برگزیده های پرشین تولز

چگونه می‌توان از نوتیفیکیشن‌های فیسبوک رهایی یافت؟

sanjary

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2017
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
1
سن
35
نوتیفیکیشن های فیسبوک از طریق ایمیل، دستگاه های هوشمند یا حتی صفحه ی دسکتاپ به شما تلنگر می‌زند. این موضوع می تواند تمرکز شما را حین رسیدگی به کارهای آنلاین بهم بزند و باعث آشفتگی خاطر شما شود. درست است که استفاده از فیسبوک همانند قبل نیست و میزان محبوبیت این شبکه ی اجتماعی از قبل کمتر شده است، اما فیسبوک کماکان کاربران خود را دارد و نوتیفیکشن های آن برای کسانی هم که از آن استفاده ی چندانی ندارند، ارسال می شود. نگران نباشید، بدیهی است که برای این مشکل نیز راه حلی وجود داشته باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه به شما نحوه ی بی صدا کردن و عدم دریافت نوتیفیکشین ها را آموزش دهیم.

  1. نوتیفیکیشن های نسخه ی دسکتاپ
برای رفتن به بخش نوتیفیکشن ها در نسخه ی دسکتاپ خود به تنظیمات مراجعه کنید و در منوی سمت چپ Notifications را انتخاب نمایید. اگر این بخش را در گذشته تنظیم نکرده اید، برای تغییر روی تک تک آنها کلیک و آنها را ویرایش نمایید.

how-to-adjust-facebook-notifications-EN-n1.jpg

در این قسمت شما لیستی طولانی از دسته بندی نوتیفیکیشن ها مشاهده خواهید نمود که بر اساس نوع محتوا (تولدها، برچسب ها، فعالیت های گروهی و غیره ) تفکیک شده است. برای شروع، شما می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید اطلاعیه ها و پیام ها را با هشدار صوتی دریافت کنید یا خیر.

how-to-adjust-facebook-notifications-EN-n2.jpg

یک خط که به پایین بروید گزینه ی Activity that involves you (تنها آیتمی در تنظیمات فیس بوک که قادر به تغییر آن نخواهید بود) را مشاهده می کنید. این نوتیفیکشن زمانی که کسی شما را تگ کند یا نظر خود را در قالب کامنت بر روی پست شما بگذارد، دریافت می شود. این نوتیفیکیشن ها در این قسمت کاربرد بسیاری دارند زیرا که مواردی هستند که ما قصد داریم تا آن ها را دنبال کنیم.

how-to-adjust-facebook-notifications-EN-n3.jpg


برای تولد دوستان و اطرافیان نزدیک خود شما می توانید نوتیفیکیشن ها را روشن بگذارید. در این صورت در روز تولد آن ها شما از آن روز مطلع می شوید. شما می توانید این ویژگی را روشن یا خاموش بگذارید.

تنظیم نوتیفیکیشن ها درباره ی ویدئوهای لایو به عهده ی شما می باشد. به طور پیش فرض این نوتیفیکیشن ها روشن هستند، شما نه تنها نوتیفیکشن های مربوط به لایو استریمینگ دوستان خود یا جوامعی که در آن ها عضو شده اید را دریافت می کنید بلکه توصیه های فیس بوک را دریافت خواهید کرد.

اگر می خواهید نوتیفیکیشن های کمتری دریافت نمایید اما ویدئوهای لایو یا همان زنده ی دوستان خود را از دست ندهید، گزینه ی Suggestions off را انتخاب نمایید. پس از خاموش کردن این مورد تنها نوتیفیکیشن های ویدئوهای زنده از دوستان و گروه هایی که در آن ها عضو شده اید را دریافت خواهید نمود. اگر شما مایل نیستید که ویدئوی زنده ای مشاهده کنید، تمام موارد را خاموش نمایید.

how-to-adjust-facebook-notifications-EN-n4.jpg

شما می توانید به صورت جداگانه مواردی که می خواهید در مورد پست ها و عکس های برچسب شده دریافت کنید را تنظیم کنید:

از دوستان خود، دوست دوستان شما و دوستان آن ها و یا همه ی آن ها.

how-to-adjust-facebook-notifications-EN-n5.jpg

در این قسمت شما می توانید تمام رویدادهایی که قصد دارید که برای شما یادآوری شود را انتخاب نمایید.

how-to-adjust-facebook-notifications-EN-n6.jpg

  1. نوتیفیکیشن های اپلیکیشن های موبایل
بسیاری از کاربران موبایل علاقه ای به اپلیکیشن موبایلی فیس بوک ندارند زیرا آن ها هیچ تمایلی به غرق شدن تلفن های خود در نوتیفیکیشن های مکرر فیسبوک ندارند. اما این موارد قابل تنظیم هستند و شما می توانید آن ها را به هر شکلی که مایل هستید، دریافت کنید.

تنظیمات اپلیکیشن کمی متفاوت است. برای کسانی که از رسانه های اجتماعی استفاده ی کنند عمدتا رابط کاربری روی گوشی های هوشمند آن ها وجود دارد. برای این کار به تنظیمات نوتیفیکیشن ها بروید، روی آیکون تنظیمات در گوشه ی سمت راست بالا بزنید و Help & Settings را اسکرول کنید.

در بخش Notification Settings، همانطور که در نسخه ی دسکتاپ گفتیم، نوتیفیکیشن های دریافتی شما به صورت تئوری دسته بندی می شوند. با ضربه زدن بر روی هر یک از موارد (به عنوان مثال، فعالیتی که شامل شما می شود) می توانید ایمیل ها، نوتیفیکیشن های اس ام اس را برای هر یک از آن ها خاموش یا روشن کنید.

how-to-adjust-facebook-notifications-EN-n7-1024x578.jpg

با ضربه زدن بر روی نوتیفیکیشن ها می توانید انتخاب کنید که آیا آن ها را می خواهید یا خیر. یا آیا می خواهید که آن ها به صورت لرزشی، با صدا یا با نور LED دریافت کنید یا خیر.

how-to-adjust-facebook-notifications-EN-n8-1024x578.jpg

  1. نوتیفیکیشن های ایمیل
ایمیل های اسپم شده ی فیسبوک بخش بسیار زیادی از ایمیل های کاربران را در بر می گیرد. قطعا بسیاری از آن ها را بی پاسخ و نخوانده رها کرده اید و تنها باعث پر کردن حجم ایمیل شما می شوند. به عنوان مثال شاید خوشایند شما باشد که روز تولد دوستان شما برای شما در قالب نوتیفیکیشن ارسال گردد و از آن باخبر شوید اما در بسیاری از موارد هرگز خواستار آن ها نخواهید بود.

به صورت پیش فرض، تمام نوتیفیکیشن ها برای شما ارسال می شوند اما شاید تنها تمایل به دریافت برخی از آن ها را داشته باشید. راه دیگری وجود دارد که بتوانید تمام نوتیفیکیشن ها را دسته بندی و هرکدام را که میخواهید فعال سازید. مطابق عکس زیر این کار را انجام دهید.

نسبت به نسخه ی دسکتاپ، تنظیم آدرس ایمیل کمی متفاوت است. امکان لغو بروزرسانی در برنامه وجود ندارد اما شما می توانید در این مورد خصوصی سازی را انجام دهید.

how-to-adjust-facebook-notifications-EN-n10.jpg

شما همچنین می توانید نوتیفیکیشن های شخصی برای نظرات در ویدئوهای زنده و اطلاعیه های مربوط به پیشنهادات تبلیغاتی را تغییر دهید.

how-to-adjust-facebook-notifications-EN-n11.jpg

نوتیفیکیشن ها به صورت تئوری دسته بندی می شوند، بنابراین با تنظیم آن ها برخی موارد در فیسبوک تغییر می‌دهد. در حالیکه این تغییرات را اعمال می کنید، فراموش نکنید که تنظیمات امنیتی و خصوصی را در صفحه‌ی فیس بوک خود پیکربندی کنید.
 
بالا