برگزیده های پرشین تولز

چگونه امنیت مودم خانگی را افزایش دهیم؟

Shazami

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2017
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
9
سن
37
برای اینکه ایمنی دستگاه خود را تامین کنید کافیست چند راه حل ساده را دنبال کنید، با این راه حل ها هکرها هم غافلگیر خواهند شد.






1. برای چک کردن صفحه ادمین دستگاه مودم خود همیشه از کابل های مخصوص مودم استفاده کنید، این کابل ها معمولا زرد رنگ هستند، با این کار دسترسی از راه دور را کاملا غیرفعال خواهید کرد و اگر هکرها تلاش کنند از طریق امواج به مودم شما متصل شوند حتی با داشتن رمز عبور نمی توانند تغییراتی در تنظیمات ایجاد کنند، با استفاده از کابل های مخصوص با خیال راحت وارد آدرس IP خود شوید.

2. شما برای ورود به صفحه مدیریت مودم خود دارای یک رمز و کلمه عبور هستید، این نام کاربری و رمز عبور به طور پیش فرض انتخاب شده است، اما به یاد داشته باشید برخی از وب سایت ها با ارائه مدل مودم مشخصات اولیه مدیریت را در اختیار کاربر قرار می دهند، پس هکرها به راحتی به رمز عبور شما دسترسی دارند، باید این کنترل را با تغییر کلمه عبور و رمز ورودی از هکرها بگیرید.

3. SSID یا همان نام مودم خود را که در صفحه جستجو نمایش داده می شود به سرعت تغییر دهید، همانطور که گفته شده بسیاری از هکرها با اطلاع از نام مدل مودم شما به راحتی می توانند به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند، توصیه می شود از نام های ساده استفاده نکنید، انتخاب نامی پیچیده و تلفیقی از اعداد و حروف بهتر خواهد بود.

4. دیوار آتش یا همان FireWall مودمتان را فعال کنید، وظیفه فایروال ارزیابی داده های وارد شده به سیستم است و اگر احساس ناامنی داشته باشد آن را بلاک می کند، بسیاری از مودم ها یک فایروال داخلی دارند اما به جهت اطمینان، فعال بودن آن را چک کنید.

5. Wps را غیر فعال کنید، این گزینه در واقع اتصال دستگاه های جدید را به شبکه آسان می کند، با فشردن دکمه WPS که در پشت مودم قرار دارد آن را غیر فعال کنید زیرا به سادگی هک خواهدشد.

6. نرم افزاری که مودم توسط آن کار می کند یا در اصطلاح رایج فریم ور مودم را آپدیت کنید، کارشناسان امنیتی بر این به روز رسانی بسیار تاکید دارند، برای این کار در مدت های زمانی خاص به سایت سازنده مودم سر بزنید تا از آخرین به روزرسانی مطلع شوید و فایل آپدیت را بر روی دستگاه خود اجرا کنید.
 

shohreh91

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 فوریه 2019
نوشته‌ها
24
لایک‌ها
13
از مطلب خوبتون ممنون، این مطلب برای من مفید بود امیدوارم برای شما هم مفید باشه :android01:

روش‌های بالا بردن امنیت مودم اینترنت
استفاده از رمز عبور قوی
داشتن رمزعبور قوی یکی از عواملی است که می‌تواند از ورود افراد دیگر به مودم اینترنت شما جلوگیری کند. شما باید رمزی بسازید که بسیار قوی باشد. برای آموزش ساختن یک رمزعبور مطمئن و قوی وارد لینک زیر شوید. در این لینک به‌طور کامل مراحل ساخت آن را توضیح داده ایم:

تغییر اطلاعات ورود به روتر
رمزعبور و نام‌کاربری بسیاری از روترها به‌طور پیش‌فرض Admin است. این امر باعث می‌شود به راحتی بتوان وارد قسمت دسترسی به تنظیمات مودم شد و آن را هک کرد. با تغییر دادن این اطلاعات مودم خود را ایمن‌تر می‌کنید.

جهت تغییر رمزعبور Admin در روتر، مراحل زیر را انجام دهید.

در ابتدا می‌بایست به مودم خود وصل شوید، برای این‌کار عبارت زیر را در مرورگر خود تایپ کنید:

"http://192.168.1.1" یا "http://192.168.0.1"

پس از وارد کردن آدرس فوق کادری جهت وارد نمودن Username و Password باز می شود که شما می بایست اطلاعات ذیل را وارد نمائید.

"Username: admin"

"Password: admin"

اگر با کلمه admin وارد نشد خالی قرار دهید و در کارد رمزعبور چیزی ننویسید.

روی گزینه"Management" کلیک کنید.

"New Username": در این قسمت می توانید به جای نام‌کاربری admin نام کاربری دیگری انتخاب نمائید.

"Current Password": رمزعبور قبلی که با آن وارد شده اید را وارد نمائید.

"New Password": حال رمزعبور جدیدی که مدنظر دارید را در این قسمت قرار دهید.

"Confirm Password": جهت تائید کلمه عبور، مجدد کلمه عبور جدید را در این قسمت تکرار نمائید.

در انتها جهت اعمال تغییرات بر روی گزینه "Apply"کلیک نمائید.
 

bahmanhtm

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2010
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
4
در کنار همه اینا، به هیچ عنوان از WEP و WPA برای وای‌فای مودم یا روتر استفاده نکنید. فقط و فقط WPA2
 

bmw

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2005
نوشته‌ها
137
لایک‌ها
73
به نظر من یه شبکه مخفی بسازی بهتره و هیچوی نمیتونه ببینه که هک کنه
 

FarzamRamazi

Registered User
تاریخ عضویت
31 آگوست 2013
نوشته‌ها
286
لایک‌ها
119
به صورت خلاصه

تغییر رمز ادمین

فقط WPA2 و فقط استاندارد رمزگذاری AES

WPS غیر فعال

رمز تشکیل شده از حروف / عدد / سیمبل و بیشتر از 12 کرکتر

+ مخفی کردن شبکه -- فقط کمی اذیت داره

+روشن کردن قابلیت مک فیلترینگ -- کمی فقط هکر رو بیشتر میگیره
 

zgg123

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2010
نوشته‌ها
10,095
لایک‌ها
37,719
سن
34
محل سکونت
☼_☼
در کل خیلی بدرد نمیخوره این روشا:rolleyes:
 

bunjee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 جولای 2020
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
31
شما تمام این روش ها رو انجام بدید تا اندازه قابل قبولی امنیت رو میبرید بالا. حالا دیگه شبکه پنتاگون نیست که هکرها کمین کرده باشن. نهایت یه بچه با اپ اندرویدی میخواد مودم رو هک کنه. استفاده از وی پی ان هم میتونه امنیت ارتباط رو با رمزنگاری بالا ببره. اکثر مودم ها این قابلیتو دارن تو قسمت تنظیمات *** تنظیم کنید. اگه دیوایس هایی که از مودم استفاده میکنن مشخص هستن یعنی دیوایس دیگه قرار نیست از دستگاه استفاده کنه، استفاده از قابلیت mac filtering خیلی امنیت رو بالا میبره.همیشه حواستون به statistics یا همون مصرف دیتای مودم باشه. اگر دیدید حجم به صورت مشکوک مصرف میشه مطمین باشید که هک شدید و باید اقدامات بعدی رو انجام بدید. خوشبختانه مودم های جدید در حد قابل قبولی امنیتشون بالاست و نباید خیلی نگران بود
 
بالا