برگزیده های پرشین تولز

ژئو پارک جهانی قشم

gheshmnet

Registered User
تاریخ عضویت
2 آپریل 2016
نوشته‌ها
482
لایک‌ها
5
سن
28
محل سکونت
قشم
ژئو پارک جهانی قشم
ژئوپارک جهانی قشم با وسعتى بالغ بر 30 هزار هکتار در غرب جزیره قشم واقع شده است.

ژئوپارک جهانی قشم محدوده‌ای طولی است که شرق آن به روستای طبل و سلخ، غرب آن به روستای گوری و کانی، شمال آن به ساحل شمالی و جنوب آن به ساحل جنوبی منتهی می‌شود.

ژئوپارک جهانی قشم به عنوان اولین و تنها ژئوپارک خاور‌میانه در سال 2006 در یونسکو به ثبت شبکه‌ جهانی ژئوپارک‌ ها رسید و ایران نیز به واسطه آن یکی از شش کشور صاحب ژئوپارک در قاره پهناور آسیا بعد از چین، مالزی، کره، ژاپن و ویتنام و به عنوان یکی از 19 کشور جهان بطور رسمی کاندیدای بهره‌مندی از این امتیاز شده است.

ژئوپارک جهانی قشم به عنوان نخستین ژئوپارک ایران یکى از منحصر به فرد ترین ژئوپارک هاى جهان است که به واسطه قرار گرفتن در کنار سواحل زیباى خلیج فارس و جنگل دریایى حرا، چندین پدیده بارز زمین شناسى را در خود جای داده و به پارک زمین شناسی ایران تبدیل شده است.

وجود مجسمه‌ هاى طبیعى و نقش برجسته‌ هاى پراکنده، چین‌ خوردگى‌ ها و کوه‌ هاى شگفت‌آور، سطوح تخت و صفه‌ ها در ارتفاعات، ستون‌ هاى حاصل از عوامل فرسایش، برجستگى‌ها و فرو رفتگى‌ هاى به‌وجود آمده از هوا زدگى، مخروط افکنه‌ ها و قطعه‌ هاى فرو افتاده در پاى ارتفاعات، کوهسر ها و هیکل‌ هاى که دست هنرمند طبیعت به تازیانه باد و باران پدید آورده، تندیس‌ هاى اعجاب‌ آورى که در شکل‌ هاى مختلف همچون لاک‌ پشت، سگ، مارمولک، اسب آبى و یا حتى چهره‌ آدمى در حالت خشم و فریاد، پدیده‌هاى زمین‌شناسى نادر و بى‌ مانندى هستند که هر یک به تنهایى جذابیت و زیبایى خاص خود را دارند.

ژئو پارک جهانی قشم یکی از بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی قشم است. در تور قشم امکان این فراهم شده است تا شما به راحتی بتوانید از این پدیده ی بسیار زیبا وطبیعی دیدن فرمایید و ساعات خوشی را در کنار عزیزان خود سپری کنید وسفر خود به قشم را به یاد ماندنی کنید.


نقشه ژئوپارک جزیره قشم
 
بالا