برگزیده های پرشین تولز

چنگال رباتیک اشکال را احساس میکنند

سرندی پیتی

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
4,737
سن
34
محل سکونت
شطهول
چنگال رباتیک اشکال را احساس میکنند



pneumatic-robot-gripper-1 (1).jpg




هنگامی که دست شما در جیب خود قرار می گیرد و کلید های خود را می گیرید می توانید بدون دیدن آنها بفهمید که چگونه هستند و چه شکلی دارند .

خب یک تیم مهندسی در دانشگاه کالیفرنیا سان دیگو یک ربات نرم افزاری را ایجاد کرده که بسیار مشابه کار می کند. این ربات می تواند مدل های مجازی 3D از اشیا را به راحتی با دست زدن آنها بسازد و اشکال آن را احساس کند


به طور معمول، روبات ها باید اشیایی را که از طریق یک دوربین گرفته می شوند ببینند و یا در ابتدا باید آنها را آموزش دهند تا آنها را بگیرند. این به این معنی است که موقعیت های کم نور می تواند چالش برانگیز باشد، همانطور نیز می تواند اشیائی وجود داشته باشد که پیش از این ربات هرگز "معرفی" نشده است.

این ربات جدید متفاوت است به طوری که می تواند شکل سه بعدی یک شیء نا آشنا را فقط با دست زدن به آن مشخص کند. این کار با استفاده از سه انگشت انجام می شود، که هر کدام از آنها یک پوست حساس از سیلیکون قابل انعطاف با نانولوله های کربنی تعبیه شده است.

هنگامی که یکی از انگشتان نرم در تماس با سطح یک شی قرار گیرد فشار هوا در داخل انگشت افزایش می یابد. این افزایش فشار باعث می شود هدایت الکتریکی نانولوله ها در آن منطقه تغییر کند. ه

هنگامی که ربات کلیه شکل مورد را ایجاد کرد می تواند آن را درک کند و آن را دستکاری کند. با انتخاب یک یا چند از سه اتاق هوای داخل هر انگشت، حتی می توانید یک حرکت چرخشی ایجاد کنید - این امر به آن اجازه می دهد تا به عنوان مثال یک لامپ را بچرخاند.

در حال حاضر امیدواریم که با استفاده از هوش مصنوعی این سیستم بتواند بهبود قابل توجهی یابد
 
بالا