برگزیده های پرشین تولز

چرا 1393 سال طراحی سایت موبایلی می باشد

webcade

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2014
نوشته‌ها
41
لایک‌ها
12
امروزه کاربران بسیاری از موبایل و تبلت برای وبگردی استفاده می نمایند و روز به روز نسبت وبگردان موبایلی به کامپیوتری در حال افزایش است. با توجه به هوشمند شدن موبایل ها و تجهیزات الکترونیکی کاربران به راحتی می توانند وب سایت ها را در مرورگر موبایل مشاهده نمایند. امروزه این آمار در اغلب کشورها یا 50% رسیده و روز به روز در حال افزایش است.





با توجه به مطالب گفته شده در بالا در صورتی که وب سایت خود را برای کاربران موبایلی آماده سازی ننمایید و سایت شما نمایش درستی در صفحه های نمایش و مرورگرهای موبایل نداشته باشد شما حجم عظیمی از کاربران را از دست خواهید داد.

روش های مختلفی برای طراحی سایت موبایلی وجود دارد که بهترین روش آن بنا بر نظر گوگل در اکثر موارد طراحی سایت ریسپانسیو می باشد. طراحی سایت ریسپانسیو و یا رسپانسیو به نوعی طراحی وب سایت گفته می شود که در آن وب سایت نمایش خود را به سایزهای مختلف صفحه سازگار می نماید و کاربر به راحتی و بودن نیاز به بزرگنمایی و یا اسکرول می تواند صفحات وب سایت را مشاهده نمایید و در وب سایت گشت و گذار نماید.

اهمیت طراحی نسخه موبایلی وب سایت به حدی بالا رفته که کارشناسان وب مدیران وب سایت را تشویق به راه اندازی وب سایت در ابتدا برای موبایل و بعد برای کامپیوترها می نمایند و در حقیقت طراحی نسخه موبایلی وب سایت امروزه اولویت بیشتری نسبت به طراحی نسخه کامپیوتری گرفته است.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا اهمیت سازگاری وب سایت برای موبایل و تبلت در سال 1393 کاملا مشخص می شود و در صورتی که در حال طراحی وب سایت هستید و یا هم اکنون سایتی دارید سازگاری وب سایت با موبایل را به امکانات وب سایت اضافه نمایید.

در حقیقت با انجام این کار آینده وب سایت خود را تضمین می نمایید زیرا هر روز به کاربرانی که از موبایلی برای مرور وب استفاده می نمایند افزوده می شود و وب سایت شما پذیرای آینده وب خواهد بود.

سازگاری وب سایت با موبایل همچنین تاثیر مثبت بر روی رنکینگ وب سایت خواهد داشت. زیرا که زمانی که کاربران موبایلی وارد وب سایتی می گردند که سازگار با موبایل بوده به گشت و گذار خود در وب سایت ادامه می دهند و همین مورد باعث بالا رفتن مدت زمان ماندن کاربران در وب سایت می گردد که این مورد باعث بالا رفتن رنک وب سایت در موتورهای جستجو می گردد. همچنین موتورهای جستجو مخصوصا گوگل زمانی که کاربران از موبایل برای جستجو استفاده می نمایند به سایت هایی که نسخه موبایلی دارند رتبه بهتری می دهند و همین مورد باعث بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خواهد بود.

در نتیجه در صورتی که به دنبال افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت خود هستید حتما سایت خود را سازگار با موبایل طراحی نمایید. حتی در صورتی که وب سایت شما نسخه موبایلی ندارد به راحتی می توانید امکان سازگاری با موبایل را به آن اضافه نمایید
 
Last edited by a moderator:

webcade

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2014
نوشته‌ها
41
لایک‌ها
12
الان که این مقاله رو مطالعه میکنم متوجه ضرورت نسخه وب برای وب سایت ها میشم
 
بالا