تغییرات فنی و تکنیکی جهان بهینه سازی موتورهای جستوجو میتواند یک چالش برای بازاریابهای B2B باشد تا شروع به حرکت کنند. استراتژیهای سئو به بیزینسها کمک میکند که ترافیک وبسایتها را به وسیله رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستوجو افزایش دهند. و هنگامیکه همه چی به خوبی انجام شد سئو میتواند با هدف قرار دادن مقصود مشتریان برای یک جستوجوی وب و هدایت آنها به سمت سایت شما به بازاریابهای B2B کمک کنند. اما مطابق با نظرسنجی بازاریابهای جستوجو توسط نرم افزار تجزیه و تحلیل، 55% پاسخدهندگان گفتند که محتوای آنها بیشتر میتوانست از لحاظ موتورهای جستوجو کاربرپسندتر باشد. در این مقاله 4 روش برای بهبود استراتژی B2B برای شما وجود دارد.
- درک مشتریان و نحوه جستوجوی آنها
مطابق با Stephan Spencer کارشناسان SEO و نویسندگان هنرمند SEO ، بازاریابها سه مخاطب ابتدایی برای دستیابی به یک وب سایت دارند. مخاطب اول، مشتری فعلی شما است . دومین مخاطب شما، مشتریان آیندهنگر شما هستند و سومین گروه تاثیرگذاریهایی است که به وسیله رسانههای اجتماعی، دنبالکنندههای افراد مشهور و وبلاگ نویس به وجود آمدهاند. Spencer میگوید که معمولاً بازاریابها اغلب تاثیرگذاریها توسط رسانههای اجتماعی و غیره را نادیده میگیرند و بایستی به یاد داشته باشید که این افراد ممکن است مشتریان فعلی یا آینده نباشند، اما آنها میتوانند برای برند شما اعتبار بیاورند و سبب هدایت ترافیک به سایت شما شوند. به علاوه بازاریابهای B2B نیاز به تفکر و دانستن انواع جستوجوهایی دارند که توسط این مخاطبان انجام میشود.
- زمینههای جستوجوی خود را افزایش دهید
Derek Edmond میگوید یک بازاریابی B2B متخصصین در SEO ، رسانههای اجتماعی و بازاریابی محتوا را استحکام میبخشد. وی هم چنین میگوید بازاریابهای B2B نیاز دارند به یاد داشته باشند که نباید استراتژیهایی خود را فقط برای تعداد انگشتشماری فیلدهای جستوجو بسازند. معمولاً ممکن است حدود صد یا هزار کلمه یا عبارت وجود داشته باشد که یک بیزنس بخواهد در آنها رنک بالایی بگیرد. بدیهی است که دنیای بازاریابی میتواند بسیار طاقتفرسا باشد، خصوصاً اگر شما در حال دستکاری موارد مختلف باشید.
- تقویت ارتباط با IT
بسیاری از جزییات فنی، از قبیل نحوه اینکه چگونه موتورهای جستوجو وبسایت شما را به راحتی پیدا میکنند را تحت تاثیر قرار میدهند. URL ها بایستی به طور واضح برچسبگذاری شده باشند و با اعداد و کاراکترها سبب سردرگم شدن کاربران نشوند. ساختار لینک سایت بهتر است جریان منطقی داشته باشد و تنها با چند کلیک به هدف با الویت بالا برسیم. با وجود اینکه مدیریت سایت شما بایستی با دپارتمان IT باشد، بازاریابها نیاز به راهنمایی و بحث در این گونه مسائل دارند. Spencer میگوید مردم درباره SEO مطالعه میکنند. حتی اگر آنها نخواهند کارشناس SEO شوند، آنها به اندازهای مطالعه میکنند و یاد میگیرند که درباره چه مسائلی درخواستی داشته باشند و سوال بپرسند. سایتهایی همانند MOZ و سایتهایی در زمینه موتورهای جستوجو منابع خیلی خوبی هستند و یک مکان خوب برای بازاریابهای B2B برای شروع هستند.
- یکپارچهسازی استراتژیهای بازاریابی محتوا و شبکه اجتماعی
در سپتامبر 2016، گوگل تمامی کلیدواژههای دادههای جستوجو را رمز میکرد ، دادههای جستوجو توسط کاربران را از ابزار گوگل آنالیتیکز پاک میکرد که به این معنا بود که بازاریابها نمیتوانستند مدت طولانی کلمات جستوجو شده توسط کاربران را ببینند هنگامیکه آنها از موتورهای جستوجو برای رسیدن به سایت شما استفاده میکنند. مطابق با Palo Alto، جهان بازاریابی جستوجو در سال 2014، 56% نتایج حاکی از آن است که بازاریابی محتوای آنها و SEO به طور کامل یکپارچه شده بودند . یکی از این روشها برای انجام این کار تشویق موثران و پیجهای مشهور و محبوب شبکه اجتماعی جهت به اشتراکگذاری مطالب شما و لینک بازگشتی به سایت شما است که محبوبیت وبسایت شما را در چشم موتوهای جستوجو بهبود میبخشد. تعامل با SEO یک فرآیند مداوم است و این فرصت را به بازاریابها میدهد تا درباره SEO تحقیق و مطالعه بیشتری داشته باشند.
خلاصه مطلب:
استراتژی SEO خود را توسط افزودن ویدیو، نقشه، عکس و غیره گسترده کنید.
یک ارتباط قوی بین بازاریابی و دپارتمانهای IT جهت یکپارچهسازی بین آنها ایجاد کنید. شما می توانید سایت خود را توسط آخرین تغییرات در جستوجوی محتوا به روز نگه دارید.
محتوای قابل لینک،منحصر به فرد و با کیفیت در مورد شرکت خود بسازید و برای اشترک گذاری این محتواها استراتژی رسانههای اجتماعی را توسعه دهید.
کلیک تولز را حمایت کنید.