برگزیده های پرشین تولز

چیزی که در تهران به دست آمد ولی بدون برنامه ریزی ...

sa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 فوریه 2003
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
14
درود دوستان

داشتم گشت و گذار هفته گذشتم در تهران رو بررسی می کردم. دیدم یک نکته است که هر چند تاپیکش پس از چهار پنج نوشته به بیراهه می رود و به هر حال گفتن آن بدون سود نیست.

در کشور های پیشرفته جهان ، بیشتر مردم حقوق شهروندی رو به حقوق قومی ترجیح می دند ، البته این مسئله درباره مهاجران تفاوت داره ، ولی منظورم در بین بومی های همون کشور است.


در ایران با افسوس فراوان نمونه های خیلی اندکی از چنین پدیده ای می بینیم ، ولی در کل تمام کلان شهر های ما چنین پدیده ای رو تجربه خوهند کرد ، ولی هم اکنون بزرگترین نمونه این پدیده در تهران دیده می شه ، تنها یک نسل در تهران بمانید تا به "تهرانی" تبدیل بشید و خواسته ها و داشته های قومی خودتون رو را کلاً از یاد ببرید یا به اولویت دوم و سوم زندگی خودتون تبدیل کنید .

این اصلاً بد نیست ، این خیلی خوبه ... با تمام ارزشی که برای همه قوم ها قائلم این حقیقت رو انکار نمی کنم که رشد این کشور بدون بازیابی و زنده کردن ارزش های پارسی ناممکن است ، همونجور که هیچ بچه ای بدون پدر و مادرش یا کسی که سرپرستیش کنه نمی تونه در زندگی به جایی برسه ... در کل چیزی که تهران به صورت دیم کاشته شده و به بار اومده خیلی ارزش زبادی داره ، اگر در هشت کلان شهر دیگه ما هم این پدیده چه به همین صورت بدون برنامه ریزی که در تهران رخ داده ، چه به صورت برنامه ریزی شده ، رخ بده چیزی در حدود 15 میلیون نفر خواهیم داشت که حقوق شهروندی رو مهمتر از حقوق دیگه می دونن و این یعنی یک موفقیت خیلی خیلی بزرگ .

اگر کسی می خواد بدونه چرا حقوق شهروندی این قدر مهمه ، می تونم توضیح بدم. ولی خواهش می کنم کسی توهین یا حرف الکی نزنه ... تنها چیزی که اینجا می خواهم بدونم این است که اگر در یک کلان شهر زندگی می کنید به من بگید که حدوداً چند در صد مردم اونجا حقوق شهروندی رو مقدم بر حقوق قومی می دونند ، همین ... این به من کمک می کنه نگاه درست تری از کل قضیه داشته باشم ...


سپاس
 

sa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 فوریه 2003
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
14
دست همه درد نکند که این همه دانستی های گرانبها اینجا نوشتند !

خوب از این 55 نفر یکی نمی شد اینجا کمی درباره شهرش بنویسه ؟!
 

reza_badkonaki

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
3,465
لایک‌ها
325
سن
35
محل سکونت
با قيد وثيقه فعلا ازادم
من منظورتو خوب نفهميدم.............الان به من بگو ايني كه گفتي(مهاجرت به تهران=تهراني شدن) خوبه يا بد(از ديدگاه خودت)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولي به نظرم هنوز اكثر اشخاصي كه مهاجرت كردن با هم رابطه خوبي دارن.........من ميبينم هر وقت دو تا ترك به هم ميرسن ميزنن زبون اصلي
 
بالا