برگزیده های پرشین تولز

چگونه بک لینک با کیفیت و بی‌کیفیت را تشخیص دهیم؟

parvizb7

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2012
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
3
find-hi-quality-backlinks-nilweb.ir_.jpg
همه می‌دانیم که یکی از ملاک های افزایش رتبه سایت داشتن بک لینک با کیفیت است و مطمئنا هیچ کس دوست ندارد هزینه و زمانی را که برای کسب بک لینک با کیفیت خرج می‌کند بی نتیجه باشد. در این مقاله از سایت نیل وب سعی می‌کنیم به شما بیاموزیم که چگونه کیفیت لینک ها را بسنجید تا فریب افراد و سایت های به شما لینک های بی ارزش می‌فروشند را نخورید.

پیش‌نیاز این مقاله، درس – لینک‌بیلدینگ چیست – است.

ویژگیهای بک لینک با کیفیت
برای اینکار معیارهای زیادی را باید در نظر گرفت که بسیار طولانی است و نیاز به مطالعه و بررسی زیاد دارد اما ما امروز میخواهیم کار شما را راحت کنیم و راه خیلی آسانتری را به شما عزیزان معرفی نماییم.

برای اینکار تنها لازم است که افزونه معتبری را که به شما معرفی می‌کنیم روی مرورگر خود نصب کنید. اعدادی که این افزونه به شما نمایش می دهد نشان دهنده کیفیت سایت است.

اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید افزونه MozBar Chrome را نصب کنید و اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید MozBar FireFox را نصب کنید. بعد از فعالسازی افزونه هر وبسایتی که قرار است از آن لینک بگیرید را در مرورگر خود باز کنید تا اعداد و ارقام لازمه توسط افزونه در بالای سایت برایتان به نمایش در بیاید.



معیارهای انتخاب بک لینک با کیفیت
هر عدد رقمی که افزونه MozBar نشان می‌دهد معیاری برای سنجش کیفیت لینک هاست. کلمه DA به معنی آتوریتی دامنه است و کلمه های DT به معنی دامین تراست و DR رنک دامنه مورد نظر را نشان می‌دهد. همچینین MR به معنای موز رنک است که مختص امتیازدهی سایت MOZ به سایت است. این اعداد نمایش داده شده توسط افزونه MozBar هر چه بالاتر یاشد بهتر است چرا که بالا بودن اعداد و ارقام ذکر شده نشان دهنده امتیاز و رتبه بالای سایت است.



شناسایی بک لینک های اسپم
همه ما می‌دانیم که بک لینک های اسپم هیچ نکته مثبتی برای سایت ندارند و حتی بعضی مواقع افت رتبه سایت را نیز به دنبال خواهند داشت. اما چگونه بک لینک های اسپم را بشناسیم؟
گزینه بسیار مهم دیگری که افزونه مذکور به ما نشان می‌دهد Spam Score نام دارد که عدد نمایش داده شده در جلوی این گزینه میزان اسپم بودن لینک را به ما متذکر می‌شود. این عدد هر چقدر کمتر باشد بهتر است.



چند نکته مهم در مورد بک لینک با کیفیت
بعضی از ویژگیهای بک لینک ها توسط افزونه قابل بررسی نیست و باید خودتان دست بکار شوید. یکی از آنها دامنه سایت است. سایتی که دامنه مخصوص کشور شما را داشته باشد برای شما گزینه خوبی است. هر چند دامنه های عمومی مثل .com که میان کشورها مشترک است هیچ تداخلی در سئوی سایت ایجاد نمی‌کند اما ممکن است دامنه های کشورهای دیگری نظیر چین و ژاپن برای شما خوب نباشند. بخش ذکر شده شاید تاثیر زیادی در سئوی سایت شما نداشته باشد اما امتیاز مثبتی برای معرفی سایت به بازار هدف شماست.

همزبان بودن سایت لینک دهنده یکی از نکات مثبت در سئوی سایت است. اگر معیار شما برای معرفی سایت به موتورهای جستجو در حد جهانی باشد هیچ محدودیتی در بک لینک گیری ندارید اما اگر بازار هدف شما کاربران ایرانی است سعی کنید از سایتهای داخلی و فارسی زبان لینک بگیرید.

هیچوقت کمیت را فدای کیفیت نکنید. گرفتن ۱ لینک با کیفیت بهتر از گرفتن ۱۰۰ لینک بی کیفیت است.

نیل وب
 

mohsen790

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 جولای 2017
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
55
سلام
ممنون بابت مقاله مفیدتون.فقط اینکه بنده هم یه مطلب اضافه کنم اونم این که شاید کاربران با نصب افزونه روی مرورگر کروم با مشکل مواجه بشن که با فعال سازی پروکسی یا ف ی ل ت ر ش ک ن مشکلشون حل میشه
------------------------------------------------------------
انجام خدمات سئو:آی دی تلگرامekhtesasiha@
فروشگاه اینترنتی پوشاک
 
بالا