برگزیده های پرشین تولز

nettours95

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2017
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
1
سن
30
چگونه مقصد سفررا انتخاب کنیم؟

سفر از جمله فعالیت های مورد علاقه همه ی آدم هاست که به تناسب موقعیت و موارد دیگر رخ میدهد و خاطراتی خوش و ماندگار را به ارمغان می آورد. البته رضایت از سفر قطعا به همین راحتی بدست نمی آید و برای رقم خوردن خاطرات خوش، نیاز است تا برای سفر خود برنامه ریزی کنید و اولین قدم برای این کار، انتخاب مقصدی مناسببرای مسافرت است .

%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%AF%20%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8.jpg


اولین نکته ای که در انتخاب مقصد مناسب باید به آن توجه کنید، زمان مسافرت است. با مشخص کردن تاریخ دقیق مسافرت خود، میتوانید مقصد هایی را انتخاب کنید که در آن زمان از سال، از همه لحاظ برای مسافرت مناسب هستند و شرایط بهتری نسبت به سایر نقاط دیگر دنیا دارند. میتوانید به این فکر کنید که دلتان میخواهد شاهد چه نوع شرایط جوی در سفر خود باشید ؟ مثلا اگر از هوای گرم بدتان می آید، باید بین رفتن به دبی در تابستان و فصول دیگر سال، تفاوت زیادی قائل شوید .

%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%20%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%B3%D9%81%D8%B1.jpg




در گام بعدی اهداف و خواسته ها و علایق خود را در نظر بگیرید و به این فکر کنید که دوست دارید در مسافرت خود چه کاری انجام دهید یا دلتان میخواهد در سفر خود چه چیز هایی را تجربه کنید . مثلا دلتان میخواهد از مکان های تاریخی دیدن کنید یا به فعالیت هایی مثل شنا، اسکی، پیاده روی و یا بازدید از جاذبه های طبیعی بپردازید؟ با مشخص کردن علایق خود میتوانید به دنبال مقاصدی باشید که به راحتی میتوانید در آنها به فعالیت های مورد علاقه خود مشغول شوید.


از خودتان سوالاتی بپرسید که در پیدا کردن مقصد مناسب به شما کمک میکنند. مثلا اینکه سواحل را ترجیح میدهید یا مناطق روستایی و طبیعت سرسبز و جنگلی را؟ خرید برایتان مهم تر است یا رویدادهای فرهنگی ؟ سفری کم هزینه را در نظر دارید یا هزینه ی سفر اهمیتی ندارد ؟ ماجراجویی را بیشتر دوست دارید یا استراحت و آرامش را ؟ با پاسخ به این سوالات میتوانید کار خود را خیلی راحت تر کنید و با توجه به جواب هایی که میدهید، به دنبال مقاصدی هماهنگ با علایق خود باشید.

%D8%B3%D8%A7%D8%AD%D9%84.jpg




نیاز به ویزا دیگر نکته ای است که در انتخاب مقصد خود باید به آن توجه کنید. بسیاری از مقاصد دنیا وجود دارند که نیاز است برای رفتن به آنها ، ویزا داشته باشید. در مقابل کشورهایی نیز وجود دارند که میتوانید بدون ویزا به آنها سفر کنید. با در نظر گرفتن نیازهای یک سفر خارجه، راحت تر میتوانید مقصد خود را انتخاب کنید . بودجه سفر یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در انتخاب مقصد مناسب است . به علت شرایط اقتصادی متفاوت در کشورهای دنیا، هزینه سفر نیز در آنها متفاوت است . هزینه غذا، هزینه هتل، هزینه خرید و بسیاری از هزینه های دیگر، از جمله مواردی هستند که با بودجه شما ارتباط دارد و در انتخاب مقصد سفر میتواند تعیین کننده باشد .

CheapTravel.jpg




موضوع مهم دیگری که باید به آن اهمیت بدهید، وضعیت زبان شما و وضعیت زبان مردم در کشور مقصد است . در بسیاری از نقاط دنیا، مردم قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی نیستند و ممکن است هیچ درکی از زبان انگلیسی نداشته باشند و به زبانی غیر از زبان انگلیسی حرف بزنند. لازم است این نکته را درنظر بگیرید تا مجبور نباشید برای رفع نیاز ها و برقراری ارتباط ، تنها به لبخندی اکتفا کنید. تغذیه، حمل و نقل، موانع فرهنگی، مسائل امنیتی ، رویدادهای فرهنگی ، نرخ ارز و ... دیگر نکاتی هستند که میتوانند شما را در انتخاب مقصد مناسب یاری کنند و موجب شوند تا با انتخابی عاقلانه ، سفری لذت بخش داشته باشید.
 
بالا