برگزیده های پرشین تولز

چند تکنیک بسیار مؤثر در سئو

webone.co

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2016
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
8
ویرایش و به روز رسانی و انتشار دوباره پست های قدیمی
پست های قدیمی تان را که قابلیت تکمیل شدن و بهتر شدن دارند ویرایش کرده و تکمیل کنید و دوباره منتشر نمایید.
از کلمات تبلیغاتی در گوگل برای ایجاد عناوین و توضیحات برتر استفاده نمایید.
کاملاً واضح و مشخص است که یک عنوان و توضیح جذاب، تعداد کلیک های بیشتری از کاربران دریافت میکند.
(در حقیقت، الگوبرداری و کپی برداری خوب و حرفه ای از این عناوین و توضیحات میتواند ترافیک 3 نتیجه برتر را گرفته و ترافیک شما را بالا ببرد.)
چگونه بفهمیم که افراد بیشتر بر روی چه عناوینی کلیک میکنند ؟ فهمیدن آن بسیار ساده است : کلمات تبلیغاتی مرتبط با آن کلمه کلیدی در گوگل را مشاهده نمایید. شما هم متیوانید با کپی کردن این کلمات تبلیغاتی و استفاده از آن ها، عناوین و توضیحات خود را تبدیل به آهنربای کلیک نمایید.
از محتوای منفعت محور استفاده نمایید.
متأسفانه ضعف زیادی در ایجاد محتوای خوب و هوشمند وجود دارد. از طریق منفعت محور نمودن محتوای خود میتوانید محتوایی جذاب برای کاربر ایجاد کنید.
زمانی که کاربر لیستی از مطالب با عناوین مختلف را میبیند از خود میپرسد که "این مطلب چه فایده و نتیجه ای برای من دارد ؟"
و زمانی که محتوای خود را منفعت محور تنظیم میکنید کاربر به طور واضح و روشن با دیدن عنوان مطلب شما پاسخ سؤال خود را دریافت میکند.
به سایت های معتبر لینک شوید.
الگوریتم مهمی در گوگل وجود دارد به نام الگوریتم "تپه" (Hilltop) که در سال 2003 به روز رسانی شده است.
با جستجو در ویکی پدیا میتوانید در مورد این الگوریتم بیشتر مطالعه نمایید :

hilltop-algorithm.png

علیرغم قدمت 10 ساله الگوریتم تپه، این الگوریتم همچنان نقش مهمی در چشم انداز موتورهای جستجو ایفا میکند.
الگوریتم تپه از نوع سئوی درون صفحه ای (on-page SEO) میباشد که به گوگل اعلام میکند که آیا صفحه مورد نظر یک مرکز اطلاعاتی (expert یا hub) است یا خیر.
چگونه گوگل صفحه های مرکزی (hub) را تشخیص میدهد ؟
پاسخ ساده است : صفحه های مرکزی از طریق کیفیت و مرتبط بودن لینک های خروجی آن صفحه مشخص میشوند.
صفحه هایی که شما به آن ها لینک میدهید، عنوان صفحه شما را نمایش میدهند.
و صفحاتی که به منابع مفید لینک میشوند عموماً کیفیت بالاتری نسبت به صفحاتی دارند که تنها به مطالب درونی خود لینک هستند.
به عبارت دیگر، صفحاتی که به منابع سودمند لینک میشوند، توسط گوگل به عنوان صفحات مرکزی برای اطلاعات مفید شناخته میشوند.

hilltop-algorithm1.png.jpg

در هر بخش از محتوا و مطالب خود حداقل 3 لینک با کیفیت و مرتبط قرار دهید.
با این کار صفحه شما به عنوان یک صفحه مرکزی به گوگل معرفی خواهد شد.
رتبه صفحه های موجود در صفحه دوم و سوم گوگل را بهبود ببخشید
به گفته برخی افراد : اگر صفحه شما در نتایج جستجوی گوگل در صفحه دوم یا سوم باشد ممکن است روزی هم در صفحه 58 قراربگیرد !
پس چگونه میتوانید به این صفحات کمک کرده و آن ها را به صفحه اول گوگل برسانید.
میتوانید از این تکنیک همیشگی و کاربردی سئو استفاده نمایید : تعدادی لینک داخلی به این صفحات ایجاد کنید.
این فرآیند در 3 مرحله انجام میشود :
مرحله1 : با استفاده از کنسول جستجو گوگل (Google Search Console) کلمات کلیدی که در صفحه دوم و سوم گوگل قرار دارند را بیابید.
برای این کار، وارد حساب کاربری خود در کنسول جستجو گوگل شوید و بر روی گزینه Search Traffic کلیک نمایید سپس بر روی Search Analytics کلیک کنید:
page-rank1.png

به یاد داشته باشید که تیک گزینه Position را فعال نمایید. به این ترتیب رتبه بندی میانگین برای هر کلمه کلیدی را خواهید دید.

page-rank2.png

سپس نتایج را از طریق مکان (Position) مرتب کنید :

page-rank3%20-%20Copy%201.png

سپس کلمات کلیدی با موقعیت تقریبی 11-30 را بیابید.
برای مثال، این صفحه از سایت Backlinko در رتبه 12 برای کلمه کلیدی "چک لیست سئو" قرار دارد.
با اینکه این صفحه در صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل قرار دارد ولی همچنان ماهیانه 24 کلیک برای این کلمه کلیدی دریافت میکند :

page-rank4%20-%20Copy%201.png

به طور حتم، بر اساس GKP این کلمه کلیدی ماهیانه 720 بار جستجو میشود با قیمت پیشنهادی تقریباً 5.00 دلار.

page-rank5.png

مرحله2 : صفحه های معتبر را در سایت خود مشخص نمایید.
با استفاده از ahrefs (یک افزونه در مرورگر کروم) به راحتی میتوانید صفحه های معتبر (authorative) سایت خود را پیدا کنید.
تنها کافیست URL سایت خود را در این ابزار وارد کنید و دکمه Search را فشار دهید.

page-rank6.png

سپس بر روی گزینه "Top Pages" در نوار جانبی سمت راست کلیک نمایید.

page-rank7.png

به این ترتیب معتبرترین صفحات در سایت خود را مشاهده خواهید کرد.

page-rank8.png

مرحله 3 : به این صفحات معتبر رفته و لینک های داخلی به آن ها اضافه نمایید.
در پایان، از این صفحات معتبر لینک های داخلی به صفحاتی از سایتتان که نیاز به بهبود رتبه دارند ایجاد کنید.
کلمات کلیدی طولانی در تگ عنوان
اگر شما تنها یک کلمه کلیدی در تگ عنوان خود قرار دهید آنگاه فرصت های جستجو و ترافیک بسیاری را از دست خواهید داد. (نه اشتباه نکنید، منظور انباشته کردن کلمات کلیدی نمیباشد !)
بنابراین، سعی کنید کلمات کلیدی طولانی که بتوانید آن ها را به عنوان خود اضافه نمایید، پیدا کنید.
به این ترتیب سریعتر به ترافیک موتورهای جستجو دست می یابید... و در نهایت صفحه، برای بیشتر از یک عبارت رتبه بندی میشود.
برای یافتن ایده های جدید برای کلمات کلیدی و عناوین، از ویکی پدیا استفاده کنید
آیا میخواهید کلمات کلیدی جدید را که رقبای شما هنوز به آن ها پی نبرده اند بیابید ؟
پس استفاده از Google Keyword Planner را کنار بگذارید و در عوض این تکنیک سئو را به کار ببرید.
بدون شک برنامه Keyword Planner برای به دست آوردن اطلاعات ماهیانه درباره حجم جستجو، بسیار مناسب است ولی به هیچ وجه برای تولید کلمه های کلیدی جدید مناسب نمیباشد.
چرا ؟
Keyword Planner فقط گزینه های بسیار نزدیک به کلمات کلیدی اصلی را به شما ارائه میکند.
اگر میخواهید کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی خود ولی نه دقیقاً شبیه به آن را بیابید نیاز به ذهن انسانی دارید.
یا به عبارت بهتر، ذهن هزاران انسان که در ویکی پدیا فعالیت میکنند.
در ویکی پدیا یک کلمه کلیدی را وارد کنید (در این مثال از کلمه کلیدی "insurance" (بیمه) استفاده شده است.)

keyword1.png

سپس نگاهی به بخش های مختلف ویکی پدیا که کلمات کلیدی و عناوین مرتبط را نشان میدهند بیندازید.
از جمله این بخش ها جعبه محتوا (contents) میباشد :

keyword2.png


نوشته های راهنما (callout) و نوارهای جانبی :

keyword3.png


لینک های داخلی :


keyword4.png


و بخش "See Also" :


keyword5.png

معمولاً تنها با یک جستجو در ویکی پدیا لیستی سرشار ازایده های جدید برای کلمات کلیدی و عناوین در اختیار خواهید داشت.
انتشار مطالبی با بیش از 18000 کلمه
بدون شک محتوای طولانی بر یک مطلب 300 کلمه ای غلبه کرده و آن را پشت سر میگذارد.
در واقع، با مطالعه بر روی 1 میلیون نتیجه جستجو در گوگل مشخص شد که متوسط تعداد کلمه برای یک نتیجه در صفحه اول گوگل 1890 کلمه میباشد.
چرا مطالب طولانی کارایی بیشتری دارند ؟ اولین و بارزترین دلیل این است که در صورت طولانی بودن مطلب گوگل تشخیص میدهد که شما مطلب عمیق تر و کاملتری در ارتباط با موضوع جستجو شده ارائه کرده اید.
ولی این تنها دلیل نیست :
محتوای کامل و عمقی بیشتر بر روی خواننده تأثیر گذاشته و فرد تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاری آن خواهد داشت.
دکتر Jonah Berger از دانشگاه پنسیلوانیا طی تحقیقات خود دریافت که مطالب با این ویژگی، 30% بیشتر از طرف افراد به اشتراک گذاشته میشوند.
قانون "اولویت اولین لینک" را همواره به یاد داشته باشید
این یکی از اشتباهات رایج سئو میباشد که بیشتر افراد دچار آن میشوند :
برای مثال، شما دو لینک مختلف که به یک صفحه در سایتتان اشاره میکنند دارید و هر دو لینک ها در یک صفحه هستند.
گوگل به متن کدام لینک توجه میکند ؟ اولی ؟ دومی ؟ یا هر دو ؟
طبق قانون اولویت اولین لینک، فقط لینک اول مورد توجه گوگل قرار میگیرد.
این مسئله چه اهمیتی دارد ؟
فرض کنید یک نوار راهبری (منو) در سایت خود دارید مانند تصویر زیر :

first-link.png

از آنجایی که منو در بالای صفحه قرار دارد، گوگل در ابتدا لینک های موجود در منو را میبیند.
و اینجاست که مشکل مشخص میشود :
فرض کنید در یکی از مطالبتان لینکی به "Recipe Index" ایجاد کرده اید.
و متن آن لینک "healthy recipes" میباشد.

first-link1.png

متأسفانه، در این حالت متن لینک "healthy recipes" از جانب گوگل نادیده گرفته میشود.
گوگل تنها متن لینکی که در ابتدا دیده یعنی "Recipe Index" را مورد توجه قرار میدهد.

first-link2.png

نتیجه مهم :
در منوی سایت خود از متن های لینک که حاوی کلمات کلیدی هستند استفاده کنید.
همانطور که مشاهده کردید، لینک های داخلی حاوی کلمات کلیدی که بعد از این لینک ها قرار دارند، نادیده گرفته میشوند.

منبع : 19 تکنیک کاربردی سئو 2016 که میتوانید همین حالا از آن ها استفاده نمایید!
 
Last edited:

saman1392

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 می 2013
نوشته‌ها
808
لایک‌ها
112
عالی بود عالی عالی متشکرم
 

reza.b6

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 فوریه 2017
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
48
اگه بخوام text raito سایت خودمو چک کنم باید چیکار کنم؟
fooladiranian.com
 

iranbus

Registered User
تاریخ عضویت
31 مارس 2009
نوشته‌ها
2,677
لایک‌ها
1,037
محل سکونت
b
بلخره یکی پیداشد مطالب بکلینکو رو ترجمه کنه دوست من خیلی ممنونم اگر میشه بافی مطالب بک لینکو هم ترجمه کنید
 

emperatoor73

Registered User
تاریخ عضویت
18 آپریل 2014
نوشته‌ها
636
لایک‌ها
115
سن
29
محل سکونت
اینترنت لاکپشتی
مقاله بسیار مفیدی بود
مخصوصا قسمتی که نوشتید در منو از کلمات کلیدی استفاده نکنیم
 
بالا