برگزیده های پرشین تولز

چگونه خانه‌ای هوشمند بسازیم

mimm

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2017
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
10
سن
34
این روزها واژۀ «خانۀ هوشمند» را همه جا می‌شنویم.
این واژه به محصولاتی اشاره دارد که به شبکۀ WiFi منزل شما متصل شده و به صورت آنلاین، ازطریق برنامه‌ای روی تلفن همراه هوشمندتان و یا بوسیلۀ هاب خانگی کنترل می‌شوند. ترموستات‌هایی که می‌توانند خود را براساس عادات شما تنظیم کنند، چراغ‌هایی که کم‌نور می‌شوند، تغییر رنگ می‌دهند یا امنیت خانه را تأمین می‌کنند و قفل‌های خودکار درب منزل با هشدار از پیش تعبیه شده ورود غیرمجاز تنها چند نمونه از این‌گونه محصولات‌اند. تعداد زیاد محصولات هوشمند و طریقه اتصال آن‌ها به یکدیگر می‌تواند ساخت خانۀ هوشمند را کمی پردردسر کند. در اینجا، به بیان نکاتی می‌پردازیم که با کمک آنها می‌توانید بدون سردرگمی خانهای هوشمند بسازید.

Learn-how-to-set-up-a-smart-home.jpg


اولین تصمیمی که باید گرفت این است که می‌خواهید از کدام پلتفرم دستیار شخصی برای یکپارچه‌سازی دستگاه‌های هوشمند مختلف خود استفاده کنید. دو محصول عمده در این حوزه به ایفای نقش می‌پردازند: پلتفرم اکو (Echo) شرکت آمازون و پلتفرم گوگل هوم (Google Home).
گوگل هوم ۱۳۰۰ دلار قیمت دارد و هنوز تعداد دستگاه‌هایی که با آنها سازگاری دارد کمتر از پلتفرم اکو است. با‌این‌حال، اگر از طرفداران گوگل هستید و یا به شدت غرق دنیای گوگل شده‌اید، شاید ارزشش را داشته باشد که به سراغ گوگل هوم بروید؛ زیرا این محصول به خوبی با تقویم، نقشه‌ها و کروم‌کست گوگل ادغام می‌شود. ازآنجایی که گوگل هوم در مقایسه با اکو محصول نسبتاً جدیدی در بازار است، قطعاً جای پیشرفت دارد.
آمازون در این زمینه دو محصول شاخص دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید: اکو (به قیمت ۱۸۰ دلار) و اکو دات (به قیمت ۵۰۰ دلار). تفاوت عمدۀ این دو دستگاه اسپیکر بزرگ‌تر اکو است. اسپیکر دات برای مبتدیانی که تازه به ساخت خانۀ هوشمند علاقه‌مند شده‌اند، گزینۀ بهتری به حساب می‌آید. علاقه‌مندان به موسیقی! نگران نباشید؛ اگر می‌خواهید هنگام گوش دادن به آهنگ صدای بهتری را بشنوید، این دستگاه به خوبی با اسپیکرهای بلوتوث شما هماهنگ می‌شود.
اکو (که با دستیار هوشمند الکسا Alexa شناخته شده است) از هزاران قابلیت برای ساده کردن زندگی شما برخوردار است. برای مثال، می‌توانید از این دستگاه برای گوش دادن به موسیقی زنده از Pandora، Spotify یا Amazon Prime استفاده کنید. الکسا هر آنچه بخواهید را در اینترنت برایتان جستجو میکند و پاسخگوی تمام مشکلات شما است. از او بخواهید تا موجودی کارت اعتباریتان را بگوید، پیتزا سفارش دهد و یا برایتان تاکسی بگیرد. این محصول قابلیت‌های زیادی دارد که اضافه شدن تک‌تک آن‌ها به خانه قدمی بزرگ به سمت هوشمندسازی است.
در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که کدامیک از قابلیت‌های منزل‌تان را میخواهید ارتقا دهید. به دنبال محصولاتی باشید که با حداقل زمان نصب، مزایایی را که میخواهید در اختیارتان قرار میدهند. به چیزهایی فکر کنید که میتوانید با صدای‌تان درون خانه و یا از راه دور به راحتی کنترل کنید: خوب است که با چراغ‌ها، ترموستات و سینمای خانگی شروع کنید. آی‌اوتی‌تی مجموعه کاملی از محصولاتی را که خانه شما را هوشمند می‌سازند جمع‌آوری کرده‌است.

در اینجا تعدادی از محصولات فوق‌العاده‌ای را می‌بینید که می‌توانید استفاده از آن‌ها را در برنامه خود قرار دهید:

ترموستات:
ترموستات Nest(با قیمت ۲۴۹ دلار) از سال ۲۰۱۱ تاکنون محصول کاربردی در این حوزه بوده است. ترموستات‌های Ecobee3 Lite (169 دلار) و Emerson Sensi (129 دلار) قیمت کمتری دارند، اما قابلیت یادگیری به‌روزی که در Nest می‌یابید را ندارند. در ترموستات Nest از سنسورهای داخلی استفاده می‌شود تا سیستم‌های گرمایش و سرمایش منزل شما را براساس حرکات‌تان تنظیم کند. می‌توانید این ترموستات را از هرکجا که هستید، با استفاده از تلفن همراهتان کنترل کنید. این ترموستات که به راحتی قابل نصب است، تضمین می‌کند که با صرفه جویی در مصرف انرژی ظرف همان دو سال اول قیمت خود را جبران خواهد کرد. می‌توانید با استفاده از الکسا، قابلیت کنترل صوتی را به این ترموستات اضافه کنید: «الکسا! دمای Nest را چهار درجه کم کن».

لامپ‌های هوشمند:
لامپ‌های هوشمند شما را قادر می‌سازند نورپردازی منزل‌تان را به فرایندی خودکار تبدیل و کم و زیاد شدن نور را تنظیم و چراغ‌ها را خاموش و روشن کنید. برندهای زیادی وجود دارند که می‌توان نام‌شان را در این قسمت ذکر کرد اما چند برند محبوب عبارتند از: Belkin، Philips، Hue، GE و Creee. بسیاری از این محصولات، مانند Lifx Color 1000، حتی قابلیت تغییر رنگ را هم دارند. نصب این لامپ‌ها آسان است و می‌توان آن‌ها را ازطریق تلفن همراه یا بصورت صوتی با استفاده از الکسا یا گوگل هوم کنترل کرد. برخی لامپ‌ها به گونه‌ای مهندسی شده‌اند که قادرند بیش از ۲۰ سال هم کار کنند. می‌توانید لامپ‌های هوشمند را به صورت جداگانه یا گروهی کنترل کنید و آن‌ها را در حالت «بیرون از منزل» قرار دهید تا زمانی که در خانه نیستید، طوری وانمود کنند که گویا در خانه هستید.

پریز‌های هوشمند:
تصور کنید وسایل برقی، مانند پنکه، لامپ، بخاری برقی و قهوه‌ساز را (در واقع، هر چیزی که دو شاخه‌اش را به پریز می‌زنید) ازطریق برنامه‌ای روی تلفن همراه یا صدای‌ خود کنترل کنید. برخی محصولات حتی قابلیت نظارت بر میزان مصرف برق را هم ارائه می‌دهند. می‌توانید تصمیم بگیرید برق وسایلی را که در وضعیت استندبای (خاموش) مصرف زیادی دارند قطع کنید (سینمای خانگی! منظورمان تویی!)؛ می‌توانید این کار را با استفاده از تلفن همراه و یا صدای‌تان، و یا قرار دادن این دستگاه‌ها درحالت خودکار برای کاهش مصرف در هنگام شب که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید انجام دهید.
نهایتاً، هنگامی که چندین وسیله را در خانۀ هوشمند خود نصب کردید، می‌توانید با استفاده از اکو یا گوگل هوم آن‌ها را یکپارچه کنید. این یکپارچه‌سازی از طریقرشته دستورات شرطی (If This, Then That) (IFTTT) انجام میپذیرد.


منبع: iott.ir
 

mazda_mo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 می 2018
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
28
در ادامه مطالب فوق باید عنوان نمود که هدف سیستم ها و خانه های هوشمند پایش مداوم بخش های مختلف ساختمان و اعمال فرامین است.
زمانی که ما از گوشی های همراه معمولی به سمت گوشی های هوشمند حرکت کردیم، جهشی بزرگ در ارتباطات را شاهد بودیم. به جای اینکه فقط قادر به ایجاد تماس و ارسال پیام های متنی باشیم، اکنون با تلفن های هوشمند به اینترنت متصل می شویم، ایمیل می فرستیم، پیام های لحظه ای ارسال می کنیم، فایل های مورد نیازمان را دانلود می کنیم و بسیاری کارهای دیگر که به ارتباطات نیاز دارند را انجام می دهیم.
اما هوشمند سازی ساختمان و خانه هوشمند چیست؟ در صنعت هوشمند سازی ساختمان همیشه پیشرفت رو به جلو با سرعت قابل قبولی ادامه دارد. این باعث می شود تا افرادی که از این نوع سیستم ها استفاده می کنند درون ساختمان و خانه هوشمند خود بیش از پیش احساس آرامش و امنیت داشته باشند.
سیستم های هوشمند سازی ساختمان این امکان را به همراه می آورند تا با پیاده سازی آن ها زندگی افراد به ایدآل ها نزدیک شود. خانه ای که مانند یک خدمتکار تمام سعی و تلاش خود را می کند تا بیشترین خدمت را برای فرد انجام دهد و بیشترین لذت را از داشتن آن به دست آورد.


خانه حضور فرد را احساس کرده، تغییرات سرمایشی و گرمایشی را متوجه می شود، علایق و سلایق شما را می داند و خودش به شکل خودکار تمامی فرامین صاحب خانه را به اسباب و اثاثیه ابلاغ می کند. در یک خانه هوشمندساکنین خانه می توانند بدون نیاز به حضور در اتاق یا فضاهای مورد نظر، از راه دور روشنایی و سرمایش و گرمایش آن محل را کنترل نماید.
از سوی دیگر، مدیریت انرژی می‌تواند در حدود ۱۰٪ تا ۳۰٪ کاهش هزینه و قیمت در پی‌داشته باشد. بازار جهانی خانه‌ها و ساختمان‌های هوشمند در چهار گروه بازار محصولات، بازار کاربر نهایی، بازار فناوری و بازار اپلیکیشن جا می‌گیرد.
سیستم مدیریت ساختمان که گاهی با عنوان سیستم اتوماسیون ساختمان نیز شناخته می‌شود، یک سامانه مبتنی بر رایانه است که برای کنترل و نظارت بر تجهیزات مکانیکی و الکتریکی داخل ساختمان (مانند تهویه، روشنایی، سیستم قدرت، سامانه آتش‌نشانی و ایمنی) در داخل ساختمان‌ها نصب می‌شود.

water-leak-sensor-applications-1-600x381.jpg


یک ساختمان هوشمند ساختمانی است که در بر دارنده محیطی پویا و مقرون به صرفه به وسیله یک پارچه کردن چهار عنصر اصلی یعنی سامانه‌ها، ساختار، سرویس‌ها، مدیریت و رابطه میان ان‌ها است. به عبارت دیگر ساختمان هوشمند ساختمانی است که کلیه اجزای داخلی ان به واسطه‌ای یک پارچه و ایجاد منطقی سازگار با محیط در تعامل با یکدیگرند.
از طریق هوشمندسازی ساختمان که یکی از علوم جدیدی است و با استفاده از آموزش هوشمند سازی ساختمان و فراگیری روش های مختلف پیاده سازی تجهیزات این حوزه می توان در این عرصه بسیار موفق بود. از آن جایی که افراد امروزه به دنیال آسایش، آرامش و امنیت بیشتر هستند. بنابریان یک سیستم خانه هوشمند طرفداران فراوان خود را خواهد داشت.
 
Last edited:

GPUX

Registered User
تاریخ عضویت
28 فوریه 2011
نوشته‌ها
107
لایک‌ها
65
The very notion of a smart home is one of ambient surveillance and constant recording, which will without doubt lead people to modify their behavior over time. If this current direction is continued, we will become a society of watched consumers subjected to the most granular, pervasive and inescapable surveillance. It is a terrifying thought
 
بالا