برگزیده های پرشین تولز

چگونه یک زخم سریعتر بهبود می یابد

shayanteb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آگوست 2020
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
1
سن
40
1608594189978.png

یکی از اولین چیزهایی که هرکسی می خواهد پس از ابتلا به زخم بستر ، آسیب دیدگی یا انجام یک عمل جراحی بداند روش ترمیم سریعتر زخم و مدت زمان بهبودی آن است. پاسخ البته به عوامل مختلفی بستگی دارد ، اما چند مرحله وجود دارد که می توانید برای بهبود سریعتر زخم یا پانسمان زخم بستر انجام دهید.

شایان طب ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه فروش تجهیزات پزشکی و پرستاری در منزل شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می کند.

علاوه بر پیروی از دستورالعمل های مراقبت از زخم توسط پزشک یا جراح ، درک چگونگی بهبودی بدن پس از آسیب به شما کمک می کند تا انتخاب های بهتری جهت ترمیم سریعتر زخم داشته باشید.

مراحل بهبودی

هنگامی که بدن دچار آسیب دیدگی شده است ، سیستم ایمنی بدن بلافاصله شروع به کار می کند تا محل زخم را تثبیت کرده و روند بهبود را شروع کند. صرف نظر از شدت زخم ، روند بهبودی شامل چندین مرحله است.

خون ریزی

خونریزی نقش اساسی در روند بهبودی دارد. به این دلیل که لخته های خون باعث بستن محل زخم برای محافظت از آن در برابر عفونت ، جلوگیری از دست دادن خون بیشتر و ایجاد یک محیط بهبودی پایدار می شود. لخته شدن به طور معمول در عرض چند دقیقه شروع می شود و با خشک شدن خون در معرض هوای آزاد ، پوسته تشکیل می شود.

تورم

اگرچه تورم غالباً با عفونت همراه است ، اما نشانه این است که سیستم ایمنی بدن را تمیز می کند تا محل زخم را پاک کند و آن را برای بهبودی آماده کند. با گسترش رگ های خونی و استقرار گلبول های سفید برای از بین بردن باکتری های خارجی و بافت های مرده ، پوست ممکن است لطیف ، قرمز و گرم شود. همچنین ممکن است مایع شفافی از زخم ترشح شود ، که نشانگر این است که بدن در حال دفع آلودگی های احتمالی است. اگر تورم ادامه داشته باشد یا زخم ترشحاتی به رنگ سبز یا زرد ترشح کند ، ممکن است زخم آلوده باشد.

رشد مجدد بافت

پس از تثبیت محل زخم ، بدن شروع به بازسازی بافت آسیب دیده می کند. به طور معمول حدود پنج روز پس از بروز آسیب شروع می شود ، این مرحله برای زخم های جزئی ممکن است به چند هفته نرسد. بدن رگهای خونی شکسته را ترمیم می کند و بافت آسیب دیده را با بافت گرانول جایگزین می کند ، که لبه های زخم را به آرامی زیر پوسته نزدیک می کند

جای زخم

هنگامی که مرحله رشد مجدد به پایان رسید و پوسته می افتد ، بافت حاصل ضعیف تر و انعطاف پذیری کمتری نسبت به پوست اطراف آن دارد. با گذشت زمان ، بافت جدید همچنان تقویت می شود ، اما معمولاً ظاهری کاملاً متفاوت دارد. در صورت جراحات جزئی ممکن است جای زخم کاملاً از بین برود.

روشهای ترمیم سریعتر زخم چیست

در حالی که بسیاری از مراحل بهبود به طور طبیعی انجام می شود ، اما کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای بهبود سریع زخم خود انجام دهید.

بیشتر استراحت کنید

سیستم ایمنی بدن هنگامی که برای مقابله با عفونت و ترمیم بافت کار می کند ، مقدار زیادی انرژی مصرف می کند. هنگامی که بدن وقت استراحت و بهبودی ندارد ، برای بهبودی مداوم تلاش می کند. تحقیقات اخیر حتی نشان داده است که اختلال در چرخه های خواب می تواند روند بهبودی را به طور قابل توجهی به تأخیر بیندازد. عدم استراحت کافی باعث آسیب پذیری بیشتر بدن در برابر عفونت های ویروسی و باکتریایی می شود ، که هر دو می توانند بهبودی را طولانی کنند.

اما فعال بمان

از طرف دیگر ، استراحت زیاد می تواند برای روند بهبودی مضر باشد. ورزش و فعالیت منظم به کاهش التهاب ، بهبود جریان خون و بهبود سلامت روان کمک می کند. این آخرین مزیت برای مقابله با افسردگی بسیار مهم است ، که یک خطر عمده برای بیمارانی است که مدت طولانی در بیمارستان بستری هستند. فعالیت هایی مانند شنا ، دویدن یا حتی پیاده روی کوتاه می تواند به ترمیم سریعتر زخم کمک کند .

غذاهای غنی از ویتامین ها و و مواد معدنی بخورید

غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد مغذی (مانند ویتامین A و C یا پتاسیم و روی) می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. تعدادی از مواد غذایی وجود دارد که می تواند به کاهش التهاب کمک کند و چندین مورد دیگر باید مطابق **** غذایی پس از جراحی باشد . غذاهای سنگین در نیترات ها ، ادویه ها و شکر ، اغلب می توانند باعث التهاب یا فشار بافت پوست و رگ های خونی شوند.

سیگار نکشید

مونوکسیدکربن موجود در سیگارها سطح اکسیژن رگ های خونی را کاهش می دهد ، که باعث انقباض و محدود کردن جریان خون در مناطق آسیب دیده می شود. کاهش اکسیژن همچنین به عنوان یک ترمز بر روی سیستم ایمنی بدن عمل می کند ، و بدن را برای جلوگیری از عفونت و بازسازی بافت دشوار می کند. حتی یک سیگار نیز می تواند به طور قابل توجهی بر نتایج بهبودی تأثیر بگذارد زیرا سه روز کامل طول می کشد تا سیستم خون از مونوکسیدکربن پاک شود.

زخم را تمیز نگه دارید

اگرچه پوست با یک محیط کمی مرطوب به بهترین وجهی بهبود می یابد ، اما ممکن است زمینه را برای تولید باکتری هایی که باعث ایجاد عفونت شده فراهم کند. تمیز نگه داشتن سطح زخم مستلزم تغییر پانسمان به طور منظم است.

هیچ کس نمی خواهد طولانی مدت مصدوم باشد. با انجام اقدامات مناسب برای کمک به ترمیم سریعتر زخم ، می توانید سریعتر بهبود یابید.
 
بالا