برگزیده های پرشین تولز

چگوارا - مرد آزادی بخش !!!

Amir_2591

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
0
تایید می شود و بزرگترین دوستان آمریکای جنوبی حتما پینوشه ، سوموزا ، باتیستا و خوان مانیل درساس هستند .

با دیکتاتوری نمی توان به جنگ دیکتاتوری رفت، کسی که معتقد به مدنیت نیست و توتالیتاریسم را راه نجات از نابرابری می شمارد فرقی با باتیستا ندارد.


با اینکه اثبات گفته کمی دشوار بوده و به نظر می رسد مانند بسیاری از دوستان ایرانی روشنفکر نما حجیم بودن وعده های غذایی در نظریات شما نقش عمده ای بازی می کند .
اما در صورت درستی گفته های شما ، می تونید انقلابی را مثال بزنید که اینگونه اتفاقات در آن وجود نداشته باشه ؟ مثلا انقلاب فرانسه ، استقلال آمریکا یا حتی انقلاب ایران . شاید انتظار داشتین آقای چه گوارا همه دشمنان را به بستنی دعوت کنه ؟ در صورت اسیر شدن ایشون چه نوع رفتاری از طرف سرمایه داران عزیز که سنگشون را به سینه می زنید با ایشون می شد ؟ حتما مثل بولیوی عادلانه محاکمه و به دلیل نبود ادله با قرار وثیقه آزاد می شد ؟؟
1_سفسفطه پرداختن به سخنگو و انگ زدن به او، بجای نقد سخن.
2_سفسطه تعمیم، بد بودن سرمایه داران عزیز، جنایات چه و کودتای او را توجیه نمی کند.

میشه لطف کنید و بفرمایید این آقایون ثروتمند ، پولاشونو از کجا آوردن وقتی بیش از نمی از مردم یک کشور حتی سواد خواندن و نوشتن ندارند و زیر خط فقر زندگی می کنند ؟؟ میشه لطف کنید و بفرمایید اون دوستی که تو خیابونهای تهران لامبورگینی گالاردو نمره شده سوار می شه با کدوم فرمولی اینهمه پول جمع کرده که کنارش هیچ کسی فقیر تر از قبل نشده ؟؟ خوش تیپ خان تا حالا روزی 13 ساعت 6 روز هفته کار کردی آخر ماه 300 هزار تومن بگیری با مدرک مهندسی ؟؟ تا حالا یک سری به اسلام شهر یا قلعه حسن خان زدی و خونه هاشو یک نگاه انداختی و یک مقایسه با پنت هاوس 1000 متری کامرانیه کردیش ؟؟؟ امام علی ( جدا از تعصب دینی ) حرف قشنگی میزنه ، میگه هیچ کاخی به وجود نمی یاد مگه اینکه در کنارش هزاران کوخ ساخته بشه . پسر جون این سرمایه داری که تو سنگشو به سینه می زنی ، دنبال شکر کوبا ، نفت خاورمیانه ،و هزار تا چیز دیگه برای فربه تر شدنشه و فکر تک سلولی هایی مثل شما نیست .
***** ثروتمندان یعنی کشیدن حق مردم از حلقوم کسانی که با رانت ، پارتی بازی ، زور مداری و ... خون من و امثال من را تو شیشه کردند .

ستیز با ثروتمداری به معنای کشتار ثروتمندان نیست، همانطورکه نقد و مخالفت با اسلام به معنای خواستار کشتار مسلمانان شدن نیست، یا نقد مسیحیت اعلامیه کشتار مسیحیان نیست، دیگر اینکه گردش سرمایه می تواند سود آور باشد و مالکیت حق طبیعی و تاریخی انسان است به درازای انسانیت. برخی به دلایل گوناگون(که طبق قانون کامل و درست در سیستم سرمایه داری آزاد دزدی و یا راه هایی که دیگران را از ثروت محروم می کند ممنوع است: سوئد، سوئیس، کره و..)ثروتی بدست می آورند و بعد با به گردش درآوردنش در چرخه ی تولید و بازتولید آنرا افزایش می دهند و ذخیره می کنند، این چیز بد یا خفت باری نیست.


اینهم دوست من از معجزاتیه که تو نوشته رو کردی ، میشه لطف کنید و بفرمایید این نظر را از کدام سخنرانی ایشون استخراج کردین ؟؟؟ نکنه این هم ارتباط با شام دیشبتون داره ؟؟؟ شاید منظور از دمکراسی حکومت سرمایه داران طرفدار آمریکا به ***** باتیستاست ؟؟؟ دوست من بجای از بر کردن کلمات دهن پر کن کمی تاریخ بخون . از کی تا حالا دیکتاتوری اسمش تغییر کرده ؟؟
:lol:
اصلا ریشه اختلاف شوروی و چه گوارا همین باور او به کودتا و مبارزه چریکی برله "پرولتاریا" بوده.

بله این یک قسمت از حرف شما تا حدودی درسته ( که البته جای بسی تعجب داره ) در اون سالها شاید شوروی تنها نجات دهنده در برابر سیطره آمریکا بود ، ولی نظرات چه گوارا در سالهای آخر زندگی تغییر کرده بود و علیه اتحاد شوروی بحث می‌كرد و مدعی بود كه نیمكره شمالی، هم اتحاد شوروی و هم آمریكا، نیمكره جنوبی جهان را استثمار می كنند. به شدت طرفدار انقلاب ویتنام بود و رفقایش در آمریكای جنوبی را بر می انگیخت تا « ویتنام های بسیار » خلق كنند. به نقل از : http://cheguara.blogfa.com/
شوروی خودش میلیونها انسان را "اعدام انقلابی" می کرد و ده ها میلیون انسان را به بردگی اجتماعی و اقتصادی کشانده بود، شوروی سلطه ستیز بوده، چه حرفها! دیدیم که سرانجام ویتنام و کره شمالی هم به کجا رسید و ژاپن و کره جنوبی به کجا.


کیا می گویند؟؟ دوستان سرمایه دار قدرت مدار ؟؟

خیر "متقدانی" که کاسترو زندانی شان می کند.

] در بحثهای نظری پوپولیسم،به دو صورت تعریف شده. در یک دیدگاه، پوپولیسم، معادل مردم باوری قرار می گیرد و اعطای آزادی ها و امتیازات دموکراتیک به مردم و شریک کردن آنان در ساختار قدرت است که در عین حال در مقابل نخبه گرایی و نخبه باوری قرار می گیرد و از بعد سیاسی و اجتماعی چندان مذموم نیست. در دیگر نظرگاه، پوپولیسم به معنای مردم داری است که تزریق نوعی امید واهی به جامعه و تاکید بر علایق فراموش شده توده جامعه است که به بهره برداری هایی از جامعه منجر می شود.[
چرا همیشه دوستان روشنفکر نما این عقیده را دارند که از عموم مردم بیشتر می فهمند ؟؟ چرا انتخاب شما به انتخاب اکثر جامعه برتری داره ؟؟ و دیگه ایکه آقای چاوز همون رییس جمهوری نبود که چندی قبل آمریکا بر علیهش کودتا کرد و مردمش ریختند تو خیابونو ازش طرفداری کردندو و سمبل سرمایه داری ( آمریکا جان ) را خوار و خفیف کردند ؟ اگر همونه که همه حرفها در آن اتفاقات زده شده . شاید امثال شما دوست داشتید که مردم ونزولا با خودشون بگن : این سرمایه دارها و نخبه نما ها از ما بیشتر می فهمند پس بذار نفتمون را ببرند و بجاش آلبوم جدید جنیفر لوپز را بدن ؟؟؟
پوپولیسم: عوامزدگی سیاسی.
1_خیر چاوز رئیس جمهوری است که برای "بار سوم" انتخاب شده و اینطورکه پیداست، تا بار دهم هم جا دارد.
2_سفسطه ی "شمار باورمندان"، اینکه اکثریت جامعه اشتباه بکنند دلیل درستی آن اشتباه نخواهد بود، نازیسم را اکثریت قاطع مردم آلمان پذیرفتند، در سال 58 هم ملت ایران رفت پای صندوق رای به رای ندادن رای داد، ما معیار بیرونی برای سنجش رفاه، آزادی، حقوق بشر و دموکراسی داریم. آمریکا هم هنوز خیلی جا برای پیشرفت دارد، مدل اسکاندیناوی بهتر است محور شناخت باشد.

ولی اینجا را ایول داری خوش تیپ ، این آخری دیگه شاه بیت غزلت بود . تو که اینقدر در ترجمه تبحر داری چرا یک دارالترجمه رسمی نمی زنی ؟؟؟ کار خودته یا دوستان کاپیتالیست هم کمکت کردند ؟؟؟ حداقل یک به نظر منی چیزی اولش اضافه می کردی . به نظر من ترجمه جمله به اینصورته :
درسته که باید به انگیزه های مادی ( مثل پول ، ملک و دارایی ) توجه کرد و حداقل های آن را داشت ولی انگیزه های مادی نباید به عنوان هدف انتخاب بشن . یعنی ما با داشتن اینها مخالف نیستیم ولی با حرص زدن برای اینها و تجمعش در دست یک عده محدود مخالفیم .

1_سفسطه نقد سخنگو و انگ و ریشخند، بجای پرداختن به سخن.
2_شعار بیهوده، اگر انگیزه های مادی هدف اقتصادی نیستند پس چه چیز هدف غایی تولید است؟ و اگر حرص زدن بد است پس اساس انگیزش اقتصادی ویران است.

اما خوش تیپ عزیز ، درسته که مخفی شدن در پشت یک ID در دنیایی مجازی و تهمت زدن و بد و بیراه گفتن به بزرگان شجاعت چندانی نمی خواد (( من فکر می کنم که اگر نونوایی سر کوچه نون سوخته بهت بده جرات اعتراض نداشته باشی دوست من ولی اینجا کی به کیه میشه دور برداشت .. ))اما همیشه نسبت به گذشته گان منصف باش . چه گوارا کوچک نمیشه ، این شما هستی که حقارت خودتو نشون می دی . تهمت زدن به یک مرده اونهم از پشت کامپیوتر با یک نام مستعار کار سختیه پهلوون ؟؟ خسته نباشی .
1_سفسطه نقد سخنگو و انگ و ریشخند، بجای پرداختن به سخن.
2_ببخشید که به ارواح رفتگانتان توهین شد.

اما به عنوان پیشنهاد :
1 – سعی کن بجای استفاده از کلمات دهن پر کن مغز کلام را با آسانترین کلمات بیان کنی و این حاصل نمیشه بجز با مطالعه بدون توقف و کم کردن خودخواهی . نمی خوای که در بهترین حالت یک رحیم ازغدی باشی ؟؟؟
2 – سعی کن به عقاید دیگران احترام بگذاری . مخصوصا عقاید کسانی که چیزهای جدیدی بیان کردند و به این نتیجه نمی رسی جز با آشنایی بیشتر با مکاتب و عقاید .
3 – سعی کن بجای کوچک کردن دیگران به هدف کمی بزرگتر به نظر آمدن خودت ، تفکراتت رو وسعت بدی . از لی لی پوتت بیا بیرون دوست من ، دنیا جای دیگریست .
4 – همیشه در مورد افراد هم قد و قواره خودت اظهار نظر کن بگذار چون کسی که از بیرون نگاه می کنه شاید خیلی خوب نتونه دلیل جلز و ولزت رو تشخثص بده .
1_توان دریافت شما اندک و ناچیز است، اگرنه سخن من نه پیچیده بود نه نامفهوم.
2_سفسطه ی ریش سفیدی و نصیحت پدربزرگانه.
3_سفسطه ی ریش سفیدی و نصیحت پدربزرگانه ادامه دارد.
4_خواننده به جلز و ولز هر دو طرف داوری می کند.

ارزش سخن شما بدون سفسطه بافی و مغلطه کاری و انگ زدن: 0 !
 

LEnIn+$

کاربر فعال دوربین دیجیتال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2006
نوشته‌ها
514
لایک‌ها
0
محل سکونت
.!.
اما به عنوان پیشنهاد :
1 – سعی کن بجای استفاده از کلمات دهن پر کن مغز کلام را با آسانترین کلمات بیان کنی و این حاصل نمیشه بجز با مطالعه بدون توقف و کم کردن خودخواهی . نمی خوای که در بهترین حالت یک رحیم ازغدی باشی ؟؟؟
2 – سعی کن به عقاید دیگران احترام بگذاری . مخصوصا عقاید کسانی که چیزهای جدیدی بیان کردند و به این نتیجه نمی رسی جز با آشنایی بیشتر با مکاتب و عقاید .
3 – سعی کن بجای کوچک کردن دیگران به هدف کمی بزرگتر به نظر آمدن خودت ، تفکراتت رو وسعت بدی . از لی لی پوتت بیا بیرون دوست من ، دنیا جای دیگریست .
4 – همیشه در مورد افراد هم قد و قواره خودت اظهار نظر کن بگذار چون کسی که از بیرون نگاه می کنه شاید خیلی خوب نتونه دلیل جلز و ولزت رو تشخثص بده .

کاملا با این پست که ghoghnuse در مورد کاربر Amir_2591 موافقم...

خصوصا این مورد :

همیشه در مورد افراد هم قد و قواره خودت اظهار نظر کن
.

اگرنه سخن من نه پیچیده بود نه نامفهوم.
eek7.gif

هرچقدر هم حرفت رو بپیچانی! باز هم افکار مغرضانه, افراطی و کاپیتالیستی که در اون موج میزند کاملا واضح هست..
32.gif


در ضمن اسم من هم Lenin+$ هست.. نه Lenin!
 

Amir_2591

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
0
کاپیتالیسم؟ یک چیزی شنیده اید، کاپیتالیسم یک مدل اقتصادی است نه تئوری یا ایدئولوژی که بخواهد در نوشته های من متجلی باشد! آنچه حقیقت دارد اینست که نمود عملی کمونیسم بطور مستقیم تا اول سال 2004 باعث کشته شدن بیش از 100 میلیون نفر را در سراسر دنیا شده، و اگر باز هم اشتباه نکنم مدل اقتصادی المان نازی هم "سوسیالیستی" بوده؟ لنین به همراه سرمایه داری دیگر چیست؟ یک چیزی شبیه به : لنین به همراه مصدق؟!
_______________________________

ببینیم این قهرمان بزرگ آزادی و کاملترین انسان دوران ما چه روشی داشته و چه دستاوردی به بار آورده:

The cult of Ernesto Che Guevara is an episode in the moral callousness of our time. Che was a totalitarian. He achieved nothing but disaster. Many of the early leaders of the Cuban Revolution favored a democratic or democratic-socialist direction for the new Cuba. But Che was a mainstay of the hardline pro-Soviet faction, and his faction won. Che presided over the Cuban Revolution's first firing squads. He founded Cuba's "labor camp" system—the system that was eventually employed to incarcerate gays, dissidents, and AIDS victims. To get himself killed, and to get a lot of other people killed, was central to Che's imagination. In the famous essay in which he issued his ringing call for "two, three, many Vietnams," he also spoke about martyrdom and managed to compose a number of chilling phrases: "Hatred as an element of struggle; unbending hatred for the enemy, which pushes a human being beyond his natural limitations, making him into an effective, violent, selective, and cold-blooded killing machine.


It was during the last days of December 1959; in the dark, cold cell that 16 prisoners slept on the floor while the other 16 were standing so they could lay down, but nobody was thinking about that, our only thought was that we were alive and that was the important thing; we lived hour to hour, minute to minute, second to second without knowing what the next would bring.

It was about an hour before it would be time us to change shifts when the sound of the iron door opening was heard as they threw another person into the already crowded cell. For a moment in the darkness we couldn't tell that it was a boy some 12 to 14 years old at most who had just become our newest cellmate. And what did you do? We all asked almost in unison. With his bloody and beaten face he stared at us and responded “I defended my father so they wouldn't kill him, I couldn't stop it. Those sons of bitches murdered him.”

We all looked at each other as if to find the right words to console the boy but we couldn't find them. We had enough of our own problems. It had been two or three days since they had executed anyone and each day we had more hope that this would all be over. The executions are unmerciful, they take life when you need it most for you and yours, without listening to your protests or yearnings for life.

Our happiness didn't last much longer, when the door opened they called out 10, among them the boy who had been the last one in. We had been wrong because those they called, we never again saw.

How could it be possible to take a child's life in this way? Could it be that we were wrong and that we were to be released? Near the wall where they conducted the executions, with his hands on his waist, paced from side to side the abominable Che Guevera.

He gave the order to bring the boy first and he ordered him to kneel in front of the wall. We all screamed for them not to commit this crime and we offered ourselves in his place. The boy disobeyed the order with a courage that words can't express and responded to this infamous character: “If you're going to kill me you're going to have to do it the way you kill a man, standing, not like a coward, kneeling.

Walking behind the boy, the Che said “whereupon you are a brave lad...” He unholstered his pistol and shot him in the nape of the neck so that he almost decapitated him.

We all shouted “assassins, miserable cowards” and so many other things. He turned around towards us and emptied the pistol's magazine. I do not know how many of us were killed or injured. From this horrible nightmare, from which never we managed to wake up, we realized that although wounded and in the student clinic of the Calixto Garcia hospital, one thing was clear, the only card we could play was to escape, it was our only hope of survival.

How Che Murdered
December 28 1997
By Pierre San Martin

این از یک شاهد عینی است، سوال اینست که چرا دولت کوبا این اتهامات را که همیشه رسما مطرح می شوند رسما رد نمی کند؟ دلیل آن اشکار است زیرا از تک تک این وحشی گری های چه شاهدان عینی وجود دارند که می توانند حتی در دادگاه هم شهادت بدهند. از برخورد او با مخالفان تاریخ گفتنی ها دارد، اگر تی شرتهای تنگ و قوطی های نوشابه اجازه بدهند. درباره دکتر بودن او:

that is debatable, it has always been part of the Guevara myth that he was a doctor

Anthony Daniels

او در تمام اقدامات و محاسبات دیپلماتیک خود به سختی تمام شکست خورده بود و از اینرو به مبارزه چریکی باور داشت، اگرنه در همان دوران مبارزات مخرب او با دیکتاتوری های شبه نظامی در آمریکای جنوبی جنبشهای دموکرات نیز شکل گرفته بودند که در کوبا دولت انقلابی ایشان را به همراه "خوکهای سرمایه دار" همه را اعدام یا آواره کرد. چگوارا هوادار بازسازی مدل شوروی در کوبا و آمریکای جنوبی بوده و آنهمنه اینکه فقط طرفدار آن باشد، با ایجاد اردوگاه کار اجباری و ضدپروپاگاند رسانه ای و...
 

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
وضع امروز که کوبا دوره کاسترو رو با شیلیدوره پینوشه مقایسه کنید!دیکتاتوری هوادار امریکا یعنی جهنم ولی در مقابل **** های کمونیستی یه جور بهشته!تو شیلی فقط سیاسیا ***** می شدن ولی تو کوبا علاوه بر دیکتاتوری شدید وضعیت اقتصادی فرهنگی هم فاجعست!اصلی ترین منبع مالی کوبا فحشاست!ارزوی یک کوبایی فرار به امریکا :lol: ولی شیلی از لحاظ اقتصادی پیشرفت کرد!به علاوه حکومت پینوشه تو شیلی یه مدت محدود بود در حالی که کاسترو پنجاه ساله داره حکومت می کنه!الان تو بهشت ایجاد شده توسط چپها اینترنت ممنوعه!و مردم بینوای شیلای به کافی نتی که سفارت امریکا باز کرده می رن!;) تو کوبا پلوپز کالای لوکس و ممنوعه و به مناسبتهایی مثل روز زن کاسترو صدتا پولوپز بین زنا پخش می کنه ذوق زدشون بکنه!
15_9_17.gif
حقوق ماهانه یه کارمند ماهی پونزده هزار تومنه!;) و.....................
 

ghoghnuse

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2005
نوشته‌ها
587
لایک‌ها
1
محل سکونت
در قلب کسانی که دوستم دارند
با دیکتاتوری نمی توان به جنگ دیکتاتوری رفت، کسی که معتقد به مدنیت نیست و توتالیتاریسم را راه نجات از نابرابری می شمارد فرقی با باتیستا ندارد.



1_سفسفطه پرداختن به سخنگو و انگ زدن به او، بجای نقد سخن.
2_سفسطه تعمیم، بد بودن سرمایه داران عزیز، جنایات چه و کودتای او را توجیه نمی کند.



ستیز با ثروتمداری به معنای کشتار ثروتمندان نیست، همانطورکه نقد و مخالفت با اسلام به معنای خواستار کشتار مسلمانان شدن نیست، یا نقد مسیحیت اعلامیه کشتار مسیحیان نیست، دیگر اینکه گردش سرمایه می تواند سود آور باشد و مالکیت حق طبیعی و تاریخی انسان است به درازای انسانیت. برخی به دلایل گوناگون(که طبق قانون کامل و درست در سیستم سرمایه داری آزاد دزدی و یا راه هایی که دیگران را از ثروت محروم می کند ممنوع است: سوئد، سوئیس، کره و..)ثروتی بدست می آورند و بعد با به گردش درآوردنش در چرخه ی تولید و بازتولید آنرا افزایش می دهند و ذخیره می کنند، این چیز بد یا خفت باری نیست.



:lol:
اصلا ریشه اختلاف شوروی و چه گوارا همین باور او به کودتا و مبارزه چریکی برله "پرولتاریا" بوده.


شوروی خودش میلیونها انسان را "اعدام انقلابی" می کرد و ده ها میلیون انسان را به بردگی اجتماعی و اقتصادی کشانده بود، شوروی سلطه ستیز بوده، چه حرفها! دیدیم که سرانجام ویتنام و کره شمالی هم به کجا رسید و ژاپن و کره جنوبی به کجا.




خیر "متقدانی" که کاسترو زندانی شان می کند.


پوپولیسم: عوامزدگی سیاسی.
1_خیر چاوز رئیس جمهوری است که برای "بار سوم" انتخاب شده و اینطورکه پیداست، تا بار دهم هم جا دارد.
2_سفسطه ی "شمار باورمندان"، اینکه اکثریت جامعه اشتباه بکنند دلیل درستی آن اشتباه نخواهد بود، نازیسم را اکثریت قاطع مردم آلمان پذیرفتند، در سال 58 هم ملت ایران رفت پای صندوق رای به رای ندادن رای داد، ما معیار بیرونی برای سنجش رفاه، آزادی، حقوق بشر و دموکراسی داریم. آمریکا هم هنوز خیلی جا برای پیشرفت دارد، مدل اسکاندیناوی بهتر است محور شناخت باشد.



1_سفسطه نقد سخنگو و انگ و ریشخند، بجای پرداختن به سخن.
2_شعار بیهوده، اگر انگیزه های مادی هدف اقتصادی نیستند پس چه چیز هدف غایی تولید است؟ و اگر حرص زدن بد است پس اساس انگیزش اقتصادی ویران است.


1_سفسطه نقد سخنگو و انگ و ریشخند، بجای پرداختن به سخن.
2_ببخشید که به ارواح رفتگانتان توهین شد.


1_توان دریافت شما اندک و ناچیز است، اگرنه سخن من نه پیچیده بود نه نامفهوم.
2_سفسطه ی ریش سفیدی و نصیحت پدربزرگانه.
3_سفسطه ی ریش سفیدی و نصیحت پدربزرگانه ادامه دارد.
4_خواننده به جلز و ولز هر دو طرف داوری می کند.

ارزش سخن شما بدون سفسطه بافی و مغلطه کاری و انگ زدن: 0 !

ممنون از راهنماييتون دوست عزيز .
كساني كه اين پستها را مي خونند ، خود قضاوت خواهند كرد .
بدرود .
 

Romain_Gary

Registered User
تاریخ عضویت
23 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,801
لایک‌ها
6
سن
38
وضع امروز که کوبا دوره کاسترو رو با شیلیدوره پینوشه مقایسه کنید!دیکتاتوری هوادار امریکا یعنی جهنم ولی در مقابل **** های کمونیستی یه جور بهشته!تو شیلی فقط سیاسیا ***** می شدن ولی تو کوبا علاوه بر دیکتاتوری شدید وضعیت اقتصادی فرهنگی هم فاجعست!اصلی ترین منبع مالی کوبا فحشاست!ارزوی یک کوبایی فرار به امریکا :lol: ولی شیلی از لحاظ اقتصادی پیشرفت کرد!به علاوه حکومت پینوشه تو شیلی یه مدت محدود بود در حالی که کاسترو پنجاه ساله داره حکومت می کنه!الان تو بهشت ایجاد شده توسط چپها اینترنت ممنوعه!و مردم بینوای شیلای به کافی نتی که سفارت امریکا باز کرده می رن!;) تو کوبا پلوپز کالای لوکس و ممنوعه و به مناسبتهایی مثل روز زن کاسترو صدتا پولوپز بین زنا پخش می کنه ذوق زدشون بکنه!
15_9_17.gif
حقوق ماهانه یه کارمند ماهی پونزده هزار تومنه!;) و.....................
اینا که گفتی منبع هم داره ؟
 

Amir_2591

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
0
بله جناب جولیوس سزار، البته که دارد، انقلاب اقتصادی شیلی هنوز روشنترین نقطه در کارنامه میلتون فریدمن و "مکتب شیکاگو" است، اقتصاد سوسیالیستی بدلیل از بین بردن انگیزه تولید با حذف مالکیت، به کاهش تولید و پیرو آن گسترش فقر می انجامد، همچنین از میان بردن مالکیت تجاوز به حقوق طبیعی و خصوصی انسان نیز هست. اقتصاد آزاد که امروز حتی چین سوسیالیستی از مدل آن پیروی می کند با ایجاد بازار رقابتی و وابستگی ابزار تولید به نیروی تولید(کارگران)هم به رشد شگرف اقتصادی می انجامد، هم تضادهای طبقاتی را بسیار کمرنگ می کند(در میان تمام مدلهای شناخته شده تاکنون، از جمله سوسیالیسم):

www.pbs.org/wgbh/commandingheights/shared/minitextlo/int_miltonfriedman.html#10

شیلی طی کمتر از ده سال اقتصادش بطوری انقلابی دگرگون شد و پیشرفت کرد، ولی بخاطر نبود آزادی در دولت پینوشه نهایتا برای دیکتاتور ایجاد خطر کرد و خود پینوشه که آنرا پذیرفته و بسط داده بود، هراسان برچیدش، زیرا ما می دانیم که پیشفرض اساسی کامیابی اقتصاد آزاد، کشور آزاد و دموکرات است و بخش خصوصی قدرمتند بزرگترین دشمن دولت تمامیت خواه .. در کوبا، مانند تمام کشورهای سوسیالیستی دیگر، دولت آزادی و حق انتخاب و انگیزه تولید و باتولید را از مردم ستانده و بجایش میان ***** شدگان: مشروب مجانی، سیگار برگ مجانی، اغذیه مجانی، مسکن مجانی، تحصیلات مجانی، خدمات بیمه مجانی، زندگی مجانی، همه چیز مجانی ! پخش کرده، ما می دانیم هرجا چیز مجانی هست یعنی این مجانیت می خواهد چیزهایی را تحت پوشش قرار بدهد، ***** آزادی سیاسی و اجتماعی، فقر همگانی، سطح رفاه همسان و بسیار نازل، عدم انگیزه برای پیشرفت اجتماعی و علمی، اقتصاد مبتنی بر مجانیت یعنی پوششی برای ***** و خفقان.. نه رسانه مستقل، نه آزادی بیان، نه هیچ مخالفی، نه رقابت اقتصادی و سیاسی، نه هیچ سازشگری و انتقادپذیری عمومی، فقط یک دیکتاتور دست و دل باز ! همه ی اینها هم یعنی **** شاهنشاهی موروثی کوبا با مرگ کاسترو از هم فروخواهد پاشید.. تا برای رفقای عزیز، فقط کره شمالی بماند و حوضش:lol:

ممنون از راهنماييتون دوست عزيز .
كساني كه اين پستها را مي خونند ، خود قضاوت خواهند كرد .
بدرود .
به سلامت ... بعدی! :lol: :rolleyes:
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
بله جناب جولیوس سزار، البته که دارد، انقلاب اقتصادی شیلی هنوز روشنترین نقطه در کارنامه میلتون فریدمن و "مکتب شیکاگو" است، اقتصاد سوسیالیستی بدلیل از بین بردن انگیزه تولید با حذف مالکیت، به کاهش تولید و پیرو آن گسترش فقر می انجامد، همچنین از میان بردن مالکیت تجاوز به حقوق طبیعی و خصوصی انسان نیز هست. اقتصاد آزاد که امروز حتی چین سوسیالیستی از مدل آن پیروی می کند با ایجاد بازار رقابتی و وابستگی ابزار تولید به نیروی تولید(کارگران)هم به رشد شگرف اقتصادی می انجامد، هم تضادهای طبقاتی را بسیار کمرنگ می کند(در میان تمام مدلهای شناخته شده تاکنون، از جمله سوسیالیسم):

www.pbs.org/wgbh/commandingheights/shared/minitextlo/int_miltonfriedman.html#10

شیلی طی کمتر از ده سال اقتصادش بطوری انقلابی دگرگون شد و پیشرفت کرد، ولی بخاطر نبود آزادی در دولت پینوشه نهایتا برای دیکتاتور ایجاد خطر کرد و خود پینوشه که آنرا پذیرفته و بسط داده بود، هراسان برچیدش، زیرا ما می دانیم که پیشفرض اساسی کامیابی اقتصاد آزاد، کشور آزاد و دموکرات است و بخش خصوصی قدرمتند بزرگترین دشمن دولت تمامیت خواه .. در کوبا، مانند تمام کشورهای سوسیالیستی دیگر، دولت آزادی و حق انتخاب و انگیزه تولید و باتولید را از مردم ستانده و بجایش میان ***** شدگان: مشروب مجانی، سیگار برگ مجانی، اغذیه مجانی، مسکن مجانی، تحصیلات مجانی، خدمات بیمه مجانی، زندگی مجانی، همه چیز مجانی ! پخش کرده، ما می دانیم هرجا چیز مجانی هست یعنی این مجانیت می خواهد چیزهایی را تحت پوشش قرار بدهد، ***** آزادی سیاسی و اجتماعی، فقر همگانی، سطح رفاه همسان و بسیار نازل، عدم انگیزه برای پیشرفت اجتماعی و علمی، اقتصاد مبتنی بر مجانیت یعنی پوششی برای ***** و خفقان.. نه رسانه مستقل، نه آزادی بیان، نه هیچ مخالفی، نه رقابت اقتصادی و سیاسی، نه هیچ سازشگری و انتقادپذیری عمومی، فقط یک دیکتاتور دست و دل باز ! همه ی اینها هم یعنی **** شاهنشاهی موروثی کوبا با مرگ کاسترو از هم فروخواهد پاشید.. تا برای رفقای عزیز، فقط کره شمالی بماند و حوضش:lol:


به سلامت ... بعدی! :lol: :rolleyes:
اینا رو ول کن، این عکس خودته؟


image.php
 

سیامک

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 سپتامبر 2006
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
0
اینا رو ول کن، این عکس خودته؟


image.php

عکس یزید ابن معاویه است گویا!!!

شمَيسَةُ كَرْم بُرجُها قَعرُ دنّها ....... و مَشرِقُها السّاقي وَ مَغرِبُها فمي
فَآن حَرُمَتْ يَوما عَلي دينِ احمَد ........ فَخذْها علَي دينِ المَسيحِ بنِ مَريمی

(یزید ابن معاویه)
 

Amir_2591

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
0
دوستان بهتر است بجای پرداختن به آواتار و امضا و اشتباه تایپی و ... برگردند به موضوع ، برای پرسش کردن پیرامون این چیزها پیام خصوصی هست و نیازی به انحراف فرهشت جستار نیست.

عکس یزید ابن معاویه است گویا!!!

شمَيسَةُ كَرْم بُرجُها قَعرُ دنّها ....... و مَشرِقُها السّاقي وَ مَغرِبُها فمي
فَآن حَرُمَتْ يَوما عَلي دينِ احمَد ........ فَخذْها علَي دينِ المَسيحِ بنِ مَريمی

(یزید ابن معاویه)

شاید هم فرتور "شاهزاده ایغور" است که دارد برای "آقا گرگه" گل می چیند ..
 

Romain_Gary

Registered User
تاریخ عضویت
23 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,801
لایک‌ها
6
سن
38
بله جناب جولیوس سزار، البته که دارد، انقلاب اقتصادی شیلی هنوز روشنترین نقطه در کارنامه میلتون فریدمن و "مکتب شیکاگو" است، اقتصاد سوسیالیستی بدلیل از بین بردن انگیزه تولید با حذف مالکیت، به کاهش تولید و پیرو آن گسترش فقر می انجامد، همچنین از میان بردن مالکیت تجاوز به حقوق طبیعی و خصوصی انسان نیز هست. اقتصاد آزاد که امروز حتی چین سوسیالیستی از مدل آن پیروی می کند با ایجاد بازار رقابتی و وابستگی ابزار تولید به نیروی تولید(کارگران)هم به رشد شگرف اقتصادی می انجامد، هم تضادهای طبقاتی را بسیار کمرنگ می کند(در میان تمام مدلهای شناخته شده تاکنون، از جمله سوسیالیسم):

www.pbs.org/wgbh/commandingheights/shared/minitextlo/int_miltonfriedman.html#10

شیلی طی کمتر از ده سال اقتصادش بطوری انقلابی دگرگون شد و پیشرفت کرد، ولی بخاطر نبود آزادی در دولت پینوشه نهایتا برای دیکتاتور ایجاد خطر کرد و خود پینوشه که آنرا پذیرفته و بسط داده بود، هراسان برچیدش، زیرا ما می دانیم که پیشفرض اساسی کامیابی اقتصاد آزاد، کشور آزاد و دموکرات است و بخش خصوصی قدرمتند بزرگترین دشمن دولت تمامیت خواه .. در کوبا، مانند تمام کشورهای سوسیالیستی دیگر، دولت آزادی و حق انتخاب و انگیزه تولید و باتولید را از مردم ستانده و بجایش میان ***** شدگان: مشروب مجانی، سیگار برگ مجانی، اغذیه مجانی، مسکن مجانی، تحصیلات مجانی، خدمات بیمه مجانی، زندگی مجانی، همه چیز مجانی ! پخش کرده، ما می دانیم هرجا چیز مجانی هست یعنی این مجانیت می خواهد چیزهایی را تحت پوشش قرار بدهد، ***** آزادی سیاسی و اجتماعی، فقر همگانی، سطح رفاه همسان و بسیار نازل، عدم انگیزه برای پیشرفت اجتماعی و علمی، اقتصاد مبتنی بر مجانیت یعنی پوششی برای ***** و خفقان.. نه رسانه مستقل، نه آزادی بیان، نه هیچ مخالفی، نه رقابت اقتصادی و سیاسی، نه هیچ سازشگری و انتقادپذیری عمومی، فقط یک دیکتاتور دست و دل باز ! همه ی اینها هم یعنی **** شاهنشاهی موروثی کوبا با مرگ کاسترو از هم فروخواهد پاشید.. تا برای رفقای عزیز، فقط کره شمالی بماند و حوضش:lol:


به سلامت ... بعدی! :lol: :rolleyes:
البته اینم باید در نظر گرفت که مثلا توی آمریکا آلان فقر وجود نداره یا توی هر کشور سرمایه داری دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

Amir_2591

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
0
البته اینم باید در نظر گرفت که مثلا توی آمریکا آلان فقر وجود نداره یا توی هر کشور سرمایه داری دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا وجود دارد، ببینید دوست گرامی، فقر پی آمد طبیعی سودمداری اقتصادی است و سودمداری اقتصادی هم لازمه ی طبیعی انگیزه تولید، مارکس و پرودون به عنوان دو قطب اصلی تئوری های مساوات گرایانه اینرا درنیافتند و پیشفرض را گذاشتند بر "آغاز انسان" و بایستگی های برآمده از تحولات اجتماعی را نادیده گرفتند، دیدیم که این هیچ انگاری به کشته شدن بیش از صد میلیون انسان بی گناه انجامید که هنوز هم ادامه دارد. باید دید براستی چه سیستمی وجود دارد که فقر را در آن شکل بسیار زننده اش از میان می برد، حداکثر آزادی فردی و اجتماعی و سیاسی را برای انسان تضمین می کند، دست دولت را از حریم خصوصی انسان کوتاه می کند و اراده و نفع "تمام شهروندان" چه در اقلیت باشند و چه در اکثریت در آن تئوریزه می شود، سیستمی که در آن برابری همه افراد ورای عناصر ثانوی(نژاد، ملیت، ثروت، طبقه اجتماعی و..)در مقابل قانونی که منتخب اکثریت قاطع مردم است تثبیت می شود(البته این مرحله نخست است، برای گذار به شرایطی بهتر و آرمانی تر). در اقتصاد و سیاست هیچ سیستمی کامل نیست و معجزه معنا ندارد(شما اگر شنیدید کسی از داشتن این چیزها حرف می زند بدانید لاف می زند و از او دوری بکنید، از هر طرف که بود). ما باید چند مدل موجود اصلی را باهم مقایسه بکنیم تا بتوانیم "بهترین" را از میانشان انتخاب بکنیم، بهترین هم یعنی "بیشترین سود و کمترین زیان برای بیشترین افراد". انسان حیوان صنعتی نیست که جلویش کاه و جو بریزند و دیگر چیزی نخواهد، انسان با تولید و مناسبات آن بازشناخته نمی شود(مگر به عنوان موجودی اجتماعی)، این یاوه ای ثقیل ناپذیرفتنی است ، حتی در بدترین شرایط هم نمی توان گفت انسان امروز یک برده مولد است و از سود محروم ، چه برسد در مدلهای کامل و پیشرفته ی سرمایه داری(تاکید می کنم بر حالت گذار سیستم سرمایه داری و نفی سوسیالیسم دولتی). انسان با حق گزینش و آزادی جان است که انسان می شود و انسان می ماند، این حقی است که خداوند(به زعم شما طبیعت)به ما آدمیان بخشیده، مالکیت خصوصی بخشی از این حق است، درست است که در آغاز منابع و مالکیت همگانی بوده، ولی هرچه تولید و ابزار تولید پیشرفته تر شده، معنای مالکیت هم ژرفتر و گسترده تر شده.
 

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
;)
البته اینم باید در نظر گرفت که مثلا توی آمریکا آلان فقر وجود نداره یا توی هر کشور سرمایه داری دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تو غرب فقر نسبیه !(بیمه بیکاری ماهی هزار دلار ه یعنی معادل حقوق یه مدیر رده پایین تو ایران!;) )
 

vakafanzel

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
21 می 2005
نوشته‌ها
88
لایک‌ها
81
سن
49
دوستان نظرتون در مورد النده چیه؟ چون اینجا دوستانی هستن که شخصیت چگوارا رو و اصولش رو نقد میکنند؟!میخواساتم ببینم نظر دوستمون علی در مورد النده چیه ؟
 

Mahmoud58

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 نوامبر 2005
نوشته‌ها
882
لایک‌ها
7
دوستان نظرتون در مورد النده چیه؟ چون اینجا دوستانی هستن که شخصیت چگوارا رو و اصولش رو نقد میکنند؟!میخواساتم ببینم نظر دوستمون علی در مورد النده چیه ؟


النده چی هست ؟ خوردنیه ؟!!! :blink: :blink: :blink: :blink: :blink:
 

ميهن پرست

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2006
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
1
من واقعا خوشحالم كه در چنين جمعي حاظر هستم كه همه 5000 سال عمر كردن و همه چيز رو به چشم خودشون ديدن و با همه دوست بودن و افشاگري هم ميكنن.در مورد هيتلر هم بگيد.رابطه با كسي نداشته؟چند تا زن صيغه داشته؟با كدوم مرد ها رابطه ي جنسي داشته؟كوروش چي؟احتمالا اون موقع هم بوديد.دست كم وقتي در مورد چيزي كه سنتون بهش قد نميده و تنها با تاريخ تحريف شده و اندك خونده هاتون در موردش ميدونيد اين قدر مطمئن حرف نزنيد.ممكنه تك تك حرفاتون درست باشه ولي اين احتمال رو هم بديد كه اشتباه بكنيد.احترام به عقايد ديگران هم ميگن بد نيست.حالا هر عقيده اي كه باشه.
 

Mahmoud58

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 نوامبر 2005
نوشته‌ها
882
لایک‌ها
7
من واقعا خوشحالم كه در چنين جمعي حاظر هستم كه همه 5000 سال عمر كردن و همه چيز رو به چشم خودشون ديدن و با همه دوست بودن و افشاگري هم ميكنن.در مورد هيتلر هم بگيد.رابطه با كسي نداشته؟چند تا زن صيغه داشته؟با كدوم مرد ها رابطه ي جنسي داشته؟كوروش چي؟احتمالا اون موقع هم بوديد.دست كم وقتي در مورد چيزي كه سنتون بهش قد نميده و تنها با تاريخ تحريف شده و اندك خونده هاتون در موردش ميدونيد اين قدر مطمئن حرف نزنيد.ممكنه تك تك حرفاتون درست باشه ولي اين احتمال رو هم بديد كه اشتباه بكنيد.احترام به عقايد ديگران هم ميگن بد نيست.حالا هر عقيده اي كه باشه.


میهن پرست عزیز زیاد ناراحت نشو ... اینا فقط ریاد شیفته غرب هستند و آزادیخواهان رو مسخره میکنند !
 

سیامک

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 سپتامبر 2006
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
0
من واقعا خوشحالم كه در چنين جمعي حاظر هستم كه همه 5000 سال عمر كردن و همه چيز رو به چشم خودشون ديدن و با همه دوست بودن و افشاگري هم ميكنن.در مورد هيتلر هم بگيد.رابطه با كسي نداشته؟چند تا زن صيغه داشته؟با كدوم مرد ها رابطه ي جنسي داشته؟كوروش چي؟احتمالا اون موقع هم بوديد.دست كم وقتي در مورد چيزي كه سنتون بهش قد نميده و تنها با تاريخ تحريف شده و اندك خونده هاتون در موردش ميدونيد اين قدر مطمئن حرف نزنيد.ممكنه تك تك حرفاتون درست باشه ولي اين احتمال رو هم بديد كه اشتباه بكنيد.احترام به عقايد ديگران هم ميگن بد نيست.حالا هر عقيده اي كه باشه.

حرف مفت است نه مالیاتی دارد و نه عوارضی!
این چیزها دیگر در محافل و مجالس نیز راه بافته و به عنوان جکی برای خنداندن مورد استفاده قرار میگیرد!
هخامنشیان کاشفان قاره آمریکا!!!:lol:
زمانی که یک روزنامه روشنفکری چنین الاغ بازی در میاورد انتظار نداشته باشید در چنین مکان های کوچکی که کسی از هویت طرف مقابلش اطلاعی ندارد چنین چیزهایی صورت نگیرد!
البته این افکار احمقانه راحت برای خود جا باز نکرده اند.
برایشان قربانی داده شده!
شاهزاده اویغور، آقا گرگه (!)، فلان شخصیت عرب، فلان شخصیت مغول، فلان شخصیت یونانی(هردوت و...!)
اگه واقعا خواهان اصلاحات در کشورت هستی کمی دیگه با خواسته هات مقابله کن که حقیقتا میهن پرستی واقعی همین است!
 

vakafanzel

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
21 می 2005
نوشته‌ها
88
لایک‌ها
81
سن
49
النده چی هست ؟ خوردنیه ؟!!! :blink: :blink: :blink: :blink: :blink:
خوب دوست من اگه میخوای اینجا از حالت جدی در بیاد بگو . من یه سوال کردم در مورد النده چون رفقای امریکای جنوبی یه جورای یه هدف داشتن میخواستم نظر دوستان رو در مورد کاری که النده کرد رو بدونم !!!
 
بالا