برگزیده های پرشین تولز

چگونه می توان تبدیل به یک کاریکاتوریست حرفه ای شد؟

M_Hosseini80

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2018
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
24
چگونه می توان تبدیل به یک 17-12-23-91314alireza-pakdel-khabar-Onlin-c4-300x297.jpg حرفه ای شد؟

یک کاریکاتوریست حرفه ای با نگاهی سریع به موضوع کاریکاتور ویژگی های برجسته آن را درک می کند و بازتاب مشاهدات خود را به صورت تصویری بامزه و جذاب طراحی می کند. مهم ترین مهارت یک کاریکاتوریست حرفه شناسایی ویژگی های شاخص موضوع و تاکید بر آن است. به گونه ای که کاریکاتور در عین اغراق آمیز بودن شباهت به موضوع اصلی را نیز حفظ کند.

جزئیات از چشم یک کاریکاتوریست عالی پنهان نمی ماند. همچنین او به خوبی می تواند ویژگی های شخصیتی بارز موضوع را در کاریکاتور نشان دهد. در این مقاله بررسی می کنیم که برای تبدیل شدن به یک کاریکاتوریست حرفه ای باید چه مهارت هایی را در خود پرورش داد.

اصول طراحی سنتی را فرا بگیرید
کاریکاتور یک پرتره اغراق آمیز و تغییر شکل داده از یک شخص یا شیء است که بر ویژگی های متمایز و منحصر به فرد و نیز ایرادهای آن تاکید می کند و در عین حال شباهت به موضوع اصلی را حفظ می کند.

با توجه به تعریف بالا کاریکاتور در اصل نوعی طراحی پرتره است که در آن اغراق ایجاد شده است. پس اصول اولیه طراحی در آن صدق می کند. آشنایی با موضوعاتی همچون پرسپکتیو، ژست و نسبت های بدن و ترکیب بندی به خلق یک کاریکاتور حرفه ای کمک شایانی می کند.

یک توصیه معروف در دنیای هنر وجود دارد که بیان می کند برای شکستن کلیشه ها و خلق سبک های جدید ابتدا باید در اصول اولیه طراحی استاد شوید. نمی توان بدون داشتن مهارت طراحی واقع گرایانه تبدیل به یک کاریکاتوریست موفق شد.

با آناتومی بدن انسان و اعضای صورت آشنا شوید
برای کشیدن یک کاریکاتور با سبک و سیاق خاص، یک کاریکاتوریست حرفه ای از دانش خود در زمینه آناتومی استفاده می کند. با آن که طرح نهایی معمولاً بسیار اغراق آمیز و دور از واقعیت است، اگر اصول آناتومی در آن رعایت نشده باشد ناموزون و ناشیانه به نظر خواهد رسید. بهتر است که ساختار اصلی کاریکاتور خود را بر اساس آناتومی بدن طراحی کنید سپس یک ویژگی شاخص موضوع را انتخاب کرده و بر آن تاکید کنید.

ارتباط برقرار کردن با مخاطبان را بیاموزید
یک کاریکاتوریست حرفه ای مهارت های ارتباطی قوی نیز دارد و می تواند از با استفاده از طنز و طعنه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و آن ها را بخنداند. او همچنین در نویسندگی مهارت بالایی نیز دارد. بسیاری از کاریکاتورها دارای عناوین و دیالوگ های طنزآلود هستند که نوشتن آن ها نیاز به مهارت بالایی دارد.


از آنجا که بسیاری از کاریکاتوریست ها روی موضوعات حساسی کار می کنند ممکن است از طرف مخاطبان مورد مخالفت قرار بگیرند. یک کاریکاتوریست حرفه ای در عین انتقاد پذیر بودن از موضع خود دفاع می کند. چرا که وظیفه کاریکاتوریست خلق یک تصویر زیبا و بی نقص نیست بلکه بیان موضوعات مهم و دردهای جامعه از راه طنز است.

تمرین فراوان کلید تبدیل شدن به یک کاریکاتوریست حرفه ای است
افرادی که در حال آموختن هنر کاریکاتور هستند لازم است به طور پیوسته تمرین کنند. گاهی هنگامی که موضوعی را برای کشیدن کاریکاتور انتخاب می کنید لازم است چندین طرح مختلف از آن بکشید تا رضایت خود و مشتریان خود را جلب کنید. با تمرین زیاد و گذر زمان سبک شخصی شما پرورش داده می شود. در این صورت هنگامی که تبدیل به یک کاریکاتوریست حرفه ای شدید و طرح های شما در روزنامه ها و مجلات چاپ شد مخاطبان شما را از روی سبک کارهایتان خواهند شناخت.

بیشتر بخوانید در اینجا

http://arvandniaz.com/Articles.aspx?ID=618
http://arvandniaz.com/Articles.aspx?ID=618
 
بالا