برگزیده های پرشین تولز

چینی های جهان متحد شوید.

bhrzslm

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2006
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
اولین باری که از خرید یک کالای چینی پشیمان شدم، اولین باری بود که یک کالای چینی را خریدم. اما انگار آدمی قدرت آن را ندارد که از قوه ی حافظه ی خود آنچنان که باید و شاید استفاده کند. با وجود این که لحظاتی که داشتم به خاطر این خرید ابلهانه خودم را ملامت می کردم الآن درست مثل یک فیلم سینمایی جلوی چشمم است، مطمئنم بار بعد هم که می خواهم یک کالای الکترونیکی بخرم، با دیدن قیمتهای عجیب و غریب محصولات چینی مسخ می شوم و مثل تسخیرشده ها بی آنکه اراده ای داشته باشم آشغال ترین نمونه ی موجود را می خرم.

امروز اما پشیمانی من بیش از حد توصیف و تصور است. حدود 3 ساعت پیش، یک مودم با مشخصات زیر را به قیمت 9500 تومان از مغازه ای در بازار رضا خریدم:
D-link DFM-562IS HSFi PCI Modem - internal​

نصب مودم با سرعت و سهولتی غریب انجام شد. اتصال هم به سادگی برقرار شد و به سلامتی و سرخوشی با سرعت 40.7kbps وصل شدیم به اینترنت. چیزی نمانده بود که بروم و با یک بستنی این خرید هوشمندانه را جشن بگیرم که ناگهان مودم با صدای تلق جانکاهی قطع اتصال را اعلام کرد.

به هر حال من بیدی نبودم که از این بادها بلرزم. Redial کردم و این دفعه در حالی که ته دلم به شکل عجیبی شور می زد شروع کردم به الکی چرخ زدن توی بلاگهای دوستان که ... تلق!

دیگر جای انکار نبود. فهمیدم که چه بلایی سرم آمده. خاطرات به یاد مانده از خریدهای ناموفق قبلی شروع کرد به شکل فلاش بک های سیاه و سفید از جلوی چشمم رد شدن. حالم که جا آمد، دوباره وصل شدم و سعی کردم با استفاده از ترفندهایی که ملت در وبلاگهایشان طرح می کنند، مشکل را دور بزنم.

کاری مانده که نکرده باشم؟ تمام تنظیمات مودم از ساده گرفته تا پیشرفته را مطابق نظرات آقایان و خانمهای اهل فن عوض کردم. به فایل های ini خطوطی را اضافه کردم که کوچکترین اطلاعی از ماهیتشان نداشتم. سیستم را صد بار ریست کردم. درایور را پاک کردم و دوباره نصب کردم. ولی مشکل رفع نشد.

وصل می شدم... چند دقیقه اتصال با سرعتی مطلوب ... و تلق! قطع اتصال آن هم درست سر 5 دقیقه.

حالا خواهشاً، التماساً اگر راه حلی به نظرتان می رسد به من بگویید. یادآوری کنم که مودم قبلی که آن هم اینترنال بود و همین امروز صبح به صاحبش پس دادم روی همین سیستم و با همین ISP و همین ویندوز (XP) به خوبی کار کرده بود و مشکلی نداشت.

خدا خیرتان دهد. زیاده عرضی نیست.​
 

saeid_2001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2005
نوشته‌ها
2,403
لایک‌ها
9
محل سکونت
tehran
حالا شاید ISP یه چند ساعتی مشکل داشته حالا فردا هم یه امتحانی بکن شاید درست شد هنوز خیلی زوده بخوای مودم رو مشکل دار فرض کنی .بعد مودمت گارانتی نداره نه؟
در مورد چینی ها هم البته همه نوع جنس دارن شما اطمینان داشته باش جنسهای چینی که به بازار اروپا و امریکا صادر میشه با جنسهای چینی داخل کشور خیلی متفاوته البته دلیل اصلیش اینه که بازرگانایی که میرن چین جنس میارن تا تو بازار ایران بفروشن همشون دنبال اشغالترین ها و ارزونترینها هستند
 

amd>intel

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
12 می 2005
نوشته‌ها
6,463
لایک‌ها
17
محل سکونت
SILICON CITY
درايورش رو از سايت d-link بگير . چيپست مودمت چيه بگو تا بهتر راهنمائيت كنم

خود ويندوز اگه چيپستت hsf باشه مودم ميشناسه
 

bhrzslm

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2006
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
به نقل از saeid_2001 :
حالا شاید ISP یه چند ساعتی مشکل داشته حالا فردا هم یه امتحانی بکن شاید درست شد هنوز خیلی زوده بخوای مودم رو مشکل دار فرض کنی .بعد مودمت گارانتی نداره نه؟

... گارانتی مودم را شرکت ایزی پشتیبانی می کرد. مودم را بردم و مشکلم را مطرح کردم. مسئول مربوطه سری تکان داد تا نشان دهد که مشکل را می شناسد و برای بار اول نیست که با چنین موردی مواجه شده است. گفت که مشکل از ناسازگاری خط تلفن و مودم ناشی می شود و برای حل این مشکل پیشنهاد کرد که مودمی از جنس دیگر را در اختیارم قرار دهد. مودم جدید قبلا باز شده بود و مشخص بود که یک کالای مرجوعی است. حتی وقتی که طرف داشت درباره ی برتری های مودم جدید توضیح می داد، جنس از دستش افتاد و با صدایی جانخراش به زمین خورد. ولی با این همه چون این مودم Voice داشت و مال خودم نداشت، با کمال میل مودم جدید را گرفتم و با یک دنیا تشکر به خانه برگشتم.

به خانه که رسیدم، مودم را بستم و کامپیوتر را روشن کردم تا مودم را نصب و تست کنم. اما همین که وارد XP شدم، کامپیوتر خود به خود Reset شد. دو سه بار دیگر هم امتحان کردم و همین اتفاق تکرار شد. نمی دانستم تعجب کنم، بترسم یا عصبانی شوم. مودم را باز کردم، وارد XP شد. دوباره مودم را بستم و وقتی دیدم که ویندوز برای چندمین بار Reset شد، تصمیم گرفتم شانسم را در ویندوز 98 امتحان کنم.

در ویندوز 98 توانستم مودم رانصب کنم. با یک دنیا تردید وصل شدم و منتظر ماندم تا ... تلق! صدای آشنای DC را شنیدم. در همین لحظه بود که صدای مسئول گارانتی در گوشم طنین انداخت: " ISP رو عوض کردی ببینی چی میشه؟" (اون موقع هنوز جواب سعید آقا رو نخونده بودم). من در جواب گفته بودم که چون اشتراک دائم دارم، نمی توانم ISP را عوض کنم.

کارت اینترنتی فراهم شد و ... بله، خبری از قطع اتصال نبود.

حالا من بودم و یک مودم معیوب در دستم و یک مودم سالم و نو در شرکت و یک دنیا حسرت. فردا صبح سریع رفتم و مودم خودم را پس گرفتم و دوباره چک کردم تا مطمئن شوم که سالم است. دلیل قطع اتصال را هم فهمیدم: دانشگاه اعتبار هر اکانت را بر مبنای ماه های میلادی تخصیص می دهد. من هم در روزهای پایانی ژانویه با این مشکل مواجه شده بودم. به این معنا که چون user و password درست بود، اول وصل می شدم ولی چون اعتبار ماهانه ام تمام شده بود، از طرف ISP اتصالم بعد از چند دقیقه قطع می شد.

کاش جواب سعید را زودتر دیده بودم. ولی با این حال باز هم متشکرم!
 
بالا