برگزیده های پرشین تولز

چرا شکست می خوریم ؟

mr.051

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 آگوست 2017
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
سن
38
میزیتو، هر کارآفرینی که خطر شروع یک کسب و کار را به جان می‌خرد، در پس ذهنش به سود فکر می‌کند. داشتن یک کسب و کار می‌تواند بسیار سودمند و در عین حال، بسیار پرخطر باشد. عوامل مشخصی وجود دارند که می‌توانند دلیل شکست کارآفرینان در کسب و کار باشند، ولی عدم تحقیق مناسب و کافی در مورد سوددهی بازار پیش از سرمایه‌ گذاری، یکی از دلایل اصلی شکست در کسب و کار است.

ubtt6idhrofq.gif

شور و اشتیاق، کلید موفقیت در کسب و کار است ولی نمی‌تواند سوددهی را تضمین کند. اگر در مورد چیزی شور و اشتیاق داشته باشید ولی نتوانید از آن پول بسازید، و با این حال، خطر سرمایه‌گذاری را نیز در آن بپذیرید، آن‌گاه بیش‌تر شبیه یک خَیِر و کارآفرین اجتماعی هستید که بدون چشم‌داشت یا با حداقل سود می‌خواهد به دیگران خدمت کند.
اگر به موارد زیر توجه نشود هیچ تضمینی برای موفقیت کسب و کار نخواهد بود.

1. عدم وجود تجربه

2. نداشتن سرمايه کافی

3. نداشتن جايگاهی مناسب

4. سوء مدیریت

5. سرمايه گذاری بيش از اندازه در دارائيهای ثابت

6. قراردادهای اعتباری ضعيف

7. استفاده شخصی از سرمايه های تجاری

8. رشد بدون انتظار

9. تقلید از دیگران

10. عدم رشد شخصی

11. به سرعت تسلیم شدن

12. عدم شناخت از رقابت

13. فروش پائين

14.عدم تعهد شرکاء

15.عدم استفاده از ابزارهای مدیریتی (سیستم های کنترل پروژه و یا سیستم های CRM)

اگر یک کارآفرین نتواند نظرات مخالف خود را گوش دهد، و تحمل کند شکست خواهد خورد. بدترین کارآفرینان کسانی هستند که نمی توانند مسئولیت کار خود را قبول کنند و دیگران را دلیل شکست می دانند و سرزنش می کنند و انتقاد پذیر نیستند و همیشه مشکلات را گردن دیگران می اندازند.


متاسفانه در ایران به دلایل ذکر شده شکست کسب و کارها به شکل نگران کننده ای بالاست و اولین راه برای مقابله با این سونامی ناکامی، تغییر ذهنیت، استفاده از ابزارهای رشد و نگاه واقع بینانه ی کارآفرین است ...
 
بالا