایش URL، دیگر URL قدیمی‌مان برای دیگر کاربران قابل مشاهده نخواهد بود.
  3. اگر خدایی نکرده حواسمان نبود و خواسته یا ناخواسته آدرس پروفایل شخص دیگری را که قبلاً در لینکدین عضو شده است و فعالیت دارد، برای خودمان اختیار کردیم، باید بدانیم که لینکدین با ما سر ناسازگاری خواهد گذاشت و با کلیک روی آدرسمان، با صفحه‌ای با این پیام مواجه خواهیم شد: Profile Not Found.
  4. بعضی از پروفایل‌ها دوزبانه هستند؛ برای مثال، پروفایل هم به زبان انگلیسی نمایش داده می‌شود و هم به زبان فرانسوی. در این موارد، URL هر دو صفحه یکی است، اما لینکدین یک ‌بخش زبانی به انتهای آدرس اضافه می‌کند؛ یعنی در انتهای آدرس صفحۀ فرانسوی، حروف fr به نشانۀ زبان فرانسه اضافه می‌شود.
  5. درصورتی‌که پروفایلی بسته شود، URL شخصی‌سازی‌شده تا ۱۸۰ روز بعد از بسته‌شدن صفحه در دسترس خواهد بود.
 
بالا