برگزیده های پرشین تولز

چگونه در 40 روز سیر ترشی 7 ساله بگذاریم !!

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
می دانید که در فصول سرد سال خوردن سیر به دلیل آن که بوی بد آن کمتر در دهان و تعرق بدن ظاهر می شود ، لذت بخش تر است. اما گذشته از فرا رسیدن سرما و نزدیک شدن به زمستان ، اکثر مردم زمانی که به مکان های شرجی کشور از جمله شمال و یا جزیره های جنوبی سفر می کنند ، با خیال راحت تری از سیر در کنار وعده های غذاییشان استفاده می کنند. چرا که رطوبت موجود در هوای این مناطق باعث می شود هیچ گونه عطر و بویی پس از خوردن سیر بر بدن و در دهان باقی نماند. گذشته از بوی نامطبوع سیر که شاید خیلی از مردم را علی رغم میل و علاقه ی آن ها به سیر، از خوردن آن منع می دارد، جالب است بدانید در سفر به نقاط شرجی لازم نیست برای خودتان عطر های گران قیمت و مطبوع به همراه ببرید چرا که تلاش شما برای رسیدن بوی خوش عطرتتان به مشام دیگران در هوای شرجی ناکام می ماند.

اما اگر قصد دارید در این سفر های چند روزه و کوتاه و یا در فصول سرد سال از یک سیر ترشی مرغوب استفاده نمایید ، و البته زمان زیادی را نمی توانید برای به عمل آمدن آن صبر کنید ؛ در این مقاله ما به شما آموزش می دهیم که چگونه در 40 روز سیر ترشی با کیفیت 7 ساله را تهیه نمایید.

4985.jpg

به همین منظور شما به دو نوع سرکه نیازمندید. سرکه بالزامیک و سرکه خرما. اینکه چرا در این نوع از سیر ترشی قصد استفاده از سرکه بالزامیک را داریم یک راز و شاید بهتر بگوییم یک حقه است!

در مدت 7 سال سیر تغییر رنگ داده و تیره می شود ، اما حال که نمی توانیم مدت 7 سال را برای به عمل آمدن سیر ترشی مرغوب صبر کنیم از سرکه بالزامیک برای تغییر رنگ سیر ها در همان مدت 40 روز استفاده می کنیم.

یکی دیگر از راز های نهفته در این نوع از سیر ترشی استفاده از سرکه خرما می باشد. سیری که 7 سال در سرکه بماند طعم شیرینی به خود می گیرد ، اما اکنون که زمان انتظار ما به 40 روز کاهش یافته است ، از سرکه خرما برای شیرین شدن سیر هایمان استفاده می کنیم .

اما اسرار آمیز ترین نکته ای که در تهیه این سیر ترشی به کار میبریم استفاده از سس سویا می باشد. سس سویا دقیقا همان کاری را انجام می دهد که ما به دنبال آن هستیم. سرعت بخشیدن به فرآیند تخمیر در 40 روز به جای 7 سال.

یکی دیگر از نکات و توصیه هایی که در باره ی این سیر ترشی وجود دارد استفاده از کله سیر کامل می باشد. برای این منظور کافیست تنها پوسته خارجی سیر را تمیز کنید و پس از آبکشی و خشک شدن، سیر آماده تهیه ترشی خواهد بود.

اگر هر یک از موارد سرکه خرما و یا سرکه بالزامیک را در دسترس نداشتید، می توانید از سرکه قرمز، شکر قهوه ای و یا عسل استفاده نمایید. در این صورت می توانید هر دو سرکه را از لیست مواد لازم خود جهت تهیه ی این سیر ترشی حذف نمایید.

اما اگر بخواهیم مواد لازم جهت تهیه سیر ترشی با همان روش سرکه بالزامیک و سرکه خرما را به صورت لیست در نظر بگیریم مقادیر به شرح زیر خواهند بود:

سیر: 500 گرم

سرکه بالزامیک: 2 پیمانه

سرکه خرما: 2 پیمانه

سس سویا: 2 تا 3 قاشق غذاخوری

hqdefault.jpg

و اما طرز تهیه سیر ترشی 7 ساله در 40 روز به صورت زیر می باشد:

  1. در مرحله اول بوته های سیر را تمیز کنید ، آن ها را شسته و اجازه دهید کاملا خشک شوند.
  2. حال باید سرکه خرما و سرکه بالزامیک را با یکدیگر مخلوط کرده و سیر ها را به مدت 10 الی 15 دقیقه در محلول به دست آمده از ترکیب سرکه ها بجوشانید.
  3. در همین مرحله می بایست سس سویا را اضافه کنید و برای آنکه ترشی شما عطر و طعم بهتری داشته باشد می توانید از مقداری زرشک و یا برگ های تاه ی آویشن استفاده نمایید.
  4. سیر ها را پس از خنک شدن به ظرفی که قصد گذاشتن ترشی در آن را دارید انتقال دهید. سپس سرکه را روی آن بریزید و حواستان باشد که سرکه باید روی سیر ها را کامل پر کرده و بپوشاند.
  5. حال می توانید درب ظرف را بسته و به مدت 40 روز آن را در جایی تاریک قرار دهید.
سیر ترشی 7 ساله ی شما همانطور که انتظارش را داشتید پس از گذشت 40 روز آماده ی مصرف است.

برای آنکه بوی بد و نامطبوع ناشی از مصرف سیر را از بین ببرید لازم است بدانید ، جویدن کاهو و جعفری ، خوردن شیر ، سیب و یا عسل می تواند به رفع بوی بد دهان در اثر مصرف سیر کمک کند. همچنین می توانید با گذاشتن مقداری چای خشک در دهان و قورت دادن آن بوی نا مطبوع مصرف سیر را از بین ببرید.
 
بالا