برگزیده های پرشین تولز

چه مواد غذایی به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کنند؟

yalda992

Registered User
تاریخ عضویت
31 اکتبر 2017
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
8
سن
32
بیماری هایی که به دهان و دندان مرتبط هستند ، علائه بر آزار دهندگی و دردناک بودن ، قادر خواهند بود سلامتی کل بدن را تحت تاپیر قرار دهند . بسیاری از خوراکی ها نیز در سلامتی دندان و همین طور پیشگیری از پوسیدگی دندان های شما نقش به سزایی دارند . بنابرین در این مقاله از مجله ی رایان درمان به معرفی هشت ماده غذایی پیشگیری کننده از پوسیدگی دندان می پردازیم.


toth-1.jpg


مواد غذایی پیشگیری کننده از پوسیدگی دندان

گزینه های غذایی شگفت انگیزی در جهان وجود دارند که از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کنند. علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان ، مواد غذایی یا خوراکی هایی که مصرف می کنید می توانند تاثیر مستقیم بر وضعیت داندان ها یا سلامت دندان ها داشته باشند. برای داشتن دندان های سالم می توانید مصرف بعضی از مواد غذایی و نوشیدنی ها را افزایش دهید.


toth.jpg



تخم مرغ ماده غذایی شگفت انگیز

تخم مرغ غذایی سرشار از ویتامین دی ( D ) می باشد . ویتامین دی بصورت فعال با مشکل پوسیدگی دندان مبارزه می کند . همچنین این ویتامین در جذب کلسیم در بدن و افزایش سلامت استخوان ها و دندان ها بسیار تاثیر گذار می باشد. بنابرین در جلوگیری از پوسیدگی دندان موثر است .


eggs.jpg


سیب زمینی شیرین ، ماده غذایی ضد پوسیدگی دندان

سیب زمینی شیرین غذایی سرشار از ویتامین آ ( A ) می باشد . این ویتامین برای عملکرد بزاق دهان بسیار ضروری و حیاتی است و حتی PH دهان شما را حفظ می کند. به همین دلیل مانع پوسیدگی در دندان های شما خواهد شد . نکته جالب این است که، میزان پتاسیم موجود در این نوع از سیب زمینی حتی از موز هم بیشتر می باشد .


ماست ماده غذایی سرشار از کلسیم

ماست ماده غذایی غنی از کلسیم ، پروبیوتیک های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و ویتامین دی می باشد . هر ماده غذایی سرشار از کلسیم در ساخته شدن مینای دندان ها تاثیر به سزایی دارد . به منظور جذب بیشتر کلسیم موجود در لبنیات، مصرف ویتامین دی و مواد غذایی غنی از منیزیم و فسفر امری بسیار ضروری می باشد .

yugert.jpg



توت فرنگی جلوگیری کننده از پوسیدگی دندان

توت فرنگی میوه ای سرشار از ویتامین سی ( C ) می باشد که در کمک به بهبود زخم های دهانی کمک شایانی خواهد کرد . همچنین این میوه خوشرنگ و خوشمزه ، یک نوع ماده غذایی جهت تقویت لثه ها نیز به حساب می آید.


strawberry-fruit-dog-treat-ingredients-copy.jpg



کره یک ماده غذایی پر خاصیت

کره یک نوع ماده غذایی چرب است که ماده ای سرشار از ویتامین ب ۱۲ ( B 12 ) می باشد و جهت مبارزه با بیماری های پرریودنتال استفاده می شود . ویتامین ب ۱۲ در بهبود زخم های دهانی و همچنین حفظ سلامت لثه ها نقش به سزایی دارد. البته لازم به ذکر است که کاهش مصرف ویتامین ب ۱۲ منجر به پیشرفت عفونت های لثه مثل گینگویت و در نهایت از دست دادن دندان ها خواهد شد . محصولات حیوانی ، سویا ، برنج و پنیر مواد غذایی سرشار از ویتامین ب ۱۲ به حساب می آیند.



butter-copy.jpg



آواکادو میوه ای برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها

به دلیل وجود سطوح بالای پتاسیم است که آواکادو به پیشگیری از پوسیدگی دندان ها کمک فراوانی می کند . پتاسیم یک ماده معدنی است که برای تقویت و جلوگیری از شکستگی استخوان ها نیز موثرمی باشد.



Avacado.jpg



انواع آجیل

آجیل سرشار از فسفر بوده و برای محافظت از سلامت دندان ها بسیار مناسب می باشد . طبق تحقیقات انجام شده غراهای سرشار از فسفر جهت حافظت از مینای دندان ، کاهش خطر ایجاد حفره های دندان و خنثی سازی اسید در دهان تثیر فراوانی دارند.



Nuts-copy.jpg



لوبیا ضد پوسیدگی دندان منبعی غنی از پروتئین های گیاهی

لوبیا یکی از منابع غنی از پروتئین های گیاهی می باشد که محتوای بالای فسفات در آن برای سلامت دندان ها بسیار مفید است . همه دندان های شما از کلسیم و فسفات تشکیل شده اند . به همین علت ، با مصرف فسفات قادر خواهید بود که به جلوگیری از پوسیدگی دندان های خود کمک کنید.



bait019-copy.jpg


امیدواریم از این مطلب در مورد پوسیدگی دندان در مجله ی رایان درمان بهره کافی را برده باشید و مطالب دیگر ما را با علاقه مندی هر چه بیشتر دنبال کنید .

منبع : http://rayandarman.com
 
بالا