برگزیده های پرشین تولز

چگونه سرعت ایندکس صفحات سایت خود را افزایش دهیم؟

marjan25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2018
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
1
سن
31
افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت ، از نظر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد. صاحبان سایت‌ها، علاقه دارند صفحات سایتشان به سرعت توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل ایندکس گردد تا سریع‌تر به کاربران نمایش داده شود. البته اهمیت ایندکس شدن سریع، به موضوع سایت‌ها نیز مربوط می‌شود. در بعضی از سایت‌ها مانند سایت‌های خبری و فروشگاهی، باید همواره تلاش کرد تا سرعت ایندکس مطالب را بالا برد. زیرا در این‌گونه سایت‌ها، انتشار هر چه سریع‌تر مطالب و محصولات در فضای اینترنت، اهمیت بسیار زیادی دارد.

در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی روش‌های افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت در موتورهای جستجو صحبت کنیم.

۱- برای انتشار مطالب، زمانبندی داشته باشید.
سعی کنید برای قرار دادن مطالب جدید در سایت خود، روز و زمان مشخصی را در نظر بگیرید. البته در بعضی از سایت‌ها مانند سایت‌های خبری، ممکن است این مسأله به طور کامل امکان‌پذیر نباشد. زیرا در اینگونه سایت‌ها گاه لازم می‌شود که خبری در خارج از زمان تعیین شده‌ی شما، انتشار یابد.

۲- نقشه سایت خود را در گوگل وبمستر تولز، ثبت کنید.
نقشه‌ی سایت در معرفی صفحات سایت شما به گوگل بسیار مفید است. در واقع شما با معرفی نقشه‌ی سایت خود به گوگل، صفحات سایت خود و اطلاعاتی درباره‌ی این صفحات را در اختیار گوگل قرار می‌دهید. در صورتی که از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید نقشه‌ی سایت خود را با استفاده از پلاگین‌های Google XML Sitemaps و Yoast SEO ایجاد کنید.

برای انجام این کار سایت خود را در گوگل وبمستر تولز ثبت کنید. سپس از قسمت Optimization، گزینه‌ی Add/Test Sitemap را انتخاب کرده و آدرس نقشه‌ی سایت خود را در قسمت مربوطه، وارد کنید.

۳- از قرار دادن یک مطلب با آدرس‌های متفاوت در سایت خود بپرهیزید.
در صورتی که یک مطلب را با چندین آدرس در سایت خود منتشر کنید، سرعت ایندکس مطالب شما در موتورهای جستجو کاهش میابد. همچنین این کار از نظر الگوریتم‌های گوگل تخلف محسوب شده و چنین سایت‌هایی معمولا مشمول اخطار جریمه‌‌ی گوگل می‌شوند.

۴- مطالب جدید خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.


برای افزایش سرعت ایندکس صفحات جدید سایت خود در موتورهای جستجو، آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی انتشار دهید. البته برای انتشار خودکار مطالبتان در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید از پلاگین‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. همچنین می‌توانید دکمه‌های مربوط به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را در قسمتی از محتوای خود قرار دهید. تأثیر انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی به خصوص گوگل پلاس، تأثیر بسیار زیادی بر بهبود سئو سایت دارد.

۵- محتوای با کیفیت بنویسید.
یکی دیگر از عوامل افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت ، تولید محتواهای ناب و با کیفیت است. زیرا محتوایی که مورد پسند کاربران قرار گیرد، مورد علاقه‌ی گوگل نیز خواهد بود. گوگل همواره رضایت کاربران از یک سایت را از اولویت‌های خود در امتیاز دهی به آن سایت در نظر می‌گیرد. در این صورت با تولید محتوایی با کیفیت، علاوه بر افزایش سرعت ایندکس، سئو سایت خود را نیز بهبود می‌دهید.

از دیگر مواردی که در درج محتوا باید به آن توجه کنید، انتخاب عنوان منحصر به فرد برای متنی یکتا است. یعنی شما باید برای نوشته‌های خود، عنوان‌های مجزا و همچنین متنی منحصر بفرد بنویسید.

می‌توانید مقاله‌ی نوع محتوا‌یی که تاثیر خوبی بر سئو سایت دارد، چیست را در زمینه‌ی تولید محتوای باکیفیت، مطالعه کنید.

۶- پینگ کنید.
بروزرسانی سایت از عواملی است که می‌تواند تأثیر مثبتی در سرعت ایندکس صفحات وبسایت داشته باشد. البته باید این بروزرسانی‌ها به شیوه‌ی مناسبی انجام شود تا نتیجه‌ی عکس نداشته باشد. شما در صورت بروزرسانی سایت خود، باید بتوانید مطالب جدید و یا نقشه‌ی بروزشده‌ی سایت خود را به موتورهای جستجو پینگ کنید. شما می‌توانید این کار را از طریق سایت pingler انجام دهید.

۷- تصاویر خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
شما با بهینه‌سازی تصاویر، به خزنده‌های گوگل برای افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت خود کمک می‌کنید. عکس‌های شما نباید پرحجم باشد. همچنین بهتر است برای تصاویر خود متن جایگزین قرار دهید.

۸- لینک‌های داخلی را جدی بگیرید.


لینک‌دهی داخلی در سایت، حرکت خزنده‌های موتورهای جستجو را در بین صفحات وبسایت، ساده تر می‌کند و در نتیجه سبب افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت می‌گردد. خزنده‌ها با ایندکس کردن یک صفحه از سایت، به سراغ سایر صفحات لینک شده به این صفحه رفته و آن‌ها را نیز بررسی و ایندکس می‌نمایند. در واقع لینک‌دهی داخلی به نوعی نقشه‌ی سایت را به موتورهای جستجو معرفی کرده و موجب افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت می‌گردد.

لینک‌های داخلی از عوامل مؤثر بر سئوی داخلی سایت محسوب می‌شوند. در حالت کلی می‌توانیم بگوییم هر آنچه که سبب بهبود سئو سایت می‌شود، مخصوصا عوامل مؤثر بر سئو داخلی، سبب افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت نیز می‌گردند.

منبع: میهن سایت ساز
 

mona fazeli

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 اکتبر 2018
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
2
سن
30
عالی بود
ولی من همه کارهایی که شما فرمودید رو انجام دادم ولی بازم مطالبم ایندکس نشدن
البته مطالب جدیدم مطالب قدیمی که 4 ماه پیش حذف کرده بودم هنوز هستن ولی مطالب جدیدم ایندکس نشدن
آدرس سایتم
مجله تخصصی لوازم خانه و آشپزخانه زن خوب
اگه واستون اشکالی نداره چک کنید
 
بالا