برگزیده های پرشین تولز

چگونه پرینتر مورد نیاز خود را بشناسید؟ (قسمت اول)

intereki

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
1
چگونه پرینتر مورد نیاز خود را بشناسید؟ (قسمت اول)


انتخاب یک پرینتر می تواند کار دشواری باشد، امکانات زیادی برای انتخاب کردن وجود دارند، و پرینترهای زیادی وجود دارند که ترکیب مختلفی از این امکانات را در اختیار شما قرار می دهند. در ادامه اطلاعاتی به شما خواهیم داد که می توانید نوع پرینتر همچنین مدل مناسب پرینتر خود را انتخاب کنید.

شما چه نوع پرینتری نیار دارید؟

سه نوع کلی که می توان پرینتر ها را دسته بندی کرد: از طریق کاربرد ( عمومی یا مخصوص انجام کار خاص )، مقدار کارکرد ( خانه یا شرکت ) و فن آوری ساخت. ما برای شما هر سه دسته بندی را توضیح خواهیم داد و بعد از آن شما به راحتی نوع پرینتر خود را تشخیص خواهید داد.

اکثر پرینترهایی که در بازار موجود هستند پرینترهایی با کاربرد عمومی محسوب می شوند، حتی پرینترهای جوهرافشانی که شرکت ها آنها را با عنوان پرینتر چاپ عکس معرفی می کنند، می توانند متون، اشکال گرافیکی و عکس های شما را با کیفیتی مطلوب چاپ کنند. پرینترهای با کاربرد خاص به چند دسته: پرینترهای قابل حمل، پرینترهای صرفا مخصوص چاپ عکس و پرینترهای چاپ لیبل تقسیم می شوند. (البته پرینترهای سه بعدی را نیز می توان در این دسته بندی تعریف کرد که از بحث ما خارج است.) اگر شما به دنبال یک پرینتر با کاربرد خاص هستید، باید این سوال را از خود بپرسید که آیا صرفا می خواهید عکس چاپ کنید یا می خواهید پرینتر شما کیفیت چاپ عکس خوبی داشته باشد همچنین بتواند اسناد یا اشکال گرافیکی شما را نیز چاپ کند؟

پرینترهای عمومی اکثر وقتی برای مصارف خانگی طراحی می شوند بیشتر رو کیفیت چاپ عکس تمرکز می کنند و همین پرینترها وقتی برای استفاده در شرکت طراحی می شوند بیشتر روی امکانات چاپ متن آنها تمرکز می شود. اکثر پرینترهای چندکاره هم برای استفاده های خانگی و هم شرکتی طراحی می شوند. شمادر انتخاب این پرینترها بایست به نوع استفاده خود و نوع طراحی پرینتر توجه فرمایید.

دو فن آوری معمول پرینترهای موجود در بازار، لیزری و جوهرافشان، می باشند، که با توجه به پیشرفت های بسیار در کیفیت هر دو نوع همچنان خصوصیات و کاربرد خود را دارند. مهم ترین تفاوت آنها این است که کیفیت چاپ متن در پرینترهای لیزری بسیار بیشتر از پرینترهای جوهر افشان می باشند و از طرف دیگر چاپ عکس ها در پرینترهای جوهرافشان با کیفیت بیشتری انجام می شود. پس به راحتی این سوال را از خود بپرسید، چاپ عکس برای من اهمیت دارد یا متن؟، پاسخ به این سوال تکنولوژی پرینتر مورد نیاز شما را مشخص می کند.

شما یک پرینتر چند کاره نیاز دارید یا یک پرینتر تک کاره؟

پاسخ به این سوال خیلی پیچیده نیست، تنها کافیست بررسی کنید آیا فقط به چاپ کردن اسناد خود نیاز دارید یا می خواهید کار بیشتری انجام دهید؟ به عنوان مثال پرینترهایی هستند که شما می توانید عکس های خود را در آن ذخیره کنید، سپس آنها را بررسی کنید یا تغییرات اولیه را در آن ایجاد کنید و آنها را چاپ کنید.

برای پرینترهای عمومی، امکانات اضافه به معنی چندکاره بودن پرینتر است. این پرینترها ترکیبی از اسکنر، کپی و فکس می باشند. همچنین پرینترهای که در شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند دارای امکان ورودی خودکار کاغذ ADF هستند که شما می توانید اسکن چند برگ را به صورت خودکار پشت سر هم انجام دهد. ADF در عمل کپی و فکس نیز کاربرد دارد همچنین بعضی از پرینترها این امکان را دارند که به صورت دو رو اسکن را انجام می دهند
 
بالا