برگزیده های پرشین تولز

چرا اکثریت دانشگاه های دولتی ما نمی تونن درآمدی برای خودشون ایجاد کنن؟

dynamic word

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2007
نوشته‌ها
0
لایک‌ها
0
با سلام
می خواستم در این مورد صحبت کنم که چرا اکثریت دانشگاه های دولتی ما نمی تونن درآمدی برای خودشون ایجاد کنن؟
من فکر میکنم اگه بگیم، چون دانشگاه ها با صنعت در ارتباط نیستن،خیلی کلی گویی کردیم.باید دید اگه اینطوره واقعا چرا ؟ چون اساتید ما در بسیاری از دانشگاه ها از صنعت دورند و با خوشبینی زیاد فقط در حال تولید علمن؟!! و کاری هم ندارن که در صنعت چه اتفاقی داره میافته؟رفرنس های ما از چه منابعی است؟ منابع به روز یا تئوری های خاک خورده عهد عتیق؟
چون نطارتی روی کار بسیاری از اساتید نیست؟اینکه در سال چند مقاله بین المللی چاپ می کنند،چقدر در مسائل و تصمیمات اقتصادی کشور موثرند!! و یاا روند کاری چند دانشجوی موفق را پیگیری کرده اند و اونها را به مدیران صنعتی معرفی نمودند؟
واقها سالیانه چند دانشگاه ایرانی از طریق برداشتن پروژههای مشترک ویا سفارشی شرکت های دولتی و خصوصی برای خود کسب درآمد میکنند؟ویا با گرفتن دانشجو های پولی و مجازی و ... از پس هزینه هاشون برمیآیند ؟
منتظر نظرات شما دوستان هستم.
 

peymanafraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 دسامبر 2005
نوشته‌ها
137
لایک‌ها
0
محل سکونت
$strHome
دوست عزيز من با يه بخشي از نظراتتون مخالفم. نميدونم شما کدوم دانشگاه تحصيل ميکنين ولي دانشکده اي که من در حال تحصيل توش هستم و مثلا بهترين دانشکده در نوع خودش هست از راه گرفتن دانشجوهاي شبانه تا پارسال درآمد خوبي داشت. تا پارسال تقريبا 4000 دانشجو داشت که بيشتر از 2500 تاش شبانه بودن. از امسال به لطف سياستهاي بدبخت کني مردم سهميه روزانه دانشگاه از 1500 به 750 و سهميه شبانه از 2500 نفر به 3200 نفر افزايش پيدا کرده ( جالب اينجاس که افزايش سهميه روزانه منفيه ). و همينطور به اين هم بسنده نکردن و ماييکه تا پارسال براي گرفتن واحدهاي تابستاني براي 6 واحد ديگه حداکثر 40000 تومان بايد ميداديم از امسال کمتر از 90000 تومان نشد. يعني درآمدشون در حدود 4 برابر شده. حالا بگذريم از بخور بخوري که از طريق غذا و خوابگاه دانشجوها بين مسئولانش انجام ميشه.

در کل بايد بگم درسته که دانشگاههامون با صنعت ارتباط درستي ندارن ولي از راه دانشجوهاشون خيلي بيشتر درميارن.

در ضمن درباره اساتيد هم من تا حالا استادي رو نديدم که اگه شغل تدريس رو ازش بگيرين بيکار بشه. معمولا شغلهايي با درآمدهاي فضايي دارن.
 

cadusir

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2004
نوشته‌ها
1,087
لایک‌ها
89
محل سکونت
رشت
آقای peymanafraz عزیز گویا شما سوال رو خوب متوحه نشدین منظور دوستمون از راههای مربوط به علم بود.
جناب dynamic word جواب کاملا مشخص هست : دولتی بودن دانشگاه ها.
توجه کنین که بودجه دانشکاهها توسط دولت تعیین و پرداخت میشه و کلیه کارمندان دانشگاه حقوق بگیر و منصوب دولت هستند ,حتی رئیس دانشگاه.
هیچ شرکت یا مجموعه دولتی در هیچ جای دنیا اگر در تصمیم گیری مستقل نباشه در طول تاریخ تا امروز دیده نشده که سود ده باشه .
اگر راجع به کارمندای دونپایه دانشگاهی صحبت نکنیم , توی ایران پستهای دانشگاهی سکوی پرتاب برای پست های دیگه هست , از جمله برای پستهای غیر دانشگاهی.
برای نمونه رییس فعلی علم و صنعت یا مثلا دانشگاه تهران ( که این یکی نمیدونم ربطش به علم چی هست ) فکر میکنین تا چه مدت توی این پست خودشون بمونن ؟ از شهرستانها نگین که وضع افتضاست , با این حساب شما فکر میکنین اینا برای دانشگاهشون دل بسوزونن ؟
از اون گذشته وقتی شما کار بکنی یا کار نکنی همون حقوق ثابت رو بهت بدن خب معلومه که کار نمیکنی تازه به این اضافه کن corruption و waste ,ساده بگم فساد اداری رو که منبع درآمد خیلی از کارمندای ماست .
تازه به همه اینها باید مادر مشکلات رو هم اضافه کنی : بوروکراسی اداری !
بابت رفرنس هم باید بگم اگه استاد سهمیه وزارتخونه و اینجور چیزا نباشه و دانشجو علاقه من باشه مشکلی نداریم چون امروزه با وجود اینترنت و فایل شرینگ همه رفرنس های جدید در دسترس هستن مهم سیستم آموزشی ما هست که کار از بد گذشته این سیستم قاتل مغرهای بچه های ایرانه .
 
بالا