برگزیده های پرشین تولز

چه ورزشی شکم را لاغر میکنه و .... مهم

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
دوستانی که به Fitness علاقه مند هستند میتوانند با تهیه این مجموعه با تمرینات این ورزش آشنا بشن.
به امضای بنده مراجعه کنید.
 

bizinetman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
2
دختر بيچاره 21 سال داشت و اگرچه قدش 1 مترو72 سانتي متر بود، اما وزنش تنها 40 کيلوگرم بود.

اين اعداد و ارقام مربوط به يک مانکن برزيلي است که 15 نوامبر 2006 در اثر عفونت ناشي از بي اشتهايي مرضي يا «آنورکسي نوروزا» از دنيا رفت؛ در حالي ‌که خيلي از دختران جوان به او و اندامش غبطه مي‌خوردند.

اما مرگ اين مانکن برزيلي بعد از مرگ همتاي اروگوئه‌اي او که دچار نارسايي قلبي شده بود، موجب شد انقلابي در جهان مد رخ داده و فريادهاي اعتراض متوليان بهداشت اوج بگيرد. به طوري که سازمان بهداشت جهاني هم واكنش نشان داد.

اين سازمان در گزارشي نگراني خود را از کم وزني بيش از حد دختران جوان و گرسنگي کشيدن مفرط آنها براي تقليد از مدل‌ها، اعلام کرد. البته اين واکنش در برابر تبليغات گسترده غير علمي براي کاهش وزن و استفاده از زنان فوق‌العاده لاغر در سالنهاي مد، خيلي مهم نيست؛ چرا كه همچنان شمار زيادي از دختران جوان، به تقليد از مدل‌هايي که از شدت لاغري رو به موت هستند، سعي مي‌کنند خود را بيش از حد لاغر کنند!

فراموش نكنيد سازمان بهداشت جهاني افرادي با شاخص توده بدني زير 5/18 را دچار کمبود وزن دانسته و در جهان سوم چنين افرادي را مستحق کمک‌هاي بشر دوستانه مي‌داند. شاخص توده بدني مانكن مورد بحث، 5/13 بود!

حضور لاغرها در نمايش ممنوع!

به دنبال هشدار‌هاي سازمان بهداشت جهاني، ابتدا در ماه سپتامبر موجي در برزيل و اسپانيا به راه افتاد که جلوي فعاليت مانکن‌هاي بسيار لاغر گرفته شود. اين معضل به حدي جدي شد که برگزار کنندگان نمايش لباس در اين کشور از حضور مدل‌هاي بسيار لاغر- که ظاهر بيمار گونه آنها داد مي‌زد استانداردهاي سلامت را ندارند - جلوگيري کردند.

در واقع، شرکت‌هاي مد مجبور شده‌اند در انتخاب مانکن‌هاي خود شاخص جديدي در نظر بگيرند. طبق قانون اين کشور مدل‌هايي که شاخص توده بدني(BMI ) کمتر از 18 داشته يا سن آنها کمتر از 16 سال باشد، از شرکت در اين نمايش‌ها محروم مي‌شوند.

حتماً مي‌دانيد در علم پزشکي معيارهاي مختلفي براي تعيين چاقي و لاغري افراد وجود دارد که معتبر‌ترين و مشهورترين آنها شاخص توده بدن است. اين معيار از تقسيم وزن (بر حسب کيلوگرم) بر مجذور قد (برحسب متر) به دست مي‌آيد. طبق اين معيار فقط کساني که شاخص توده بدني شان بين 5/18 تا 25 است، وزني ايده‌آل دارند.

بقيه هم مي‌آيند

پس از مدتي، کشورهاي ديگري از جمله آرژانتين هم با اسپانيا همراه شده و از شرکت‌ها خواسته‌اند قبل از شروع هر برنامه گواهي سلامت مدل‌هاي خود را ارائه دهند. حتي اين موج به انگلستان هم رسيده و وزير فرهنگ اين کشور با اشاره به الگو گرفتن دختران جوان از مدل‌هاي بسيار لاغر، از مجريان نمايشگاههاي مد خواست مدلهاي بسيار لاغر و استخواني را بکار نگيرند.

در انگليس تقريبا 5 تا 10 درصد زنان 14 تا 24 ساله از بيماري بي‌اشتهايي عصبي رنج مي‌برند و حتي سن ابتلاي اين بيماري پايين آمده و کودکان 8-7 ساله را هم گرفتار كرده است.

بي‌اشتهايي عصبي يا آنورکسي نروزا نوعي اختلال در خوردن است که در آن فرد به شکل وسواس‌آميزي خود را از خوردن غذا محروم مي‌کند تا به اندامي بيش از حد لاغر دست پيدا کند.

اين بيماران اگرچه دارند از لاغري پس مي‌افتند، اما باز هم احساس چاقي مي‌کنند. يکي ديگر از علائم اين بيماري علاقه وسواسي به رژيم‌هاي سخت غذايي، ورزش‌هاي سنگين و اکراه از خوردن غذا حتي در کنار ديگران است.

نوع ديگر اين بيماري هم بوليميا است که در آن فرد بر خلاف نوع اول اشتها دارد، اما بعد از خوردن خود را وادار به استفراغ مي‌کند. هر دو اين اختلالات رواني مي‌توانند به مرگ بينجامند يا عوارض دائمي مانند نازايي و استخوانهاي شکننده ايجاد کنند.

ايتاليا، آخر از همه

به تازگي کشور ايتاليا هم با وجود مقاومت‌هايي که متوليان مد در ابتدا نشان دادند، بالاخره به جمع اين کشورها پيوست. در خبرهاي بي.بي.سي آمده وزير جوانان اين کشور با ابراز خوشحالي از تصويب اين قانون گفته: «60 درصد نوجوانان ايتاليا دوست دارند از آنچه هستند لاغرتر باشند.

البته مرزي بين لاغري و بيماري وجود دارد که معمولا مورد توجه نيست. ما مي‌خواهيم با تصويب و اجراي اين قانون اين مرز را شناسانده و حد را نگه داريم. شايد بتوانيم يک تصور سالم از زيبايي را در ميان مردم زنده کنيم.»

البته اين تصور منحصر به ايتاليا نيست. کارشناسان انگليسي معتقدند در اين کشور هم اين تصور رواج دارد که هر چه زنان لاغرتر باشند، زيباترند و اين تصور همراه با تصاوير مانکن‌هاي مشهور مجلات مد مي‌تواند يکي از علل افزايش آمار آنورکسي و بوليميا باشد.

حرف آخر

پزشکان سازمان بهداشت جهاني با بررسي وزن شمار زيادي از مدلهاي لباس، دريافته‌اند وزن آن‌ها حداقل 10 کيلوگرم کمتر از استاندارد شاخص سلامتي است.

در ضمن محققان به اين نتيجه رسيده‌اند که ميل دختران جوان به داشتن تناسب اندام و روي آوردن کور کورانه به رژيم‌هاي لاغري، خطر پوکي استخوان، نارسايي قلب، تنبلي کبد (سيروز) و اختلالات رواني را در اين گروه افزايش داده و آن‌ها را مستعد دردهاي عضلاني- اسکلتي شديد مي‌کند.

رسانه‌هاي جهان هم در تکاپو هستند تا مردم و بخصوص مدلهاي در معرض آسيب را از مشکلاتي که به دنبال لاغري بيش از حد گريبانگيرشان خواهد شد، آگاه کنند.

اما با تمام اين حرفها هنوز هم دختران جواني هستند که در لاغر شدن و رسيدن به اندامي مانکني، با هم، چشم و هم چشمي دارند و بدون توجه به عواقبش رژيم‌هاي آنچناني گرفته و مشتري قرص‌هاي لاغري شده‌اند.

از قديم گفته‌اند، اندازه نگه‌دار كه اندازه نكوست!

www.fat.ir
 

asedel

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 نوامبر 2007
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
ورزش به تنهایی نمی تونه باعث لاغر شدن بشه .. تغذیه مناسب فراموش نشه ..این نظر من بود
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
منم تایید میکنم
گرچه الان دوباره خیلی چاق شدم اما قبلا همه چی رو امتحان کردم تنها راهی که کاملا نشون داد داره لاغر میکنه مخصوصا شکم و ران رو دویدن بود
 

Graveworm

Registered User
تاریخ عضویت
23 می 2005
نوشته‌ها
1,071
لایک‌ها
12
محل سکونت
Tehran
دویدن برا افرادی که اضافه وزن دارند، به زانو ها صدمه نمیزنه ؟
مخصوصا اگه یه بار تو فوتبال دچار کشیدگی هم شده باشه :s
 
بالا