برگزیده های پرشین تولز

چرا باید در نوشته‌های خود لحنی مثبت داشته باشید؟

agahierooz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آگوست 2016
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
37
بر اساس یکی از نوشته‌های Psychology Today، احساسات مثبتی که از سوی یک برند بر مخاطبانش ساطع می‌گردد، روی میزان وفاداری آنها تاثیر بسیاری گذاشته و حتی سبب می‌شود که آنها اعتمادشان افزایش یابد. اما سوال اینجاست که معنی مثبت بودن چیست؟
در حقیقت درگیر کردن احساسات مخاطب به تنهایی سبب ایجاد دید مثبت در او شده و فقط کافیست در نوشته خود با نگارشی صحیح این حس را، درون او ایجاد کنید. زیرا چنین نگارشی، انگیزه او را افزایش داده و روی تصمیمات او تاثیر مثبت می‌گذارد.
دانشگاه هاروارد در یکی از بررسی‌هایش در مورد بازاریابی محتوا دریافته که بکارگیری احساسات مثبت در محتوا، سبب محبوب شدن آن گشته و از سوی دیگر مردم بیشتری تصمیم می‌گیرند محتوایی که سبب خوشحالی آنها شده را به اشتراک بگذارند.
حال سوالی مطرح می‌گردد که چگونه می‌توانیم لحن مثبت از خود به جای بگذارم؟ در ادامه به ۵ راهکار می‌پردازیم که عملی کردن آنها بسیار ساده است:
۱- محتوای مثبت خیلی مواقع شخصی است: در این متد فقط کافیست مستقیما طرف مقابلتان را خطاب قرار دهید.
۲- محتوای مثبت به صنف خاصی اختصاص ندارد: سعی کنید به گونه‌ای محتوای خود را نگارش کنید که به قشر یا صنف خاصی ارتباط نداشته باشد.
۳- محتوای مثبت روی راه‌حل ها تمرکز می‌کند: وقتی که از مشکلات سخن می‌گویید، همیشه راه حل مناسب آن را عنوان کرده و حتما روی این موضوع تمرکز کنید.
۴- محتوای مثبت با خود کلمات مثبتی را به همراه دارد: همیشه از کلماتی که مختاطبان را به خوشبختی متصل می‌کنند استفاده کرده و به آنها انرژی مثبت دهید.
۵- محتوا مثبت، راحت‌تر مطالعه می‌گردد: همیشه متن خود را ساده نگه داشته و تلاش کنید که متنتان پیچیده نگردد.

آگهي روز - مجله - کامپيوتر
 
بالا