برگزیده های پرشین تولز

چگونه یک وب سایت حرفه ای طراحی کنیم؟

nopardazco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2017
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
1
سن
28
محل سکونت
تهران
یک وب سایت نمی تواند فقط از طریق طراحی مناسب و محتوا تحریک کننده به موفقیت برسد. این موضوع به یک سبکی محتاج است تا کاربر به آسانی بتواند به قابلیت های مختلفی که در وب سایت شما قرار دارد دسترسی پیدا کند. ما این را درک می کنیم که افراد مختلف سبک های متفاوتی را ترجیح می دهند اما این به این معنا نیست که این موضوع هیچ قاعده و اساسی نداشته باشد. برای طراحی سایت حرفه ای رعایت موارد زیر ضروری است و سبب افزایش بازدید کنندگان و مشتریان شما خواهد شد.

استفاده از کلمات کلیدی در صفحه اصلی سایت
خیلی کم امکان دارد پیش بیاید که یک بازدید کننده همه کلمات موجود در صفحه اصلی وب سایت شما را مطالعه کند، بنابراین بهتر است به جای توجه داشتن به تعداد کلمات موجود در وب سایتتان بر روی جذابیت و اصلی بودن آن کلمات توجه داشته باشید. سعی کنید از آیکون های مختلف برای برقرای ارتباط بهتر با بازدید کنندگان از وب سایتتان استفاده کنید.



طراحی سلسله مراتبی سایت
یکی از با اهمیت ترین اصولی که طراحان باید در طراحی صفحات وب سایت به آن توجه نمایند تهیه منو ها و نوار های ابزار به صورت سلسله مراتبی می باشد. با استفاده از این روش تنها چند ثانیه ممکن است زمان ببرد تا نظر بازدید کننده را جلب کرده و او را از محتوای وب سایت تان آگاه نمایید. تلاش کنید در این طراحی سلسله مراتبی رنگ، کنتراست، اندازه و فاصله را با تشدید بیشتری به کار ببرید تا بیشتر نظر مشتریان را جلب کند.

ساخت محتوایی با خوانایی مناسب
خوانایی مشخص می کند که تشخیص دادن چه کلمات، جملات یا عباراتی برای مردم آسان تر است. زمانی که خوانایی سایت شما بالا باشد، بازدید کنندگان به راحتی خواهند فهمید که در وب سایت شما چه اطلاعاتی قرار دارد.

چیزی را که نمی توانید ببینید، نمی توانید آن را بخوانید: وب سایت های اولیه فونت های کوچک داشتند، اما در طول زمان، مردم متوجه شدند که فونت های 12pt برای خواندن مطالب آنلاین وب سایت ها دشوار است. سعی کنید از فونت ها و اندازه های مناسب در نوشته های وب سایت خود استفاده نمایید.

فونت Serif در مقابل فونت Sans Serif: در خانواده فونت ها، Serif به فونتی گفته می شود که در انتهای حروف آن زائده های اضافی وجود داشته باشد و Sans Serif نیز فونتی است که فاقد این گونه زائده ها می باشد. شما ممکن است هنوز خانواده فونت مورد نظر خود را انتخاب نکرده باشید. درست است استفاده از فونت های فانتزی و منحنی دار جالب باشد اما باید شما راحت خوانده شدن مطالب وب سایتتان، توسط بازدید کنندگان را در نظر بگیرید.

از فونت های زیادی استفاده نکنید: تجربه نشان داده است که استفاده کردن از بیش از سه فونت در یک وب سایت کار درستی به نظر نمی آید. البته در برخی پروژه ها ممکن است شما مجبور باشید از فونت های زیادی استفاده کنید ولی در وب سایت های معمولی انجام این کار می تواند به خوانایی وب سایت شما آسیب برساند.



ناوبری آسان وب سایت
یکی از نکات با اهمیت در وب سایت ها، ناوبری مناسب آن ها می باشد که می تواند به بازدید کنندگان در یافتن محتوا مورد نظرشان کمک زیادی نماید. یک سایت با ناوبری مناسب می تواند به موتور های جستجو کمک نماید تا ساختار وب سایت شما را راحت تر درک کنند. توجه به نکات زیر می تواند تاثیر زیادی برای افزایش بهبود ناوبری سایت شما داشته باشد:

  • تلاش کنید لوگوی خود را به صفحه اصلی پیوند بزنید، این یک روش مهم است که بازدید کنندگان شما می توانند از آن استفاده کرده و شما نیز کلیک های با ارزشی را از آن ها برای وب سایت خود به دست آورید.
  • منو خود را در بخش هدر سایت قرار دهید و سعی کنید دسته بندی آیتم های آن بر مبنای اهمیت هر موضوع مشخص گردد.
  • فوتر سایت، آخرین بخش از وب سایت شما می باشد که دیده می شود، پس سعی کنید تمام لینک های با اهمیت خود را در آن قرار دهید. همچنین سعی کنید فوتر شامل یک نسخه کوتاه از منوی شما، آیکون های اجتماعی و لینک های مهم دیگر (شرایط استفاده / FAQ / تماس / وبلاگ و غیره) باشد.
طراحی واکنش گرای وب سایت
هنگام طراحی وب سایت خود باید توجه داشته باشید که شما به یک نسخه تلفن همراه نیز برای وب سایت خود نیاز خواهید داشته. با توجه به افزایش روز افزون استفاده مردم از تلفن های همراه و افزایش آمار کاربران تلفن های همراه توسط موتور های جستجو به نظر می رسد استفاده از وب سایت های واکنش گرا ضروری باشد.
 
بالا