برگزیده های پرشین تولز

چگونه بوسیله رنگ درمانی یا Chromotherapy می توانید بدن خود را درمان کنید

Mr. Smith

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2007
نوشته‌ها
843
لایک‌ها
23
محل سکونت
LovelyCrypto Planet
این مقاله رو همین الان ترجمه اش رو ب پایان رسوندم. خودم خیلی ازش لذت بردم امیدوارم که شما هم از این مقاله هم استفاده کنید و هم به دیگران آموزش بدید. خواص رنگ ها رو هیچ وقت دست کم نگیرید. همونطور که به طبیعت زیبا نگاه میکنید و روحیه میگیرید این روحیه نتیجه درمان و انرژی رنگ ها بر روی مغز شما میباشد. برای دوستانتان هم این مقاله را تعریف کنید.


همه ما می دانیم که نور از رنگ تشکیل شده است. همراه با رنگ ها، نور نیز از شامل عناصر شیمیایی و عاطفی که از آن ساطع میشود مانند گرما، الکتریسیته و مغناطیس میباشد. بنابراین، نور، همراه با رنگ جزء آن، می توان برای درمان ذهن، بدن و روح و روان استفاده گردد. این اصل اساسی در پشت Chromotherapy یا رنگ درمانی است.رنگ های مختلف اثرات متفاوتی بر روی ذهن و بدن دارند. امروز، شواهد کافی وجود دارد که این واکنش های آلی در گیاهان و جانوران زمین وجود دارد. توانایی ها و ویژگی های هر شیئ با رنگ آن شیئ تعیین می شود. حتی زبانهای ما رنگ ها تعاریفی دارند مانند : سلامت صورتی – دوشنبه صبحه آبی – سبز حسود …

CHROMOTHERAPY برای ذهن و روح و روان

نویسنده ای بنام کارول جکسون، در کتاب خود “مرا زیبا رنگ آمیزی کن”، عقیده دارد chromotherapy یا رنگ درمانی، می تواند به منظور تقویت ذهن و روح افراد مورد استفاده قرار گیرد. او مثالی مطرح میکند که چگونه از رنگ های اصلی برای آراستگی ظاهر میتوان استفاده نمود تا قسمتی که مد نظر شماست متمایز از بقیه ظاهر شما جلوه دهد. بطور مثال اگر میخواهید که مو های شما جلوه بیشتری نسبت به بقیه ظاهر شما داشته باشد. از آنجا که برخی رنگها ما را لاغرتر و یا جذابت تر نشان میدهد بیشتر تمایل داریم که آن رنگ ها را انتخاب کنیم و اعتماد بنفس ما را نیز بالاتر میبرد با انتخاب تعداد رنگ محدودی که مناسب با شخصیت ما است، ما در واقع می توانیم بازتاب بهتری در زندگی حرفه ای و شخصی داشته باشیم.

امروز، شواهد علمی کافی نشان می دهد که ما چگونه عکس العمل احساسی و روانی پاسخ به رنگ ها نشان میدهیم. حتی در گذشته؛ هنرمندانی مانند رامبراند و میکل آنژ استفاده از رنگ را به طور نمادین برای انتقال پیام در نقاشی های خود استفاده میکردند. به همین ترتیب، رنگ درمانی مدرن برای تحریک عواطف و احساسات شناخته شده است از قبیل:

شور و نشاط و شور و شوق (قرمز)

خوش بینی و گسترش (نارنجی)

بهبود یافتن و رشد (سبز)

شادی و خلاقیت (زرد)

رنگ درمانی برای بدن
رنگ درمانی، هنگامی که برای درمان بدن استفاده می شود، بهره گیری از رنگ بر اساس خواص الکتریکی و حرارت آن رنگ است. برخی از رنگ های سرد در واقع جهتتسکین اعصاب (به عنوان مثال تیره بنفش، نیلی و غیره)بکار برده میشود. در حالی که برخی رنگ های گرما و یا خون را تداعی میکنند (به عنوان مثال قرمز – قرمز نارنجی و غیره). اجازه دهید ما چند نمونه از chromotherapyy ببینید برای بهبود بدن به شما نشان دهیم:
ادامه مقاله :
جالبیه داستان از اینجا شروع میشه ;)
 
بالا