برگزیده های پرشین تولز

چطور از میدان تکسیم به جزیره بیوک آدا استانبول برویم؟

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
38
اگر حتی برای تفریح به استانبول نمی روید پیشنهاد می کنیم تور کشتی یا بازدید از جزایر پرنس را تجربه کنید . جزایر پرنس استانبول مجموعه جزایر نه گانه است که ۴ جزیره بیوک آدا ، هئیبئلی آدا ،بورگاز آدا و کینالی آدا بزرگ و مشهورترند. البته دریای مرمره جزایر زیادی دارد اما جزایر پرنس به خاطر نزدیکی به استانبول و مکانهای تاریخی و توریستی اش بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. جزیره بیوک آدا استانبول بزرگ‌ترین جزیره در میان جزایر پرنس است . در این جزیره برای تردد به جای ماشین و موتور از کالسکه استفاده می شود. این جزیره بخاطر آرامش ، هوای تمیز، سکوت رویایی و رستوران ها و کافه های رومانتیک، حس خوبی را در بازدید کننده ها ایجاد می کند.

buyukada-princes-islandturkey-qpr.jpg

جزیره بیوک آدا استانبول



جاذبه های جزیره بیوک آدا استانبول
جاذبه های جزیره بیوک آدا به طبیعت و هوای پاک محدود نمی شود . کلیسای آیه یوری (Aya Yorgi church)، یتیم خانه قدیمی یونانی Prinkipo Orthodox، خانه ی سابق سابق لئون تروتسکی و هتل اسپلندید پالاس از دیدنی های این جزیره اند. هتل اسپلندید پالاس در سال ۱۹۰۸ افتتاح شده و گنبدهای نقره ای آن یکی از زیباترین نمادهای جزیره بویوک ادا می باشد.

در جزیره بیوک آدا استانبول چکار کنیم؟

اگر با دیدن قیمت تور جزیره پرنس استانبول، از خرید این تور منصرف شده اید و می خواهید خودتان به جزیره بروید، می توانید به محض ورود به جزیره پرنس استانبول، کالسکه اجاره کنید و کل جزیره را ببینید. البته اجاره دوچرخه هم برای بازدید از جزیره فکر بدی به نظر نمی رسد(برای اجاره دوچرخه باید مدرک شناسایی داشته باشید). این جزیره پلاژهای ساحلی زیبایی دارد که می‌توانید در آنها حمام آفتاب بگیرید. در این پلاژها، معمولا می‌توانید چترهای آفتابی به همراه تختی برای آفتاب گرفتن کرایه کنید و از هوای مطبوع بیوک آدا لذت ببرید. در پلاژها، معمولا امکانات دوش گرفتن هم وجود دارد.اگر بیشتر از کافه و رستوران های شیک، به مناظر طبیعی علاقمند هستید، حتما خودتان را به یکی از بلندی های جزیره برسانید. این جزیره در دو قسمت شمالی و جنوبی خود دو تپه دارد که بلندی‌های این جزیره به حساب می‌آیند . بلندی جنوبی جزیره به یوجه‌تپه و بلندی بخش شمالی به ماناستیر تپه شهرت دارد.

buyukada-princes-island_1turkey-qpr.jpg

قیمت تور جزیره پرنس استانبول

buyukada-princes-island_3turkey-qpr.jpg

Princes’ Islands

چطور به بیوک آدا استانبول برویم؟

اگر قصد خرید تور نیم روزی جزیره بیوک آدا را ندارید و می خواهید خودتان به جزیره بروید، بهتر است قبل از هر چیزی به فکر خرید یک استانبول کارت باشید تا هزینه ها رو به حداقل برسانید. برای رفتن به جزیره بیوک آدا از میدان تکسیم، می توانید از مترو استفاده کنید. برای این کار از متروی ایستگاه میدان تکسیم با خط F1، خود را به ایستگاه کاباتاش برسانید. البته اگر در بخش قدیم اروپایی مانند آکسارای و لالعی هستید، می توانید با خط T1 تراموا خود را به این اسکله برسانید. در اسکله کاباتاش، باید برای کشتی، بلیط تهیه کنید و یا از همان استانبول کارت استفاده کنید. معمولا زمانبندی حرکت کشتی در ایستگاه موجود است و می‌توانید برنامه برگشت‌تان از جزیره را نیز تنظیم کنید. کشتی‌ها عموما از 9 صبح تا 7 شب از استانبول به طرف بیوک آدا و برعکس در حرکت هستند که بهتر است به دلیل ازدحام از سرویس های آخر استفاده نکنید. از ایستگاه کاپاتاش تا جزیره بیوک آدا که آخرین و چهارمین ایستگاه کشتی های مسافربری(اتوبوسهای دریایی) است حدود 1ساعت و 45 دقیقه طول میکشد.
 

aloochy

Registered User
تاریخ عضویت
11 آگوست 2011
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
214
منم پیشنهاد میکنم برای رفتن به جزیره بیوک آدا حتما از تور استفاده کنید.
چون تورها معمولا درشکه سواری و ناهار دارن و بخواید با بلیط رفت و برگشن حساب کنید باید بیشار هزینه کنید.
من خودم از تور جزیره بیوک آدا استفاده کردم و راضی بودم.
از تکسیم هم ترانسفر دارن و قیمتشون خیلی به صرفه س.
 

mo_toori

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
29 می 2003
نوشته‌ها
942
لایک‌ها
256
محل سکونت
تهران
هر چهارتاتون چقدر تبلیغاتون مزخرف بود!
 
بالا