برگزیده های پرشین تولز

چیزهای غیر ممکن در ایران:تلفن‌هاى همراه در ايران به اينترنت وصل مى‌شوند

mhokamaii

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
204
لایک‌ها
0
محل سکونت
هر کجا هستم و باشم به تو ربطی نداره
دنیای اقتصاد - مناقصه پروژه نسل 5/2 تلفن همراه (GPRS) ماه آينده با هدف ارائه سرويس‌ها و قابليت‌هاى اين نسل به تمامى مشتركان تلفن همراه در كشور توسط شركت ارتباطات سيار برگزار مى‌شود و با اجرايى شدن اين پروژه مشتركان با استفاده از قابليت‌هاى نسل 5/2 تلفن همراه مى‌توانند به تبادل اطلاعات و ديتا از طريق اينترنت و ديگر شبكه‌ها با سرعت بالا بپردازند.

محمدحسين فلاح اصغرى مديركل طرح و مهندسى شركت ارتباطات سيار در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اجراى پروژه آزمايشى GPRS در شركت ارتباطات سيار گفت: طرح آزمايشى GPRS توسط شركت زيمنس (SIEMENS) به منظور نمايش قابليت‌هاى سيستم‌هاى GPRS در شركت ارتباطات سيار اجرايى شد كه طبق اين طرح اوايل سال جارى تجهيزات اين سيستم در ساختمان شركت ارتباطات سيار نصب و پس از هماهنگى و سازگارى با ديگر سيستم‌ها به صورت آزمايشى در شبكه موجود فعال شد.

وى افزود: طرح آزمايشى GPRS دو ماه پيش فعال و به ارائه سرويس و نمايش قابليت‌هاى نسل 5/2 تلفن همراه در شركت ارتباطات سيار پرداخت و در مدت سپرى شده سرويس‌هاى آن توسط كارشناسان و متخصصان بررسى شده است.

وى در خصوص هزينه پروژه آزمايشى گفت: خريد و نصب تجهيزات و ارائه خدمات توسط شركت زيمنس حدود 500هزار دلار براى شركت ارتباطات سيار هزينه داشته است، با توجه به اين كه اين پروژه در كنار پروژه‌هاى توسعه‌اى شبكه در اين شركت به اجرا در آمده است.

به گفته وى طرح آزمايشى GPRS به شرط واگذار نشدن به مشتركان و تنها به منظور آشنايى شركت ارتباطات سيار با قابليت و ميزان سازگارى GPRS با شبكه تلفن همراه كشور اجرا شده است.

مديركل طرح و مهندسى شركت ارتباطات سيار با اشاره به آمادگى اين شركت براى اجراى مناقصه پروژه GPRS در ماه آينده براى واگذارى سرويس‌هاى نسل 5/2 تلفن همراه به تمامى مشتركان در كشور گفت: پس از اجراى طرح آزمايشى و هماهنگى GPRS با سيستم‌ها، شركت ارتباطات سيار مى‌تواند در مناقصه اصلى در خصوص اين سيستم‌ها به ارزيابى شركت‌ها بپردازد زيرا تنها امتياز كسب شده از پروژه آزمايشى، آشنا شدن شركت ارتباطات سيار با GPRS بوده است.

وى تصريح كرد: هيچ‌‌گونه قضاوت فنى در خصوص پروژه آزمايشى نشده است و اين شركت تاكنون مطالعاتى را در اين زمينه انجام داده و پيشنهادى براى ارائه به سازنده‌‌هاى اين سيستم آماده كرده است تا در مناقصه شركت‌‌هاى فعال در اين زمينه توانايى فنى خود را ارائه دهند. با توجه به اين كه برخى از كارشناسان شبكه معتقدند شبكه فعلى تلفن همراه ناكارآمد است و بايد براى ورود نسل 5/2‌ تلفن همراه وضع موجود بهينه شود، فلاح اصغرى در اين خصوص گفت: مشتركان تلفن همراه براى دريافت سرويس جديد نيازمند كانال‌‌هاى راديويى بيشترى هستند كه شركت ارتباطات سيار دربحث ظرفيتى شبكه و درمدل طراحى شده براى اجراى سيستم GPRS به اين مساله توجه كرده است.

وى در ادامه گفت: ظرفيت راديويى به طور موازى با شبكه در حال افزايش است و در تمامى استان‌ها به خصوص تهران و شهرهاى بزرگ افزايش كانال‌هاى راديويى به عنوان بخشى از اين پروژه در دست اجرا خواهد بود.

فلاح اصغرى در پايان با اشاره به سرعت كم انتقال ديتا در شبكه گفت: با اجرايى شدن اين پروژه سرعت انتقالات ديتا بين گوشى‌هاى تلفن همراه افزايش مى‌يابد و انتقال اطلاعات و نيز ارائه اطلاعات از سوى فراهم‌كنندگان سرويس‌هاى مختلف از طريق اينترنت و يا ديگر شبكه‌‌ها در سيستم GPRS به صورت عملى با سرعت 50‌كيلو بيت بر ثانيه انجام خواهد شد.
 

kingehp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2005
نوشته‌ها
153
لایک‌ها
0
محل سکونت
Neverland
مطمئن باشید تا آخر 85 هم از جی پی ار اس خبری نیست!
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
من مي ترسم يك روزي اين تلفن همراه هم از ما بگيرند!!!!!!

حالا چه برسه به كيفيت و خدمات ان
 
بالا