seo.nonegar1
کاربر تازه وارد
- تاریخ عضویت
- 3 ژانویه 2016
- نوشتهها
- 66
- لایکها
- 8
- سن
- 40
اگر می پندارید جریمه های گوگل تنها زمانی که گوگل الگوریتم خود را تغییر می دهد اتفاق می افتد ، کاملا در اشتباه اید. این جریمه ها عمدتا به دلیل استفاده مکرر از اسپم یا هرزنامه مانند خرید لینک ، پاک کردن محتوا ، ارائه محتوای بی کیفیت و ... ابلاغ می شوند.
به عنوان مثال آیا جریمه معروف JC Penny گوگل را به خاطر دارید؟ هنگامی که گوگل متوجه زیاده روی JC Penny در رویه کلاه سیاه سئو مثل خرید لینک گردید ، این سایت جریمه شد و موقعیت خود را در صفحات بالای گوگل از دست داد. البته همیشه جریمه ها به دلیل هرزنامه ها نیست و ممکن است گاهی دلیل آن سهل انگاری نیز باشد. به عبارت دیگر وقتی بک لینک نداشته باشید ، گوگل سایت شما را هرزنامه تلقی کرده و شما را جریمه می کند که این اتفاق تاثیری منفی در سئو سایت و بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.
قبل از بررسی روش های حفاظت با انواع جریمه ها آشنا می شویم.
انواع جریمه در گوگل:
1. جریمه دستی یا اقدامات هرزنامه : بسیاری از جریمه های گوگل به صورت خودکار اتفاق می افتند اما برخی جریمه ها توسط داوران و نیروی انسانی اعمال می شوند. زمانی که سایت شما جریمه دستی شود در داشبورد وب مستر برای شما هشداری ظاهر می شود ، هم چنین این هشدار توسط ایمیل نیز به دست شما خواهد رسید.
2. جریمه الگوریتمی : این جریمه هنگام به روز رسانی الگوریتم گوگل اتفاق می افتد. از آنجایی که این الگوریتم ها همیشه در حال اجرا هستند ، سایت هایی که در طراحی سایت خود این الگوریتم ها را در نظر نگرفته و دستور العمل گوگل را نقض کنند جریمه خواهند شد. بر خلاف جریمه دستی ، در این نوع جریمه ایمیلی دریافت نخواهید کرد. اگر متوجه کاهش ترافیک سایت به طور ناگهانی شدید ، جریمه الگوریتمی می تواند دلیل آن باشد.
حال به بررسی روش های محافظت می پردازیم.
1) بر مشخصات لینک خود نظارت کنید:
گوگل روش های زیر را به عنوان اسپم می شناسد:
خرید و فروش لینک
تبادل لینک
مقالات ارسالی
استفاده بیش از حد از انجمن و ارسال نظر
کمپین های بزرگ مهمان
ربات های گوگل این کمپین ها را به راحتی شناسایی کرده و سایت های مورد نظر از سوی گوگل جریمه خواند شد. لینک سازی مهم ترین فعالیت در سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت است. برای ساخت این لینک ها به طراحی و ساخت سایت قدرتمندی نیاز دارید هم چنین محتوایی با کیفیت موثر ترین نکته برای ایجاد لینک خواهد بود.
2) مبارزه با سئو منفی:
اگر سایت های اسپم به سایت شما لینک دهند و گوگل متوجه شود ممکن است این اتفاق را به عنوان کیفیت پایین سایت شما تلقی کند. بنابراین اگر متوجه لینک دادن سایت ای اسپم به سایت خود شدید این لینک ها را رد کرده و لیستی از آن ها ساخته و برای گوگل ارسال کنید. مبارزه با سئو منفی گامی مهم در حفاظت سایت در مقابل جریمه های گوگل است.
3) ارائه محتوای مفید ، غنی و منحصر به فرد:
گوگل موارد زیر را به عنوان مطالب ضعیف در نظر می گیرد :
محتوای تولید شده به صورت خودکار
صفحاتی با کلمات کلیدی کم
محتوایی با کیفیت پایین و کپی شده از مطالب وبلاگ ها
سعی کنید در طراحی وب سایت خود از موارد ذکر شده استفاده نفرمایید زیرا در صورت مشاهده آن ها از سوی گوگل ، به طور قطع در خطر جریمه خواهید بود.
به عنوان مثال آیا جریمه معروف JC Penny گوگل را به خاطر دارید؟ هنگامی که گوگل متوجه زیاده روی JC Penny در رویه کلاه سیاه سئو مثل خرید لینک گردید ، این سایت جریمه شد و موقعیت خود را در صفحات بالای گوگل از دست داد. البته همیشه جریمه ها به دلیل هرزنامه ها نیست و ممکن است گاهی دلیل آن سهل انگاری نیز باشد. به عبارت دیگر وقتی بک لینک نداشته باشید ، گوگل سایت شما را هرزنامه تلقی کرده و شما را جریمه می کند که این اتفاق تاثیری منفی در سئو سایت و بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.
قبل از بررسی روش های حفاظت با انواع جریمه ها آشنا می شویم.
انواع جریمه در گوگل:
1. جریمه دستی یا اقدامات هرزنامه : بسیاری از جریمه های گوگل به صورت خودکار اتفاق می افتند اما برخی جریمه ها توسط داوران و نیروی انسانی اعمال می شوند. زمانی که سایت شما جریمه دستی شود در داشبورد وب مستر برای شما هشداری ظاهر می شود ، هم چنین این هشدار توسط ایمیل نیز به دست شما خواهد رسید.
2. جریمه الگوریتمی : این جریمه هنگام به روز رسانی الگوریتم گوگل اتفاق می افتد. از آنجایی که این الگوریتم ها همیشه در حال اجرا هستند ، سایت هایی که در طراحی سایت خود این الگوریتم ها را در نظر نگرفته و دستور العمل گوگل را نقض کنند جریمه خواهند شد. بر خلاف جریمه دستی ، در این نوع جریمه ایمیلی دریافت نخواهید کرد. اگر متوجه کاهش ترافیک سایت به طور ناگهانی شدید ، جریمه الگوریتمی می تواند دلیل آن باشد.
حال به بررسی روش های محافظت می پردازیم.
1) بر مشخصات لینک خود نظارت کنید:
گوگل روش های زیر را به عنوان اسپم می شناسد:
خرید و فروش لینک
تبادل لینک
مقالات ارسالی
استفاده بیش از حد از انجمن و ارسال نظر
کمپین های بزرگ مهمان
ربات های گوگل این کمپین ها را به راحتی شناسایی کرده و سایت های مورد نظر از سوی گوگل جریمه خواند شد. لینک سازی مهم ترین فعالیت در سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت است. برای ساخت این لینک ها به طراحی و ساخت سایت قدرتمندی نیاز دارید هم چنین محتوایی با کیفیت موثر ترین نکته برای ایجاد لینک خواهد بود.
2) مبارزه با سئو منفی:
اگر سایت های اسپم به سایت شما لینک دهند و گوگل متوجه شود ممکن است این اتفاق را به عنوان کیفیت پایین سایت شما تلقی کند. بنابراین اگر متوجه لینک دادن سایت ای اسپم به سایت خود شدید این لینک ها را رد کرده و لیستی از آن ها ساخته و برای گوگل ارسال کنید. مبارزه با سئو منفی گامی مهم در حفاظت سایت در مقابل جریمه های گوگل است.
3) ارائه محتوای مفید ، غنی و منحصر به فرد:
گوگل موارد زیر را به عنوان مطالب ضعیف در نظر می گیرد :
محتوای تولید شده به صورت خودکار
صفحاتی با کلمات کلیدی کم
محتوایی با کیفیت پایین و کپی شده از مطالب وبلاگ ها
سعی کنید در طراحی وب سایت خود از موارد ذکر شده استفاده نفرمایید زیرا در صورت مشاهده آن ها از سوی گوگل ، به طور قطع در خطر جریمه خواهید بود.