برگزیده های پرشین تولز

چگونه استراتژی شبکه های اجتماعی را خوشمزه طراحی کنیم؟

daartagency

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آگوست 2016
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
56
محل سکونت
تهران
03-2-1150x661.jpg


فرض کنید مهمانی قرار است برگزار کنید. از چند روز قبل برنامه ریزی می کنید که چه غذایی را طبخ کنید، دقت می کنید که طعم و مزه ی غذاها همانطوری باشد که آنها دوست دارند، خانه را تمیز می کنید، لباسهای خوبتان را می پوشید و تخمین می زنید چه ساعتی مهمان ها می رسند که از آنها با آغوشی گرم استقبال کنید و در واقع همه چیز را آنطوری تهیه و تدارک می دهید که باب میل مهمانانتان باشد …

حضور در شبکه های اجتماعی هم دقیقا همینطوری است. یعنی شما میزبان هستید و میلیون ها کاربر هم مهمان شما! پس برای دعوت از مهمان ها و پذیرایی گرم از آنها می بایست استراتژی طراحی کنید و برنامه ریزی داشته باشید.

اگر با برنامه از کاربران خویش استقبال نکنید دلخور می شوند و احساس می کنند که مهمان ناخوانده هستند یا میزبانشان آنها را دوست ندارند! پس دیگر هیچوقت از کنار خانه ی شما در شبکه های اجتماعی هم رد نمی شوند و شاید این آخرین گذرشان به خانه ی شما باشد!


استراتژی ورود به شبکه های اجتماعی

اگر می خواهید بساط مهمان بازی تان در شبکه ای اجتماعی همیشه پهن باشد و خانه ای پر رفت و آمد داشته باشید، باید بدانید چگونه استراتژی ورود و حضور در شبکه های اجتماعی را طراحی و تدوین کنید.

اولین گام : تعیین اهداف و پایبندی به آن
طراحی استراتژی صحیح با تعیین اهداف شروع می شود آن هم با در نظر گرفتن اهداف بسیار بزرگتری از تلاش برای افزایش تعداد دنبال کنندگان یا سعی در بدست آوردن تعداد لایک بیشتر! هر کسب و کاری می تواند از یک یا چند اهداف ذیل برای حضور در این شبکه های اجتماعی استفاده کند:
* افزایش فروش به وسیله جذب مشتریان جدید
* بازگرداندن مشتریان پیشین
* اطلاع رسانی و آگاهی از یک برند تجاری
* کاهش هزینه های بازاریابی
* سهولت در خدمت رسانی به مشتریان
* ایجاد و حفظ رابطه با مشتریان
* افزایش رضایتمندی مشتریان

دومین گام: مقیاس ارزیابی عملکرد و پیگیری پیشرفت
برای طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال ، داشتن هدف لازم اما شرط کافی نیست. برای پیگیری پیشرفت و بررسی عملکردتان در شبکه های اجتماعی و بررسی اینکه چقدر در رسیدن به اهداف تعیین شده موفق بوده اید، مقایس یا استانداردهایی باید در نظر بگیرید. برای مثال:
رشد مخاطب
تعداد بازدید از صفحه
لایک پست ها
به اشتراک گذاشته شدن آن ها
و…..

سومین گام : مشخص کردن مخاطبان

وقتی بدانید مهمانتان کیست، چه غذاهایی را دوست دارد و چه غذاهایی را نه، چه عادتهایی دارد، سرگرمی اش چیست، بهتر می توانید در خانه تان از ایشان پذیرایی کنید! در شبکه های اجتماعی یک استراتژی زمانی موفق است که مخاطبانش را شناخته و دسته بندی می کند تا بر اساس الگوهای متناسب با شخصیت و علائقشان رفتار کند.


چهارمین گام : انتخاب رسانه مناسب

قرار نیست مثل یک رستوران انواع و اقسام غذاهای ایرانی و فرنگی را در ظرف های جور و واجور سرو کنید همین که با توجه به علاقه شان یکی دوتا غذاها بپزید کافی است! در مورد شبکه های اجتماعی هم به همین منوال نیاز نیست در تمامی شبکه ی اجتماعی حضور داشته باشید! مهم این است که بدانید مشتریان شما در کدام شبکه‌ی اجتماعی بیشتر فعال هستند در این صورت می توانید تصمیم بگیرید که باید بر روی چه چیزی و در کجا تمرکز کنید.

پنجمین گام:رقبا در شبکه های اجتماعی چکار می کنند؟
رقبای خود را بررسی کنید و ببینید از چه ابزارها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند! قالب محتواهایی که استفاده می کنند چگونه است، چه استراتژی هایی را برایبازاریابی شبکه های اجتماعی در نظر گرفته اند. در این صورت می توانید با ایجاد تمایز برتری ایجاد کنید!

ششمین گام : جمع آوری منابع برای تولید محتوای جذاب
یا برای حضور در شبکه های اجتماعی، استراتژی کامل و شفافی داشته باشید یا اصلا وارد این شبکه ها نشوید! وقتی مهمان دعوت می کنید همه انتظار دارند از قبل فکر همه چیز را کرده باشید! خانه تان نامرتب نباشد و یا غذای سوخته و شور سر سفره نگذارید! غذایی که برای مخاطبانتان در شبکه های اجتماعی طبخ می کنید همان محتوا است. لطفا محتوای خوشمزه با چیدمان اشتها آور سرو کنید!



هفتمین گام:همیشه حق با مشتری است حتی در فضای مجازی
اگر غذایی که برای مهمانتان طبخ کرده اید بی نمک باشد و مهمانتان درخواست نمکدان کند با او چه رفتاری انجام می دهید؟ در شبکه های اجتماعی هم اگر کاربرانتان مساله و یا مشکلی در مورد محصول شما مطرح می‌کنند، تلاش کنید تا از طریق شبکه اجتماعی آن را حل کرده و پاسخ دهید. بی‌پاسخ گذاشتن نظرات و یا سوالات باعث عدم رضایت از شما و مخاطب را به سوی رقبا سوق می‌دهد.

جان کلام به زبون خودمونی:
شبکه های اجتماعی رو مثل خونه خودتون بدونید که دیوارهای شیشه ای دارن و اتفاقا غذاهایی که از جنس متن، تصویر، ویدئو و… روزانه طبخ و سرو می کنید تا چهل خونه اون ور تر بوی اون به مشام میرسه! برای اینکه خدای نکرده این بو، بوی سوختگی نباشه! باید حتما استراتژی داشته باشین!
 
بالا