برگزیده های پرشین تولز

چگونه در طراحی سایت خود رنگی مناسب انتخاب کنیم؟

sorooshpardaz12

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2016
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
6
سن
34
رنگها یکی از عناصر مهم در طراحی سایت هستند.رنگها می توانند بدون هیچ کلمه ای پیام سایت شما را منتقل کنند بعبارتی تاثیر مستقیمی بر ظاهر سایت دارند همچنین بیانگر نوع ساختاری هستند که می خواهید در سایتتان ایجاد کنید. به همین دلایل است که انتخاب رنگ برای سایت بسیار مهم است. چندین فاکتور مهم در انتخاب رنگ مناسب سایت موثر است که در ادامه این فاکتور ها را با هم بررسی می کنیم:

رنگ سایت نشان دهندۀ هویت شماست
هنگامی که گزینه های مختلف رنگ ها را بررسی می کنید به یاد داشته باشید رنگ های انتخابی فقط برای فونت،دکمه ها و هماهنگی آنها باهم نیست. این رنگها در تمام وب سایت شما بکار می روند و باید منعکس کننده برند و هویت شما باشند.

نباید از یک آرم و رنگ برای وب سایت خود واز رنگ و آرم دیگری برای بسته بندی های خود استفاده کنید، بررسی کنید که چه رنگی شما را متمایز نگه می دارد و در عین حال مناسب کسب و کار و برند شما می باشد.

color%20not%20just%20yur%20brand1.png


استفاده از ترکیب رنگ ها
استفاده از ترکیبی از رنگها در طراحی سایت نیاز به شناسایی رنگ ها دارد شما نمی توانید براساس سلیقه شخصی خود چند رنگ را بدون هیچ اساسی کنار هم قرار دهید.بعبارت دیگر برای ترکیب رنگها با یکدیگر باید کنتراست آنها در نظر گرفته شود.

کار کردن با چرخه رنگها و پیروی از یک سری اصول و تئوری می تواند به شما برای انتخاب رنگ مناسب سایت کمک کند.

انتخاب ترکیب رنگ مناسب کار سختی نیست،با استفاده از سایت های آنلاین ترکیب رنگ، مثل Paletton وKuler به راحتی می توانید ترکیب رنگ مورد علاقه وب سایت خود را بیابید.

combine%20color2.png


از مسائل علمی غافل نشوید
وظیفه یک طراح سایت با انتخاب رنگ مناسب و استفاده از آنها و زیباسازی بصری سایت به پایان نمی رسد.فراتر از ملاحظات زیبایی، حین انتخاب رنگ باید به موارد زیر نیز دقت کنید:

  • همه متون باید به آسانی خوانده شوند. اگر رنگ پس زمینه و رنگ متن به خوبی با یکدیگر تطابق نداشته باشند، بازدیدکنندگان سایت به سرعت از خواندن مطالب خسته می شوند و سایت را ترک می کنند.
  • مشکلات بصری برای مطالعه سایت از تضاد بسیار بالا میان رنگ های سایت ناشی می شود، به تضاد رگ ها توجه کنید.
  • دکمه ها و ماژول های عملکردی در سایت، باید برای بازدیدکنندگان مشخص و قابل رویت باشد برای انجام اینکار باید از رنگهایی که توجه کاربر را به آنها جلب می کند استفاده کنید.
psycologhi3.png


روانشناسی رنگ ها
رنگ ها ارتباط مستقیمی با خلق و خوی افراد دارند برای مثال رنگ قرمز باعث ایجاد شور وشوق در افراد و رنگ بنفش باعث افزایش خلاقیت می شود و جز رنگهای لوکس و اشرافی به شمار می رود، این شما هستید که با توجه به زمینه کاری خود باید انتخاب کنید چه رنگی مناسب است.

Psychology4.png


مسائل فرهنگی را در نظر داشته باشید
برای انتخاب رنگ مناسب سایت مسائل فرهنگی را در نظر بگیرید چرا که معانی رنگ ها در فرهنگ های مختلف، متفاوت می باشند.بعنوان مثال برخی جوامع انگلیسی زبان رنگ سفید را نشان دهنده خلوص و پاکی می دانند اما در برخی فرهنگ های آسیایی رنگ سفید نشان دهنده غم و عزاداری می باشد یا برخی جوامع رنگ سبز را نشان دهنده محیط زیست می دانند و برخی دیگر رنگ سبز را بعنوان رنگی برای مذهب و دین می دانند.

این مسئله جزو اولیت های انتخاب رنگ نیست اما به یاد داشته باشید که رنگ بندی و طراحی سایت به نحوی باشد که برای تمامی فرهنگها در سراسر جهان مورد قبول باشد.
منبع:بلاگ سروش پرداز|طراحی سایت
 
بالا