برگزیده های پرشین تولز

چگونه می توانیم فرشی تمیز داشته باشیم؟

helinaa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2019
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
32
Clean-carpet-imerdas.com-01--660x400.jpg

همه افراد در محل زندگیشون حداقل از یک تخته فرش ماشینی استفاده میکنن. ممکنه که گروهی از مردم در اتاق نشیمن یا پذیرایی روحیه شون با این فرش ها جور در نیاد اما حداقل در آشپزخانه یا ورودی یا حتی اتاق خواب ها به اجبار هم که شده از این فرش ها استفاده میکنن. در جامعه امروزی که همه چیز نرخ صعودی داره دیگه از فرش دستباف نمیشه به عنوان کفپوش خانه ها استفاده کرد هر چند که این فرش ها مزایای زیادی دارن ولی خب قیمت بالای آن ها باعث میشه که از خریدشان چشم پوشی کنیم.

مسلما بر اثر رفت و آمد و پاخوردن، هر نوع فرشی مقدار زیادی آلودگی و میکروب را در لابه لای خود جای میده، هرچند که هفته ای ۲ یا ۳ روز رو میتونیم به تمیزی سطحی فرش ها اختصاص بدیم اما آیا تا به حال به روش درست و اصولی به فکر تمیز کردن فرش ساوین افتادین؟ امروز قصد دارم نکاتی برای تمیز کردن فرش ماشینی در اختیارتون قرار بدم پس بهتره توضیحات و با دقت بخونین تا بتونین بهترین بادقت و حوصله فرشتون رو تمیز کنین.

عواقب تمیز نکردن فرش

مسئله اول برای تمیز کردن فرش برمیگرده به بهداشت منزلمون. هر نوع فرشی که استفاده می کنیم نیازمند اینه که حداقل چند وقت یکبار تمیز بشه در اثر استفاده از فرش ها علاوه بر انباشته شدن آلودگی و میکروب گرد و غبار زیادی در بین بافت فرش نفوذ میکنه، در صورتی که اگر فرش ها تمیز نشن این گرد و غبار و آلودگی ها میتونه زمینه رشد باکتری ها رو فراهم کنه و در نهایت حساسیت و آلرژی زیادی ایجاد کنه و دردسرساز بشه. دومین دلیل برای تمیز کردن فرش مربوط میشه به زیبایی فرشتون. اگر که شما از فرشی کثیف در پذیرایی یا هر جای دیگه استفاده کنین باعث میشه فرشتون چرک به نظر برسه تا اینکه از شدت تمیزی برق بزنه و بدرخشه.

تمیز کردن فرش را جدی بگیرید

بهتره حداقل در هفته ۳ روز و به جارو کشیدن فرش اتون اختصاص بدین. بهترین وسیله برای این کار استفاده از جاروبرقی با مکش بالاست که حداقل سطح فرش رو تمیز کنه. به علاوه اینکه سعی کنین ماهی یکبار با یک تکه ابر و شامپو فرش تمیزی رو به فرش هاتون بدین اگر که فرشتون زیاد کثیفه بهتره زحمت تمیز کردن اون رو به قالیشویی بدین و خودتون و خسته نکنین. قالیشویی ها روش خاصی برای تمیز کردن و شستشوی فرش دارن، آن ها اول فرش رو غبارگیری میکنن بعد توسط دستگاه های مخصوصی فرش و میشورن. این روش برای شستشوی انواع فرش ماشینی پیشنهاد میشه البته این ها همه اش مربوط میشه به فرش ماشینی چرا که شستشوی فرش دستبافت بحث جداگانه ای داره که بعدا راجع بهش صحبت خواهیم کرد.منبع:فرش ساوین
 
Last edited:
بالا