برگزیده های پرشین تولز

چگونه یک نام دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

sanazkh1365

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2016
نوشته‌ها
134
لایک‌ها
20
سن
38
نام هایی قابل برندشدن
قرار است این نام برای شما برندسازی کند. بنابراین باید از نامی استفاده کنید که قابلیت برند شدن را داشته باشد. به جای استفاده از نام های عمومی و کلی ، سعی کنید خلاق باشید. یک نام عمومی و کلی با کلمات رایج و فراموش شدنی پر شده است، اما در مقابل یک نام مناسب می تواند منحصر به فرد و بی رقیب باشد.

اما چگونه نام دامنه ای انتخاب کنیم که قابل برند شدن باشد:

1) کلمات جدید بسازید: بله شما می توانید کلماتی جدید و جذاب ایجاد کنید. این همان کاریست که گوگل، بینگ و یاهو انجام دادند.

2) از کلمات موجود استفاده کنید. می توانید از یک فرهنگ لغت استفاده کنید تا کلماتی که با برند شما همخوانی دارد را پیدا کنید.

3) از ابزارهای تولید نام دامنه استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می کنند تا با استفاده از ایده ها و کلمات کلیدی اولیه خود، نام های منحصر به فردی تولید کنید.

دامین هایی کوتاه بسازید
نام باید مختصر باشد. به طور کلی نام دامنه بهتر است کوتاه باشد. بر اساس تحقیقات Gaebler.com ( مجله کارآفرینی) وب سایت های برتر در نام دامنه خود 6 کاراکتر دارند. در نمودار زیر وقتی در لیست از بالا به سمت پایین نگاه می کنیم، متوجه می شویم که بین طول دامنه و محبوبیت آن ارتباط مستقیمی وجود دارد. منظور از محبوبیت در اینجا، میزان ترافیک سایت است.

همچنین مشخص شده که در میان 100 وبسایت برتر، طولانی ترین نام دامنه 17 کاراکتر دارد.

نهایتاً اینکه همه این تحقیقات نشان می دهد نام دامنه باید کوتاه و مختصر باشد. سعی کنید دامنه 6 تا 14 کاراکتر باشد. اما هرچه کوتاه ترباشد بهتر است. البته به احتمال زیاد نام های کوتاه قبلاً استفاده شده و یا اگر هم به فروش برسد، قیمت بسیار بالایی خواهد داشت.

برای نمونه نام سایت آمازایران : amaziran.com دقیقاً 8 کاراکتر است.
دسترسی نام در شبکه های اجتماعی را بررسی کنید
قبل از اینکه دامین پیشنهادی خود را ثبت کنید، بررسی کنید که آیا این نام در سایتهای شبکه های اجتماعی نیز در دسترس است. آیا علامت تجاری شما در حال حاضر در شبکه های اجتماعی وجود دارد؟

برای برندسازی، ایده ال ترین حالت این است که از همان نام دامنه در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. با اینکار بازدید کنندگان، مشتریان و فالوورهای شما در وب هم به راحتی شما را می شناسند و پیدا می کنند.

از سوی دیگر برای پیشگیری از مسائل حقوقی در آینده باید نام شما با علائم تجاری موجود یکسان نباشد.

اما چگونه می توانیم این موضوع را برای دامین پیشنهادی خود بررسی کنیم؟

برای اینکار می توانید از ابزاری مثل Knowem استفاده کنید.

ادامه مقاله(کلیک کنید)
 
بالا