برگزیده های پرشین تولز

چطور یک صفحه فرود Landing Page تأثیرگذار بسازیم

balavipourali

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
29
لایک‌ها
3
سن
46
تو مقالات قبلی راجع به اینکه چطور با بهینه سازی صفحات فرود برای تبلیغات کلیکی، فروش سایتمونو افزایش بدیم صحبت کردیم. یکی از روشهای بهینه سازی و افزایش تبدیل به مشتری در صفحات فرود اجرای صحیح سئو در صفحات فروده. تو مقاله امروز قراره راجع به سئوی صفحات فرود صحبت کنیم. صفحات سئو شده بهترین راه جذب بازدیدکننده هاییه که دنبال محصول و خدمات ما میگردن.

  • صفحه فرود چیست؟
بطور خلاصه، صفحات فرود، صفحه هایی از سایت هستن که کاربر وقتی روی یه لینک از یه صفحه دیگه کلیک میکنه، تو این صفحات فرود میاد (مثلا روی یه تبلیغ یا لینکهای صفحه شبکه اجتماعی). صفحات فرود از طریق یه درخواست برای اقدام ساده، برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار اختصاصی شده اند.
برای اطلاعات بیشتر به پستهای قبلی دارکوب که راجع به صفحات فرود به طور مفصل صحبت کردیم مراجعه کنید.

  • سئو چیست؟
سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یک روش طبیعی برای بهبود نتایج جستجو با استفاده از کلیدواژه هاست. گوگل به صفحات مرتبط (و تخصصی) لینک میده. کلیدواژه ها هم کمکش می کنن که این صفحات رو پیدا کنه. نتایج سئو، نتایج جستجوی غیر پولی هستن و به طور طبیعی بر اساس الگوریتم گوگل روی موتور جستجوی گوگل نمایان میشن.

  • صفحات فرود را سئو کنید
وقتی میخواهید از سئو به عنوان ابزاری برای جذب مشتری استفاده کنید، باید صفحات فرود رو سئو کنید که کاربرها رو تو قیف مشتری بفرستید جلو. وقتی یه کاربر یه عبارتی رو سرچ می کنه، همیشه مستقیما وارد صفحه اول سایتتون نمیشه، در واقع، اکثر مواقع وارد صفحه از سایتتون میشن که به عبارت مورد جستجوشون بیشتر ربط داشته باشه. عنوان صفحه فرود میتونه اسم یه برند خاص یا خدمات خاصی باشه که شرکت شما ارائه میده یا میتونه جواب سوالی باشه که کاربر سرچش کرده.
مثلا یه شرکت ساختمانی شاید فکر کنه بد نیست برای هر کدوم از خدماتی که ارائه میده یه صفحه فرود درست کنه – سقف، طراحی، بازسازی، زیباسازی و غیره. محتوای هر صفحه میتونه طوری مناسب سازی بشه که راجع به یه سرویس خاص اطلاعات ارائه بده تا کسایی که اون خدمات رو سرچ می کنن، براحتی به صفحه مرتبط دسترسی پیدا کنن. این صفحات باید روی کلیدواژه های خاصی تمرکز کنن تا بهتر رتبه بگیرن. البته کلیدواژه همیشه یک واژه نیست و میتونه یک عبارت (متشکل از چند واژه) باشه. تمام محتوایی که روی تمام صفحات سایتتون قرار میدید باید بدون مشابه باشن. یعنی چه روی صفحات سایت خودتون، چه روی صفحات سایتهای دیگران، صفحه ای با محتوای مشابه محتوای شما وجود نداشته باشه. در ضمن باید این صفحات به بقیه سایت لینک بشن و از صفحات دیگه هم بشه بهشون دسترسی پیدا کرد. خیلی از سایتها به اشتباه، صفحات فرودشونو "یتیم" میذارن، یعنی این صفحات به سایت لینک نمیشن. نباید این کارو کنید تا موتورهای جستجو و کاربرها بتونن این صفحات رو پیدا کنن.

  • چطور یک صفحه فرود تأثیرگذار بسازیم؟
وقتی شما یه صفحه فرود میسازید، باید یه سری ترفند روش بکار ببرید تا صفحه رو تأثیرگذارتر کنید و کاری کنید که روی صفحه نتایج گوگل بالا بیاد.
بعضی از این ترفندها شامل اینهاست: استفاده از عنوان ها /کلیدواژه ها در تگ های <H1/2/3>، توصیف تصاویر به کمک تگ <alt>، تکرار کلیدواژه در متن و استفاده مؤثر از توصیفات متا. همه اینها جنبه های مهم سئو کردن صفحات فرود هستن. شاید تکرار کلیدواژه تو متن و در عین حال طبیعی بودن متن کار سختی به نظر بیاد، اما نگران نباشید، فقط بستگی به تعداد کلماتتون داره. مثلا اگه بالای 1000 کلمه نوشته باشید، تکرار کلیدواژه باید 1 تا 2% باشه. فقط خیلی مهمه که حتما حتما متن طبیعی و ارگانیک باشه – کلیدواژه رو بی معنی و بی هدف در طول متن تکرار نکنید. باید وقتی کاربر متن رو میخونه، متن روون باشه و کاربر برای درک مفهومیش اذیت نشه. وگرنه گوگل متوجه میشه رتبه صفحه کم میشه.
و به خاطر داشته باشید در حالی که محتوا صفحات فرود خاص هست، حتی خاص تر از صفحه اول سایت، اما باز هم صفحات فرود باید جهتیابی کل سایت رو داشته باشن. باید یه ستون کنار صفحه یا درخواست برای اقدام روی صفحه فرود داشته باشید که کاربر رو به خرید محصول/ خدمات یا هر کار دیگه ای که میخواهید مشتری روی صفحه انجام بده تشویق کنه.

  • آزمایش کنید
سورس:طراحی سایت دارکوب sitedesign.joomir.com
چطور یک صفحه فرود Landing Page تأثیرگذار بسازیم
sitedesign.png
 
بالا