برگزیده های پرشین تولز

چرا هکرها لینوکس را ترجیح می دهند؟

dr_m

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2016
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
2
سن
34
کاربرد لینوکس به شدت در حال افزایش است. این سیستم عامل که دیپارتمان خاصی ندارد، تبلیغاتی نیست و دولتمردان نیز دستی در آن ندارند، امروزه در بسیاری از خانه ها و سازمان های دولتی و خصوصی در حال اجرا است.

در ضمن، لینوکس، رایگان نیز هست و 100 درصد هم متن باز است. این یعنی هر فردی می تواند کدها و فعالیت های درون آن را به وضوح ببیند. لینوکس، ساده و قدرتمند است و با وجود این که شکاف گرافیکی بزرگی در آن نسب به سایر سیستم عامل ها وجود دارد، با این حال، باز هم می توانید هر کاری را با آن انجام دهید.

این، دقیقا همان دلیلی است که تجارت ها و سارقان را به سمت لینوکس می کشاند. بلک هت به کاربران لینوکس فشار می آورد تا آن ها فعالیت های عجیب و غریب در محیط لینوکس انجام ندهند. اگر آن ها می خواهند بسته های یک شبکه ی ناامن و یا جدید را تست کنند، می توانند با خیال آسوده آن ها را به استفاده از APIهای مخصوص و امن، مورد بررسی قرار بدهند.

معمولا میلیون ها خط کد برای اپلیکیشن ها و کتابخانه های لینوکسی نوشته شده است. این ها همه به صورت ماژولار هستند و باعث خواهند شد تا بتوان تمام آن ها را به صورت جداگانه بررسی و رفع اشکال کرد و حتی آن ها را برای منظورهای متفاوت نیز استفاده کرد.

مثلا کتابخانه ای را که برای گوش کردن به عملکرد شبکه و عیب یابی آن استفاده می شود را می شود به منظور سرقت اطلاعات همان شبکه هم استفاده کرد!

قدرت و انعطاف پذیری لینوکس، باعث شده تا به شهر بازی هکرها تبدیل شود! هکرها از لینوکس استفاده می کنند، آن را یاد می گیرند، آن را می فهمند و از آن بهره برداری می کنند. این یعنی اگر کوچک ترین نقص امنیتی وجود داشته باشد، هکرها حتما آن را پیدا می کنند. دقیقا به خاطر همین نیز هست که بسیاری از افراد معمولی نیز لینوکس را سیستم عامل اصلی خود انتخاب می کنند. چون امنیت آن بالاست! وقتی که هر قطعه ی برنامه را بشود دید و چک کرد، حتما می توان اشکالات آن را نیز مرتفع کرد! در ضمن، برای این کار نیاز نیست تا منتظر کمپانی های بزرگ باشیم تا دست به کار شوند! هر فردی که کمی علم و دانش فنی داشته باشد می تواند این کار را بکند. فراموش نکنید که امکان اشتباه او نیز وجود دارد و ممکن است در صورت اشتباه، دوباره شرایط ناامن شود و هکرها هم از همین فرصت استفاده کنند!
 

arashmidos

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2009
نوشته‌ها
302
لایک‌ها
46
کلا هر نزم افزار یا محصولی که اپن سورس باشه طرفدار بیشتری پیدا می کنه چون هرکس از دریچه ذهن خودش می تونه کدها رو تغییر بده و اونجوری که دوسش داره کاستومایزش کنه
مقاله خوبی بود
مرسی
 
بالا