برگزیده های پرشین تولز

چگوارا - مرد آزادی بخش !!!

Romain_Gary

Registered User
تاریخ عضویت
23 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,801
لایک‌ها
6
سن
38
خوب دوست من اگه میخوای اینجا از حالت جدی در بیاد بگو . من یه سوال کردم در مورد النده چون رفقای امریکای جنوبی یه جورای یه هدف داشتن میخواستم نظر دوستان رو در مورد کاری که النده کرد رو بدونم !!!
آلنده میخواست از طریق دموکراسی به جامعه سوسیالیستی برسه که نشد یعنی نگذاشتند ... به قول محمد رضا شاه آدم اگر میخواد انقلابی باشه باید واقعا انقلابی باشه با صلح و دوستی که نمیشه انقلاب کرد .
 

El Che

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 فوریه 2005
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
20
دوستان میتونند به لینک زیر که اطلاعات خوبی رو به فارسی در مورد چگوارا جمع آوری کرده مراجعه کنند.

http://ernestocheguevara.blogfa.com/

فراز های از این وبلاگ:

رنستو چه‌گوارا» در 14 ژوئن 1928 در «روزاريو» دومين شهر مهم و بزرگ آرژانتين به دنيا آمد. در خانواده‌اي ممتاز از تبار اسپانيايي و ايرلندي كه گرايش‌هاي سياسي چپ داشتند، بزرگ شد. «ارنستو» بزرگ‌ترين فرزند خانواده بود. در سال 1953 از دانشكدهء پزشكي فارغ التحصيل شد و سپس سفر به ديگر كشورهاي آمريكايي را آغاز كرد، سفري كه نقطهء عطفي در زندگي او بود. در سال 1954 زماني كه در «گواتمالا» بود با پشتيباني از حكومت «جاكوب آربنز» كه منتخب مردم بود قدم به عرصهء مبارزات سياسي گذاشت. آربنز در نتيجهء توطئه و در مداخلات تجاوز كارانهء سازمان سيا سرنگون شد و «چه» به مكزيك گريخت. اندكي بعد به فيدل كاسترو و ديگر انقلابيوني پيوست كه با جنبش 26 ژوييه در پي بر اندازي ديكتاتوري «فولژ نيسو باتيستا» در كوبا بودند.«گوارا» در دسامبر 1956 ازجمله مبارزاني بودكه به منظور آغاز مبارزه چريكي از عرشهء كشتي كوچك «گرانما» قدم به خاك كوبا گذاشتند. او كه در اصل پزشك گروه بود همچون يك فرماندهء ارتش شورشي ظاهر شد. درپي سقوط «باتيستا» در دسامبر 1956، چه‌گوارا يكي از رهبران حكومت تازهء كارگران و دهقانان شد و پست‌هاي دولتي متعددي چون رياست بانك مركزي كوبا و وزارت صنايع به او واگذار شد. چه‌گوارا بارها به نمايندگي از كوبا درمجامع مختلف چون سازمان ملل متحد شركت كرد. او در مقام يكي از رهبران جنبش 26 ژوييه به برگزاري گردهمايي‌هاي گروه‌هاي سياسي - كه سرانجام در 1965 به بنيان‌گذاري حزب كمونيست كوبا انجاميد - ياري رساند.گوارا در اوايل 1965 از همهء مسووليت‌ها و پست‌هاي دولتي كناره‌گيري كرد و به منظور كمك به پيشبرد مبارزه‌هاي ضدامپرياليستي و ضد سرمايه‌داري در ديگركشور‌ها، كوبا را ترك كرد وهمراه با داوطلباني كه بعدها در «بوليوي» به او پيوستند، نخست به كنگو «زئير» رفت و در جنبش ضد امپرياليستي آن كشور به رهبري «پاتريس لومومبا» شركت جست. از نوامبر 1966 تااكتبر 1967 جنبش چريكي بوليوي را بر ضد ديكتاتوري نظامي آن كشور رهبري كرد. درهفتم اكتبر 1967 در عمليات رزمي ساختهء سازمان سيا به دست نظاميان بوليوي زخمي و دستگير و روز بعد از آن تيرباران شد
 

amir145

Registered User
تاریخ عضویت
22 مارس 2007
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
1
من واقعا خوشحالم كه در چنين جمعي حاظر هستم كه همه 5000 سال عمر كردن و همه چيز رو به چشم خودشون ديدن و با همه دوست بودن و افشاگري هم ميكنن.در مورد هيتلر هم بگيد.رابطه با كسي نداشته؟چند تا زن صيغه داشته؟با كدوم مرد ها رابطه ي جنسي داشته؟كوروش چي؟احتمالا اون موقع هم بوديد.دست كم وقتي در مورد چيزي كه سنتون بهش قد نميده و تنها با تاريخ تحريف شده و اندك خونده هاتون در موردش ميدونيد اين قدر مطمئن حرف نزنيد.ممكنه تك تك حرفاتون درست باشه ولي اين احتمال رو هم بديد كه اشتباه بكنيد.احترام به عقايد ديگران هم ميگن بد نيست.حالا هر عقيده اي كه باشه.

خيلي جالب نوشتي ،حرفات واقعا درسته كيه كه گوش كنه :)
 

vakafanzel

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
21 می 2005
نوشته‌ها
88
لایک‌ها
81
سن
49
آلنده میخواست از طریق دموکراسی به جامعه سوسیالیستی برسه که نشد یعنی نگذاشتند ... به قول محمد رضا شاه آدم اگر میخواد انقلابی باشه باید واقعا انقلابی باشه با صلح و دوستی که نمیشه انقلاب کرد .

دوست من یعنی النده را ه رو اشتباه رفته بود . پس باید بگیم نمونش تو ایران خسرو هم اشتباه میکرد وقتی تو ذاذگاه گفت من برا خلقم حرف میزنم ..... یعنی راه دوستی (مسالمت امیز ) اشتباه !!!
 
بالا